abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 12:14:23 #51
138438 crew  Pizzakoppo
pi_98813147
Grootste sekte ter wereld, ongelooflijk land.
pi_98813176
quote:
Ja onderdrukken kunnen ze daar wel in Noord Korea. Erg slim om op die wijze een mogeljike opstand proberen te voorkomen. Hopelijk zal er binnen niet al te lange tijd een implosie plaatsvinden van het huidige regime.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 12:15:16 #53
138438 crew  Pizzakoppo
pi_98813184
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Buitenlandse studenten? Wie wil er daar nou studeren? :')
Maar zo te horen gaat het niet lang meer duren voordat het land uit elkaar valt.
Toch schijnen er in PyonYang nog aardig wat buitenlandse studenten te komen, meende dat er ook een fokker was geweest die bijv. het interne internet in NK heeft gebruikt.
pi_98813229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
Misschien is dat wel het beste
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

[..]

Die klapmongool heeft weer steun uit het buitenland nodig dus gaat hij dreigen.

Hij kan zeker iets krijgen. En dat is een kogel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:16:49 #55
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98813246
quote:
18s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:16 schreef waht het volgende:

[..]

Die klapmongool heeft weer steun uit het buitenland nodig dus gaat hij dreigen.

Hij kan zeker iets krijgen. En dat is een kogel.
Dat ja
pi_98813338
Als het leger geen eten meer heeft, dan is de rest van de bevolking al halfdood van de honger.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:17:30 #57
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_98826772
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:14 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Buitenlandse studenten? Wie wil er daar nou studeren? :')
Maar zo te horen gaat het niet lang meer duren voordat het land uit elkaar valt.
Een weblog van een Russische student in Pyongyang:
http://ashen-rus.livejournal.com/
pi_98827323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:19 schreef mariska87 het volgende:
Als het leger geen eten meer heeft, dan is de rest van de bevolking al halfdood van de honger.
Dat zijn ze al.
Volgens mij was iets van 60 of 70% van de Noord-Koreaanse bevolking ondervoed.
Ik had tijdje geleden een douc gezien over N-Korea. Er waren artsen naar noord-Korea gekomen om ze te helpen tegen blindheid. Nadat ze geopereerd waren het eerste wat ze deden was Kim Jong eren en danken.
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:33:29 #59
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_98827707
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Met een beetje goede (of slechte ?) wil kun je tussen de regels door enig sarcasme lezen.
zonnig Brasil
  woensdag 29 juni 2011 @ 17:59:15 #60
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98828829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:26 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat zijn ze al.
Volgens mij was iets van 60 of 70% van de Noord-Koreaanse bevolking ondervoed.
Ik had tijdje geleden een douc gezien over N-Korea. Er waren artsen naar noord-Korea gekomen om ze te helpen tegen blindheid. Nadat ze geopereerd waren het eerste wat ze deden was Kim Jong eren en danken.
Dat was ook niet bepaald vrijwillig ;)
pi_98829519
Ik hoop maar dat Pun Yun Shi het goed maakt. ;(
pi_98831958
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Toch schijnen er in PyonYang nog aardig wat buitenlandse studenten te komen, meende dat er ook een fokker was geweest die bijv. het interne internet in NK heeft gebruikt.
Vreemd, ik zou niet weten wat je daar moet doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 17:17 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Ik kan geen Russisch helaas.
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:21:57 #63
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98832064
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:19 schreef Jirdo het volgende:

[..]

Vreemd, ik zou niet weten wat je daar moet doen.

[..]

Ik kan geen Russisch helaas.
Google translate is uw vriend :)
pi_98832389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:21 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Google translate is uw vriend :)
Klopt, maar dat levert wel wat kromme vertalingen op.
pi_98832433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Life in North Korea:

Jezus christus. Wat een goedkoop stuk propaganda zeg. Gebaseerd op niets.

Kijk liever North Korea, a day in the life. Gefilmd door een Nederlander.
pi_98832455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien, jij ook toch?
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:31:58 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98832486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
Life in North Korea:

beet je achterhaald en nietszeggend

er zijn wel beter filmpjes op internet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98832538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien, jij ook toch?
Klopt.
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:34:10 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98832575
quote:

[..]

Die was en tijdje terug nog op Geschiedenis24, of Doc24 (heet die zo?).
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 19:35:10 #71
138438 crew  Pizzakoppo
pi_98832623
quote:

[..]

Hoe kun je nu stellen dat de docu die jij aandraagt wel een objectief en representatief beeld geeft van Noord-Korea terwijl het juist in samenspraak met het regime gemaakt is...? Komt aardig naďef over tbh.
pi_98832816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:35 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Hoe kun je nu stellen dat de docu die jij aandraagt wel een objectief en representatief beeld geeft van Noord-Korea terwijl het juist in samenspraak met het regime gemaakt is...? Komt aardig naďef over tbh.
Bewijs jij het tegendeel? Tot het tegendeel bewezen is, is dit aardig representatief. Alle boeken die ik er over gelezen heb, wijzen ongeveer deze kant uit. Het gaat overigens over het leven in PyongYang, niet over het leven van een Noord Koreaan in z'n algemeenheid. Daar zit nogal een verschil tussen.

En natuurlijk zitten er toneelstukjes tussen. De scčne in de winkel bijvoorbeeld dat iedereen tegelijk iets komt kopen.
pi_98832964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

beet je achterhaald en nietszeggend

er zijn wel beter filmpjes op internet
Ja, maar dit is geen filmpje, dit is een oproep.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:41:19 #75
323876 michaelmoore
pi_98835828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, maar dit is geen filmpje, dit is een oproep.
Maar dat er in voorkomt ze hebben geen computers en geen telefoons.
die zullen er wel zijn maar allemaal gefilterd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:47:57 #76
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_98836159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er zijn sinds 2008 mobiele telefoons in N-Korea met een 3G netwerk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Koryolink
Waardoor het voor iedereen Noord-Koreaan mogelijk is om er een te kopen te gebruiken (mits hij/zij genoeg geld heeft). En in ong 95% van het bewoonde gebied is er een beschikbaar.
pi_98836688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Op scholen en bedrijven zijn er inderdaad computers. Maar daarop kun je niet wereldwijd surfen en gebruik maken van internet, zoals wij dat kunnen. De informatie die je daarop kunt opvragen is heel erg beperkt, en specifiek bepaald door Kim Jong-il. Datzelfde geldt voor telefoongebruik. Het geldt voor iedere vorm van informatieverstrekking, of je het nu hebt over computers, telefoons, kranten, radio, televisie of boeken.
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:58:59 #78
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_98836831
Er komt een economische zone aan beide kanten van de grens van Noord-Korea en China:
http://www.aziatischetijg(...)s-china-noord-korea/
pi_98837267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:56 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Op scholen en bedrijven zijn er inderdaad computers. Maar daarop kun je niet wereldwijd surfen en gebruik maken van internet, zoals wij dat kunnen. De informatie die je daarop kunt opvragen is heel erg beperkt, en specifiek bepaald door Kim Jong-il. Datzelfde geldt voor telefoongebruik. Het geldt voor iedere vorm van informatieverstrekking, of je het nu hebt over computers, telefoons, kranten, radio, televisie of boeken.
Dat internet is gewoon "intranet", zoals veel bedrijven dat kennen.

Maar verrassend genoeg staan de universiteiten wel vol met Dell Computers.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:09:22 #80
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_98837475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:05 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ja het Kwangmyong:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwangmyong
pi_98837857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:05 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Exact, intranet dus. En het maakt niet uit welk merk er op staat, het gaat erom welke informatie die dingen kunnen verstrekken.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:17:54 #82
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_98837994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Exact, intranet dus. En het maakt niet uit welk merk er op staat, het gaat erom welke informatie die dingen kunnen verstrekken.
Er is zelfs een dating site op heb ik gelezen :P
pi_98838038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:17 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Er is zelfs een dating site op heb ik gelezen :P
Vast wel, maar die reikt niet tot buiten de landsgrenzen.
pi_98838247
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:09 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Ja het Kwangmyong:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwangmyong
Ik heb ermee gespeeld. En ze werken server-based op de universiteiten. Dus met een soort Dell Thin Clients. Op Windows platform.

En in de bibliotheek van de universiteit van Pyongyang heb ik ontdekt dat alle computerboeken die ze hebben, afkomstig zijn van het Books of Asia program. http://asiafoundation.org/program/overview/books-for-asia
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:22:20 #85
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_98838307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:18 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Vast wel, maar die reikt niet tot buiten de landsgrenzen.
Dat is waar. Noord-Korea heeft wel websites op het internet, ook met hun eigen domein .kp :
http://www.northkoreatech.org/the-north-korean-website-list/
Maar daar kunnen de Noord-Koreanen zelf niet op.
pi_99026441
quote:
EU stuurt voedselhulp naar Noord-Korea
De Europese Unie maakt 10 miljoen euro vrij voor voedselhulp aan Noord-Korea. De voedselproductie in dat land maakt het slechtste jaar door in tijden.

Kristalina Georgieva, de EU-commissaris verantwoordelijk voor humanitaire hulp, zegt dat de voedselhulp bedoeld is voor het in leven houden van 650.000 Noord-Koreanen.

Experts van de EU die onlangs in het land de situatie bekeken, concluderen dat de voedselrantsoenen die de staat uitdeelt, waar tweederde van de bevolking van afhankelijk is, met 60 procent gedaald zijn naar zo’n 400 calorieën. Ook zeer ondervoede kinderen in ziekenhuizen krijgen geen behandeling en veel burgers zijn zo wanhopig dat ze gras eten.

Georgieva zegt wel dat de voedselhulp streng wordt gemonitord, om zeker te weten dat de hulp komt bij de mensen die het het hardst nodig hebben. De hulp wordt uitgevoerd door het Wereld Voedselprogramma, het WFP, dat meer dan 400 bezoeken per maand aan de distributiecentra zal uitvoeren.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lp-naar-noord-korea/

Ik vind dit wel een opmerkelijk bericht. Moet je dit wel doen? Niet dat je mensen maar moet laten doodgaan, maar op deze manier houd je het regime wel in het zadel. Als de wereld steeds vriendelijk bijspringt als de nood te hoog wordt, verandert er nooit iets in Noord-Korea.

De vraag is wat schadelijker is: dat er nu mensen omkomen van de honger, of dat hiermee de zittingsduur van het regime weer verder wordt verlengd; iets wat ook beslist mensenlevens kost. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2011 16:45:58 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 17:44:19 #87
323876 michaelmoore
pi_99029089
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lp-naar-noord-korea/

Ik vind dit wel een opmerkelijk bericht. Moet je dit wel doen? Niet dat je mensen maar moet laten doodgaan, maar op deze manier houd je het regime wel in het zadel. Als de wereld steeds vriendelijk bijspringt als de nood te hoog wordt, verandert er nooit iets in Noord-Korea.

De vraag is wat schadelijker is: dat er nu mensen omkomen van de honger, of dat hiermee de zittingsduur van het regime weer verder wordt verlengd; iets wat ook beslist mensenlevens kost. :{
EU heeft toch geld zat, en dan heeft die Cath Ashdown ook eens een reden om daar heen te gaan.
Zal die Clinton van opkijken
pi_99085280
Ik heb nog wel een leuke anekdote voor de DPRK liefhebbers.

Ik zat in het Yanggakdo hotel in Pyongyang voor een paar dagen. Ik reisde met een internationaal gezelschap, dus we spraken altijd Engels onderling. Op een avond betrokken we een paar barkrukken op de bovenste verdieping, in het draaiende restaurant, en trokken we wat flessen wijn open. Om ons heen weinig mensen, alleen een paar barvrouwen en wat bedienend personeel. De discussie ging ineens over politiek en we betrokken de namen van Stalin, Lenin, Kim Jong-Il en Kim il-Song in de discussie.
We voelden dat de barvrouw in onze nabijheid de naam van de leiders oppikte en ze begon zich onhandig te gedragen.
Nog géén vijf minuten later kwam er een Koreaanse kerel in pak naast ons zitten. Duidelijk iemand die hoog stond in de hierarchie. Gedroeg zich erg zelfverzekerd (stoer sigaretje roken, beetje met een whiskey'tje spelen) en voeterde de barvrouwen uit. Uiterst verdacht gedrag. Alle vier van ons hadden direct door dat onze discussie de verkeerde aandacht had getrokken.
Ineens liep er een gast naar de bar -toerist ofzo-, om te vragen of ze een flesopener hadden, in het Engels. De dames achter de bar keken vervreemd op, maar de man in pak ving ook dit gesprek op, ritste een opener achter de bar weg en opende de fles voor deze toerist. Duidelijk iemand die getraind was op het spitsen van de oren!
We voelden ons erg geďntimideerd op dat moment en maakten dat we weg kwamen. Bizarre ervaring.

Dit was typisch DPRK!
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:19:27 #89
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99112693
Metorious Service medal

Nog meer Noord-Koreaanse kwaliteit: Metorious Agricultural Service medal

[ Bericht 17% gewijzigd door Nibb-it op 06-07-2011 15:50:14 ]
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:10:55 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99136650
Waar zijn Linkseboomknuffelaar en andere extreem linkse fukkers, euh, fokkers die Noord Korea als het paradijs op aarde zien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 02:03:15 #91
323876 michaelmoore
pi_99139529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar zijn Linkseboomknuffelaar en andere extreem linkse fukkers, euh, fokkers die Noord Korea als het paradijs op aarde zien?
Nee die vinden eerst Wit-Rusland en dan Venezuela en dan Noord-Korea het best voor de arbeider
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:51:28 #92
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_99153788
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:44 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb nog wel een leuke anekdote voor de DPRK liefhebbers.

Ik zat in het Yanggakdo hotel in Pyongyang voor een paar dagen. Ik reisde met een internationaal gezelschap, dus we spraken altijd Engels onderling. Op een avond betrokken we een paar barkrukken op de bovenste verdieping, in het draaiende restaurant, en trokken we wat flessen wijn open. Om ons heen weinig mensen, alleen een paar barvrouwen en wat bedienend personeel. De discussie ging ineens over politiek en we betrokken de namen van Stalin, Lenin, Kim Jong-Il en Kim il-Song in de discussie.
We voelden dat de barvrouw in onze nabijheid de naam van de leiders oppikte en ze begon zich onhandig te gedragen.
Nog géén vijf minuten later kwam er een Koreaanse kerel in pak naast ons zitten. Duidelijk iemand die hoog stond in de hierarchie. Gedroeg zich erg zelfverzekerd (stoer sigaretje roken, beetje met een whiskey'tje spelen) en voeterde de barvrouwen uit. Uiterst verdacht gedrag. Alle vier van ons hadden direct door dat onze discussie de verkeerde aandacht had getrokken.
Ineens liep er een gast naar de bar -toerist ofzo-, om te vragen of ze een flesopener hadden, in het Engels. De dames achter de bar keken vervreemd op, maar de man in pak ving ook dit gesprek op, ritste een opener achter de bar weg en opende de fles voor deze toerist. Duidelijk iemand die getraind was op het spitsen van de oren!
We voelden ons erg geďntimideerd op dat moment en maakten dat we weg kwamen. Bizarre ervaring.

Dit was typisch DPRK!
Oké... En wat deed je daar dan? Want wat er nu staat is "ik was er eventjes en was meteen weer weg" :{w
AFC AJAX
pi_99574024
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')