Heeft ie ook aangegeven wanneer ie dan wel gaat betalen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:43 schreef Skv het volgende:
Heb ook weer wanbetaler. Heeft al aangegeven dat het wat langer duurt, maar na twee herinneringen heb ik nog niks ontvangen.
Een paar dagen is geen datum. Ik vraag dan altijd of het voor het eind van deze werkweek is overgemaakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:58 schreef Skv het volgende:
Hij zei 11 dagen geleden 'over een paar dagen'. Heb vorige week woensdag mijn tweede herinnering gestuurd. a.s. woensdag de eerste aanmaning.
http://www.managementboek(...)pics-arko_van_brakelquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er boeken over ondernemerschap die een must zijn om gelezen te hebben?
Herkenbaar, klanten denken dat als je webhosting aanbied je ook van alle andere internet gerelateerde dingen afweet. Als het irrelevant is van hetgeen wat ik aanbied geef ik dit gewoon netjes aan dat dit niet mijn vakgebied is en ze daarvoor beter ergens anders hulp kunnen vragen, ik stuur ze vaak wel de goede richting op.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.
Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Nou je zegt het zelf, je wilt klantvriendelijk blijven.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.
Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Als ze je directe mail hebben dan omzeilen ze het ticket systeem gewoon. En anders bellen ze wel met 'yooooowwww, ticket ontvangen? Kan je ff antwoorden in de mail? Danke'quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Je hoorde dat de economie slecht gaat? Tsja, ik weet niet waar je dan wel woont, maar als je het nieuws had gevolgd had je meer over de huidige economische stand geweten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:27 schreef alexmeijer het volgende:
Ik heb al een tijdje een webshop.. nou woon ik niet in Nederland maar wil toch een zaak in Nederland opstarten (heb nederlandse kvk) maar ik hoorde dat economie slecht gaat? ehh ik merk er niks van maar zei iemand
Met deze informatie zeg ik: DOEN!quote:kan pand krijgen op A locatie voor niet veel geld.. is dat nu nuttig of beter wachten
ik woon in zwedenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:44 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hoorde dat de economie slecht gaat? Tsja, ik weet niet waar je dan wel woont, maar als je het nieuws had gevolgd had je meer over de huidige economische stand geweten.
[..]
Met deze informatie zeg ik: DOEN!
Dat flik je bij mij 1 keer. Dan vertel ik je netjes dat tickets netjes op volgorde behandeld worden en dat die van hem heus wel aan de beurt komt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:26 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Als ze je directe mail hebben dan omzeilen ze het ticket systeem gewoon. En anders bellen ze wel met 'yooooowwww, ticket ontvangen? Kan je ff antwoorden in de mail? Danke'
kloptquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:35 schreef El_Liberaliste het volgende:
Alex Meijer, je hebt dus een webshop en wilt daarnaast ook een fysieke winkel openen of zo?
Wat voor producten?
Ah grappig, ik ook (nog voor heel even)!quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:36 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
klopt
ik verkoop telefoon onderdelen / toebehoren
Uiteraard, hier in Zuid-Limburg (sittard/geleen) zit niks wat in die richting verkoopt op deze schaal.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ah grappig, ik ook (nog voor heel even)!
Heb je ook onderzoek gedaan naar de te verwachten hoeveelheid klanten etc. als je en fysieke winkel opent?
Okay, klinkt goedquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:41 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Uiteraard, hier in Zuid-Limburg (sittard/geleen) zit niks wat in die richting verkoopt op deze schaal.
Momenteel verkoop ik (online) erg veel producten (praten in 1000de euros (bijna 10,000de)) per maand.
Mensen wouden altijd bij mij langskomen, als ik een echte winkel open heb ik dat al gewonnen.
Omdat mijn tante (verzendpunt nederland) niemand meer aan huis wou hebben.
Verder is de lokatie precies aan een drukke weg (stad) en tegenover de avond winkel en naast een pizza of iets met turkse zaak.
Waar ook veel mensen komen dus redelijk dicht bij de ABN enz.
Ja dat snap ik, maar ik heb vroeger (in 2007/8) ook van 6.00 tot 15.00-16.00 in een fabriek gestaan dus kan wel wat hebben.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:43 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Okay, klinkt goed
Hou wel rekening met dat het arbeidsintensief is om echt in de zaak te staan de hele dag. Hoewel je natuurlijk prima de webshop vanuit daar kunt beheren.
Kassasystemen/software is zo makkelijk of moeilijk hoe je het zelf maakt, ik heb bijbaantjes gehad met enorm dure, omslachtige systemen. Een vriend van me heeft nu ook een bedrijf en het enige wat hij heeft is een pinapparaat en een kassa. Gewoon lekker makkelijkquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:47 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar ik heb vroeger (in 2007/8) ook van 6.00 tot 15.00-16.00 in een fabriek gestaan dus kan wel wat hebben.
Ben blij dat ik dat soort zwaar werk heb gedaan, dan weet ik hoe zwaar het kan zijn.
Het probleem is meer, mijn webshop is eigen design, eigen script alles zelf gemaakt.
Ik wil niet na 17.30 nog eens alles verzenden (aangezien ik om 17.00 alles verstuur)
of ik zou 2 voorraaden moeten houden, eentje in sittard (verzendpunt) en eentje in de winkel.
alleen dan zou het betekenen dat niet alles wat ik in de winkel verkoop ook op de website staat.
ook heb ik totaal geen verstand van winkels, welke openings tijden mag je doen en welke niet.
hoe werkt een kassa systeem? barcode scanner.. hoe doe ik dat? hoe koppel ik dat aan mijn systeem van de webshop en ga zo maar verder...
de huur is 714 per maand inc btw en gwl is 140 ofzo
dat is wel lekker easy jaquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Kassasystemen/software is zo makkelijk of moeilijk hoe je het zelf maakt, ik heb bijbaantjes gehad met enorm dure, omslachtige systemen. Een vriend van me heeft nu ook een bedrijf en het enige wat hij heeft is een pinapparaat en een kassa. Gewoon lekker makkelijk
Moet je volgens mij bij CCV zijn, dat is de instantie die dat allemaal regelt. (weet niet of er nog meer aanbieders zijn)quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:51 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dat is wel lekker easy ja
weet je trouwens waar je het beste een pinautomaat provider kan vinden?
zoiets wil ik inderdaad gaan doen ik kan mijn webshop uitbreiden met een prive gedeelte en dan kan ik er ook een scanner op aansluiten. soort winkelmandje maar dan alleen voor mij.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef jochem8 het volgende:
Alex, kun je voor verkopen in je fysieke winkel niet gewoon een order aanmaken in je webshop en de klant dat als factuur meegeven? Dan houd je maar 1 facturatiesysteem, is wel handig.
Voor pinautomaten gewoon verschillende offertes aanvragen. Ik heb dat 2 jaar geleden ook al eens uitgevogeld en toen verschilde het nogal met vaste maandelijkse kosten en kosten per transactie, en ook of je een mobiele pinautomaat wilde (voor op beurzen ofzo).
Ik vind het er echt heel mooi uitzien!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Glasshouse het volgende:
Hoi!
Even kort en krachtig. Ik en een vriend zitten over een idee na te denken. Het is een combinatie tussen glas en kunst dmv de techniek sublimatie. We hebben een kennis die dit kan maken. Denk hierbij aan vlakke glasplaten die bestendig zijn tegen zonlicht en andere weersomstandigheden
Het bestaat al (gezien onze kennis dit ook al doet), maar het is op internet bijna niet terug te vinden hoeveel bedrijven dit al aanbieden. Er is weinig informatie over te vinden en al helemaal weinig tot niks over het specifieke idee waar wij over aan het denken zijn. We willen bijvoorbeeld bij bedrijven langsgaan.
Vervolgens het volgende concept verkopen:
- Het produceren van een plaat glas, met afbeelding naar keuze, kan bv bedrijfslogo zijn of iets inspirerends. De grootte kan varieren van 20x20 tot 2mx2m
- Dit kunnen ze dan van ons kopen, of leasen voor een bedrag per maand, voor een verplicht aantal maanden, bijvoorbeeld 6 of 12 maanden.
Verder zijn we nog aan het denken over andere toepassingen, en ik zat te denken, waarom gooi ik het hier niet even in de groep. Er zijn vast anderen die hier een mening over hebben, bijvoorbeeld over wat voor soort markt er voor deze producten is, hoeveel zou iemand/of een bedrijf ervoor over hebben om dit bij de receptie hebben/in de boardroom/in je tuin/in je huiskamer? Wat zijn de valkuilen? Waar moeten we aan denken?
Ik heb het redelijk vluchtig getyped, dus wanneer jullie aan- of opmerkingen of eerste ingevingen hebben, hoor ik/horen we het graag!
Alvsat bedankt!
Hier een voorbeeld van dergelijke toepassingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank voor je reactie!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Even uit de heup:
Ik zou eerder opteren voor een dikke plaat plexiglas, in verband met risico op breuk en het gewicht.
Lease zou ik persoonlijk niet aanbieden, zeker niet bij gepersonaliseerde platen en zeker niet in de opstartfase, tenzij je hem doorzet naar een 3de partij..
Verder een leuk product waar wel mogelijkheden voor zijn, zeker weten.
Dank voor je reactie!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik vind het er echt heel mooi uitzien!
Maar 1 ding, is het niet heel breekbaar? Ik denk dat het wel voor de wat luxere bedrijven ((advocaten)kantoren etc.) een aanwinst voor de werkruimte of ontvangstruimte is
Wat zou bijvoorbeeld die plaat op de laatste foto moeten kosten om te kopen?
500 euro lijkt me een prima prijs, je moet ook aan je marge denken uiteraard. Ik had 'm zelfs wat duurder verwacht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:15 schreef Glasshouse het volgende:
[..]
Dank voor je reactie!
Tja het is zeker breekbaar. Daar hebben we ook geen antwoord op. Maar misschien is dat het risico van dit product waar we mee om moeten gaan. Verzekeringen en dergelijke?
Verder is het wel gehard glas, breekt als een autoruit, dus niet gevaarlijk wat betreft snijwonden. Maar je moet het niet om laten vallen of een baksteen er tegenaan gooien.
Qua kopen kan verschillen, die laatste zit je zeker op 500¤. Moet wel zeggen dat het (tot nu toe getest) binnen 15 jaar geen kwaliteit verliest, ook niet wat betreft UV-straling.
Hoe denk je dat we dit dan het beste kunnen verkopen? :-)
Ben benieuwd waar je aan zat te denken, we staan overal voor open!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:22 schreef ManAtWork het volgende:
@Glasshouse: ziet er goed uit. Ook qua afzet zijn er verschillende mogelijkheden.
Ik zit nu even mobiel te kijken maar ga als ik thuis ben even verder kijken.
Ook mogelijkheden als lease of huur lijkt me interessant om te bekijken.
Op mijn huidige locatie heb ik er geen ruimte of geschikte plaats voor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Nou, je eerste klant is binnen zo te zien
Geen idee wat het business plan is maar kan me voorstellen dat er behoefte is aan kapitaal als er gekozen wordt voor verhuur of een leaseconstructie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:41 schreef Glasshouse het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je aan zat te denken, we staan overal voor open!
Jammer, wellicht heb je relaties waar dit wel past?quote:[quote] Op dinsdag 16 augustus 2011 14:21 schreef ManAtWork het volgende:
Op mijn huidige locatie heb ik er geen ruimte of geschikte plaats voor.
We zijn op het moment iets serieus aan het schrijven. Zijn allebei echter ook nog FT bezig met een baan. Maar ik begrijp dat wanneer er een goed doorgedacht plan ligt en er voor verhuur danwel lease gekozen gaat worden dat je wellicht denkt aan een investering?quote:Geen idee wat het business plan is maar kan me voorstellen dat er behoefte is aan kapitaal als er gekozen wordt voor verhuur of een leaseconstructie.
Ik kan het altijd in het achterhoofd houden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef Glasshouse het volgende:
[..]
Jammer, wellicht heb je relaties waar dit wel past?
Dat kan een van de mogelijkheden zijn, inderdaad.quote:[..]
We zijn op het moment iets serieus aan het schrijven. Zijn allebei echter ook nog FT bezig met een baan. Maar ik begrijp dat wanneer er een goed doorgedacht plan ligt en er voor verhuur danwel lease gekozen gaat worden dat je wellicht denkt aan een investering?
Hetgeen ik heb moeten financieren, komt uit eigen middelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Hallo ondernemers ,..
Hoe hebben jullie je onderneming gefinancierd? Ik zelf wil ooit een restaurant gaan starten ben hard aan het sparen (400-600 p/m) wat in de toekomst meer kan worden. Maar zal waarschijnlijk toch wel een bedrag bij moeten van de bank/externe financier.
Dankje! Hoeveel wil je er afnemenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:30 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het prachtig, Glasshouse!
Kan je zoiets ook maken icm verlichting?
Helaas heb ik geen plek voor zoiets, maar ik houd het in mijn achterhoofd, want dat gigantisch grote kantoor op zichtlocatie gaat er zeker komen en dan wil ik zoiets wel in mijn ontvangsthal .quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:28 schreef Glasshouse het volgende:
[..]
Dankje! Hoeveel wil je er afnemen
Grapje, ja hoor, er zijn ook tal van andere opties om het zo 'design' mogelijk te maken.
We zijn op het moment bezig om alles uit te werken en gaan er zsm mee aan de slag. Als iemand nog tips heeft waar we aan het begin goed aan moeten denken of hoe we het beste aan klanten kunnen komen dan horen we die graag!
Het lijkt me dat je voor een restaurant gewoon een goed plan moet schrijven en bij de bank langs gaan .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Hallo ondernemers ,..
Hoe hebben jullie je onderneming gefinancierd? Ik zelf wil ooit een restaurant gaan starten ben hard aan het sparen (400-600 p/m) wat in de toekomst meer kan worden. Maar zal waarschijnlijk toch wel een bedrag bij moeten van de bank/externe financier.
Heel veel nieuwe horeca krijgen ook investeringen van Cola, Vrumona en/of een biermerk. Maar daarmee het gevoel dat ik direct mijn ziel verkoop maar ze bieden vaak teveel om het links te laten liggen (ook veel in natura).quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je voor een restaurant gewoon een goed plan moet schrijven en bij de bank langs gaan .
Over sponsoren, dat is je eigen beslissing. Ik zit in een heel andere branche en kan daar niet over meepraten .quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heel veel nieuwe horeca krijgen ook investeringen van Cola, Vrumona en/of een biermerk. Maar daarmee het gevoel dat ik direct mijn ziel verkoop maar ze bieden vaak teveel om het links te laten liggen (ook veel in natura).
Sta ik trouwens niet veel sterker bij de bank als ik ook een goede zak spaargeld heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |