quote:Vandaag eerst zonnig en snel warm met op veel plaatsen in Brabant 32 tot 34 graden. In de westelijke helft vanochtend al een lokale regen- of onweersbui, maar vooral vanmiddag, vanavond en vannacht vallen in heel de provincie stevige onweersbuien met hagel, veel regen en lokaal zeer zware windstoten.
in gouda nog zon m,aar je kan wel t vocht in de lucht al goed zien.(ewn voelenquote:
Bronquote:De onweersbuien die dinsdag over Nederland zullen trekken, komen eerder dan maandag was voorspeld.
De voorspelde onweersbuien hebben dinsdagochtend Zeeland al bereikt. Rond acht uur meldden bronnen in Zeeuws-Vlaanderen en Walcheren storm, onweer en veel regen. Dat is eerder danmwas voorspeld en de buien worden ook zwaarder dan aanvankelijk gedacht.
Het kwik kan vandaag plaatselijk oplopen naar 35 graden.
De tropische hitte van vandaag zal naar verwachting worden verdreven door onweer, zware windstoten en forse hagelbuien.
Het hele westen van Nederland krijgt in de ochtend al te maken met stevige onweersbuien, met zo'n tweehonderd ontladingen per vijf minuten en windstoten tot 100 kilometer per uur. Lokaal kan wateroverlast ontstaan.
Wut ?!quote:Fruittelers in Zuid-Beveland, waar het rond acht uur dinsdagochtend ook al heel donker werd, hebben hun hagelkanonnen aangezet. Over het eiland klinken doffe ploffen van de kanonnen. Die moeten ervoor zorgen dat er geen hagelstenen op hun fruit vallen.
Tja, hier wordt het al weer licht (Woensdrecht/West-Brabant)...quote:
Ah, werkt dus met geluid. Wist ik idd niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ken je dat niet?Was een tijdje geleden al in het nieuws of dit mocht.
quote:Verwacht wordt dat de zware buien en windstoten rond zes uur Brabant bereiken vanuit het westen. Hagelstenen kunnen tot wel enkele centimeters dik worden, wat kan zorgen voor schade aan auto's en kassen. Dit soort buien zullen wel zeer lokaal zijn maar kunnen twaalf uur lang aanhouden.
Lijkt me nu toch wel bijgesteld te zijn, als de buien al eerder in Zeeland rondhangen.quote:
Hoeven zeker niet de enige buien van vandaag te zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:52 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Lijkt me nu toch wel bijgesteld te zijn, als de buien al eerder in Zeeland rondhangen.
M'n buren zijn een soort van veranda tegen de achtergevel van hun huis (op het zuidwesten) aan het bouwen. Het skelet en een laagje dakbedekking staat er nu. Ik hoop maar dat'ie het overleeftquote:
Zeg ik ook nergensquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:54 schreef frenkck het volgende:
[..]
Hoeven zeker niet de enige buien van vandaag te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |