abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2011 @ 21:21:49 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98736906
110627_195885_panorama_vermist_frm.jpg

Waar zijn ze gebleven?

'Ontroerend boek over raadselachtige verdwijningen die nooit zijn opgelost'

Op een dag zijn ze vertrokken, om nooit meer terug te komen. Kinderen, vrouwen en mannen die zelfs na jaren intensief zoeken nooit zijn gevonden. Zijn ze uit vrije wil vertrokken? Leven ze nog? In het boek Vermist! geeft onderzoeksjournalist Leo Burgwal een indringend overzicht van de meest mysterieuze en spraakmakende vermissingen van de afgelopen jaren.

Vermist! bevat openhartige gesprekken met familieleden en vrienden van vermisten, complete reconstructies van verdwijningszaken en onthullende reportages over de vaak zo dramatische zoektochten van familie, politie, privédetectives en paragnosten.

Vermist! biedt ook een blik achter de schermen van Amber Alert (het landelijke waarschuwingssysteem bij urgente kindervermissingen en -ontvoeringen) en het na vele jaren nog steeds zeer goed bekeken tv-programma Vermist. Tv-presentator Jaap Jongbloed schreef het voorwoord. Vermist! bevat bovendien vele tientallen exclusieve foto's, documenten en illustraties.

Verder geeft het boek een handige checklist voor vermissingen en het eindigt met een
oproep om nieuwe tips te geven die tot opheldering van onopgeloste zaken kunnen leiden.
Want de hoop op een behouden terugkeer blijft altijd bestaan.

110627_195885_panorama_vermist_collage_frm.jpg

Leo Burgwal

Leo Burgwal (1946) is freelance journalist. Hij heeft vele jaren gewerkt voor het weekblad
Panorama en is daarnaast betrokken geweest bij de oprichting van 100% NL Magazine.
Voor dit boek dook hij in de rijke archieven van Panorama op zoek naar spraakmakende
verhalen over vermissingen.

Panorama

Vermist! is half juni verschenen bij Just Publishers in samenwerking met Panorama,
als tweede deel van de serie Panorama-dossiers. Het eerste deel in de serie Panorama-misdaaddossier is De Heineken ontvoering, samengesteld door Sjerp Jaarsma en Nick Kivits. Dit boek met ruim 200 foto's, documenten en alle losgeldbrieven is zeer goed ontvangen: 'Vlotgeschreven, goed gedocumenteerd en breed opgezet' (NBD)

Winnen!

In samenwerking met Just Publishers geven wij 5 exemplaren van 'Vermist' weg aan FOK!kers. Om kans te maken hoef je alleen maar hier in dit topic te posten welke verdwijningszaak de meeste indruk op jou gemaakt heeft. De inzendperiode sluit maandag 4 juli 2011 om 23:00 uur daarna loten we uit alle deelnemers de vijf winnaars.

Succes!

Crew kan met deze prijsvraag helaas niet meedoen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:58:48 #2
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_98738970
Op mij heeft de verdwijning van Tanja Groen het meeste indruk gemaakt omdat ze ongeveer mijn leeftijd toen ze verdween. Ik hoop nog steeds dat er ooit duidelijk wordt wat er met haar gebeurd is.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 juni 2011 @ 22:27:26 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98740920
De verdwijning van Lisette Vroege uit Haarlem in 1992. Behalve haar tennisracket en een schoen is er nooit meer een spoor van haar gevonden. Ik vraag me nog geregeld af wat er met haar gebeurd kan zijn. Ze was maar iets jonger dan ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 juni 2011 @ 23:40:33 #4
75049 BasOne
Spaceship!
pi_98745178
De verdwijning van Jimmy Hoffa :P

Van voor mijn tijd maar de meest interessante uit de geschiedenis :)

Verdwenen in het jaar dat ik geboren ben, en nog steeds niet terug gevonden.

Met als klap op de vuurpijl.

De volledige naam van Jimmy Hoffa is...

James Riddle Hoffa :D

Riddle me this Batman :D
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:07:35 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_98753553
Die van Madeleine McCann .
Gewoon omdat je eerst heel erg met die ouders meeleeft en dat je uiteindelijk toch gaat twijfelen of ze het niet gewoon zelf gedaan hebben.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juni 2011 @ 09:53:15 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_98754962
De zaak Nikki Verstappen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_98757534
Toch wel de zaak van Madeleine McCann.
Heb er ook een boek over gelezen , erg indrukwekkend
Dat is toch je grootste angst als ouder dat je kind vermist wordt
Ilse Brinkhuis
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:12:28 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_98757774
Tanja Groen, omdat het een meisje was "net als ik"...

Wordt het toch opeens veel minder een ver-van-mijn-bed-show.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_98757966
De vermissing van Federico Garcia Lorca. Kind van het volk, zigeunerkoning, geliefde van Dali en natuurlijk het grootste literaire talent dat Spanje ooit gekend heeft, werd op 38jarige leeftijd, dat is waar men van uit gaat, vermoord door het regime van Franco. Zijn lichaam is nooit gevonden.
pi_98758310
De vermissing van Johnny Gosch, ontvoerd in 1984 en volgens zijn moeder nog steeds in leven, na zijn hele jeugd in een gewelddadige pedofielenwereld te hebben verkeerd die de hoogste rangen van de Amerikaanse samenleving bereikt. Zijn moeder beweert hem in 2006 nog eens gezien te hebben. Een hele vreemde zaak.

-edit-

Trouwens, Jimmy Hoffa ligt toch gewoon begraven in het Giants Stadion onder de 40yd lijn ofzo?

[ Bericht 13% gewijzigd door Stranger op 28-06-2011 14:28:53 ]
pi_98758409
De vermissing van Tanja Groen,omdat ik destijds ongeveer dezelfde leeftijd had en dat we indezelfde regio woonden. Vraag me af wat met haar gebeurd is ;(

[ Bericht 41% gewijzigd door Maureentje op 28-06-2011 21:00:32 ]
pi_98760161
Het jongetje Mirco uit Duitsland. Een kind, met heel zijn leven nog voor zich. Zijn fiets werd ergens gevonden, later een broek. Een vader van 46 (met twee kinderen) is opgepakt...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:53:14 #13
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_98764524
Nicky Verstappen, want ik stond op de camping die grenst aan de brunsummerheide waar Nicky verdween. En de zoektocht vond deels op de camping plaats want wie weet was het jochie wel aan het zwemmen of voetballen op de camping met andere kinderen. Zat namelijk een gat in het hek tussen de hei en de camping.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_98765923
Madeleine McCann vond ik toch wel een indrukwekkende zaak. Bizar verhaal dat die mensen na de verdwijning van één hun drie kinderen op vakantie zelf verdachten zijn geworden door de tegenstrijdige verklaringen. Ik heb me nooit kunnen voorstellen dat ze dit zelf hebben gedaan; dan hadden ze waarschijnlijk wel wat minder de media opgezocht lijkt me ....
Aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat je in het buitenland drie kinderen alleen in een kamer achterlaat.
Ik hoop dat er ooit nog eens uitsluitsel zal komen in deze zaak.

[ Bericht 80% gewijzigd door Hork op 28-06-2011 14:39:07 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:25:41 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98766207
Het zou wel leuk zijn, zoals al sommigen al doen, dat je ook vertelt wáárom juist die vermissing indruk op je heeft gemaakt.

Hoeft niet, wel leuk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98766531
Cheryl Morriën

Wij woonden er in die tijd vlakbij en mijn moeder heeft het er nog vaak over. Ze kijkt ook altijd als er weer iets over de zaak op tv is. Volgens mij laatst nog bij het zesde zintuig.
Mijn moeder heeft de angst dat mij net zoiets zou overkomen pas los gelaten toen we verhuisden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 juni 2011 @ 15:12:48 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98768392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cheryl Morriën

Wij woonden er in die tijd vlakbij en mijn moeder heeft het er nog vaak over. Ze kijkt ook altijd als er weer iets over de zaak op tv is. Volgens mij laatst nog bij het zesde zintuig.
Mijn moeder heeft de angst dat mij net zoiets zou overkomen pas los gelaten toen we verhuisden.
Daar moest ik ook al aan denken, IJmuiden was vlakbij ons.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_98771261
Nicky Verstappen... omdat dit heel erg dicht bij ons in de buurt gebeurd is.
pi_98771323
De zaak van Natalee Holloway, dit omdat deze nog recent geleden vermist is geraakt en het door de media eigenlijk opgeblazen is. Vreemd dat ze nooit gevonden is.
pi_98772856
De vermissing van Madeleine McCann. Vooral door de onduidelijkheid die er is. Hebben haar ouders haar iets aangedaan of is ze toch ontvoerd? en ook omdat ze nog zo jong is.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_98777001
De vermissing van Marion en Romy (van Buuren).

Een knappe jongedame in de bloei van haar leven die zomaar, samen met haar jonge dochtertje, in het niets lijken te zijn verdwenen.

De zoektochten, de hoop dat misschien Romy nog in leven zou zijn en bij de familie van Marion's ex-partner in Turkije ondergebracht zou zijn.

In 2002 werden hun lichamen na vijf jaar gevonden.
Feitelijk dus geen vermissing meer, maar wel een die erg veel indruk op mij heeft gemaakt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_98779102
De vermissing van Mary-Anne Goossens (vermist in Spanje sinds 17 juni dit jaar), omdat ik haar en de rest van haar gezin ken (dorpsgenoot).

Ik lees vaak zulke berichten maar sta er eigenlijk verder nooit bij stil.. Tot het gebeurde bij iemand die ik ken..
Elke dag krijg ik weer de rillingen over m'n hele lijf als ik berichten lees op de speciaal aangemaakte Facebookpagina voor Mary-Anne.
Zeker ook hartverwarmend als je leest hoeveel mensen (familie/kennissen/vrienden/vreemden) zich inzetten bij het helpen zoeken naar Mary-Anne.
I think God gives us children so death won't come as *such* a disappointment.
pi_98781168
Richey James Edwards (22 december 1967 - verdwenen op 1 februari 1995) was een Welshe gitarist en lyricist van de alternatieve rockband Manic Street Preachers. Hem werd een chaotische persoonlijkheid toegeschreven evenals donkere teksten en automutilatie.

Edwards verdween op 1 februari 1995 onder nooit opgehelderde omstandigheden. In 2008 werd hij 'waarschijnlijk dood'-verklaard.
Dit vond ik wel een indrukwekkende, omdat echt niemand wist wat er met hem was gebeurd, inclusief zijn bandmaten
pi_98796029
De vermissing van Marion en Romy (van Buuren).
pi_98797995
Een minder bekende dan; mijn eigen oom in 1993. Tot op de dag van vandaag niks over gehoord. Helemaal niks. Hij was toen ongeveer even oud als ik nu.
pi_98807504
Lord Lucan.
Britse aristocraat, die na de moord op de nanny van de kinderen van het echtpaar Lucan, verdwijnt, in 1974... Volgens tal van mensen leeft hij ergens ondergedoken in Zuid-Amerika. Volgens weer andere mensen heeft hij zich van het leven beroofd door van de veerboot te springen die hem naar het continent moest brengen...
I´m back.
pi_98807678
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:27 schreef Rewimo het volgende:
De verdwijning van Lisette Vroege uit Haarlem in 1992. Behalve haar tennisracket en een schoen is er nooit meer een spoor van haar gevonden. Ik vraag me nog geregeld af wat er met haar gebeurd kan zijn. Ze was maar iets jonger dan ik.
Staat me ook nog bij idd... wist alleen nie dat ze wel wat van haar teruggevonden hadden.
Begin jaren 80 was er een meisje dat verdween, weet haar naam niet meer, gezicht staat me nog wel bij, ik dacht iets van Gemma oid. Staat me ook nog altijd bij...
Deze: Germa van den Boom

[ Bericht 14% gewijzigd door Ryan3 op 29-06-2011 09:40:21 ]
I´m back.
pi_98808730
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:12 schreef Weissman het volgende:
Een minder bekende dan; mijn eigen oom in 1993. Tot op de dag van vandaag niks over gehoord. Helemaal niks. Hij was toen ongeveer even oud als ik nu.
Staat-ie in de data-base van Tros-vermist?
I´m back.
pi_98810189
Madeleine McCann
pi_98810301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staat-ie in de data-base van Tros-vermist?
Ja.
pi_98812471
Germa van den Boom. Zat bij mij op school, ouders gingen een weekendje weg. Buurjongen bracht haar thuis na een avondje stappen en sindsdien nooit meer een spoor van gevonden.

Heel erg voor de familie, die weten vast ook wel dat ze dood is na al deze tijd maar kunnen geen graf bezoeken en dus niet afsluiten.
pi_98812594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:57 schreef Kaza het volgende:
Germa van den Boom. Zat bij mij op school, ouders gingen een weekendje weg. Buurjongen bracht haar thuis na een avondje stappen en sindsdien nooit meer een spoor van gevonden.

Heel erg voor de familie, die weten vast ook wel dat ze dood is na al deze tijd maar kunnen geen graf bezoeken en dus niet afsluiten.
Is rond 2001 nog een hele affaire om geweest hè? Heb je daar nog wat van meegekregen?
I´m back.
pi_98814452
De moord en verdwijning van Nathalie Hollaway. Dader is bekend nooit weer gevonden.
pi_98814757
Caylee Anthony (http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Caylee_Anthony).

Caylee was 5 maanden vermist voordat haar lichaam in december 2008 werd gevonden. Daarmee is het dus geen echte vermissing meer, maar deze zaak heeft zeer veel indruk op mij gemaakt. De moeder van Caylee is beschuldigd van de moord op haar dochtertje en de rechtszaak speelt op dit moment in de VS.
pi_98816090
Madeleine McCann omdat het zo wereldwijd is en steeds weer in het nieuws is, maar ook Farida Zargar blijft raadselachtig
pi_98816256
Germa van den Boom Vermist geraakt in een plaatsje vlakbij waar ik opgegroeid ben. Dan komt het wel heel erg dichtbij. Gebied met een grote ons kent ons gehalte. Dus grote kans dat je via via de dader kent...
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:16:53 #37
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_98823525
De vermissing van Gijs Thio. Een wijnhandelaar in Amsterdam. De flyers maakte erg veel indruk op me.
pi_98827527
Nicky Verstappen omdat die HEEL close bij ons inde buurt gebeurt is
pi_98828778
Eigenlijk pas sinds een paar maanden de zaak van Jair Soares (eerste fotootje ook op het boek).

Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord (ik was een jaar of 10/11 toen hij verdween) tot ik een paar maanden geleden het 'cold case' artikel las op telegraaf.nl. En dat terwijl Monster niet eens zo ver hier vandaan is. Tis toch ongelofelijk dat zo'n jochie zomaar kan verdwijnen en er weinig ruchtbaarheid aan gegeven werd. Zeker als je ziet hoeveel aandacht er is gegaan naar Madeleine McCann, Nathalee Holloway of Mirco. Als deze zaak 10 jaar later gespeeld had, had iedereen Jair gekend.
pi_98829236
Germa van den Boom. Heb het zelf niet bewust meegemaakt, maar de uitzending van Peter R. de Vries heeft toen der tijd zoveel indruk op me gemaakt dat ik me erin ben gaan verdiepen, echt erg.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:04:06 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_98837156
De zaak Tanja Groen. Tot op heden is er nooit meer een spoor van Tanja gevonden, in tegenstelling tot andere vermisten. Ze lijkt, samen met haar fiets en kleren in 1993 opgelost in het niets. Een harde dobber voor haar achterblijvende ouders. En eigenlijk te bizar voor woorden. Moet zeggen dat het boek wat ik er laatst over heb gelezen dan ook grote indruk op me heeft gemaakt. Van bijna elke vermiste wordt wel iets terug gevonden of komt ooit een dader naar voren. In deze zaak zal er vermoedelijk nooit duidelijkheid komen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:08:24 #42
250207 nookeih
You can do it!
pi_98848979
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De zaak Nikki Verstappen
Inderdaad dat is een zaak die mij óók altijd bij is gebleven!
In die tijd .. het greep me als klein jongetje heel erg aan. ;o
pi_98858818
Nikki Verstappen, woon er nog geen 10 km vandaan en kom vaak in de Brunssummerheide.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2011 11:11:36 ]
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:52:46 #44
349427 Rumour
There is always a RUMOUR!
pi_98880575
Voor mij is dat niet zo moeilijk, de verdwijning van Willeke Dost, op 15 januari 1992, heeft mij erg aangegrepen en ik moet er nog regelmatig aan denken. Willeke was net zo oud als mij toen ze verdween, ze zat bij mij op school en in hetzelfde jaar. Maakte regelmatig een praatje met haar. Het was een apart meisje, je kon aan haar zien dat ze het niet makkelijk had in het leven. Het lot had het niet bepaald goed met haar voort. 15 maanden was ze toen haar ouders omkwamen bij een ongeluk, waarna ze via omzwervingen bij peegouders terecht kwam. Verschrikkelijke mensen. Tot op heden kan ik niet begrijpen dat er niemand is die er wat van weet. En diegene die er waarschijnlijk meer van weet is dood!!
Een kind nog..... en niemand was er voor haar! kan er nu nog verdrietig van worden!

[ Bericht 5% gewijzigd door Rumour op 30-06-2011 21:00:03 ]
pi_98892056
De zaak Natalee Holloway, omdat er inmiddels zoveel verhalen zijn verteld door Joran van der Sloot. Ik heb een boek gelezen waarin hij aangeeft dat hij nooit meer wil liegen etcetera, dit is nog voor het undercover onderzoek met Patrick van der Eem gemaakt. In het boek komt hij over als een aardige, onbegrepen jongen. Ik ben benieuwd wat er nou echt is gebeurd, vooral ook omdat een als betrouwbaar bekend staat medium aangeeft dat hij denkt dat ze nog in leven is.
♥ scars make us who we are ♥
pi_98892583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:52 schreef Rumour het volgende:
Voor mij is dat niet zo moeilijk, de verdwijning van Willeke Dost, op 15 januari 1992, heeft mij erg aangegrepen en ik moet er nog regelmatig aan denken. Willeke was net zo oud als mij toen ze verdween, ze zat bij mij op school en in hetzelfde jaar. Maakte regelmatig een praatje met haar. Het was een apart meisje, je kon aan haar zien dat ze het niet makkelijk had in het leven. Het lot had het niet bepaald goed met haar voort. 15 maanden was ze toen haar ouders omkwamen bij een ongeluk, waarna ze via omzwervingen bij peegouders terecht kwam. Verschrikkelijke mensen. Tot op heden kan ik niet begrijpen dat er niemand is die er wat van weet. En diegene die er waarschijnlijk meer van weet is dood!!
Een kind nog..... en niemand was er voor haar! kan er nu nog verdrietig van worden!
Aangrijpend, joh.
Is ook het ergste wat er kan gebeuren vermissing...
I´m back.
pi_98947668
De vermissing van de jonge moeder Marion en haar dochter Romy
Zo jong nog
ik was net zelf moeder geworden en deze vermissing greep me toen erg aan
pi_98950643
Madeleine McCann
pi_98961684
Mary-Anne Goossens sindskort in Spanje. Ik volg het op de radio enzo......het zal je moeder maar zijn
pi_98976416
de vermissing van Nikki Verstappen
pi_98977411
De vermissing van Nathalie Hollaway.
pi_98979092
De dutroux-vermissingen; Julie en Melissa, Ann en Eefje, Sabine en Laetitia. Toen dit speelde was ik zelf nog een kind, ik weet nog dat ik de vermist posters overal zag hangen toen ik op vakantie was in Luxemburg. Ik heb die hele zaak op de voet gevolgd en was behoorlijk ontdaan toen uiteindelijk hun lot bekend werd.
pi_98996368
De verdwijning van Germa van den Boom in 1984, dat was de 1e verdwijningszaak die me is bijgebleven. Het vreemde verhaal maakt veel indruk op mij, ik was toen 12 jaar. Er zijn meerdere verdwijningszaken die mij boeien en die ik graag opgelost zou zien maar door de zaak van Germa is mijn interesse op jonge leeftijd onstaan. Tot op de dag van vandaag volg ik verdwijningszaken en andere crime-zaken. Ik hoop altijd dat door dit soort boeken er toch weer tips binnenkomen. In 1e plaats voor de achterblijvers die hun familielid al ondraaglijk lang 'moeten' missen.
pi_99001161
De verdwijning van de achttienjarige eerstejaars studente Tanja Groen uit Schagen is een van de grootste mysteries die ons land heeft gekend. Zelden leverde een zaak zo weinig aanknopingspunten op.
  maandag 4 juli 2011 @ 11:38:18 #55
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_99015298
Willeke Dost met stip op 1 voor mij. Hoe is het mogelijk dat er bij een verdwijning van een meisje van 15 zo weinig door de politie wordt ondernomen, terwijl je tegenwoordig alleen maar een scheet hoeft te laten in het bijzijn van een vrouw om juridisch te worden gevisiteerd?

De politie ging heel lang uit van een 'weggelopen kind' en liet het daar eigenlijk wel bij. Waarom wordt deze zaak niet groots aangepakt als een onvrijwillige vermissing? Was het in die tijd schering en inslag met weggelopen kinderen?

Meer dan vijftien jaar later (!) duikt ergens een briefje op dat geschreven zou zijn door Willeke. Er staat in dat ze wordt begluurd en dat ze zwanger is. Waarom duikt dat briefje zo laat pas op? Waar is dat briefje al die tijd geweest?

Ook de vreemde uitspraken van de pleegouders waar ze op dat moment verbleef vind ik bijzonder. "Ze had waarschijnlijk allang een plan om weg te lopen. Wellicht kwam ze in handen van een gewelddadige loverboy. Ze zal wel in die flat in de Amsterdamse Bijlmer zijn beland, waarop later dat jaar een vliegtuig neerstortte.". De pleegvader is inmiddels al dood, die kan dus niks meer verklaren, maar hij schijnt wel een en ander te hebben gezegd dat niet in de haak is ten tijde van de verdwijning. Toch bleef destijds de verklaring van de politie: weglooptiener.

Ook tegenwoordig is het justitiele apparaat terughoudend met het loslaten van informatie over de zaak. Ik zou bijna de aluminiumfolie erbij pakken en een mooi hoedje vouwen, maar waarom doet justitie er zo moeilijk over? Waarom mag niemand weten hoe dat onderzoek is verlopen/verloopt? Het is nu bijna 20 jaar geleden en er is nog steeds maar een handvol aanwijzingen. Ik ben in elk geval heel benieuwd naar hoe dit onderzoek zo lang zo weinig heeft op kunnen leveren.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_99044323
Digna van der roest, daar kregen we kippenvel van.
bij mij is er een steekje los, dat moeten ze vooral niet vastmaken...
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 23:30:27 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99046224
Bedankt voor alle inzendingen. Er kan nu niet meer ingezonden worden. We zullen hier zo spoedig mogelijk de winnaars bekend maken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_99059301
Nicky Verstappen. Krijg nogsteeds de kriebels als ik Vlinder van Rowen heze luister. Heeft veel indruk gemaakt....zo'n jong ventje :( Helaas te laat!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:56:07 #59
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99082071
Voor de mensen die wel op tijd waren heb ik hier de vijf winnaars:

Rewimo
morgaine21
KoningPoedel
nookeih
Messina

Jullie krijgen zo een pm van mij, en daarna zullen de boeken verstuurd worden. Veel plezier alvast en bedankt voor het meedoen *O*
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2011 @ 21:24:47 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99083960
Gaaf! *O* Dank je wel! :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 21:40:34 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_99084997
Gefeliciteerd iedereen!

Het lijkt me echt een heel erg interessant boek en ik ben heel benieuwd hoe jullie hem vinden.

Zelf vond ik overigens de verdwijning van Marion en Romy erg indrukwekkend. Toen zij verdwenen was ik zelf ook nog niet zo heel erg lang moeder. Okan O heeft hier in Den Helder destijds nog voor een hoop spektakel gezorgd. Ik weet nog hoe ik hoopte dat hij zou vertellen wat er met hen gebeurd was voor hij zelf zou sterven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 6 juli 2011 @ 02:56:14 #62
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_99098587
Dan moet hij maar op de ver-LANG-lijst...

Veel leesplezier gewenst winnaars!
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_99098704
Dan zet ik m op mn verlanglijstje *O*
♥ scars make us who we are ♥
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:38:46 #64
349427 Rumour
There is always a RUMOUR!
pi_99118434
Ohh erg jammer voor mij... had hem graag gelezen.

Winnaars gefeliciteerd!
pi_99236491
de ontvoering en vermissing van Freddy Heineken en zijn chauffeur Ab Doderer in 1983.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:49:24 #66
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_99329788
De zaak Madeleine McCann, vanwege het hele mediacircus dat er door de ouders en de betrokkenen van is gemaakt, de Portugese politie die meteen de ouders verdacht en de zaak mi daardoor niet fatsoenlijk heeft onderzocht en gelekt heeft naar de media, de ouders die soms meer aandacht leken te hebben voor dingen als het Maddy-fund dan voor hun overgebleven 2 kinderen.

Die zaak laat een beetje een naar smaakje achter, leek af en toe net of het meisje zelf bijzaak was en gelijk krijgen voor de betrokkenen belangrijker was dan het onderzoek en dat alle verdachten en mediaoorlogen belangrijker waren dan gecoördineerd zoeken naar Madeleine.
be nice or go away
pi_99330943
De wedstrijd is al een beetje afgelopen hoor :+

Zie ook [WIN] Het boek 'Vermist!' ;)
♥ scars make us who we are ♥
  maandag 11 juli 2011 @ 19:31:41 #68
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_99331982
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:12 schreef Mama_Mia het volgende:
De wedstrijd is al een beetje afgelopen hoor :+

Zie ook [WIN] Het boek 'Vermist!' - Winnaars gekozen ;)
Oh okay, sorry, was me niet eerder opgevallen. :D ;)

Edit, hij staat nog gewoon op de FP vandaar de verwarring. :)
be nice or go away
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:28:11 #69
164804 e.jongerling
Gezellig hier
pi_99392323
Marion en Romy van Buuren, ze woonde vlak bij mijn opa en oma.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')