Nou begrijp ik de link tussen desktop applicatie en HTML5 niet helemaal. Zover ik weet heeft dat heel weinig met desktopapplicaties te maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef SecurityException het volgende:
[..]
Zeker wel. Door de komst van HTML5 gaat er veel veranderen aan presentatie, maar aan de programmatuur die er achter ligt zal niet veel veranderen. Sowieso, als je naar Windows 8 kijkt, ziet dat er heel anders uit, maar zodra je een programma opent zit je naar het schijnt gewoon nog in de 'ouwe', bekende interface te werken.
Je kunt webapplicaties (met alle voordelen daarvan) maken die alle voordelen van desktopapplicaties hebben. Met de trend naar cloud-based applicaties is het inderdaad maar de vraag over we over 10 jaar nog echt desktopapplicaties hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:34 schreef HostiMeister het volgende:
Nou begrijp ik de link tussen desktop applicatie en HTML5 niet helemaal. Zover ik weet heeft dat heel weinig met desktopapplicaties te maken.
Desktopapplicaties zijn anders dan webapplicaties, de feel en de functionaliteit is anders. Maar om te zeggen dat alle desktopapplicaties vervangen worden door cloud based webapplicaties lijkt me geen aannemelijke trend (althans ik hoop dat het geen aannemelijke trend isquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je kunt webapplicaties (met alle voordelen daarvan) maken die alle voordelen van desktopapplicaties hebben. Met de trend naar cloud-based applicaties is het inderdaad maar de vraag over we over 10 jaar nog echt desktopapplicaties hebben.
In Windows 8 gaat het straks mogelijk worden om e.e.a. in HTML5 te maken, denk aan plugins/add-ons. Nou blijft de achterliggende programmatuur natuurlijk hetzelfde, maar de wijze van presentatie zou daardoor erg veranderen. Veel mensen zien het als een WinForms-killer.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:34 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou begrijp ik de link tussen desktop applicatie en HTML5 niet helemaal. Zover ik weet heeft dat heel weinig met desktopapplicaties te maken.
Dat is niets nieuws wat je daar zegt hoor, alleen om het dan een desktop applicatie te noemen... Oke, de grens is vaag, maar dan nog.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:49 schreef SecurityException het volgende:
[..]
In Windows 8 gaat het straks mogelijk worden om e.e.a. in HTML5 te maken, denk aan plugins/add-ons. Nou blijft de achterliggende programmatuur natuurlijk hetzelfde, maar de wijze van presentatie zou daardoor erg veranderen. Veel mensen zien het als een WinForms-killer.
Er zit zeker een verschil tussen de look en feel van een desktopapplicatie t.o.v. een webapplicatie. Maar bedenk eens hoe groot dat verschil nu is en vergelijk dat met hoe groot dat verschil 5 jaar geleden was, 10 jaar geleden was, 15 jaar geleden was. Je ziet duidelijk een trend dat webapplicaties steeds beter bruikbaarder zijn voor het grote publiek. Als je die lijn doortrekt, is het helemaal geen rare voorspelling dat over 5 of 10 jaar webapplicaties zo goed zijn, dat er nog nauwelijks desktopapplicaties ontwikkeld worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Desktopapplicaties zijn anders dan webapplicaties, de feel en de functionaliteit is anders.
Helemaal mee eens hoor, daar niet van. Alleen ben ik zo'n dinosaurus die het zich nu nog niet in kan denken dat elk programma wat ik dagelijks gebruik web based wordt. Maar dan nog, als je indenkt hoe makkelijk het dan is om elke stukje software beschikbaar te stellen voor de hele wereld zonder noemenswaardige aanpassingen, waarom zou je dan nog willen ontwikkelen voor een specifieke desktopomgeving.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zit zeker een verschil tussen de look en feel van een desktopapplicatie t.o.v. een webapplicatie. Maar bedenk eens hoe groot dat verschil nu is en vergelijk dat met hoe groot dat verschil 5 jaar geleden was, 10 jaar geleden was, 15 jaar geleden was. Je ziet duidelijk een trend dat webapplicaties steeds beter bruikbaarder zijn voor het grote publiek. Als je die lijn doortrekt, is het helemaal geen rare voorspelling dat over 5 of 10 jaar webapplicaties zo goed zijn, dat er nog nauwelijks desktopapplicaties ontwikkeld worden.
Dat zeker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:04 schreef SpecialK het volgende:
Mensen die denken dat C# niet geschikt is voor het bouwen van webapplicaties hebben duidelijk een flink kennisgat om daar over te oordelen trouwens.
Websocket wordt ontwikkeld om veel van de beperkingen van HTTP weg te nemen. Het is nog een beetje pril, maar Firefox, Chrome, Opera en Safari bieden er al ondersteuning voor.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:13 schreef SecurityException het volgende:
Het enige nadeel van een webapplicatie t.o.v. een desktopapplicatie is dat je nog altijd de beperkingen van het HTTP protocol hebt.
Bandbreedte neemt toe, compressietechnieken worden beter. Geef het wat tijd en bestandsgrootte is steeds minder een beperking.quote:Denk bijvoorbeeld aan het verwerken van gigantische bestanden (+8 GB), daar is een webapplicatie simpelweg niet geschikt voor.
Ik zou C# toch niet met C of C++ willen vergelijken. En eigenlijk ook liever niet C++ met C, want die ++ is pure taalverkrachting.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:17 schreef Catch22- het volgende:
Dat klopt. Daarbij blijf je natuurlijk voor de backend _altijd_ afhankelijk van C(++/#), Java, PHP in welke vorm of framework dan ook.
Welke mafkees werkt er dan nog met C. Dat is bijna net zo oldskool als in Assembly een webapp schrijvenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zou C# toch niet met C of C++ willen vergelijken. En eigenlijk ook liever niet C++ met C, want die ++ is pure taalverkrachting.
Van ons product is alleen de 'core' C++, omdat dat gewoon retesnel moet zijn, de rest is allemaal Java. Gewoon omdat alle tools op alle door ons ondersteunde platformen moeten werken zonder dat er veel extra werk voor nodig is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:35 schreef thabit het volgende:
C is handig voor libraries die geoptimaliseerd moeten zijn. Ik zou er geen complete applicatie in schrijven.
Ik had idd quote er bij moeten zetten.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:18 schreef SecurityException het volgende:
[..]
Dat zeker.Maar wie zegt dat dan?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:37 schreef RiDo78 het volgende:
... Bijvoorbeeld een dynamische webpagina bouwen met C# is technisch mogelijk maar het is er niet echt geschikt voor. PHP en ASP klaren de klus een stuk makkelijker. ...
Ik zou zeggen: ga er eens actief mee aan de slag; dat werkt een stuk beter dan een boekje lezen (misschien wel handig om in elk geval een boekje ernaast te houden).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:46 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog nooit heeft iemand mij OO op een goede manier weten uit te leggen...
Wie durft?
Dat dusquote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga er eens actief mee aan de slag; dat werkt een stuk beter dan een boekje lezen (misschien wel handig om in elk geval een boekje ernaast te houden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |