Als dat zo is, dan emigreer ik naar Duitsland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:20 schreef Keiichi het volgende:
Ik hoor dat de NS ook het weeralarm wel kan doen.
exact mijn gedachte.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef Igen het volgende:
Aha, dus als wetenschapper ben je alleen 'onafhankelijk' als je de mening van de VVD napraat?
Oh? Dit vind ik wel een bijzondere stelling. Natuurkunde, chemie en wiskunde, dat is tegenwoordig allemaal niet meer nodig, het kan veel simpeler? Tegenwoordig kun je bepalen of de kennis van een complex systeem als het klimaat klopt door gewoon een beetje logisch na te denken op basis van een paar feitjes?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:12 schreef Innisdemon het volgende:
Het is niet per definitie nodig een opleiding in die richting te volgen. Door je feiten op een rijtje te zetten en daar logisch over na te denken, kun je best tot de conclusie komen dat bv Global Warming maar voor een klein deel door de mens wordt veroorzaakt, áls het al een niet-natuurlijk fenomeen is.
Inderdaadquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:24 schreef Igen het volgende:
Aha, dus als wetenschapper ben je alleen 'onafhankelijk' als je de mening van de VVD napraat?
ff quoten, want deze is hilarisch.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:12 schreef Innisdemon het volgende:
Het is niet per definitie nodig een opleiding in die richting te volgen. Door je feiten op een rijtje te zetten en daar logisch over na te denken, kun je best tot de conclusie komen dat bv Global Warming maar voor een klein deel door de mens wordt veroorzaakt, áls het al een niet-natuurlijk fenomeen is.
He kut, was ik hier maar opgekomen, had ik die hele blub ook niet hoeven typen...maar dekt de lading net zo goed. Thnx!quote:
Waarom-moet-ik-het-weten-als-ik-ook-logisch-kan-nadenken-zonder-informatie blijkt nogal een karaktertrekje te zijn van meneer Leegte:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:40 schreef cynicus het volgende:
[..]
He kut, was ik hier maar opgekomen, had ik die hele blub ook niet hoeven typen...maar dekt de lading net zo goed. Thnx!
http://www.kiesvoorinhoud.nl/quote:Ik vind dat we moeten oppassen voor zogenaamde slimme oplossingen, waarvan we eigenlijk niet begrijpen waar het over gaat en de consequentie niet kunnen overzien. Ik vind dat je boerenkool moet eten in de winter en aardbeien in de zomer. Dingen moeten logisch zijn en kloppen. Dan kun je het uitleggen. Hoe kun je uitleggen dat je in de winter biologische aardbeien uit Israël eet, die met het vliegtuig zijn ingevlogen?
vandaar z'n achternaam.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom-moet-ik-het-weten-als-ik-ook-logisch-kan-nadenken-zonder-informatie blijkt nogal een karaktertrekje te zijn van meneer Leegte:
[..]
http://www.kiesvoorinhoud.nl/
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:40 schreef cynicus het volgende:
[..]
He kut, was ik hier maar opgekomen, had ik die hele blub ook niet hoeven typen...maar dekt de lading net zo goed. Thnx!
En, heb je ook nog inhoudelijk commentaar op mijn blub? Of blijf het bij dezelfde intellectuele diepgang als dhr. Leegte?quote:
Loze woorden anders zou Leegte niet de dreiging van AGW baggetaliseren. Zou Leeghoofd, die economie gestudeerd heeft, de volgende formule nog kennen?quote:Leeghoofd op zijn 'kies voor inhoud' site:
Tegelijkertijd ben ik progressief, in de zin dat ik mensen en organisaties wil uitdagen dingen anders te doen, opnieuw uit te vinden en vooral verantwoordelijkheid te nemen.
je blub? wtf moet dat voorstellen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:32 schreef cynicus het volgende:
[..]
En, heb je ook nog inhoudelijk commentaar op mijn blub? Of blijf het bij dezelfde intellectuele diepgang als dhr. Leegte?
Nee en ja. Maar je ontloopt nog steeds de inhoud, misschien is een politieke loopbaan iets voor jou?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:51 schreef Innisdemon het volgende:
Het zit je wel hoog he? als iemand het niet met je eens is.Geeft niet hoor, mensen houden vast wel van je
quote:KNMI waarschuwt voor extreem weer
Het KNMI waarschuwt voor extreem weer in de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland en boven de VVD fractieleden. Daar barst zwaar onweer los en dat trekt in de loop van de nacht naar het noordoosten.
Het gaat volgens het KNMI ook nog hard waaien en hagelen. Er worden windstoten tot 80 kilometer per uur verwacht. Automobilisten moeten goed oppassen want op de wegen kan het gevaarlijk worden, zegt de ANWB.
Ook de NS is voorbereid op het extreme weer en heeft de dienstregeling aangepast. De verzekeraars adviseren om de ramen dicht te houden.
Fijn he? Hoef je niet naar buiten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:11 schreef pfaf het volgende:
Wahhahaha Innisdemon!![]()
Wat blijft het internet toch een wonderlijke plaats.
Dat ben ik dan weer helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:20 schreef Innisdemon het volgende:
Cynic: zou je denken? het schijnt wel goed geld op te leveren, en echt nadenken over je opmerkingen hoeft dan niet (getuige Dhr. Leeghoofdte)
Niet? Nou, hier heeft het fors geregend en zeldzaam veel geonweerd met windstoten. Heb wel de zware hagel gemist, maar of ik daar nu treurig om moet zijn....In Brabant liggen ook bomen om e.d.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:20 schreef Spezza19 het volgende:
KNMI zat fout.... geen storm gezien.....
Zoveel techniek en het dan nog fout hebben.... KNMI kan dus wel weg
Dan ben je 1 van de weinigen volgens mij.... Ik zie in meerdere topics mensen klagen over het uitblijven van de storm...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:24 schreef cynicus het volgende:
[..]
Dat ben ik dan weer helemaal met je eens.
[..]
Niet? Nou, hier heeft het fors geregend en zeldzaam veel geonweerd met windstoten. Heb wel de zware hagel gemist, maar of ik daar nu treurig om moet zijn....In Brabant liggen ook bomen om e.d.
Zo'n beetje de hele as van het complex is dan ook over komen trekken. De eerste onweer kwam omstreeks achten en nu is het nog aan het onweren (wel veel rustiger). In het "Atmosfeer staat op ontploffen" topic zijn er ook meer die al aardig onweer en felle regen gehad hebben. Het noordoosten moet idd nog wat krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan ben je 1 van de weinigen volgens mij.... Ik zie in meerdere topics mensen klagen over het uitblijven van de storm...
Het grootste deel van de weerdienst van het KNMI is begin jaren '90 al afgesplitst naar een commercieel weerbedrijf (HWS, later opgegaan in Weathernews). Wat er nu nog zit in de weerkamer doet nog een een deel luchtvaart (burgerluchtvaart, oa Schiphol en Rotterdam), maritieme dingen. Daarnaast heeft het KNMI idd ook nog de waarschuwingsfunctie voor gevaarlijk en extreem weer. Hoewel we dinsdag hebben kunnen zien dat, de media ongevraagd de waarschuwtaak al aan het overnemen is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:56 schreef cynicus het volgende:
Nou, eens kijken hoe snel dit in een AGW bash topic verzand...
Als Leegte nu had geargumenteerd dat het KNMI gesplitst moet worden in een commerciele weerkundige dienst die zijn eigen broek moet ophouden en een kennisinstituut dat eventueel bij een universiteit onder gebracht wordt, dan had ik daarin een echt VVD plan kunnen herkennen.
Je bent nu ws 80% van alle ongelovigen en/of 'sceptici' al kwijt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef cynicus het volgende:
Dus zonder een gedegen opleiding kun je bepalen hoe, ik noem maar wat, of de Beer-Lambert wet, Stefan-Bolzmann wet, de thermodynamische wetten, Kirchoff enz enz correct toegepast worden op de atmosfeer en oceanen? Geen diepgaande kennis nodig van Planck constantes, ijskap dynamica, Raleigh scattering, feedbacks in wolken, albedo veranderingen, aerosol emissies, oceaan chemie, quantummechanische interacties tussen infrarood fotonen en di-pool moleculen enz. enz.?
Mede mogelijk gemaakt dankzij veel reclame en het feit dat de Amerikaanse weerdienst gewoon uitvoer van hun globale weermodel zonder restricties online zet waardoor iedereen er zelf weerkaarten van kan maken (itt tot de Europese tegenhanger ECMWF).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |