abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:49:19 #201
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_99959256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:43 schreef Skv het volgende:
Heb ook weer wanbetaler. Heeft al aangegeven dat het wat langer duurt, maar na twee herinneringen heb ik nog niks ontvangen. :{
Heeft ie ook aangegeven wanneer ie dan wel gaat betalen?
Zo nee, laat hem een datum noemen, heeft ie dan nog niet betaald, rente en administratiekosten in rekening brengen en voor zover je het nog niet hebt gedaan, in gebreke stellen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:58:17 #202
67670 Skv
Cynist.
pi_99959633
Hij zei 11 dagen geleden 'over een paar dagen'. Heb vorige week woensdag mijn tweede herinnering gestuurd. a.s. woensdag de eerste aanmaning.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:26:08 #203
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_99960691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:58 schreef Skv het volgende:
Hij zei 11 dagen geleden 'over een paar dagen'. Heb vorige week woensdag mijn tweede herinnering gestuurd. a.s. woensdag de eerste aanmaning.
Een paar dagen is geen datum. Ik vraag dan altijd of het voor het eind van deze werkweek is overgemaakt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:40:47 #204
67670 Skv
Cynist.
pi_99961213
Ik normaal ook, maar hij mailde me naar aanleiding van mijn eerste herinnering dat het 'een paar dagen' langer zou duren. Anyway, woensdag de aanmaning. Dan bel ik direct ook even.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:41:45 #205
67670 Skv
Cynist.
pi_99961250
Die 600 Euro zou wel fijn zijn voor mijn vakantie. O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:01 #206
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_99998982
Halodio,

Ook ik ben ondernemer, ik vindt het idee van een speciale subgroep wel een goed plan.

Ik heb toen ik starte in 2005 ook best veel topics hier op Fok! doorgelopen en wel een aatal nuttige dingen gevonden.

ik heb een internationaal bedrijf wat zich gespecialiseerd heeft op evenementenmobiliteit. van plan tot uitvoering.
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_100079329
Leuk topic om te volgen. Zelf geen ondernemer maar al lange tijd plannen om die richting op te gaan.
pi_100090794
Zijn er boeken over ondernemerschap die een must zijn om gelezen te hebben?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_100091574
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er boeken over ondernemerschap die een must zijn om gelezen te hebben?
http://www.managementboek(...)pics-arko_van_brakel

De auteur is zeer inspirerend en een toonbeeld van hoe je van weinig heel veel kan maken, heeft vele miljoenen verdiend (Wanadoo) en ook weer verloren, heb meerdere workshops/masterclasses van hem gehad.
pi_100126654
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.

Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
pi_100126772
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.

Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Herkenbaar, klanten denken dat als je webhosting aanbied je ook van alle andere internet gerelateerde dingen afweet. Als het irrelevant is van hetgeen wat ik aanbied geef ik dit gewoon netjes aan dat dit niet mijn vakgebied is en ze daarvoor beter ergens anders hulp kunnen vragen, ik stuur ze vaak wel de goede richting op.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:33:46 #212
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_100234678
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Waar trekken jullie de grens als het gaat om service? En hoe? Zelf leg ik uiteraard (net als velen anderen) zoals het hoort veel nadruk op service en klantvriendelijkheid. Op mails reageer ik snel, ik ben erg goed in het in Jip-en-Janneke taal uitleggen en ik peil ook tussendoor, als een website/applicatie eenmaal 'af' is, regelmatig om te controleren of alles naar wens is. Wordt ook erg op prijs gesteld.

Ik heb echter een tweetal klanten die het wel heel bont maken, één daarvan in het bijzonder. bijna dagelijks zitten ze wel in mijn mailbox met allemaal irrelevante vragen en dergelijke. Van die typjes die zeg maar ergens iets lezen, meteen in paniek raken en meteen bij mij aan de bel trekken. Eergisteren nog, meneer leest ergens op een of andere website een nieuwsbericht dat er veel hackers actief zijn, en kan ik weer helemaal uit gaan leggen dat zijn website en CMS echt wel beveiligd zijn. Een keer is niet erg, twee keer ook niet, maar als zulke mensen bijna dagelijks in je mailbox verschijnen wordt het erg snel vervelend. Om nog maar te zwijgen over alle tijd die er in gaat zitten. Het gaat hier gewoon over uren op weekbasis.

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Nou je zegt het zelf, je wilt klantvriendelijk blijven.
voor jou is het storend, en lastig, maar het is wel een klant van je.
een andere klant hoor en zie je nooit misschien, dus zou ik een gemiddelde nemen, hoeveel klanten (omzet) heb je, en hoeveel tijd ben je bezig met het beantwoorden van (onzin)vragen.
ik kan me voorstellen dat jij voor jezelf weet wat jij toelaatbaar vindt qua tijd om aan een klant te besteden. wordt dat overschreden zou je misschien dat kunnen compenseren door ergens iets in je tariefstelling aan te passen, dus dat je er een beetje helpdesk kosten in rekening brengt oid.

want waarom komt die klant bij jou, en niet bij een ander, ik mag aannemen voor de kwaliteit en de service, en tja, het klinkt als een dooddoener, maar dit is ondernemerschap, wat niemand je van te voren verteld, maar waar je wel mee te maken hebt.

ik zou me iig niet verstoppen of mijn werkwijze drastisch veranderen, want dat kan je klanten gaan kosten...
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_100251048
Soms moet je de klant ook duidelijk maken dat hij niet zoveel aan je kan vragen en dan ook verwacht dat er niet meer gefactureerd wordt. Uiteindelijk kan de tijd die erin gaat zitten om zo'n klant zijn vragen te beantwoorden ten koste gaan van andere (potentiële) klanten.
Wil de klant niet meer betalen en blijft hij van die irrelevante vragen stellen, dan is het soms beter als de klant een andere opdrachtgever zoekt.

Dus maak dat hem gewoon duidelijk, misschien heeft hij het zelf niet eens door.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 13:48:23 #214
216273 Gibson
Play it loud
pi_100351901
Leuk topic! Leuk om de verhalen van anderen te lezen en een plek te hebben waar je met vragen terecht kunt.

Zelf heb ik sinds een jaar een handel in kwaliteits automotive gereedschap (doppensets, schroevendraaiers, steeksleutels, krikken, etc etc), aanverwante verf en onderhoudsmiddelen.

1 april ben ik met een vriend een V.O.F. gestart, een webwinkel gespecialiseerd in zaklampen.
pi_100355612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:34 schreef SecurityException het volgende:
Hoe gaan jullie hiermee om? Ik zit zelf te denken om een soort van ticket/supportsysteem in te voeren waar mensen onder bepaalde onderwerpen tickets kunnen plaatsen. Het aantal onderwerpen is dan uiteraard beperkt, om zo tickets te voorkomen met zaken waar ik eigenlijk helemaal niks mee te maken heb. Principieel ben ik tegen zulke systemen, maar deze klanten zijn wel erg irritant. Zal zoiets werken?
Als ze je directe mail hebben dan omzeilen ze het ticket systeem gewoon. En anders bellen ze wel met 'yooooowwww, ticket ontvangen? Kan je ff antwoorden in de mail? Danke'

Ik vind het soms ook moeilijk naar klanten toe, het is tenslotte een klant en je bedrijf draait niet op gebakken lucht. Maar tijd verspillen aan onnozele vragen kost tijd en dat blijft toch ook geld ;)
Dus tja, soms even doorschuiven en wat bij ons heeft geholpen is een echt belachelijk domme FAQ, refereer klanten met domme vragen er vaak genoeg naartoe en het remt wel een beetje.
Moet je FAQ natuurlijk wel goed gevuld zijn :Y
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:27:36 #216
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100396893
Ik heb al een tijdje een webshop.. nou woon ik niet in Nederland maar wil toch een zaak in Nederland opstarten (heb nederlandse kvk) maar ik hoorde dat economie slecht gaat? ehh ik merk er niks van :P maar zei iemand


kan pand krijgen op A locatie voor niet veel geld.. is dat nu nuttig of beter wachten
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:44:36 #217
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_100397360
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:27 schreef alexmeijer het volgende:
Ik heb al een tijdje een webshop.. nou woon ik niet in Nederland maar wil toch een zaak in Nederland opstarten (heb nederlandse kvk) maar ik hoorde dat economie slecht gaat? ehh ik merk er niks van :P maar zei iemand
Je hoorde dat de economie slecht gaat? Tsja, ik weet niet waar je dan wel woont, maar als je het nieuws had gevolgd had je meer over de huidige economische stand geweten.
quote:
kan pand krijgen op A locatie voor niet veel geld.. is dat nu nuttig of beter wachten
Met deze informatie zeg ik: DOEN! ^O^
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:55:23 #218
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100397700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:44 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je hoorde dat de economie slecht gaat? Tsja, ik weet niet waar je dan wel woont, maar als je het nieuws had gevolgd had je meer over de huidige economische stand geweten.

[..]

Met deze informatie zeg ik: DOEN! ^O^
ik woon in zweden :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100406520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:26 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Als ze je directe mail hebben dan omzeilen ze het ticket systeem gewoon. En anders bellen ze wel met 'yooooowwww, ticket ontvangen? Kan je ff antwoorden in de mail? Danke'
Dat flik je bij mij 1 keer. Dan vertel ik je netjes dat tickets netjes op volgorde behandeld worden en dat die van hem heus wel aan de beurt komt.

Belt zo'n zelfde figuur vervolgens nog een keer dan verdwijnt zijn ticket naar de onderkant van de stapel :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_100418408
Alex Meijer, je hebt dus een webshop en wilt daarnaast ook een fysieke winkel openen of zo? :)
Wat voor producten?
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:36:25 #221
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418448
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:35 schreef El_Liberaliste het volgende:
Alex Meijer, je hebt dus een webshop en wilt daarnaast ook een fysieke winkel openen of zo? :)
Wat voor producten?
klopt :)
ik verkoop telefoon onderdelen / toebehoren
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100418513
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:36 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

klopt :)
ik verkoop telefoon onderdelen / toebehoren
Ah grappig, ik ook (nog voor heel even)!
Heb je ook onderzoek gedaan naar de te verwachten hoeveelheid klanten etc. als je en fysieke winkel opent?
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:41:39 #223
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418601
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:38 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ah grappig, ik ook (nog voor heel even)!
Heb je ook onderzoek gedaan naar de te verwachten hoeveelheid klanten etc. als je en fysieke winkel opent?
Uiteraard, hier in Zuid-Limburg (sittard/geleen) zit niks wat in die richting verkoopt op deze schaal.
Momenteel verkoop ik (online) erg veel producten (praten in 1000de euros (bijna 10,000de)) per maand.

Mensen wouden altijd bij mij langskomen, als ik een echte winkel open heb ik dat al gewonnen.
Omdat mijn tante (verzendpunt nederland) niemand meer aan huis wou hebben.

Verder is de lokatie precies aan een drukke weg (stad) en tegenover de avond winkel en naast een pizza of iets met turkse zaak.
Waar ook veel mensen komen dus :) redelijk dicht bij de ABN enz.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100418653
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:41 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Uiteraard, hier in Zuid-Limburg (sittard/geleen) zit niks wat in die richting verkoopt op deze schaal.
Momenteel verkoop ik (online) erg veel producten (praten in 1000de euros (bijna 10,000de)) per maand.

Mensen wouden altijd bij mij langskomen, als ik een echte winkel open heb ik dat al gewonnen.
Omdat mijn tante (verzendpunt nederland) niemand meer aan huis wou hebben.

Verder is de lokatie precies aan een drukke weg (stad) en tegenover de avond winkel en naast een pizza of iets met turkse zaak.
Waar ook veel mensen komen dus :) redelijk dicht bij de ABN enz.
Okay, klinkt goed ^O^
Hou wel rekening met dat het arbeidsintensief is om echt in de zaak te staan de hele dag. Hoewel je natuurlijk prima de webshop vanuit daar kunt beheren.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:47:19 #225
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418754
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:43 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Okay, klinkt goed ^O^
Hou wel rekening met dat het arbeidsintensief is om echt in de zaak te staan de hele dag. Hoewel je natuurlijk prima de webshop vanuit daar kunt beheren.
Ja dat snap ik, maar ik heb vroeger (in 2007/8) ook van 6.00 tot 15.00-16.00 in een fabriek gestaan ;) dus kan wel wat hebben.

Ben blij dat ik dat soort zwaar werk heb gedaan, dan weet ik hoe zwaar het kan zijn.
Het probleem is meer, mijn webshop is eigen design, eigen script alles zelf gemaakt.
Ik wil niet na 17.30 nog eens alles verzenden (aangezien ik om 17.00 alles verstuur)

of ik zou 2 voorraaden moeten houden, eentje in sittard (verzendpunt) en eentje in de winkel.
alleen dan zou het betekenen dat niet alles wat ik in de winkel verkoop ook op de website staat.

ook heb ik totaal geen verstand van winkels, welke openings tijden mag je doen en welke niet.
hoe werkt een kassa systeem? barcode scanner.. hoe doe ik dat? hoe koppel ik dat aan mijn systeem van de webshop en ga zo maar verder...

de huur is 714 per maand inc btw en gwl is 140 ofzo :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100418870
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:47 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar ik heb vroeger (in 2007/8) ook van 6.00 tot 15.00-16.00 in een fabriek gestaan ;) dus kan wel wat hebben.

Ben blij dat ik dat soort zwaar werk heb gedaan, dan weet ik hoe zwaar het kan zijn.
Het probleem is meer, mijn webshop is eigen design, eigen script alles zelf gemaakt.
Ik wil niet na 17.30 nog eens alles verzenden (aangezien ik om 17.00 alles verstuur)

of ik zou 2 voorraaden moeten houden, eentje in sittard (verzendpunt) en eentje in de winkel.
alleen dan zou het betekenen dat niet alles wat ik in de winkel verkoop ook op de website staat.

ook heb ik totaal geen verstand van winkels, welke openings tijden mag je doen en welke niet.
hoe werkt een kassa systeem? barcode scanner.. hoe doe ik dat? hoe koppel ik dat aan mijn systeem van de webshop en ga zo maar verder...

de huur is 714 per maand inc btw en gwl is 140 ofzo :)
Kassasystemen/software is zo makkelijk of moeilijk hoe je het zelf maakt, ik heb bijbaantjes gehad met enorm dure, omslachtige systemen. Een vriend van me heeft nu ook een bedrijf en het enige wat hij heeft is een pinapparaat en een kassa. Gewoon lekker makkelijk :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:51:54 #227
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100418907
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:51 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Kassasystemen/software is zo makkelijk of moeilijk hoe je het zelf maakt, ik heb bijbaantjes gehad met enorm dure, omslachtige systemen. Een vriend van me heeft nu ook een bedrijf en het enige wat hij heeft is een pinapparaat en een kassa. Gewoon lekker makkelijk :)
dat is wel lekker easy ja :)

weet je trouwens waar je het beste een pinautomaat provider kan vinden?
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100430688
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:51 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

dat is wel lekker easy ja :)

weet je trouwens waar je het beste een pinautomaat provider kan vinden?
Moet je volgens mij bij CCV zijn, dat is de instantie die dat allemaal regelt. (weet niet of er nog meer aanbieders zijn)
pi_100436016
Alex, kun je voor verkopen in je fysieke winkel niet gewoon een order aanmaken in je webshop en de klant dat als factuur meegeven? Dan houd je maar 1 facturatiesysteem, is wel handig.

Voor pinautomaten gewoon verschillende offertes aanvragen. Ik heb dat 2 jaar geleden ook al eens uitgevogeld en toen verschilde het nogal met vaste maandelijkse kosten en kosten per transactie, en ook of je een mobiele pinautomaat wilde (voor op beurzen ofzo).
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:24:32 #230
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_100436844
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef jochem8 het volgende:
Alex, kun je voor verkopen in je fysieke winkel niet gewoon een order aanmaken in je webshop en de klant dat als factuur meegeven? Dan houd je maar 1 facturatiesysteem, is wel handig.

Voor pinautomaten gewoon verschillende offertes aanvragen. Ik heb dat 2 jaar geleden ook al eens uitgevogeld en toen verschilde het nogal met vaste maandelijkse kosten en kosten per transactie, en ook of je een mobiele pinautomaat wilde (voor op beurzen ofzo).
zoiets wil ik inderdaad gaan doen :) ik kan mijn webshop uitbreiden met een prive gedeelte en dan kan ik er ook een scanner op aansluiten. soort winkelmandje maar dan alleen voor mij.

ga het eens op papier zetten en ontwikkelen.

thx voor de tip :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_100800320
Hoi!

Even kort en krachtig. Ik en een vriend zitten over een idee na te denken. Het is een combinatie tussen glas en kunst dmv de techniek sublimatie. We hebben een kennis die dit kan maken. Denk hierbij aan vlakke glasplaten die bestendig zijn tegen zonlicht en andere weersomstandigheden ;)

Het bestaat al (gezien onze kennis dit ook al doet), maar het is op internet bijna niet terug te vinden hoeveel bedrijven dit al aanbieden. Er is weinig informatie over te vinden en al helemaal weinig tot niks over het specifieke idee waar wij over aan het denken zijn. We willen bijvoorbeeld bij bedrijven langsgaan.

Vervolgens het volgende concept verkopen:
- Het produceren van een plaat glas, met afbeelding naar keuze, kan bv bedrijfslogo zijn of iets inspirerends. De grootte kan varieren van 20x20 tot 2mx2m
- Dit kunnen ze dan van ons kopen, of leasen voor een bedrag per maand, voor een verplicht aantal maanden, bijvoorbeeld 6 of 12 maanden.

Verder zijn we nog aan het denken over andere toepassingen, en ik zat te denken, waarom gooi ik het hier niet even in de groep. Er zijn vast anderen die hier een mening over hebben, bijvoorbeeld over wat voor soort markt er voor deze producten is, hoeveel zou iemand/of een bedrijf ervoor over hebben om dit bij de receptie hebben/in de boardroom/in je tuin/in je huiskamer? Wat zijn de valkuilen? Waar moeten we aan denken?

Ik heb het redelijk vluchtig getyped, dus wanneer jullie aan- of opmerkingen of eerste ingevingen hebben, hoor ik/horen we het graag! :)

Alvsat bedankt!

Hier een voorbeeld van dergelijke toepassingen:



pi_100801464
Even uit de heup:
Ik zou eerder opteren voor een dikke plaat plexiglas, in verband met risico op breuk en het gewicht.
Lease zou ik persoonlijk niet aanbieden, zeker niet bij gepersonaliseerde platen en zeker niet in de opstartfase, tenzij je hem doorzet naar een 3de partij..

Verder een leuk product waar wel mogelijkheden voor zijn, zeker weten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_100801829
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef Glasshouse het volgende:
Hoi!

Even kort en krachtig. Ik en een vriend zitten over een idee na te denken. Het is een combinatie tussen glas en kunst dmv de techniek sublimatie. We hebben een kennis die dit kan maken. Denk hierbij aan vlakke glasplaten die bestendig zijn tegen zonlicht en andere weersomstandigheden ;)

Het bestaat al (gezien onze kennis dit ook al doet), maar het is op internet bijna niet terug te vinden hoeveel bedrijven dit al aanbieden. Er is weinig informatie over te vinden en al helemaal weinig tot niks over het specifieke idee waar wij over aan het denken zijn. We willen bijvoorbeeld bij bedrijven langsgaan.

Vervolgens het volgende concept verkopen:
- Het produceren van een plaat glas, met afbeelding naar keuze, kan bv bedrijfslogo zijn of iets inspirerends. De grootte kan varieren van 20x20 tot 2mx2m
- Dit kunnen ze dan van ons kopen, of leasen voor een bedrag per maand, voor een verplicht aantal maanden, bijvoorbeeld 6 of 12 maanden.

Verder zijn we nog aan het denken over andere toepassingen, en ik zat te denken, waarom gooi ik het hier niet even in de groep. Er zijn vast anderen die hier een mening over hebben, bijvoorbeeld over wat voor soort markt er voor deze producten is, hoeveel zou iemand/of een bedrijf ervoor over hebben om dit bij de receptie hebben/in de boardroom/in je tuin/in je huiskamer? Wat zijn de valkuilen? Waar moeten we aan denken?

Ik heb het redelijk vluchtig getyped, dus wanneer jullie aan- of opmerkingen of eerste ingevingen hebben, hoor ik/horen we het graag! :)

Alvsat bedankt!

Hier een voorbeeld van dergelijke toepassingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het er echt heel mooi uitzien!
Maar 1 ding, is het niet heel breekbaar? Ik denk dat het wel voor de wat luxere bedrijven ((advocaten)kantoren etc.) een aanwinst voor de werkruimte of ontvangstruimte is :)

Wat zou bijvoorbeeld die plaat op de laatste foto moeten kosten om te kopen?
pi_100802892
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:29 schreef JumpingJacky het volgende:
Even uit de heup:
Ik zou eerder opteren voor een dikke plaat plexiglas, in verband met risico op breuk en het gewicht.
Lease zou ik persoonlijk niet aanbieden, zeker niet bij gepersonaliseerde platen en zeker niet in de opstartfase, tenzij je hem doorzet naar een 3de partij..

Verder een leuk product waar wel mogelijkheden voor zijn, zeker weten.
Dank voor je reactie!
Plexiglas is qua afwerking en dergelijke niet zo mooi als glas. Zeker licht erachter komt vaak niet goed door. Vandaar.

Het is inderdaad een breekbaar product, maar het is ook niet bedoeld om als salontafel te gebruiken ;-)

Waarom geen lease? Niet voor bedrijfslogo's en dergelijke ok, dat snap ik, maar voor 'generieke platen'? Zoals een landschap, een persoon of kunst.

En waarom niet in opstartfase? Vanwege cashflow? Of waar zat je aan te denken?

Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_100803225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:40 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik vind het er echt heel mooi uitzien!
Maar 1 ding, is het niet heel breekbaar? Ik denk dat het wel voor de wat luxere bedrijven ((advocaten)kantoren etc.) een aanwinst voor de werkruimte of ontvangstruimte is :)

Wat zou bijvoorbeeld die plaat op de laatste foto moeten kosten om te kopen?
Dank voor je reactie!

Tja het is zeker breekbaar. Daar hebben we ook geen antwoord op. Maar misschien is dat het risico van dit product waar we mee om moeten gaan. Verzekeringen en dergelijke?

Verder is het wel gehard glas, breekt als een autoruit, dus niet gevaarlijk wat betreft snijwonden. Maar je moet het niet om laten vallen of een baksteen er tegenaan gooien.

Qua kopen kan verschillen, die laatste zit je zeker op 500¤. Moet wel zeggen dat het (tot nu toe getest) binnen 15 jaar geen kwaliteit verliest, ook niet wat betreft UV-straling.

Hoe denk je dat we dit dan het beste kunnen verkopen? :-)
pi_100803482
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:15 schreef Glasshouse het volgende:

[..]

Dank voor je reactie!

Tja het is zeker breekbaar. Daar hebben we ook geen antwoord op. Maar misschien is dat het risico van dit product waar we mee om moeten gaan. Verzekeringen en dergelijke?

Verder is het wel gehard glas, breekt als een autoruit, dus niet gevaarlijk wat betreft snijwonden. Maar je moet het niet om laten vallen of een baksteen er tegenaan gooien.

Qua kopen kan verschillen, die laatste zit je zeker op 500¤. Moet wel zeggen dat het (tot nu toe getest) binnen 15 jaar geen kwaliteit verliest, ook niet wat betreft UV-straling.

Hoe denk je dat we dit dan het beste kunnen verkopen? :-)
500 euro lijkt me een prima prijs, je moet ook aan je marge denken uiteraard. Ik had 'm zelfs wat duurder verwacht.

Als je inderdaad één van de weinige of enige aanbieders hiervan bent dan is het min of meer een nieuw product op een nieuwe markt (toch?) dus dan kan je het beste veel free publicity opzoeken: Gewoon een grote bek opzetten en jezelf binnen lullen bij netwerkborrels, kranten, blogs, misschien zelfs bij de tv-show van Harry Mens (Business Class)? ;)

Makkelijker gezegd dan gedaan, ik spreek uit ervaring. Ze krijgen honderden van dit soort aanvragen per maand waarschijnlijk. Maar free publicity is gewoon heel belangrijk. En beurzen etc. B2B leent zich in ieder geval niet voor reclamespotjes, folders, abri's, dat soort zooi. Dat is sowieso erg duur.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:22:59 #237
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_100803550
@Glasshouse: ziet er goed uit. Ook qua afzet zijn er verschillende mogelijkheden.
Ik zit nu even mobiel te kijken maar ga als ik thuis ben even verder kijken.
Ook mogelijkheden als lease of huur lijkt me interessant om te bekijken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_100803589
Nou, je eerste klant is binnen zo te zien :P
pi_100804381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:22 schreef ManAtWork het volgende:
@Glasshouse: ziet er goed uit. Ook qua afzet zijn er verschillende mogelijkheden.
Ik zit nu even mobiel te kijken maar ga als ik thuis ben even verder kijken.
Ook mogelijkheden als lease of huur lijkt me interessant om te bekijken.
Ben benieuwd waar je aan zat te denken, we staan overal voor open!
:)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:21:13 #240
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_100806041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:23 schreef El_Liberaliste het volgende:
Nou, je eerste klant is binnen zo te zien :P
Op mijn huidige locatie heb ik er geen ruimte of geschikte plaats voor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:41 schreef Glasshouse het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar je aan zat te denken, we staan overal voor open!
:)
Geen idee wat het business plan is maar kan me voorstellen dat er behoefte is aan kapitaal als er gekozen wordt voor verhuur of een leaseconstructie.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_100806740
quote:
[quote]0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:21 schreef ManAtWork het volgende:
Op mijn huidige locatie heb ik er geen ruimte of geschikte plaats voor.
Jammer, wellicht heb je relaties waar dit wel past? ;)

quote:
Geen idee wat het business plan is maar kan me voorstellen dat er behoefte is aan kapitaal als er gekozen wordt voor verhuur of een leaseconstructie.
We zijn op het moment iets serieus aan het schrijven. Zijn allebei echter ook nog FT bezig met een baan. Maar ik begrijp dat wanneer er een goed doorgedacht plan ligt en er voor verhuur danwel lease gekozen gaat worden dat je wellicht denkt aan een investering?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:40:34 #242
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_100806898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef Glasshouse het volgende:

[..]

Jammer, wellicht heb je relaties waar dit wel past? ;)
Ik kan het altijd in het achterhoofd houden.
quote:
[..]

We zijn op het moment iets serieus aan het schrijven. Zijn allebei echter ook nog FT bezig met een baan. Maar ik begrijp dat wanneer er een goed doorgedacht plan ligt en er voor verhuur danwel lease gekozen gaat worden dat je wellicht denkt aan een investering?
Dat kan een van de mogelijkheden zijn, inderdaad.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:30:25 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_100813537
Ik vind het prachtig, Glasshouse!
Kan je zoiets ook maken icm verlichting?
KuikenGuppy
pi_100814933
Hallo ondernemers *O*,..

Hoe hebben jullie je onderneming gefinancierd? Ik zelf wil ooit een restaurant gaan starten ben hard aan het sparen (400-600 p/m) wat in de toekomst meer kan worden. Maar zal waarschijnlijk toch wel een bedrag bij moeten van de bank/externe financier.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:42:24 #245
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_100816363
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Hallo ondernemers *O*,..

Hoe hebben jullie je onderneming gefinancierd? Ik zelf wil ooit een restaurant gaan starten ben hard aan het sparen (400-600 p/m) wat in de toekomst meer kan worden. Maar zal waarschijnlijk toch wel een bedrag bij moeten van de bank/externe financier.
Hetgeen ik heb moeten financieren, komt uit eigen middelen.
Al wilde de bank mij wel een voorstel doen om een laptop en printer in de lease te doen. :')
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_100842534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:30 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het prachtig, Glasshouse!
Kan je zoiets ook maken icm verlichting?
Dankje! Hoeveel wil je er afnemen ;)
Grapje, ja hoor, er zijn ook tal van andere opties om het zo 'design' mogelijk te maken.
We zijn op het moment bezig om alles uit te werken en gaan er zsm mee aan de slag. Als iemand nog tips heeft waar we aan het begin goed aan moeten denken of hoe we het beste aan klanten kunnen komen dan horen we die graag!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:35:01 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_100867701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:28 schreef Glasshouse het volgende:

[..]

Dankje! Hoeveel wil je er afnemen ;)
Grapje, ja hoor, er zijn ook tal van andere opties om het zo 'design' mogelijk te maken.
We zijn op het moment bezig om alles uit te werken en gaan er zsm mee aan de slag. Als iemand nog tips heeft waar we aan het begin goed aan moeten denken of hoe we het beste aan klanten kunnen komen dan horen we die graag!
Helaas heb ik geen plek voor zoiets, maar ik houd het in mijn achterhoofd, want dat gigantisch grote kantoor op zichtlocatie gaat er zeker komen en dan wil ik zoiets wel in mijn ontvangsthal :7.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:36:15 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_100867748
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Hallo ondernemers *O*,..

Hoe hebben jullie je onderneming gefinancierd? Ik zelf wil ooit een restaurant gaan starten ben hard aan het sparen (400-600 p/m) wat in de toekomst meer kan worden. Maar zal waarschijnlijk toch wel een bedrag bij moeten van de bank/externe financier.
Het lijkt me dat je voor een restaurant gewoon een goed plan moet schrijven en bij de bank langs gaan ;).
KuikenGuppy
pi_100868165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je voor een restaurant gewoon een goed plan moet schrijven en bij de bank langs gaan ;).
Heel veel nieuwe horeca krijgen ook investeringen van Cola, Vrumona en/of een biermerk. Maar daarmee het gevoel dat ik direct mijn ziel verkoop -O- maar ze bieden vaak teveel om het links te laten liggen (ook veel in natura).

Sta ik trouwens niet veel sterker bij de bank als ik ook een goede zak spaargeld heb?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:51:08 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_100868353
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heel veel nieuwe horeca krijgen ook investeringen van Cola, Vrumona en/of een biermerk. Maar daarmee het gevoel dat ik direct mijn ziel verkoop -O- maar ze bieden vaak teveel om het links te laten liggen (ook veel in natura).

Sta ik trouwens niet veel sterker bij de bank als ik ook een goede zak spaargeld heb?
Over sponsoren, dat is je eigen beslissing. Ik zit in een heel andere branche en kan daar niet over meepraten ;).
Maar: ja, de meeste banken zullen willen dat je ook een flink deel eigen vermogen inbrengt (bijvoorbeeld een kwart van het gehele bedrag).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')