Tegelijkertijd zijn er ook veel verhalen over alien abductions en operaties. Slachtoffers worden soms duizenden kilometers verderop gevonden, binnen zeer kort tijdsbestek. Die verhalen druisen juist weer in tegen de enorme zorgvuldigheid die je hier beschrijft.quote:Op zondag 3 juli 2011 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En nog belangrijker: heel veel mensen zouden daar niet mee kunnen omgaan. Henk en Ingrid hebben het al druk genoeg met die rare moslims, wat moeten ze dan met een superieure buitenaardse intelligentie?
Punt is wel dat er over de hele wereld graan wordt verbouwd, in welke vorm dan ook. Het is vrij beschikbaar en relatief eenvoudig te manipuleren.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien is dat de beste manier van communiceren? Nou ja, misschien wel..
Ze doen dan wel een hoop moeite om met een in hun ogen zeer primitief ras te communiceren.
Zou je hem niet gewoon hier http://www.imdb.com/title/tt0395806/ kunnen kijken?quote:Op zondag 3 juli 2011 01:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik kan helaas de docu niet vinden online...
Mooie docu erg interessant maar dat robbert van den broeke er bij betrokken is maakt dat gedeelte erg ongeloofwaardig voor me, t is een charlatan. Maar die graancirkel van een alien met die disc met code vond k erg mooi.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Twee dagen geleden was ik er weer van overtuigd dat ze allemaal door de mens gemaakt zouden kunnen zijn. Maar dan zie ik deze docu en dan begin ik toch echt weer heel erg te twijfelen:
Ik weet het verder ook niet, maar het blijft natuurlijk een intrigerend verhaal
Dat laatste is simpel. UFO staat niet gelijk aan een eventuele bezoeker van een andere planeet. Het is een niet-geïdentificeerd vliegend object, en de Amerikanen denken bijvoorbeeld dat de Russen een nieuwe prototype vliegtuigen aan het testen zijn. Zodra je dit bekend maakt kan je geen informatie meer verzamelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En er zijn er ook genoeg die verklaren dat ze jaren lang hun mond hebben gehouden omdat ze bang waren om belachelijk gemaakt te worden. Vergeet niet dat ze een stempel opgedrukt krijgen en daarmee hun carriere op het spel zetten.
Daarbij zijn er in de afgelopen jaren veel landen geweest die hun UFO files hebben vrijgegeven en daaruit lijkt toch echt te blijken dat er meer aan de hand is. Waarom moeten overheden uberhaupt al hun UFO files classificeren als er toch niets aan de hand is?
Als ik op basis van deze sneeuwcirkels alleen zou denken dat we bezocht worden door aliens dan zou ik idd een steekje los hebben.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:56 schreef arucard het volgende:
Het lijkt jou moeilijk of onmogelijk, dus zullen de aliens het wel zijn geweest.
Ik vond het ook een belachelijk idee dat aliens zich op deze manier zouden manifesteren, maar als je er echt over na gaat denken zijn graan- en sneeuwcirkels juist misschien wel de enige juiste manier om ons voor te bereiden op de realisatie dat we niet alleen zijn in het heelal.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:12 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Prachtig k had deze nog nooit gezien.
Eigenlijk maakt mij het niet zoveel uit of graancirkels een hoax of echt zijn. Ik vind sommige echter adembenemend mooi. Zelf denk k dat aliens wel bestaan t heelal is zo groot we zijn vast niet de enige. Maar of ze op deze manier zouden communiseren? Nah denk t niet...Misschien dat we ooit achter de waarheid zullen komen....
Wazige getuigenverklaringenquote:Op zondag 3 juli 2011 11:34 schreef Jeff89 het volgende:
De 'Alien Hypothese' past net zo goed als de hypothese dat God neerdaalde uit de hemel om eens een lekker mozaïek te tekenen.. Just sayin'.
Heeft ook ongeveer evenveel bewijs.. Wazige getuigenverklaringen, en kerken vol 'believers'
Wat jij hier zegt is dus een enorme misvatting. Ook ik dacht tot voor kort dat er weinig goed gedocumenteerd bewijs was en ik zat er echt enorm naast! Ik ben nog steeds verbaasd over het aantal goed gedocumenteerde sightings. Ik weet serieus waar niet eens goed waar ik moet beginnen, zoveel goed gedocumenteerde cases zijn er. Maar nogmaals, je zult zelf met een openmind eens wat docu's moeten gaan kijken bijv. of in ieder geval die persverklaringen van de Disclosure Project met hulp van The National Press Club.quote:Eh.. Veel van die sightings zijn ook niet bepaald goed gedocumenteerd en wetenschappelijk benaderd. Ik zeg niet dat het allemaal onzin is, maar om het nou maar allemaal te geloven omdat het alternatief een 'rommelig zooitje' is vind ik wel héél makkelijk.. Want dan valt er voor veel van die UFO sightings en graancirkels ook nog wel wat te zeggen.
Met deze uitspraak maak je duidelijk dat je je absoluut niet hebt verdiept in ook maar iets wat hiermee te maken heeft. Jouw verklaring getuigt van een zekere close-mindedness en luiheid.quote:Hij zijn dan ook altijd EX medewerkers van die basissen.. Zelden zijn het verklaringen van gerespecteerde leden van de staff die nog altijd actief zijn. Om niet te zeggen nooit.
De verklaringen die gegeven worden door de skeptici zijn vaak luie verklaringen van mensen die zich niet in de materie hebben verdiept. Het is absoluut waar dat het overgrote deel van de ufo's verklaard kan worden door luchtballonnen, spiegelingen enz. Maar er blijft gewoon een klein deel over dat niet verklaard kan worden. En ik sta absoluut open voor alle verklaringen, dat is ook de hele reden dat ik hier al zo lang mee bezig ben. Ik blijf zoeken naar antwoorden. Als ik zo graag wil believen, dan was ik allang gestopt met deze discussies.quote:De discussie met jou is ook niet bepaald makkelijk.. Jij bevind je verre van het midden van deze discussie. Jij vind elke verklaring die niet met het buitenaardse te maken heeft niet goed genoeg.
Als je het fijne niet weet van graancirkels, dan ben ik blij dat je ze niet gelijk wil toeschrijven aan aliens. Dat is alleen maar een teken van een gezonde manier van denken. Daarom moet je ook proberen zoveel mogelijk te leren om tot een echte conclusie te komen. En ik ben de afgelopen dagen heen en weer gegaan in het "wel/niet" door allerlei informatie die binnenkwam, maar er blijven gewoon bepaalde zaken die ongelooflijk merkwaardig zijn en die in mijn ogen heel moeilijk verklaard kunnen worden door het argument van hoaxers.quote:Nou weet ik ook het fijne niet van die cirkels, maar om ze dan maar direct toe te schrijven aan intelligent buitenaards wezen, omdat de alternatieve hypothese is dat er slimme mensen op aarde bestaan, en dat sommige soldaten gek zijn/liegen gaat me ook wel weer 'n beetje ver
Ik heb geen flauw idee. Ik weet alleen dat de foto's staan op een site van een skigebied, dus geen ufo site. Ik neem verder even aan dat mensen die een skigebied beheren niet zomaar voor de gein photoshop foto's op hun site gaan zetten.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heel mooi! Maar is dit echt of fotosoep?
Ik moet zeggen dat ik daar nog niets over heb gehoord. Sowieso als het op abductions aankomt, dan worden de getuigenverklaringen wat minder geloofwaardig omdat veel met regressietherapie weer naar boven wordt gehaald.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn er ook veel verhalen over alien abductions en operaties. Slachtoffers worden soms duizenden kilometers verderop gevonden, binnen zeer kort tijdsbestek. Die verhalen druisen juist weer in tegen de enorme zorgvuldigheid die je hier beschrijft.
Die gast is idd erg irritant. Ik wist ook niet dat het een charlatan was (tot gisteren) maar ik nam hem al niet serieus door de manier waarop hij praat en dingen verwoord. Hij komt niet echt bepaald over als een nuchtere en wijze man.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:38 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Mooie docu erg interessant maar dat robbert van den broeke er bij betrokken is maakt dat gedeelte erg ongeloofwaardig voor me, t is een charlatan. Maar die graancirkel van een alien met die disc met code vond k erg mooi.
Dat is een goed punt. Alleen zijn er wel situaties waarbij mensen praten over vliegtuigen die stil kunnen staan, kunnen versnellen tot Mach 10 of meer vanuit stilstand en die geen geluid maken. En van veel van de meest intrigerende sightings geeft men nog geen documenten vrij vreemd genoeg. Het lijkt erop dat de overheden vooralsnog alleen de info over de wat minder intrigerende cases heeft vrijgegeven.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:24 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dat laatste is simpel. UFO staat niet gelijk aan een eventuele bezoeker van een andere planeet. Het is een niet-geïdentificeerd vliegend object, en de Amerikanen denken bijvoorbeeld dat de Russen een nieuwe prototype vliegtuigen aan het testen zijn. Zodra je dit bekend maakt kan je geen informatie meer verzamelen.
Wat trouwens ook nog even interessant is om te vermelden is dat meer dan 95% van de Britse cirkels gemaakt zijn op grond met erg veel kalk erin en daaronder weer een laag grondwater. Stel dat het aliens zijn, dan sturen ze misschien een soort van drone op het veld af en weet deze gebruik te maken van de elektromagnetische eigenschappen van de grondlaag om zo een graancirkel te creeeren.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:36 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Punt is wel dat er over de hele wereld graan wordt verbouwd, in welke vorm dan ook. Het is vrij beschikbaar en relatief eenvoudig te manipuleren.
Prachtig! Het lijkt wel kantwerk.quote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien nog wel interessanter dan graancirkels, zijn sneeuwcirkels! Bij deze sneeuwcirkels lijkt het me helemaal moeilijk of eigenlijk onmogelijk om te verbergen dat het mensenwerk is. Hoe zorg je er in godsnaam voor dat niemand je voetstappen ziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb iets proberen te vinden over deze robot, maar helaas nog geen hele filmpjes. En nogmaals, er zitten zulke complexe geometrieen verborgen in de cirkels en er schijnen zelfs wiskundige oplossingen voor eeuwenoude problemen in de cirkels te zitten. Waarom zouden hele intelligente mensen geen naam en faam willen maken in de academische wereld en blijven ze aankutten met grappen in het graan?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
Mensen hadden gewoon een robot geprogrammeerd die willekeurige vormen in graan kan maken, we met symmetrie. Dus dat verklaart alles, want ze kunnen een robot ook voorprogrammeren met een bepaalde vorm waarin een boodschap vershuilt. dit is niet zo mooilijk.
Ik lig op mijn bed.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En dat alles vanuit je luie stoel achter je pc
Dat zou op zich misschien kunnen, dat op die plekken de condities optimaal zijn. Wat mooi zou zijn is om dit dan ook buiten Engeland te controleren. Door middel van het bepalen van de buiging van de planten en de resterende electromagnetische energie zou het mogelijk moeten zijn om het kaf van het koren te scheiden. Van degenen die "echt" zijn, hoeveel hebben dan dezelfde lokale eigenschappen? Is dat van die kalkgrond en daaronder water dan ook van toepassing op alle andere "echte" graancirkels? Zijn er andere condities die mogelijk hetzelfde resultaat opleveren?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat trouwens ook nog even interessant is om te vermelden is dat meer dan 95% van de Britse cirkels gemaakt zijn op grond met erg veel kalk erin en daaronder weer een laag grondwater. Stel dat het aliens zijn, dan sturen ze misschien een soort van drone op het veld af en weet deze gebruik te maken van de elektromagnetische eigenschappen van de grondlaag om zo een graancirkel te creeeren.
quote:Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als ik op basis van deze sneeuwcirkels alleen zou denken dat we bezocht worden door aliens dan zou ik idd een steekje los hebben.
Maar zoals ik al meerdere malen heb gezegd heb ik de afgelopen weken heel veel onderzoek gedaan en er is gewoon een hele shitload aan informatie die deze hypothese steunt. Alleen jij bent niet bereid zelf serieus dingen te onderzoeken en de informatie komt echt niet naar jou toe hoor.
Prima als jij niet serieus wil gaan kijken naar alle beschikbare info, maar blijf hier dan gewoon weg uit dit topic.
Ik heb het idee dat alleen de Engelsen hier echt serieus mee bezig zijn (in de zin van grondanalyses en dergelijke) omdat de grootste graancirkel dichtheid in Engeland te vinden is volgens mij.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:32 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Dat zou op zich misschien kunnen, dat op die plekken de condities optimaal zijn. Wat mooi zou zijn is om dit dan ook buiten Engeland te controleren. Door middel van het bepalen van de buiging van de planten en de resterende electromagnetische energie zou het mogelijk moeten zijn om het kaf van het koren te scheiden. Van degenen die "echt" zijn, hoeveel hebben dan dezelfde lokale eigenschappen? Is dat van die kalkgrond en daaronder water dan ook van toepassing op alle andere "echte" graancirkels? Zijn er andere condities die mogelijk hetzelfde resultaat opleveren?
Er zijn wel experimenten naar gedaan en daar is eigenlijk redelijk wat over te vinden op het internet. Dit soort analyses kun je overal vinden:quote:Aangezien we een aantal eigenschappen kennen, ben ik echt benieuwd naar experimenten op dit vlak. Moet toch niet al te moeilijk zijn om iets te reproduceren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |