abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99074661
Gaat beter! In mijn rechterborst nog wel wat gevoelige plekken, maar te doen.. De oorzaak is ook al gevonden (ongesteld :') na 4 maanden, hoezee! Jammer dat ik er nu niks mee kan qua tp omdat ik op dieet ben ;)) maar dat plaatje is ook weer rond :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:49:26 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_99078923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:04 schreef Orea het volgende:
Gaat beter! In mijn rechterborst nog wel wat gevoelige plekken, maar te doen.. De oorzaak is ook al gevonden (ongesteld :') na 4 maanden, hoezee! Jammer dat ik er nu niks mee kan qua tp omdat ik op dieet ben ;)) maar dat plaatje is ook weer rond :P
Misschien een beetje vreemd gedacht, maar dan ga je na numero 2 toch weer op dieet?

Tico :X

Asy, ik kijk et wel een tijdje aan. Hij heeft er nu 1 en aan zn luiers te merken krijgt hij binnenkort de andere ook. Ik voelde alleen een richeltje tijdens het voeden en vond et zo gek.
pi_99079506
Nee hoor, dacht ik eerst ook.. Maar nu is het +20 (inmiddels nog maar +14 :P) en ik ben bang dat ik na een zwangerschap anders eindig op +40...

Dus nog even doorbijten en dan over een maandje of 3 gaan we er weer voor (en dan normaal doen in een zwangerschap en niet als bewegende kliko fungeren).. daarbij wil ik lichter zijn, als de cryo's niet lukken zal ik weer hormonen moeten gebruiken en daar kom ik ook van aan...

/offtopic
pi_99079763
Ik was na de bevalling van Lena lichter dan na de bevalling van Ivan. Er moet nog steeds veel vanaf, maar er is door de tweede zwangerschap in ieder geval niet meer blijven plakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 juli 2011 @ 21:02:52 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99082511
ik doe gezellig mee met het offtopic geklets :P ik heb m'n gewicht en figuur van voor de zwangerschap van jan weer terug ( ± 51 kilo ) en ik kreeg vanmiddag het commentaar van iemand dat ik niet verder mocht afvallen. .... en ik eet me echt het schompes voor mijn gevoel. Voor mij dus eerder de vraag: hoe blijf ik op gewicht en val ik niet nog verder af? :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99091814
Jelte ligt zo heerlijk te genieten aan de borst O+ Vandaag tijdens een treinritje naar Amersfoort op de heen en de terugweg in de trein zitten voeden, wat is het toch heerlijk ideaal dan! Het gaat op 1x spruw na zo heerlijk omgecompliceerd dit keer! Genieten geblazen van dat heerlijke uitzicht van grote borst, klein jongetje O+ mét pret!

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_99092250
Fijn poppedein ! en lieve foto O+
pi_99099589
Wat een lieve foto Poppedein!

Bartje kan ook zo genieten, en vooral als hij dan helemaal vol is, en van de borst afkomt. Het gezicht wat hij dan trekt.. O+

Hoe groot is de kans dat een baby spruw krijgt eindelijk? Mijn schoonzusje beweerde nl. dat alle baby's het wel een keer krijgen, maar dat leek mij ergens een beetje vreemd..

Ik heb gisteren Bartje de tweede borst zonder tepelhoedje aangeboden, en dat ging goed! Alleen jammer dat hij daarna een paar uur flinke krampjes had..
pi_99099626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 07:18 schreef laiveneertiekje het volgende:
Wat een lieve foto Poppedein!

Bartje kan ook zo genieten, en vooral als hij dan helemaal vol is, en van de borst afkomt. Het gezicht wat hij dan trekt.. O+

Hoe groot is de kans dat een baby spruw krijgt eindelijk? Mijn schoonzusje beweerde nl. dat alle baby's het wel een keer krijgen, maar dat leek mij ergens een beetje vreemd..

Ik heb gisteren Bartje de tweede borst zonder tepelhoedje aangeboden, en dat ging goed! Alleen jammer dat hij daarna een paar uur flinke krampjes had..
Ik voed nu ruim een jaar en heb nog geen een keer spruw gehad.
Of kloven, of andere ellende.

Komen de krampjes dan door teveel voeding of het niet gebruiken van een tepelhoedje?
pi_99099808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 07:32 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik voed nu ruim een jaar en heb nog geen een keer spruw gehad.
Of kloven, of andere ellende.

Komen de krampjes dan door teveel voeding of het niet gebruiken van een tepelhoedje?
Ik weet niet waardoor de krampjes komen. Het is nu vaak aan het begin van de avond. Gisteren was hij ook redelijk wat aan het spugen na die voeding, dus dan zou het eerder teveel voeding zijn denk ik? Hij heeft gewoon twee momenten op een dag lijkt het dat de voeding niet goed valt, zo rond 12 uur, en dan 's avonds nog een keer.. Ik had zelf juist het idee dat hij zonder tepelhoedje minder lucht binnenkrijgt, en dat zou dan weer goed zijn.
pi_99099930
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:03 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik weet niet waardoor de krampjes komen. Het is nu vaak aan het begin van de avond. Gisteren was hij ook redelijk wat aan het spugen na die voeding, dus dan zou het eerder teveel voeding zijn denk ik? Hij heeft gewoon twee momenten op een dag lijkt het dat de voeding niet goed valt, zo rond 12 uur, en dan 's avonds nog een keer.. Ik had zelf juist het idee dat hij zonder tepelhoedje minder lucht binnenkrijgt, en dat zou dan weer goed zijn.
Lastig hoor. Geef je altijd twee borsten? Is hij ook tevreden met een? Dan kun je misschien eens wat tijd tussen het aanbieden van de eerste en de tweede borst nemen. Dus bijvoorbeeld een kwartier of een half uur na de eerste borst pas de tweede borst geven.
Ik roep maar wat he :Y)
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:25:21 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99100020
Ik voed nu 16,5 maand en heb 1x kloven gehad (eigen schuld, laks met aanleggen) en 1x gekneusd melkkanaaltje (door 'gemasseer' van zoonlief).

Poppedein! O+

Ik wil nog een paar kilo kwijt maar ik zit op pre-zwangerschapsgewicht dus de motivatie is een beetje zoek :@

DJMO, volle produkten gebruiken en bijv roomboter smeren ipv margarine/halvarine. Dat kan al schelen. En verder zou ik anders even navragen bij een diëtist (wellicht ergens online?).
pi_99100187
Ik ben naar een dietiste gegaan omdat ik bang was dat ik teveel zou gaan afvallen.
Conclusie in het kort: Meer brood, pasta, etc. eten.
Dus nu eet ik 3 boterhammen als ontbijt en 6 als lunch (waar ik er vroeger 5 of 6 op een dag at).
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:46:22 #139
259886 pessie
pi_99100316
Ik val ongeveer een kilo per maand af. Prima vind ik dat! 1 kilo onder pre-zwangerschapsgewicht op dit moment. Maar ik was wat te zwaar dus wil er nog minimaal 1.5 kilo vanaf nu.

Ik heb kloven gehad. In het begin, toen ik stopte met tepelhoedje voeden en laatst weer. Ben niet altijd even helder om goed aan te leggen. Ook hier geen spruw. Nathan is ruim 11 maanden.
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:07:00 #140
259886 pessie
pi_99100582

Foto van afgelopen zaterdag nadat we Nathan's verjaardag alvast gevierd hadden (hij is midden in de zomer jarig).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 6 juli 2011 @ 09:07:37 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99100589
thnx ladies :* maar als ik nog meer pasta eten dan word ik zelf nog eens een spaghettisliert :+

L'tiekje kan het niet zo zijn dat zonder je tepelhoedje, je TSR te heftig is voor bartje en hij daarom kramp krijgt?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99101185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:07 schreef pessie het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van afgelopen zaterdag nadat we Nathan's verjaardag alvast gevierd hadden (hij is midden in de zomer jarig).
Aaaaaw, handje vasthouden O+
quote:
12s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:07 schreef DJMO het volgende:
thnx ladies :* maar als ik nog meer pasta eten dan word ik zelf nog eens een spaghettisliert :+

L'tiekje kan het niet zo zijn dat zonder je tepelhoedje, je TSR te heftig is voor bartje en hij daarom kramp krijgt?
Eet je volkorenpasta? Ik vind het zelf niet lekker, maar het is natuurlijk wel wat beter :P
pi_99101508
Oef Tico, geen goed plan nee :X

Lieve foto's poppedein en pessie! Poppedein, wat voor problemen heb je de eerste keer gehad dan?

Qua gewicht: bij mij stabiliseerde het rond een jaar. Bij de buren had iemand een topic erover geopend en daar leek het afvallen bij de meesten ook rond een jaar voeden te stoppen.
pi_99101595
DJMO, zou ook kunnen, maar hij laat nu sowieso wel ietsjes lopen aan het begin, dus het stroomt wel goed dan...

Hij was zonder tepelhoedje wel veel sneller klaar had ik het idee, dus misschien dat het wat makkelijker drinkt ofzo?

Ik kijk wel even, de krampjes zijn vervelend, vooral voor hem, maar het gaat straks wel weer een keer over..
pi_99101655
O ja, voor ik het vergeet...

Ik heb de afgelopen dagen na de voeding nog gekolfd op advies van de lactatiekundige, en ik ga vanavond weg, dus O+ kan dan een flesje geven.

Nu kolf ik maar iets van 40-60 cc over de hele dag, maar hoeveel is een voeding ongeveer? En kan ik dan gewoon het ontdooide van 2 of 3 dagen samenvoegen? Aangezien je ook niet de opbrengst van verschillende dagen samen mag voegen om in te vriezen..
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:07:42 #146
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99101862
Het mag samengevoegd worden als het dezelfde temperatuur heeft. Hoe oud en zwaar is Bartje nu? Heb je al eerder een fles geprobeerd?
pi_99101959
De vuistregel was toch 150 vermenigvuldigd met het lichaamsgewicht in kilo's gedeeld door het aantal voedingen per dag? Dus als hij 5 kilo weegt en 6 keer op een dag drinkt dan zou dat 125cc zijn. Maar het is gewoon een kwestie van uitproberen. Het ene kind drinkt minder, het andere kind meer. Bovendien is het lastig om te voorspellen hoe goed een baby uit de fles drinkt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:15:18 #148
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99102045
Idd, wat claudia zegt. Ik zou zelf beginnen met 100CC. Er kan altijd wat meer opgewarmd worden

Pessie, wat een mooie foto!
pi_99102046
Bartje is morgen 5 weken, en hij weegt bijna 4 kilo. Dus dan zou het ongeveer 600/8= 75 cc zijn...

En als de fles niet zou lukken, dan hebben we het spuitje van de eerste dagen nog liggen.. Ik schat trouwens in dat ik precies tussen de voedingen door weg kan, maar als hij zijn ritme weer anders heeft liggen dan weet je het maar nooit..

Ik zou ook maar een uurtje of 2 hooguit weg zijn schat ik in..
pi_99102113
Het is misschien wel heel nuttig om te kijken wat er gebeurt als je weg bent, laiveneertiekje. Laat je lief maar lekker aanrommelen! Wij zijn vanaf 6 weken begonnen met oefenen om uit een flesje te drinken en dat leek eerst goed te gaan maar na een paar weken moest ik toch concluderen dat het moeizaam verliep. Een andere fles bleek de oplossing. Ivan had indertijd juist een andere speen nodig waar de voeding sneller doorheen liep.

Ik zou trouwens 75cc uit de vriezer halen en zorgen dat er nog een restje verse melk in de koelkast staat. Als 75cc te weinig blijkt heeft je lief nog wat extra in de koelkast staan en als het niet nodig blijkt te zijn kun je het alsnog invriezen. Of gaat je lief regelrecht vanuit de vriezer opwarmen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')