abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98835550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:14 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Als er echt aliens zouden zijn die naar onze planeet zijn gekomen om graan plat te stampen, waarom zouden ze er dan precies zo uitzien als de typische beelden van vroeger? Waarom niet als een Chewbacca of als Yoda (lamme maar wel duidelijke voorbeelden)?
Omdat ze er misschien zo uitzien?

Waar hier nog niet over gesproken is, is het abduction fenomeen. Het is "bewijs" waar ik zelf heel weinig mee kan, maar wat wel opvalt is dat alle zogenaamde ontvoeringservaringen erg op elkaar lijken. Dit is ook de reden geweest dat serieuze onderzoekers zich hiermee zijn gaan bemoeien.

Als het nl. een psychologisch fenomeen is, dan is het uiterst merkwaardig dat duizenden mensen van over de hele wereld precies dezelfde ervaringen hebben. Op deze mensen wordt soms regressietherapie toegepast en daarbij komen de grey-aliens vaak naar voren. Nu is regressie-therapie niet een waterdichte methode om betrouwbare informatie boven te krijgen, maar er zijn onderzoekers die duizenden mensen hebben onderzocht en er is 1 merkwaardig iets dat steeds naar voren komt: ALLE verhalen zijn consistent met elkaar.

En de meest bizarre zijn de ontvoeringen waarbij meerdere mensen tegelijk worden ontvoerd en vervolgens na hun ervaring onder hypnose worden gebracht. Merkwaardig genoeg vertellen deze mensen allemaal hetzelfde verhaal, maar vanuit hun eigen perspectief bezien...

Nogmaals, ik kan zelf niet zo heel veel met deze informatie en vind het maar een vreemd fenomeen. Maar als dit alles het gevolg is van een soort van massahallucinatie, waar zijn dan daarvoor de bewijzen? Ik heb het woord massahallucinatie als meerdere keren als een soort van uitleg voorbij zien komen (ook bij sightings van ufo's die door tientallen mensen worden gezien), maar waar is het bewijs? Hoe werkt een massahallucinatie en waarom lijkt dit fenomeen alleen maar verband te houden met aliens? Hoe kan dat?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98835934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:32 schreef arucard het volgende:

[..]

Nee en die hoef ik ook niet te zien.
Ik zeg niet dat het fantasie is, mensen kunnen ook dingen gaan denken en geloven die eigenlijk helemaal niet waar zijn.

Dit is trouwens wel een leuke podcast om te luisteren, een uitzending van het radioprogramma van astrofysicus Neil Degrasse Tyson over UFO's. http://startalkradio.net/(...)-this-world-ufo-show
Dit meen je toch niet? Ik vraag jou om iets te bekijken met daarin geloofwaardige getuigen en jij weigert om dit te doen. En vervolgens link je mij door naar iets in de verwachting dat ik dat ga beluisteren _O-

En weet je wat ik ga doen? Ik ga die link van jou zeker beluisteren omdat ik wel een open-minded persoon ben en bereid ben naar beide kanten van het verhaal te luisteren. In tegenstelling tot jou met je "superieure kennis" over de wereld.

Oh wat is het allemaal toch eng! Aliens die ons bezoeken... nee!

Op dit moment kennen we het universum alleen nog maar van plaatjes gemaakt door telescopen en hebben we nog maar een zeer gering gebied van de cosmos afgespeurd naar radio signalen. Ik snap verder heel goed dat de grootte en de leeftijd van het heelal geen bewijs zijn dat er waarschijnlijk wel intelligente samenlevingen tussen de sterren reizen, maar we hebben ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zo is.

We hebben geen reden om aan te nemen dat het wel zo is (naast dan de grootte en de leeftijd van het heelal) en we hebben ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zo is. Want met andere woorden:

"The absence of evidence is not evidence of absence"

Denk daar maar eens over na in plaats van je in te graven in je veilige realiteit van hoe de wereld werkt, in plaats van open te staan voor het op het eerste gezicht onwaarschijnlijke.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:46:25 #128
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98836080
Ooggetuigen zijn in de wetenschap de laagste vorm van bewijs. Maar het is verder niet de bedoeling om superieur over te komen, als je in aliens wil geloven mag dat van mij.
O)))
pi_98836945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:46 schreef arucard het volgende:
Ooggetuigen zijn in de wetenschap de laagste vorm van bewijs. Maar het is verder niet de bedoeling om superieur over te komen, als je in aliens wil geloven mag dat van mij.
Tuurlijk zou wetenschappelijk bewijs het mooist zijn, maar waarom zouden ooggetuigen niet belangrijk zijn?

Als een familielid van jou in elkaar wordt geslagen en er zijn meerdere getuigen die de dader kunnen aanwijzen, ga jij dan ook zeggen: "Ja maar jullie getuigenissen zijn geen wetenschappelijk bewijs dus ik ga niet eens de moeite nemen om te luisteren naar jullie verhaal."

Stel je voor dat ons rechtssysteem zo zou werken. Dat rechters gaan roepen dat meerdere ooggetuigenverklaringen van geloofwaardige getuigen die allemaal in overeenstemming zijn met elkaar niet mee mogen tellen als bewijs. Tuurlijk wil je meer bewijs dan alleen maar ooggetuigen, maar je moet oppassen om dit soort getuigenissen niet te bagatelliseren.

Als meerdere militiairen duidelijk een ufo hebben gezien die hun nucleare raketten onklaar maakte op hun basis... dan is hier toch iets heel ergs aan de hand? Mensen die massaal hallucineren of allemaal een verhaaltje uit hun duim zuigen, maar die wel onze kernkoppen bewaken.... dat is toch een reden tot grote zorg??? Waar zijn de onderzoeken? Waarom heeft de overheid deze mensen niet onderworpen aan verregaande psychologische testen?

Waarom houdt de overheid zich angstvallig stil als de commandant van een nucleaire installatie roept dat er meerdere dagen op rij ufo's zijn gesignaleerd en dat op 1 avond de installatie onklaar is gemaakt?

Als Karsten Kroon beschuldigt wordt van drugsgebruik dan is het dagen of zelfs wekenlang nieuws, maar als een commandant van een nucleaire installatie plotseling allerlei debiele verhalen over ufo's verteld, dan is er niets aan de hand? Sorry, maar dit zaakje stinkt als je het mij vraagt. Waarom waren in veel landen tot voor kort alle ufo-files geclassificeerd en waarom zijn ze in veel landen nog geclassificeerd? Wat is er zo gevaarlijk aan ballonnen, moerasgas, vogels, satellieten en meteorieten?
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:02:57 #130
97079 Jeff89
Conquer All
pi_98837079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Vanwaar die vijandige houding? Ik sta er voor open dat het allemaal een hoax is. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat mensen in staat zijn die complexe cirkels in 1 nacht te maken.

Waarom ga je er eigenlijk vanuit dat al die circels in 1 nacht gemaakt worden?
Als men het in Nederland al voor elkaar krijgt om complete hennepplantages maanden lang te verbergen in maisvelden, moet het in een land als de US toch een koud kunstje zijn om ongezien een paar nachten in zo'n veld te rommelen?
Natuurlijk gaat 't je niet met de eerste poging lukken een meesterwerk te zetten, maargoed, je beschrijft zelf ook al een evolutie in graancirkels.
Verder houd ik een open mind.. Ik heb cropcircles altijd al te tof gevonden om ze direct naar het HoaxHoekje te verbannen :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:03:09 #131
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98837092
Alleen hebben we nu niets anders dan ooggetuigen. In de rechtszaal is dat leuk, maar als we iets wetenschappelijk willen bewijzen hebben we daar niet veel aan.
O)))
pi_98837389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe weet jij wat "logisch" is voor een intelligente beschaving die duizenden, miljoenen of zelfs miljarden jaren voorloopt op de onze?
Hier moest ik nog even op ingaan: weet je dat dat ongeveer hetzelfde argument is dat je te horen krijgt als je aan een gelovige vraagt "waarom is de wereld zo'n klotezooi terwijl God zoveel van ons houdt?".

Vervang God door aliens:

Waarom zien we God niet? -> hij is almachtig en wil zich niet aan ons tonen.
Hoe zit het met de dingen die we niet kunnen verklaren? -> God's werk.
Waarom doet God van die maffe dingen? -> Hij is veel verder dan wij, wij kunnen hem niet begrijpen.
pi_98837694
Mijn camera ging kapot toen ik in deze graancirkel stond

hoe is dat te verklaren?

[ Bericht 25% gewijzigd door dralion13 op 29-06-2011 21:20:26 ]
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:13:52 #134
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98837721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:07 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

Hier moest ik nog even op ingaan: weet je dat dat ongeveer hetzelfde argument is dat je te horen krijgt als je aan een gelovige vraagt "waarom is de wereld zo'n klotezooi terwijl God zoveel van ons houdt?".

Vervang God door aliens:

Waarom doet God van die maffe dingen? -> Hij is veel verder dan wij, wij kunnen hem niet begrijpen.
Vind ik niet echt een goede vergelijking, het bestaan van aliens is veel waarschijnlijker dan het bestaan van god. Dat ze regelmatig de aarde bezoeken en graancirkels maken, lijkt me dan weer onzin.
O)))
pi_98837767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:07 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

Vervang God door aliens:

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de reden dat ik geinteresseerd ben geraakt in dit onderwerp zijn die verklaringen van honderden geloofwaardige getuigen. Deze mensen zijn geen UFO freaks of graancirkel fanaten. Als deze verklaringen van dat soort mensen kwamen had ik dit topic nooit geopend.

En verder heeft Brazillie in de afgelopen jaren zijn ufo-files vrijgegeven en daarin is gewoon bevestiging te vinden van het feit dat de Brazilliaanse regering UFO's wel heel erg serieus neemt. Dit zijn officiele documenten van de overheid die iedereen sinds kort mag inzien. Waarom is deze regering zo geinteresseerd in ballonnen, moerasgas, vogels enz.?
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:19:14 #136
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98838087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En verder heeft Brazillie in de afgelopen jaren zijn ufo-files vrijgegeven en daarin is gewoon bevestiging te vinden van het feit dat de Brazilliaanse regering UFO's wel heel erg serieus neemt. Dit zijn officiele documenten van de overheid die iedereen sinds kort mag inzien. Waarom is deze regering zo geinteresseerd in ballonnen, moerasgas, vogels enz.?
Omdat het mogelijk buitenaardse bezoekers zijn natuurlijk. Dat willen we graag zien, daarom vullen onze hersenen de onverklaarbare dingen in de lucht in als buitenaardse ruimteschepen. Maar als we er beter naar kijken blijkt het tot nu toe nooit te zijn wat we denken/hopen.
O)))
pi_98840436
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:13 schreef dralion13 het volgende:
[ afbeelding ]

hoe is dat te verklaren?
Laten vallen?
Slecht exemplaar?
Wat ging er kapot?
pi_98841115
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:13 schreef dralion13 het volgende:
[ afbeelding ]

hoe is dat te verklaren?
Ik weet t niet. In de docu's die ik tot nu toe heb gezien, heb ik mensen wel horen zeggen dat bij hen hetzelfde gebeurde. Ook telefoons schijnen vaak niet te werken, totdat je je arm buiten de cirkel steekt en dan schijnt men weer volop bereik te hebben.

Er is gemeten dat de electromagnetische straling in de cirkel anders is dan daarbuiten. 1 skepticus zegt dat dat komt omdat rechtopstaand graan fungeert als een soort antenne. Is op zich een logisch verhaal, maar data om dat te bevestigen is er niet.

Er schijnt wel een patroon te zijn van de verspreiding van de electromagnetische straling, nl. hoe verder je naar de buitenkant gaat hoe minder die straling wordt. Dr. Eltjo Hasselhoff (Nederlander) heeft naar het schijnt bewezen dat deze verdeling van electromagnetische straling 100% overeenkomt met de boltheorie die zegt dat ballen van licht (die ook vaak bij ufo sightings worden gerapporteerd) een puntstraling hebben en deze puntstraling komt precies overeen met de verdeling in de graancirkels.
pi_98842022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik weet t niet. In de docu's die ik tot nu toe heb gezien, heb ik mensen wel horen zeggen dat bij hen hetzelfde gebeurde. Ook telefoons schijnen vaak niet te werken, totdat je je arm buiten de cirkel steekt en dan schijnt men weer volop bereik te hebben.

Er is gemeten dat de electromagnetische straling in de cirkel anders is dan daarbuiten. 1 skepticus zegt dat dat komt omdat rechtopstaand graan fungeert als een soort antenne. Is op zich een logisch verhaal, maar data om dat te bevestigen is er niet.

Er schijnt wel een patroon te zijn van de verspreiding van de electromagnetische straling, nl. hoe verder je naar de buitenkant gaat hoe minder die straling wordt. Dr. Eltjo Hasselhoff (Nederlander) heeft naar het schijnt bewezen dat deze verdeling van electromagnetische straling 100% overeenkomt met de boltheorie die zegt dat ballen van licht (die ook vaak bij ufo sightings worden gerapporteerd) een puntstraling hebben en deze puntstraling komt precies overeen met de verdeling in de graancirkels.
Complete onzin.
Graancirkels hebben geen effect op ontvangst van mobiel, magnetisme, elektromagnetische straling, etc...
pi_98842069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:19 schreef arucard het volgende:

[..]

Omdat het mogelijk buitenaardse bezoekers zijn natuurlijk. Dat willen we graag zien, daarom vullen onze hersenen de onverklaarbare dingen in de lucht in als buitenaardse ruimteschepen.
Ik moet je de details even schuldig blijven omdat ik in de afgelopen weken zoveel cases voorbij heb zien komen. Maar ik word er een beetje moe van dat jij alles maar weet te verklaren vanuit je luie stoel zonder ook maar de moeite te nemen om ook maar iets te kijken van de filmpjes die ik in dit topic neerzet. Waarom zou ik nog langer de discussie met je aangaan als je niet bereid bent jezelf in mijn kant van het verhaal te plaatsen? Ga nou gewoon Out of the Blue kijken, dat is een goeie documentaire die je ook leuk zal vinden als je niet in ufo's of aliens geloofd.

quote:
Maar als we er beter naar kijken blijkt het tot nu toe nooit te zijn wat we denken/hopen.
Dat dacht ik dus ook, maar de realiteit blijkt anders te zijn. En dat probeer ik nu al de hele tijd te zeggen: ga nou die docu's of die persverklaring kijken! Maar blijkbaar wil jij zelf geen onderzoek doen omdat jij pas iets gelooft als het NOS journaal erover bericht of wanneer Rutte in een toespraak toegeeft dat er ufo en aliens zijn.
pi_98842220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Complete onzin.
Graancirkels hebben geen effect op ontvangst van mobiel, magnetisme, elektromagnetische straling, etc...
Ik zeg alleen maar wat ik heb gezien in die docu's. En ik heb wat dingen opgezocht over die Eltjo Hasselhoff en hij heeft gewoon een peer-reviewed paper geschreven over dit onderwerp.

Ik heb zelf nooit metingen verricht, dus ik weet niet wat ik moet geloven en laat dit dan ook lekker links liggen zoals het hoort... maar jij hebt blijkbaar wel metingen verricht! Ik wist niet dat jij ooit graancirkels heb bezocht... waarom heb je dat niet eerder gezegd?
pi_98842430
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar wat ik heb gezien in die docu's. En ik heb wat dingen opgezocht over die Eltjo Hasselhoff en hij heeft gewoon een peer-reviewed paper geschreven over dit onderwerp.

Ik heb zelf nooit metingen verricht, dus ik weet niet wat ik moet geloven en laat dit dan ook lekker links liggen zoals het hoort... maar jij hebt blijkbaar wel metingen verricht! Ik wist niet dat jij ooit graancirkels heb bezocht... waarom heb je dat niet eerder gezegd?
Eltjo Hasselhoff is een graancirkelonderzoeker en is verre van onafhankelijk...

Daarnaast hoef ik echt geen graancirkels te bezoeken om te weten dat ik geen ontvangst heb... Ik heb Telfort, het zou me eerder verbazen als ik wél ontvangst had in een graancirkel...
pi_98842895
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Eltjo Hasselhoff is een graancirkelonderzoeker en is verre van onafhankelijk...
Ik heb zijn paper niet gelezen en ik weet niet wie zijn peers zijn die zijn paper hebben onderzocht, dus ik zeg gewoon heel normaal en heel eerlijk dat ik het niet weet. Nogmaals, ik zeg niet dat er elektromagnetische straling aan te pas komt. Het zijn andere mensen die dat beweren en daarbij vond ik de verklaring van de skepticus ook erg interessant.

Maar jij doet niets anders dan op de man spelen en je hebt waarschijnlijk nog geen enkele docu of persverklaring bekeken. Echt een hele volwassen manier om je in deze discussie te mengen. Volgens mij heb ik mij heel netjes uitgelaten tegenover anderen en heb ik continu laten merken dat ik begrip heb voor de skeptici en dat ik dit graag wil begrijpen, ik wil begrijpen waarom honderden geloofwaardige getuigen verhaaltjes verzinnen. En in plaats van echt een poging te doen mij te overtuigen door te kijken naar het materiaal wat mij heeft doen twijfelen, krijg ik alleen maar standaard simpele antwoorden van waaruit weinig respect blijkt naar mij toe.

Ik probeer dit met een open mind te benaderen.... nu jij nog.... of ben je soms bang voor wat je gaat zien?
pi_98843230
Dit is een filmpje van maar 10 minuten. Het is een persverklaring (voor de wereldpers!) waarin hooggeplaatste militairen hun verhaal doen... 10 minuten moeten de critici toch vast wel hebben??

Ex-military men say unknown intruders have monitored
and even tampered with American nuclear missiles
Group to call on U.S. Government to reveal the facts

Witness testimony from more than 120 former or retired military personnel points to an ongoing and alarming intervention by unidentified aerial objects at nuclear weapons sites, as recently as 2003. In some cases, several nuclear missiles simultaneously and inexplicably malfunctioned while a disc-shaped object silently hovered nearby. Six former U.S. Air Force officers and one former enlisted man will break their silence about these events at the National Press Club and urge the government to publicly confirm their reality. One of them, ICBM launch officer Captain Robert Salas, was on duty during one missile disruption incident at Malmstrom Air Force Base and was ordered to never discuss it. Another participant, retired Col. Charles Halt, observed a disc-shaped object directing beams of light down into the RAF Bentwaters airbase in England and heard on the radio that they landed in the nuclear weapons storage area. Both men will provide stunning details about these events, and reveal how the U.S. military responded.

Captain Salas notes, "The U.S. Air Force is lying about the national security implications of unidentified aerial objects at nuclear bases and we can prove it." Col. Halt adds, "I believe that the security services of both the United States and the United Kingdom have attempted—both then and now—to subvert the significance of what occurred at RAF Bentwaters by the use of well-practiced methods of disinformation." The group of witnesses and a leading researcher, who has brought them together for the first time, will discuss the national security implications of these and other alarmingly similar incidents and will urge the government to reveal all information about them. This is a public-awareness issue.

Declassified U.S. government documents, to be distributed at the event, now substantiate the reality of UFO activity at nuclear weapons sites extending back to 1948. The press conference will also address present-day concerns about the abuse of government secrecy as well as the ongoing threat of nuclear weapons.
pi_98843812
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:31 schreef Megakroelbeestje het volgende:
misschien een leuke toevoeging aan dit topic.

[ afbeelding ]

http://www.zdnet.nl/news/(...)l-in-oregon-ontdekt/

Leuk gemaakt :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:44:11 #147
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_98843966
Ze hebben het over ufo's, ze weten dus niet eens wat het is wat ze hebben gezien?
O)))
pi_98844103
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Maar jij doet niets anders dan op de man spelen en je hebt waarschijnlijk nog geen enkele docu of persverklaring bekeken.
Waar speel ik op de man?
pi_98844355
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar speel ik op de man?
Sorry, ik zie nu dat ik wat mensen door elkaar haal en jij speelt niet de hele tijd op de man. Alleen bij die Eltjo Hasselhoff speel je op de man. Misschien dat hij wel graancirkel onderzoeker is geworden door de interessante bevindingen die hij heeft gedaan? Hij is doctorandus dus niet zomaar een randdebiel denk ik dan.
pi_98844452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:44 schreef arucard het volgende:
Ze hebben het over ufo's, ze weten dus niet eens wat het is wat ze hebben gezien?
Veel zien snel bewegende lichten die boven de grond kunnen zweven en vanuit stilstand plots kunnen versnellen tot mach 10 of meer. Anderen zien echt duidelijk vliegende schotels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')