abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:22:07 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98809258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:20 schreef HansvD het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Vandaar dat ik het PVV / SP stijl noem.

Die zetten het liefst een hek om Nederland.
Gekke populisten ook.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:27:32 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_98815951
Ja goed idee, Europa opnieuw opdelen, hebben we in het verleden ook zoveel plezier van gehad :')
Yankee go home!
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:44:06 #28
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_98816649
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 05:46 schreef NorthernStar het volgende:
Dit is zo ongeveer mijn idee.

[ afbeelding ]

De UK is imo nog lang niet toe aan integratie met "ons". Vooral politiek, en in mindere mate cultureel, zitten ze veel meer in hun Commonwealth. En dan heb je nog hun 'special relationship' met de VS. Nah dat wordt hem niet. En Ierland hoort uiteindelijk natuurlijk ook gewoon bij de UK.

Laat het de Ieren maar niet horen :X
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  Redactie Frontpage woensdag 29 juni 2011 @ 13:45:06 #29
145738 superworm
is erbij
pi_98816688
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:27 schreef remlof het volgende:
Ja goed idee, Europa opnieuw opdelen, hebben we in het verleden ook zoveel plezier van gehad :')
Ik zeg in de OP duidelijk dat ik het geen goed idee vind.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † woensdag 29 juni 2011 @ 20:18:23 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_98834684
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Laat het de Ieren maar niet horen :X
Ja ja ik weets. :P Maar kijk gewoon eens naar de kaart. Verder dezelfde taal, grotendeels dezelfde cultuur, grote handelspartners enz. De Ieren zitten met een (gerechtvaardigd) nationaal trauma ten opzichte van de Britten maar uiteindelijk horen ze gewoon bij elkaar imo.
pi_98850944
Is jullie reden om met Scandinavië, Duitsland etcetera verder te willen gaan nou economisch? Of gaat het om culturele affiniteit?
Sum es est, sumus estis sunt
pi_98850990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja ja ik weets. :P Maar kijk gewoon eens naar de kaart. Verder dezelfde taal, grotendeels dezelfde cultuur, grote handelspartners enz. De Ieren zitten met een (gerechtvaardigd) nationaal trauma ten opzichte van de Britten maar uiteindelijk horen ze gewoon bij elkaar imo.
Ik vind dat de Ieren heel anders zijn. Ze zijn eerder qua mentaliteit eerder mediterraan dan Brits, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen als je ze ziet :D
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:36:07 #33
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_98852572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:52 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ik vind dat de Ieren heel anders zijn. Ze zijn eerder qua mentaliteit eerder mediterraan dan Brits, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen als je ze ziet :D
Schotland hoort bij de Ieren en Wales en Engeland moeten ze gewoon opdoeken ^O^

Maar ff serieus, ik ben voor een groots Europa, op termijn met Turkije erbij. Maar als we gaan splitsen dan stel ik voor dat we een unie vormen met:
Belgie, Luxemburg, Duitsland, Tsechie, Hongarije, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland en Letland.
Op termijn kunnen Polen, Slowakije en Litouwen er dan bij. Ook Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Ierland en Ijsland mogen aanschuiven, maar dan wel met voldoende inzet (daar ontbreekt het bij sommigen nogal aan...)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 06:42:22 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_98854575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:51 schreef Leevancleef het volgende:
Is jullie reden om met Scandinavië, Duitsland etcetera verder te willen gaan nou economisch? Of gaat het om culturele affiniteit?
Gelijkende economiën, de mogelijkheid om een harde munt te voeren en genoeg culturele en historische binding om een functionerend centrale politiek centrum op te bouwen.

Neem dat laatste wel met een schep zout want ik vind onze eigen nationale politiek al slecht tot zeer slecht functioneren. Maar dat is/was een paradijs vergeleken met het Europeese gedrocht wat we nu hebben. Dat is ondemocratisch, van boven opgelegd en hangt als los zand aan elkaar.

- noem drie leden van de Europeese Commissie
- noem de laatste keer dat je hebt kunnen meebeslissen over een Eurpees besluit
- noem op wat je gemeen hebt met de gemiddelde Bulgaar

:D
pi_98858072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:51 schreef Leevancleef het volgende:
Beide, we hebben gewoon veel meer gemeen met de gemiddelde Noor of Zweed als met de gemiddelde Griek of Spanjaard.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98902308
Wat je vooral niet moet willen is de UK hier bij betrekken. Die wouden de Euro in hun 5 stappen plan maar zien er nu van af (want anders stonden ze er nog slechter voor..)

Zwitserland zou ik ook uit de vergelijking halen. Laat die maar op zich zelf staan, de zwitserse frank is altijd al een sterke munt geweest. Laat Frankrijk, BeNeLux, Duitsland en de scandinavische landen maar bij elkaar komen.

quote:
0s.gif Op

dinsdag 28 juni 2011 01:56 schreef dvr het volgende:

[..]

En van pils zo te zien..:
:D _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Frontpage donderdag 7 juli 2011 @ 00:00:36 #37
145738 superworm
is erbij
pi_99136249
Als dit niet als hinderlijk omhoogschoppen gezien wordt, toch nog een bijdrage. Waarom de scheidslijn nu liever noord-zuid dan oost-west, of in een cirkeltje zoals sommigen hier 'm intekenen? Vanzelfsprekend wegens de 'luie Grieken'-vooroordelen, de 'in Noord-Europa' gedeelde cultuur, gebruiken, economie, historie, taalbond, Hanzesteden, noem het maar op.

Wanneer je er ook maar een ogenblik over nadenkt is 'Romeinse Rijk vs. Germanen/Kelten/Balten/Vikingen' et cetera, een goede tweedeling. De grens van Romaanse talen, gebruiken, economieën, historie enzovoorts loopt 1600 jaar later nog steeds door Europa heen, ruwweg langs de Donau en de Rijn, maar hier inmiddels aftakkend langs de Belgische taalgrens.

Raciaal ingedeeld. Vanzelf is het Germaanse gebied behoorlijk geslonken aan de oostkant door de gedwongen verhuizing van 15 miljoen Duitsers, en het vermoorden van nog eens 4 a 5 miljoen tussen 1945 en 1950. Wat directere straf dan boetes opleggen, moeten Stalin en Truman gedacht hebben...

Talen apart, gebieden opnieuw zichtbaar. Hoewel een ander kleurtje horen Zweden, Noorwegen, Denemarken en de Britse Eilanden ook bij germaanse talen.

Opnieuw, kaart 1560. Noord-Italië nog bij Roomse Rijk.

Zelfs ruim een eeuw na de val van het West-Romeinse Rijk was de grens van 'Romaanse' en 'Andere' volkeren klaar als een klontje. Gedurende de Middeleeuwen had het Heilige Roomse Rijk wel half Europa in handen, maar dat was religieus van aard.

En ook bij religies weer die tweedeling:

Toch zijn er ook grote nadelen, waardoor ik vanzelfsprekend nog steeds liever streef naar een verenigd Europa als geheel; denk aan hoe de balans tussen goedkope arbeid/'opkomende economieën' en gevestigde, veel te dure landen die hun baantjes toch al grotendeels outsourcen. Dan liever binnen Europa en zorgen dat het zo snel mogelijk zo egaal mogelijk voortvarend wordt, zoals altijd al het doel is geweest. VSE hoezee.

[ Bericht 2% gewijzigd door superworm op 07-07-2011 00:08:39 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_99156049
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99201003
Ja, de Neuro. En dan de export zien inzakken omdat je munt te sterk is. Goed idee, zeker voor een land als Nederland die zo afhankelijk van de export is.

De Telegraaf moet per direct ophouden met politiek te bedrijven! We hebben al genoeg domme ideeën.
Wir haben es gewusst
pi_99211584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:07 schreef trekhengel het volgende:
Ja, de Neuro. En dan de export zien inzakken omdat je munt te sterk is. Goed idee, zeker voor een land als Nederland die zo afhankelijk van de export is.
Ik weet niet of je hebt gehoord van import maar daar zijn we net zo afhankelijk van :') , Nederland is een land dat zich prima kan redden met een sterke munt. We moeten het hebben van hoge productiviteit en innovatie. Een lage munt is leuk voor landen waar ze arbeidsintensief zijn.
pi_99213911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 18:02 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hebt gehoord van import maar daar zijn we net zo afhankelijk van :') , Nederland is een land dat zich prima kan redden met een sterke munt. We moeten het hebben van hoge productiviteit en innovatie. Een lage munt is leuk voor landen waar ze arbeidsintensief zijn.
Wie is er geïnteresseerd in je innovatieve producten als ze te duur zijn? Nederland moet het volgens mij vooral hebben van z'n rol als doorvoerland. Dan helpt een niet te sterke munt wel degelijk.
Wir haben es gewusst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')