abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98840489
Had ook niet anders verwacht eigenlijk
pi_98840806
Dottir al aan de tandjes :D

Mooi overzicht van Jelle O+ En wat Son zegt, hoezo groot? :o

Hier twee foto's van Puck. Eentje is het pakje in maat 56 en de ander in 68.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:00:14 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98841026
DML die hebben wij ook! Geweldig pakje al zeg ik het zelf.
Wat voor weer wordt het morgen? Ik heb zin dat pakje Nathan weer aan te trekken.

FR, ik doe geen uitspraken meer over tentamens. Iets te vaak gedacht "dat wordt wel een 7" en dan werd et een 3 :') .
pi_98841451
Danic, lekker dat je vandaag alvast 2 uurtjes hebt kunnen slapen.
Vanyel, het eerste tandje...een bijzonder moment lijkt me.
Sola, slapen zou ik ook belangrijker vinden dan mijn eigen eten...nu kun je lekker in alle rust zelf eten als Amy slaapt.
Fannetje, gelukkig dat de koorts bij Anne minder wordt
Son, lekker dat hij het zelf lijkt te regelen wat betreft wel of geen fles.
F-R, wat een lange wachttijd voor die kleintjes zeg!
Jore, ik kan mer er nog niks bij voorstellen..zo'n hummeltje dat de hele kamer doorgaat. Lijkt me leuk om te zien.
Mrien, wat een mooi foto overzicht
Pessie...als die boobs er toch niet waren ;)
Puck, wat ben je toch een mooi ventje!

Zo...iedereen gehad geloof ik? ;)

Wie had er hier ook al weer last van haar stuitbotje?
Ik kan niet lang meer rechtop op de bank zitten..na een half uur doet mijn stuit ontzettend pijn. Is dit een overblijfsel van de zwangerschap?
pi_98841616
Dat ben ik }:|

Bij mij is het gekomen na de bevalling door de druk die er op heeft gestaan. Ik heb er fysiotherapie en manuele therapie voor maar tot op heden weinig resultaat.
Ik kan in z'n geheel niet lang zitten op welke ondergrond dan ook. Ik kan er ook niet lang mee staan of lopen.
Het komt bij mij doordat de bekkenbodem niet meer naar behoren functioneert. denk dan ook aan urineverlies bijvoorbeeld :X En mijn stuitje zelf staat helemaal omhoog. De manueel therapeut probeert dat nu weer naar binnen te drukken :'(

Ik raad je aan er voor naar een bekkenbodem fysio te gaan. Mijn ervaring is dat het niet vanzelf over gaat en ik loop vanaf zes weken na de bevalling al bij de fysio.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 29-06-2011 22:14:14 ]
The way you rock'n'roll
pi_98841729
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:07 schreef mrien het volgende:

[..]

*)
Hoeveel :D
Ik vind het nog niet zo tof hoor, die tand. Er is er 1 door, er is al zo'n snee te zien waar nr. 2 komt en aan de bovenkant zie je de afdrukken in het tandvlees staan.
En we kwamen er pas maandag achter :'(
Mijn baby is daar veel te jong voor!

Mignonne, als je baby je tepel langzaam uit haar mond laat glijden met de kaakjes op elkaar zónder tong ertussen dan voel je zo'n tandje best wel :X

Oh en ze heeft gezeten zonder hulp! Steunend op haar eigen handjes, maar toch. Vreemd lang weekend.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_98841818
Puck O+
Schattig pakje! Ik had vorig jaar dat pakje ook (nou ja ander printje dan).

T weet moet idd wat beter worden. Floris moet zn Ida T pakje aan! Laatst was t weer te warm ervoor. Tis of te koud of te warm :') Maar als pyjama gebruiken ook denk ik :)

-Nienna- je lijst :D

Dottir gewoon al een tandje :o vergeet k steeds te zeggen. Maar ze is toch nog maar net geboren :o
pi_98842088
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat ben ik }:|

Bij mij is het gekomen na de bevalling door de druk die er op heeft gestaan. Ik heb er fysiotherapie en manuele therapie voor maar tot op heden weinig resultaat.
Ik kan in z'n geheel niet lang zitten op welke ondergrond dan ook. Ik kan er ook niet lang mee staan of lopen.
Het komt bij mij doordat de bekkenbodem niet meer naar behoren functioneert. denk dan ook aan urineverlies bijvoorbeeld :X

Ik raad je aan er voor naar een bekkenbodem fysio te gaan. Mijn ervaring is dat het niet vanzelf over gaat en ik loop vanaf zes weken na de bevalling al bij de fysio.
Ik heb een keizersnede gehad...zou je dan ook bekkenproblemen kunnen hebben? Tijdens mijn zwangerschap heb ik nergens last van gehad. Ik heb het ook alleen op de bank...staan en lopen en andere ondergronden zijn verder geen probleem.

Ik verdenk mezelf er wel eens van gewoon veel te veel op de bank te zitten overdag (Lees: niet zo veel doen dus...) Ik heb namelijk ouderschapsverlof tot de zomervakantie dus ik zit nu veel meer dan ik eigenlijk gewend was.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:18:33 #134
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98842233
Als je het alleen op de bank hebt kan het ook aan je houding liggen. Misschien hang je wel te veel terwijl je netjes zit als je op een stoel zit.
pi_98842382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:18 schreef pessie het volgende:
Als je het alleen op de bank hebt kan het ook aan je houding liggen. Misschien hang je wel te veel terwijl je netjes zit als je op een stoel zit.
Wat Pessie zegt is een optie ja aangezien je het op andere ondergronden niet hebt. Ik denk niet dat het ligt aan dat je veel zit.
Veel mensen hebben een zittend beroep en krijgen ook geen pijn aan hun stuitje.

Maar overleg anders eens met je huisarts? Goed mogelijk dat er toch iets scheef staat aan je bekken.
The way you rock'n'roll
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:23:36 #136
100412 mefke79
komt goed!
pi_98842607
Danic, als je dan toch de tummytub vult, dan kan je haar er net zo goed daar in baden. Of anders douchen mbv dit zitje, ideaal: (ik heb em van prenatal)
En je kan gaan smeren met bepanthen, maar je kan olie in het badje doen, ik heb nu hypoallergene van natusan, werkt prima. En als je dan toch gaat smeren, goedkope creme van de apotheek, cetomacrogol, werkt ook prima.
En verder, ik zou ook nog even niets om een ritme geven, doe waar je je goed bij voelt.
Wat ik me nog wel afvroeg, hoe zwaar is ze nu? Misschien wil ze we grotere flessen en dan minder vaak.

Over goed voelen gesproken, ik ben tevreden over de eerste dag met baby en dreumes samen en alleen thuis. Je krijgt gewoon niets gedaan, maar tja, daar had ik me op ingesteld. Vond het al heel wat dat ik met beide jongens naar de apotheek en de AH gewandeld was zonder drama. Vanmiddag wilde Tienus niet alleen slapen, alleen op mij. Dus die heb ik in de doek geknoopt en ik ben gaan strijken. Geen succes overigens, mijn tricot doek was echt te warm.

Stuitjeproblemen na de bevalling komen me bekend voor, inderdaad naar de fysio er mee. Ik ben langzaam alle bekkenondersteuning aan het afbouwen en ik mag niet klagen. Sowieso mag ik eigenlijk niet klagen, ook geestelijk niet, het valt me enorm mee tov de vorige keer. Al vind ik het wel erg jammer om nu te beseffen dat ik Tienus al zo veel meer geknuffeld heb dan Driekus in die eerste tijd.

Mrien, is Jelle echt al zo oud? Nee toch?! Mooi manneke!
F_R fijn dat alles goed gaat! Raar idee vind ik het wel dat mijn manneke nu ongeveer een kilo zwaarder is dan jouw meisje terwijl we ongeveer gelijk uitgerekend waren.

En sorry, de rest ben ik kwijt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98842613
Dat zou goed kunnen Pessie, het pijnlijkste is het als ik op moet staan.

Ik zal de huisarts eens bellen inderdaad...ik wist dat ik hier had gelezen dat iemand er ook last van had, dus ik dacht...gooi het eens in de groep ;)

Marinde begint trouwens nu echt met dingen voorzichtig vastpakken...mijn vinger...de spijlen van de box...echt gericht iets pakken kan ze nog niet, maar ze probeert bijvoorbeeld wel haar Spookdoekje in de mond te krijgen. Zo leuk O+
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:26:07 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_98842783
Nienna, als het met opstaan het ergste is, kan het toch wel je bekken zijn. Bedenk je dat je met een keizersnede je buikspieren flink geweld aan doet en juist die houden je overeind. Met opstaan ga je dat compenseren en dan kan je dus alsnog je bekken scheef trekken en dat kan je goed in je stuitje voelen. Ik zou toch gewoon naar de bekkenbodemfysio gaan.
pi_98843235
[quote]0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef mefke79 het volgende:
Danic, als je dan toch de tummytub vult, dan kan je haar er net zo goed daar in baden. Of anders douchen mbv dit zitje, ideaal:[ afbeelding ] (ik heb em van prenatal)
En je kan gaan smeren met bepanthen, maar je kan olie in het badje doen, ik heb nu hypoallergene van natusan, werkt prima. En als je dan toch gaat smeren, goedkope creme van de apotheek, cetomacrogol, werkt ook prima.
En verder, ik zou ook nog even niets om een ritme geven, doe waar je je goed bij voelt.
Wat ik me nog wel afvroeg, hoe zwaar is ze nu? Misschien wil ze we grotere flessen en dan minder vaak. [quote]

Mefke, Eva (en wij) vinden de tummytub niet fijn. Als ze met ons gaat douchen ligt ze op de arm, dus dat zitje lijkt me dan niet handig. Of is er een manier die ik niet ken, want hij hoort toch in het badje geplaatst te worden?

Ik heb bepanthen gekocht. Stom dat ik niet aan de cetomacrogol heb gedacht, want die ligt hier gewoon }:|

Ze weegt nu 4860. Hoe kom ik er achter dat ik die flessen kan veranderen in groter en minder vaak? Ze begint nu gewoon na 3 tot 3,5 uur te piepen en drinkt dan 100cc. Misschien een stomme vraag, maar vraag me dit al een tijdje af als ik jullie verhalen lees.
pi_98843555
Danic, Marinde woog vorige week 4835 en drinkt om de 4 uur een fles van 150/5. 's Nachts slaapt ze door.
Qua gewicht zou Eva dat dus best mogen hebben, misschien meer aanbieden, kijken hoe ver ze komt en dan wachten hoe lang er tussen de flessen zit? (Ik zou haar niet ineens 150 weg laten drinken hoor, maar dan langzaam in een paar dagen omhoog.)
pi_98843582
@mefke ik vind ean al zo groot ik ga er bij berekeningen vam de uitgerekende datum uit en dan zit ze bij curves in het roze gedeelte
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:39:16 #142
100412 mefke79
komt goed!
pi_98843650
Danic, je kan dat zitje op de vloer van de douchebak zetten en dan haar erin leggen, hoef je niet telkens zelf mee te douchen en kan je het dus ook makkelijker in je eentje doen. Al was er ooit iemand die haar kindje na het douchen gewoon in handdoeken wikkelde en dan in de wasbak legde zodat ze snel even zelf kon aankleden. Vind ik nog steeds een wereldtip, wie was dat toch? Jij Claudia?

Over die flessen, ik heb volgens mij het geluk twee mannen te hebben die beide van grote flessen houden en van lang slapen. Driekus deed dat heel snel, Tienus lijkt het ook te doen. Hij heeft gisteravond rond half tien zijn laatste fles gehad en kwam toen pas weer kom kwart over vijf. Die tijd is wel erg lang gezien de 120 cc die hij kreeg, dus ik heb vandaag maar eens flessen van 150 gemaakt en die gingen schoon op. Ben benieuwd dus naar vannacht. Maar ze drinkt dus ook niet meer dan die 100 cc? En hoe lang doet ze er dan over? Welke speenmaat heeft ze? (misschien effe naar flessentopic verschuiven...)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:36 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_98843739
F-R, maar de mijne is een manneke en was ook weer gewoon groot bij geboorte, dus je mag het niet eens vergelijken.
pi_98845408
zow jullie gaan echt snel weer! Ik heb deze week veel avonddiensten, blegh!

Jelle O+

Dottir een tand *O* ook al wil je moeder er nog niet helemaal aan ;)

uhm.... verder weet ik het niet meer...

Ow ja voedingen, Danic kwestie van proberen! Gewoon meer aanbieden en kijken wat ze opdrinkt en hoe ze erop reageert :) WIj hadden Sarah een week of 4 geleden ook al een paar keer 180/6 aangeboden en die drink ze leeg maar vervolgens ging ze spugen, dus was niet goed, dus weer terug. Nu was ze weer huilerig enzo, gedrag waarbij we de vinger er niet op konden leggen, dus nogmaals geprobeert en nu drinkt ze ze ook leeg spuugt niet laat in ene 5 uur tussen de flessen en is tevrede en blij! Op de verpakking staat ook hoeveel ze bij welk gewicht ongeveer mogen, diut is een riochtlijn maar die kun je wel in de gaten houden :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98846670
Tja, we bieden meer aan, 120/4 waarvan ze 100 tot 120 opdrinkt. Heel af en toe gaat ie leeg, maar dat zijn uitzonderingen. Ze doet er 20 tot 30 minuten over, soms langer, met speentje 2.
Er zit 1 schepje nutriton in de fles tegen het spugen.
Het is nu wel zo dat ik haar wakker maak voor een fles, ook overdag. Ik zou eens kunnen kijken wat ze drinkt als ik haar laat slapen.
pi_98847145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:28 schreef danic het volgende:
Tja, we bieden meer aan, 120/4 waarvan ze 100 tot 120 opdrinkt. Heel af en toe gaat ie leeg, maar dat zijn uitzonderingen. Ze doet er 20 tot 30 minuten over, soms langer, met speentje 2.
Er zit 1 schepje nutriton in de fles tegen het spugen.
Het is nu wel zo dat ik haar wakker maak voor een fles, ook overdag. Ik zou eens kunnen kijken wat ze drinkt als ik haar laat slapen.
Ik vind 20 tot 30 minuten wel lang, 20 minuten kan nog wel maar 30 minuten... Dat deed J ook die kreeg ook nutriton en daardoor deed ze er zo lang over, maar het koste haar daardoor ook veel energie. Maar ja je gebruikt al ene speen met een groter gaatje. Lastig hoor, ik zou inderdaad eens kijken hoe snel ze zelf weer komt voor een volgende voeding, hierbij wel in het oog houden dat ze aan een minimale hoeveelheid komt natuurlijk! Maar misschien drinkt ze dan wel meer in een keer omdat er langer tussen de flessen gaat zitten :) Wat ik al zei, uitproberen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98855002
MP, het is gewoon een ontzettende slaapkop. Ze valt tijdens het drinken in slaap voor een minuut of 5 en dan gaan we weer verder. Vandaar dat het zo lang duurt. De eerste teug is meestal zo´n 80cc en dat doet ze in ongeveer 10 minuten, dus het speentje is niet te klein.

Ze heeft vannacht in de kinderwagenbak bij mij geslapen. Ik wilde haar even in de gaten houden ivm de prikjes. Was gelukkig eigenlijk niet nodig, maar we zijn pas om 07,00 opgestaan, hoera! Ze werd ook nog eens heel vrolijk wakker en ik kreeg bij het verschonen een grote glimlach en gebrabbel O+ Mijn dag kan al niet meer stuk!
Net gedronken en nu slaapt ze weer. Ik ga eens kijken hoe laat ze nu komt, zonder dat ik haar wakker maak.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:27:44 #148
100412 mefke79
komt goed!
pi_98857642
Danic, omdat het toch veel met flesvoeding te maken heeft, heb ik mijn ideetjes maar even in het flessentopic gezet. MIsschien heb je nog wat aan mijn tips.
pi_98857692
Mefke drinkt Tienus al flessen van 150cc? :o

F_r, wat heeft het ziekenhuis bij jou gezegd over de voeding van Ean?
The way you rock'n'roll
pi_98857729
Gisteravond ging ik Amy wakker maken voor nog een fles (had erg weinig geplast die dag dus vond wat extra vocht wel nodig) dus ik stap kamer binnen, knip klein lampje aan en dan kijk ik direct in haar bedje. Toen zat ze :? Maar ze kan nooit zo snel overeind zitten, dus ze sliep zittend :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')