abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 20:12:03 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_98784298
Beetje onsmakelijke TT, maar ik vraag het me af.

Soms moet je, als je iets verkeerds hebt gegeten, kotsen en soms krijg je diarree. Waarom is dat? Ligt het aan het soort eten? Of aan de soort besmetting?

Iemand enig idee?

ik had vanmiddag iets verkeerds gegeten en het kwam er een half uur later aan de andere kant weer uit, vandaar de vraag :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 28 juni 2011 @ 20:15:23 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_98784552
Google.nl
Long live music.
pi_98784581
In een halfuur lijkt het me niet dat dat het zelfde eten is als dat je half uur ervoor hebt gegeten.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 20:17:47 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_98784723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:15 schreef DeRakker. het volgende:
In een halfuur lijkt het me niet dat dat het zelfde eten is als dat je half uur ervoor hebt gegeten.
Ik had daarna niets anders meer gegeten, dus het moet daar wel van gekomen zijn.
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:15 schreef MASD het volgende:
Google.nl
Of ik het nou hier neertyp of in Google ;)
niet zo tof doen
pi_98784829
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:17 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik had daarna niets anders meer gegeten, dus het moet daar wel van gekomen zijn.

[..]

Of ik het nou hier neertyp of in Google ;)
Eten zit toch eerst uren in je maag? net of het 1x dan meteen door je darmen gaat.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 20:20:08 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_98784883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:19 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Eten zit toch eerst uren in je maag? net of het 1x dan meteen door je darmen gaat.
Wel toevallig dan. Maar goed, dat was de vraag niet eigenlijk.
niet zo tof doen
pi_98785017
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:20 schreef Karina het volgende:

[..]

Wel toevallig dan. Maar goed, dat was de vraag niet eigenlijk.
Nee maar dat is eigenlijk wel waarom je het vraagt... staat in het klein onderaan je bericht.
Omdat je diarree had maak je het topic aan.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 20:24:14 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_98785195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:22 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nee maar dat is eigenlijk wel waarom je het vraagt... staat in het klein onderaan je bericht.
Omdat je diarree had maak je het topic aan.
Ja maar daarom vroeg ik me af, waarom krijg je soms diarree en moet je soms kotsen als je iets verkeerds hebt gegeten.
niet zo tof doen
pi_98785841
quote:
Diarree wordt meestal veroorzaakt door virussen of bacteriën. Deze komen het lichaam binnen door inslikken van besmet water of besmet voedsel. U kunt ook besmet raken door contact met iemand anders die diarree heeft. De virussen of bacteriën veroorzaken een ontsteking van de darmwand. De darmwand kan dan minder vocht opnemen. Daardoor wordt de ontlasting dun.
quote:
Overgeven wordt veroorzaakt door activatie van chemische receptoren in de hersenen. Deze receptoren liggen bovendien buiten de bloed-brein barrière, waardoor chemische stoffen in het bloed het overgeven kunnen remmen of uitlokken. Wanneer deze receptoren worden geprikkeld zal dit aanvankelijk leiden tot misselijkheid en ten slotte tot overgeven.

Oorzaken kunnen onder andere zijn:

reisziekte;
stress;
de concentratie van een stof in het bloed overschrijdt een bepaalde drempelwaarde. Vaak zijn dit lichaamsvreemde giftige stoffen zoals alcohol;
zuurstofgebrek;
zeer hevig hoesten;
lang aanhoudende hik;
zware pijn elders;
infecties in het spijsverteringsstelsel of voedselvergiftiging;
stralingsziekte;
voedsel dat klem zit in de slokdarm;
opzettelijk uitgelokt (bijvoorbeeld bij anorexia nervosa);
zwangerschap;
bepaalde geuren, taferelen, smaken of gedachtenassociaties.

Overgeven kan worden gezien als een poging van het lichaam een schadelijke stof kwijt te raken. Wanneer bijvoorbeeld de concentratie van alcohol in het bloed gevaarlijke waarden dreigt te naderen braakt het lichaam de nog in de maag aanwezige alcohol uit, zodat ten minste niet meer van deze schadelijke stof wordt opgenomen. Bovendien zal het de gebruiker ertoe dwingen voorlopig te stoppen met het consumeren van deze stof.
wat is google toch mooie he ^O^
Als je het eenmaal ontdekt hebt wil je niks anders _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')