abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98752116
quote:
VVD wil KNMI opheffen

Het KNMI moet worden opgeheven. Het weerinstituut is namelijk partijdig. Dat stelt VVD-Kamerlid René Leegte dinsdag in De Telegraaf.

Het KNMI zou zich blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde. Het echte probleem is volgens Leegte veel breder. "De temperatuur op aarde schommelt nu eenmaal."

Zonder het verder te onderbouwen stelt hij dat twintig procent van de wetenschappers van het KNMI niet onafhankelijk is. "Dat kan natuurlijk niet voor een instituut dat ieder jaar zestig miljoen euro aan overheidsgeld kost."

Leegte wil het weeralarm en het klimaatonderzoek voortaan aanbesteden. "Meteo Consult kan het doen, maar ook universiteiten of buitenlandse instituten. Zolang ze maar onafhankelijk zijn."

http://www.nu.nl/politiek/2550805/vvd-wil-knmi-opheffen.html
Ik moest lachen. :s)
pi_98752125
Ik vond hem ook wel hilarisch eigenlijk.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:33:01 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_98752132
Aanbesteden? waarom ook niet. :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:33:26 #4
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_98752138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik moest lachen. :s)
ik ook :')
wat een klapjosti
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:39:11 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98752180
Wel ja joh. Waarom niet. Misschien bespaar je er wel wat geld mee. Baat het niet, schaadt het niet. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98752188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 07:33 schreef Keiichi het volgende:
Aanbesteden? waarom ook niet. :)
Ik stel voor dat we werken in de Tweede Kamer gaan aanbesteden....waarom ook niet? Partijdig zijn ze immers allemaal en het kan vast efficiënter door een commerciële marktpartij!
pi_98752198
Universiteiten en instituten ontvangen natuurlijk geen geld van de overheid _O- _O- _O-

Op universiteiten en instituten lopen natuurlijk geen wetenschappers rond die CO2 de boosdoener vinden _O- _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 07:43:38 ]
pi_98752215
Idiocratie, ik schaam me steeds meer voor Nederland.

Achterlijkheid heerst.
Spetterpieterpater
pi_98752217
De VVD, het begint net zo'n akelige populistische kutpartij te worden als de PVV. Ik zal er voorlopig niet meer op stemmen. Dan maar op die klapjosti van een Pechtold.
pi_98752220
Goed dat men hier nog zo smakelijk om kan lachen.

Ikzelf word een beetje moe van het aantal klapjosties die zich tegenwoordig parlementariër durven noemen omdat ze een beetje kunnen roeptoeteren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_98752223
Blijf af van mijn KNMI :'(
Spetterpieterpater
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:45:21 #12
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98752226
quote:
Het KNMI zou zich blindstaren op CO2 als boosdoener voor de stijging van de temperatuur op de aarde.
Net zoals meer dan 90% van de klimaatwetenschappers, maar dat terzijde :')

On a related note: What.The.Fuck!? :|W

[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 28-06-2011 08:00:59 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 28 juni 2011 @ 07:51:31 #13
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98752274
Hij doet zn naam wel eer aan :D
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98752394
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd. Het voorstel van deze VVD'er is een prima idee om de onafhankelijkheid van onderzoek te verbeteren en de bureaucratie binnen dit soort overheidsinstituten terug te dringen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98752426
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:04 schreef El_Matador het volgende:
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd. Het voorstel van deze VVD'er is een prima idee om de onafhankelijkheid van onderzoek te verbeteren en de bureaucratie binnen dit soort overheidsinstituten terug te dringen.
In een modern westers land zou je goed opgeleide politici moeten hebben die gewoon wetenschappers vertrouwen ipv de klimaatsceptici die steeds stiller worden omdat hun nepbewijzen steeds maar weer niet blijken te kloppen. _O-
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:07:19 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98752433
quote:
In een modern, Westers land wordt politiek en wetenschap niet vermengd.
En waarom doet deze politicus dit dan wel?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98752466
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In een modern westers land zou je goed opgeleide politici moeten hebben die gewoon wetenschappers vertrouwen ipv de klimaatsceptici die steeds stiller worden omdat hun nepbewijzen steeds maar weer niet blijken te kloppen. _O-
Bewijzen is een rare term binnen de wetenschap. Aantonen is een beter woord.

En het gaat niet om het wantrouwen jegens wetenschappers, maar jegens instituten die dik betaald worden van gemeenschapsgeld en allerlei apocalyptische visies verspreiden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_98752472
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

En waarom doet deze politicus dit dan wel?
Hij probeert het juist te scheiden. ;)

pi_98752475
quote:
Het weeralarm / weersvoorspellingen aanbesteden vanuit een economisch oogpunt vind ik een prima idee. Dat hoeft het KNMI echt niet te doen.

Klimaatonderzoek aanbesteden heb ik wat meer moeite mee, want in zo'n geval is de onafhankelijkheid ook niet te waarborgen, net zoals het nu bij het KNMI niet is te waarborgen.
pi_98752480
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En het gaat niet om het wantrouwen jegens wetenschappers, maar jegens instituten die dik betaald worden van gemeenschapsgeld en allerlei apocalyptische visies verspreiden.
De universiteiten waar meneer De Leegte het over heeft, worden ook dik betaald door gemeenschapsgeld.
pi_98752504
quote:
Precies dit.

Ik moest ook eerst lachen door de wijze waarop het stukje is gescheven.
Alsof de VVD een project van een zorgboerderij is.

Maar precies dat zwartmaken bij kritiek is een onderdeel van het probleem.

Ton Elias is trouwens ook een probleem, ook al is het niet relevant verder.
pi_98752527
Ach ja het huidige kabinet:

Zoveel mogelijk wetenschappelijke instituten opheffen
Cultuur opheffen
Intelectuelen weren

En dan gaan klagen dat we een zesjescultuur hebben hier in Nederland :')
pi_98752549
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus de waarheid dat de mensheid de co2 concentratie met 50% verhoogd heeft door de verbranding van fossiele brandstoffen omdat we maar zo goedkoop mogelijke energie willen najagen om de economie maar sneller te laten groeien mag niet meer publiekelijk verkondigd worden. Omdat dit een zogenaamde apocaliptische visie is. Nee het korte termijn winsten najagen wat de VVD propageerd dat is een duurzame ontwikkeling van onze economie.
pi_98752857
Waarom zou onze overheid 60 miljoen per jaar betalen aan een weerinstituut in de Bildt?
Dat CO2 het klimaat beinvloedt kan je ook van talloze andere organisaties horen, deels gratis, deels gesubsidieerd via de VN bijv.
Voor andere weersvoorspellingen kan je al dan niet betaald ook terecht bij andere organisaties.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_98752882
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 08:15 schreef zatoichi het volgende:
Ach ja het huidige kabinet:

Zoveel mogelijk wetenschappelijke instituten opheffen
Cultuur opheffen
Intelectuelen weren

En dan gaan klagen dat we een zesjescultuur hebben hier in Nederland :')
Dat is precies de oorzaak van de zesjescultuur, waarom zou je iets presteren als je toch subsidie krijgt?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')