Totdat jij het identificeerde als het oog van God was het 'n UFO he.. Hoe sceptisch je ook bentquote:Op donderdag 30 juni 2011 10:43 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Dat zijn geen ufo's, dat moet (het oog van?) god voorstellen. Ik heb niet super veel verstand van het christendom, maar volgens mij beeldt het bovenste schilderij de situatie af waarbij Maria (blauw gewaad/rode jurk) door god zwanger wordt gemaakt. Die persoon links zou dan de aartsengel zijn die het haar komt vertellen, want volgens mij heeft die een vleugel.
Op de andere werken houdt god gewoon de boel in de gaten of werpt hij zijn licht op mensen.
En hier moet ik het toch wel mee eens zijn.. Een oog kan er ik toch niet uithalen op dat laatste schilderij. Het lijkt echt meer op een ruimteschip..quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar het is nogal merkwaardig vind ik dat het oog van God als een grijs metalen iets lijkt te zijn afgebeeld... En misschien is God wel een Alien
Er zijn er ook nog die Hebreeuwse letters lijken te hebben en eentje zelfs een oude vikingtaal. Alleen de vertalingen hiervan lijken nogal te verschillen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:30 schreef Jeff89 het volgende:
Ik heb net ff zitten googlen naar ASCII, omdat ik ff kwijt was wat het ookalweer precies is (behalve een computer/programmeertaal) en het blijkt te staan voor: "American Standard Code for Information Interchange"
Waarom, en vooral hoe zou een wezen van buiten deze planeet de Amerikaanse standaard voor informatie uitwisseling beheersen? En heeft hij dat cursusje Latijn bij diezelfde instelling gevolgd?
Eigenlijk vind ik het feit dat die cirkels blijkbaar in 'mensentaal' geschreven zijn eerder een ontkrachting van het hele buitenaardse verhaal..
Ja, dus is het dan echt spijkerschrift of runen, of gewoon mensen die iets maken wat er op lijkt? Want zowel het spijkerschrift (Hebreeuws, word nog steeds gebruikt) als het Runenschrift (wel dood, maar goed gedocumenteerd) zijn behoorlijk gestandaardiseerd, en zouden dus weinig ruimte moeten laten voor misinterpretatie, lijkt mij dan..quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er zijn er ook nog die Hebreeuwse letters lijken te hebben en eentje zelfs een oude vikingtaal. Alleen de vertalingen hiervan lijken nogal te verschillen.
Ach ja, alles is in principe mogelijk, mits het niet 100% ontkracht is, maar dat maakt het nog niet waarschijnlijk natuurlijk.quote:Je zou idd snel denken dat het dan wel mensenwerk moet zijn, maar ik denk dat het goed mogelijk is dat wanneer het aliens zijn, ze ons al lang genoeg observeren om onze talen te spreken. En in principe hoeven ze vandaag de dag alleen maar Engels te leren en een wifi verbinding te hebben met het internet en daar is alle info die ze nodig hebben!
Misschien om te laten zien dat de cirkels door iets intelligents worden gemaakt?quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Jeff89 het volgende:
Ach ja, alles is in principe mogelijk, mits het niet 100% ontkracht is, maar dat maakt het nog niet waarschijnlijk natuurlijk.
En juist het feit dat geen van die boodschappen in het Engels is maakt het zo vreemd.. Hoe kan je ASCII leren zonder Engels te beheersen? En waarom zou je je bericht in ASCII opstellen als je Engels beheerst?
Een ASCII code voor een Latijnse text is een nóg vreemder verhaal, immers, als je blijkbaar Engels beheerst (want je hebt ASCII geleerd) waarom zou je dan je bericht in een dode taal schrijven? (die je er dan óók nog bij moet leren!)
Eh.. Want als ze Engels als manier van communicatie gebruiken komen ze niet intelligent genoeg over?quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien om te laten zien dat de cirkels door iets intelligents worden gemaakt?
Tja... met wat voor taal ze ook communiceren, mensen zullen er (terecht) altijd vraagtekens bij blijven zetten en zich afvragen waarom ze specifiek voor een bepaalde taal kiezen. Als het aliens zijn die dit doen en ze gaan in het Engels communiceren, dan zullen er juist weer mensen zijn die zeggen dat dit er op duidt dat het een hoax is gedaan door gewone mensen...quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:57 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Eh.. Want als ze Engels als manier van communicatie gebruiken komen ze niet intelligent genoeg over?
Vind jij het geen onlogische constructie dan? Een Latijnse boodschap, gecodeerd in een Amerikaanse standaard in Engeland op een graanveld achterlaten?
Als jij eens besef had van de afstanden in het universum, dan geloofde je er niet meer in...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En al die hooggeplaatste officieren uit het leger zijn ook aan de PCP?
Het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen van het feit dat UFO's bestaan, maar zelf zit ik gewoon met een aantal vragen. Met name na het zien van deze persverklaring:
Slaat helemaal nergens op wat je nu zegt, want ik besef me maar al te goed hoe groot de afstanden zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:49 schreef Draganta het volgende:
[..]
Als jij eens besef had van de afstanden in het universum, dan geloofde je er niet meer in...
Ik heb het oog van God nog nooit gezien, ook heb ik nog nooit een UFO gezien. Er vanuit gaande dat de schilder van het werk beide ook nog nooit heeft gezien, moet hij wel zijn fantasie gebruikt hebben. In de (christelijke) context van het schilderij lijkt het oog van God mij meer op zijn plaats.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:03 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Totdat jij het identificeerde als het oog van God was het 'n UFO he.. Hoe sceptisch je ook bent
Waarom zou je er vanuit moeten gaan dat de schilder nog nooit een ufo heeft gezien? Er zijn wereldwijd duizenden mensen die zeggen duidelijke vliegende schotels gezien te hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:03 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Ik heb het oog van God nog nooit gezien, ook heb ik nog nooit een UFO gezien. Er vanuit gaande dat de schilder van het werk beide ook nog nooit heeft gezien, moet hij wel zijn fantasie gebruikt hebben. In de (christelijke) context van het schilderij lijkt het oog van God mij meer op zijn plaats.
Hij beeldt een situatie af met Jezus als kind erop. De afgebeelde situatie vond dus plaats rond het jaar nul, het schilderij zelf is in de 15e eeuw gemaakt. Het is dus geen eigen waarneming van de schilder, waarom zou die schilder dan een christelijk verhaal van ruim 1400 jaar eerder afbeelden met een ufo erin?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom zou je er vanuit moeten gaan dat de schilder nog nooit een ufo heeft gezien? Er zijn wereldwijd duizenden mensen die zeggen duidelijke vliegende schotels gezien te hebben.
Tja, dat is de vraag he? En nogmaals, de reden waarom ik ufo's nu een stuk serieuzer neem dan een paar weken geleden, is die persconferentie van de Disclosure Project, waarin 200 geloofwaardige getuigen (hoge officials uit het leger, inlichtingendiensten, vliegautoriteiten) hun verhaal doen en veklaren bereid te zijn om onder ede voor het Amerikaanse Congres te getuigen dat wat zij zeggen de waarheid is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:55 schreef MagicMedicine het volgende:
waarom zou die schilder dan een christelijk verhaal van ruim 1400 jaar eerder afbeelden met een ufo erin?
Dat is niet de vraag, het is een onlogische redenering. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat het kan, maar het is zeer onwaarschijnlijk. Het is veel waarschijnlijker dat hij God heeft geprobeerd uit te beelden.quote:
Ik durf te wedden dat jij ook 1 van die mensen bent in dit topic, die wel de discussie willen aangaan over iets, maar die niet de moeite willen nemen om bijv. die persconferentie te kijken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:08 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Dat is niet de vraag, het is een onlogische redenering. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat het kan, maar het is zeer onwaarschijnlijk. Het is veel waarschijnlijker dat hij God heeft geprobeerd uit te beelden.
Oh, en wat trouwens ook een onlogische redenering is van jouw kant is dat een schilder die zo'n prachtig schilderij weet te maken op zo'n debiele manier het oog van God tekent...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:08 schreef MagicMedicine het volgende:
[..]
Dat is niet de vraag, het is een onlogische redenering. Natuurlijk is er een mogelijkheid dat het kan, maar het is zeer onwaarschijnlijk. Het is veel waarschijnlijker dat hij God heeft geprobeerd uit te beelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |