abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:59:21 #1
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98819937

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_98820504
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:33 schreef Axel1988 het volgende:
Bummer; vandaag eindelijk verwijzing van de huisarts gekregen voor psychologische hulp; blijkt de wachttijd hier bijna een half jaar te zijn :?... beetje belachelijk aan het worden als je het mij vraagt.
Wat serieus, dat is echt belachelijk.
pi_98820660
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Wat serieus, dat is echt belachelijk.
jep; 9,4 weken wachttijd voor intakegesprek, en daarna 13,9 weken wachttijd voor behandeling. Misschien dat ze daarom zeggen: "Eindhoven de gekste!!!"
pi_98820676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:16 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

jep; 9,4 weken wachttijd voor intakegesprek, en daarna 13,9 weken wachttijd voor behandeling. Misschien dat ze vandaar zeggen: "Eindhoven de gekste!!!"
:P :')
Finally, someone let me out of my cage
pi_98820755
Maakt het nog verschil of je zelf een psycholoog regelt of dat je het via de huisarts doet? Ik kan me voorstellen dat je een verwijzing van de ha nodig hebt als je het deels vergoed wil krijgen.
pi_98820769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:58 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Strikter? Nee, bewuster. [..]
Oh daar lijkt mij ook niet zoveel mis mee, maar het strikt volgen van die PUA regels van firefly lijkt mij enkel geen geweldig idee. 'Gewoon' oefenen en ervaring opdoen lijkt me beter, er zijn zoveel verschillende situaties dat je niet alles in regels kunt vangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:38 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar als het voor een boel mensen als vanzelf gaat, dan is dat niet voor iedereen zo. Ik zou zelf ook het liefste gewoon een lineair stappenplan hebben.

Wie weet is het zo dat de mensen voor wie dit als vanzelf gaat onbewust een set regels hebben geleerd en helemaal niet doorhebben dat ze die volgen.

Ik heb zelf ongelofelijk veel verstand van softwareontwikkeling, omdat ik mezelf daar al jaren mee bezig houd tijdens zowel mijn werk als mijn studie. Ik heb dat geleerd door te kijken wat anderen doen, te proberen, regels te leren die door mensen zijn opgesteld. En op die manier heb ik er enorm veel ervaring mee opgedaan.
[..]
Er is geen lineair stappenplan. Je zal moeten gaan oefenen en van de ervaring leren. Natuurlijk zijn er een aantal guidelines, maar het is net als dat software ontwikkelen van jou, je zal er tijd en moeite in moeten steken om het onder de knie te krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De minimale fouten moet je altijd voorkomen. Deze fouten heeft zelfs niet alleen met versieren te maken, maar ook met een normale interactie in het dagelijks leven. Leer jezelf aan om bepaalde dingen niet te doen. Na verloop van tijd gaat het automatisch, en kost het geen enkele moeite meer om een goede interactie aan te gaan. Ja ik heb er ook relaties uit gehaald.
Van fouten leer je, zo'n drama zijn ze vaak niet om te maken. Vooral niet als het maar kleine foutjes zijn, die moet je eigenlijk gewoon kunnen maken zonder dat het allemaal meteen in het honderd loopt. Maar meerdere relaties in het afgelopen half jaar? Klinkt niet echt alsof het zo geweldig gaat dan als die maar zo kort zijn geweest.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:03 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik. Heb ik zondag nog gedaan met een vriendin, mensen bekijken en filosoferen over die mensen. Beetje oordelen enzovoort, vind ik wel leuk.
Het was geen vraag naar jou, maar een terugkaatsing van Lants opmerking over lanterfanten op de bank. Mensen kijken is prima, maar als je perse iemand wil ontmoeten is dat niet de beste methode.
pi_98820800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:18 schreef minibeer het volgende:
Maakt het nog verschil of je zelf een psycholoog regelt of dat je het via de huisarts doet? Ik kan me voorstellen dat je een verwijzing van de ha nodig hebt als je het deels vergoed wil krijgen.
Ligt aan je zorgverzekeraar; bij die van mij is een verwijzing verplicht. Maar je kunt ook altijd zelf direct contact opnemen met een psycholoog, in principe doet een huisarts niets op dit gebied.
pi_98820813
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:18 schreef minibeer het volgende:
En dan vervalt de vergoeding nog als het aan Mw Schippers ligt, per 2012...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:20:50 #9
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98820851
Ik ga trouwens best wel vaak met mensen op een bankje zitten en mensen cijfers geven. _O-
C'est la vie
pi_98820886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:20 schreef heloef het volgende:
Ik ga trouwens best wel vaak met mensen op een bankje zitten en mensen cijfers geven. _O-
Hou je dan ook zo'n bord in de lucht?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:21:54 #11
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98820906
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hou je dan ook zo'n bord in de lucht?
Daar overwegen me op over te gaan.
C'est la vie
pi_98820949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:20 schreef Godshand het volgende:
En dan vervalt de vergoeding nog als het aan Mw Schippers ligt, per 2012...
Ik ben een groot voorstander van het vrije markt principe, maar sommige dingen moet je niet willen privatiseren.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:26:07 #13
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_98821106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:16 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

jep; 9,4 weken wachttijd voor intakegesprek, en daarna 13,9 weken wachttijd voor behandeling. Misschien dat ze daarom zeggen: "Eindhoven de gekste!!!"
Je woont in ehv? Minimeet? :P
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:26:15 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98821110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:46 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

beter dan "doen alsof je aan het shoppen bent"

ik heb frisse lucht nodig, het is ook voor mijn gezondheid ( 2 uur fietsen)
Even serieus. Op bankjes zitten, is een mogelijkheid die je hebt uitgeprobeerd. Gaan fietsen is beter dan alleen maar thuis zitten. Verder zijn je posten buitengewoon succesvol in het trekken van mannelijke aandacht in de beoogde zin. En aandacht trekken is prima, als je het leuk weet te brengen. Iedereen in het topic is natuurlijk druk bezig volwassen te worden en daarom hebben ze weinig waardering voor je fantasie (wees eens realistisch, ja !!). Toch ben je in het topic de vrouw met meeste humor. Misschien is het allemaal gebakken lucht, vergeleken met je treurige reele situatie. Maar toch. Als we allemaal zo praktisch waren, dat niemand meer muziek maakt, dan is er geen muziek.

Je posten zijn ook heel realistisch en eerlijk. Want tijdens het uitgaan en proberen, blijkt heel veel stomvervelend te zijn. En dat klopt wel (meestal).

Uiteindelijk moet je ook concreet en praktisch iets doen, wat je verder helpt. Daarin ben je wel een twijfelaar, vol mitsen en maren. Een aansteller, met je twee linkerhanden: ik kan niks, durf niks en ben zo moe. Alleen als het gaat om uitgaan en jongens blijkt Laterfanteraar ineens heel gepassioneerd, en zelfs daadkrachtig.

Wat praktischer zou wel eens goed zijn (neem Moneyfornothing als voorbeeld).
Wat meer aandacht voor anderen ook (neem Straw als voorbeeld).

Toch ben ik fan geworden (dat lijkt me voor iedereen wel duidelijk). Dus het valt allemaal best mee. Goed, wat ga je nu voor opleiding doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 29-06-2011 15:45:49 ]
The view from nowhere.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:27:17 #15
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_98821161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:21 schreef heloef het volgende:

[..]

Daar overwegen me op over te gaan.
Dat zou wel echt grappig zijn. Rotdorp -.-
pi_98821231
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:26 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Je woont in ehv? Minimeet? :P
Haha, jij ook dan?

Edit: En tennis je toevallig? Ik zoek nog een goede tegenstander.
pi_98821268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Even serieus. Op bankjes zitten, is een mogelijkheid die je hebt uitgeprobeerd. Gaan fietsen is beter dan alleen maar thuis zitten. Verder zijn je posten buitengewoon succesvol in het trekken van mannelijke aandacht in de beoogde zin. En aandacht trekken is prima, als je het leuk weet te brengen. Iedereen in het topic is natuurlijk druk bezig volwassen te worden en daarom hebben ze weinig waardering voor je fantasie (wees eens realistisch, ja !!). Toch ben je in het topic de vrouw met meeste humor. Misschien is het allemaal gebakken lucht, vergeleken met je treurige reele situatie. Maar toch. Als we allemaal zo praktisch waren, dat niemand meer muziek maakt, dan is er geen muziek.

Je posten zijn ook heel realistisch en eerlijk. Want tijdens het uitgaan en proberen, blijkt heel veel stomvervelend te zijn. En dat klopt wel (meestal).

Uiteindelijk moet je ook concreet en praktisch iets doen, wat je verder helpt. Daarin ben je wel een twijfelaar, vol mitsen en maren. Een aansteller, met je twee linkerhanden, ik kan niks en ben zo moe. Alleen als het gaat om uitgaan en jongens blijkt laterfanteraar ineens heel gepassioneerd, en zelfs daadkrachtig.

Wat praktischer zou wel eens goed zijn (neem Moneyfornothing als voorbeeld).
Wat meer aandacht voor anderen ook (neem Straw als voorbeeld).

Toch ben ik fan geworden (dat lijkt me voor iedereen wel duidelijk). Dus het valt allemaal best mee. Goed, wat ga je nu voor opleiding doen?
Echt Lant, deze kerel heeft het beste met je voor. Ik zou eens goed naar hem luisteren en wat gaan ondernemen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:29:39 #18
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_98821288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Haha, jij ook dan?
Deurne, komt in de buurt :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:30:40 #19
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_98821338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Haha, jij ook dan?

Edit: En tennis je toevallig? Ik zoek nog een goede tegenstander.
Nee ik tennis niet :(
pi_98821346
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:29 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Deurne, komt in de buurt :P
Wel eens op stap in Eindhoven? (de Today stikt altijd van de 16-jarige :P).
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:32:05 #21
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_98821398
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:30 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Wel eens op stap in Eindhoven? (de Today stikt altijd van de 16-jarige :P).
Ben pas 2 weekenden 16, waarschijnlijk ga ik nog wel in de vakantie, als ik niet moet werken dan, jij bent 23 neem ik aan? Je vind 16 jarige meisjes zeker veel te jong :P
Ga je volgend weekend naar Best kermis?
pi_98821555
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ben pas 2 weekenden 16, waarschijnlijk ga ik nog wel in de vakantie, als ik niet moet werken dan, jij bent 23 neem ik aan? Je vind 16 jarige meisjes zeker veel te jong :P
Meestal val ik op wat oudere meiden ja; het is me wel eens gebeurt dat ik leuk stond te praten met een meid die ik tegen de 20 had geschat, die echt 16 bleek te zijn (was ook in een kroeg waar je normaal niet binnen behoort te komen onder de 18).
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:39:18 #23
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_98821677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Meestal val ik op wat oudere meiden ja; het is me wel eens gebeurt dat ik leuk stond te praten met een meid die ik tegen de 20 had geschat, die echt 16 bleek te zijn (was ook in een kroeg waar je normaal niet binnen behoort te komen onder de 18).
Ja ik denk ik vraag het even, ik ga komend weekend met dat meisje en haar vriendengroep (plus een maat van mij) naar Best kermis.
pi_98821749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan, afgekapt? (ik weet niet hoe oud jij toen was)
pi_98821763
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:39 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ja ik denk ik vraag het even, ik ga komend weekend met dat meisje en haar vriendengroep (plus een maat van mij) naar Best kermis.
Zit redelijk vol in het weekend; ligt eraan wanneer jullie gaan. Die vriendengroep trouwens alleemaal 16-jarige, of ook andere leeftijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')