Dit was een officieel tijdrijkampioenschap. Dus volledig zonder gangmaking.quote:Op maandag 27 juni 2011 06:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Het record staat (met gangmaking) nog steeds op naam van een Nederlander
Mathieu Cordang fietste in 1900 in 24 uur 999 kilometer en 651 meter.
bron: L1.nlquote:NK wielrennen in 2012 niet in Eijsden-Margraten
Het NK wielrennen wordt volgend jaar niet in Eijsden-Margraten gehouden. De gemeente heeft besloten zich terug te trekken omdat het de benodigde financiën niet bij elkaar kreeg.
Bovendien werd het dorp te zwaar belast met de organisatie van grote evenementen zoals het WK wielrennen in september en het LVK in februari 2012. Limburg behoudt wel het recht om het NK volgend jaar te organiseren.
De gemeenten Roermond, Sittard-Geleen en Kerkrade hebben zich inmiddels gemeld om het NK van Eijsden-Margraten in juni 2012 over te nemen. In augustus wordt besloten naar welke Limburgse gemeente het NK gaat.
Dus daarmee zouden Noord- en Midden Limburg nooit kans maken? Beetje onzin naar mijn mening...quote:Op maandag 27 juni 2011 15:49 schreef DutchSL het volgende:
Als je in Limburg rijdt, moet je het ook heuvelachtig maken vind ik. Een vlak NK kun je net zo goed in de rest van Nederland organiseren.
Vind ik niet. Het NK is praktisch altijd in Limburg, dan kunnen die mensen uit Noord en Midden Limburg echt wel even in de auto stappen om een half uurtje later bij het parcours te zijn. Als je dan toch eens een vlak parcours doet, doe dat dan in Groningen, Friesland, Noord-Holland of één van die andere provincies die in de laatste 50 (!) jaar geen NK hebben gehad.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:27 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Dus daarmee zouden Noord- en Midden Limburg nooit kans maken? Beetje onzin naar mijn mening...
Dat van Cordang was en is ook nog steeds een recordquote:Op maandag 27 juni 2011 10:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit was een officieel tijdrijkampioenschap. Dus volledig zonder gangmaking.
Inderdaadquote:Op maandag 27 juni 2011 16:27 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Dus daarmee zouden Noord- en Midden Limburg nooit kans maken? Beetje onzin naar mijn mening...
Leuk!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 19:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Sfeerverslag van de 24uur waar Wilkinson zijn record vestigde:
Klinkt toch niet al te best. zeker als we hem ooit nog in een peloton willen terugzien (al is dat nu uiteraard bijzaak).quote:Dokters kunnen nog niet communiceren met Soler
De Colombiaanse renner Juan Mauricio Soler (28) is nog steeds niet bij bewustzijn. De dokters zeggen wel dat hij vooruitgang boekt, maar langzaam.
Soler viel op 16 juni heel zwaar in de Ronde van Zwitserland. Hij liep onder meer een schedelbreuk op en dokters hielden hem een week in een kunstmatig coma.
Vorige week begonnen de dokters in het ziekenhuis van Sankt Gallen de renner van Movistar te wekken, maar hij blijft nog buiten bewustzijn.
Het gaat wel beter met de andere blessures van Soler (zijn longen en enkel) en hij ademt zelfstandig, maar de schade aan zijn hersenen baart de artsen zorgen. Ze konden nog op geen enkele manier met hem communiceren.
Wat een genot hadden we aan hem kunnen beleven als hij had kunnen sturen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Klinkt toch niet al te best. zeker als we hem ooit nog in een peloton willen terugzien (al is dat nu uiteraard bijzaak).
Vreemd genoeg toch wel een 'probleem' dat je bij Colombiaanse renners wel vaker ziet , eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat een genot hadden we aan hem kunnen beleven als hij had kunnen sturen.
Ik wilde net zeggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:04 schreef Gillingham het volgende:
Kan er hier niet ook rustig verder gebabbeld worden over de Tour? Die topics in het Tour-subforum zijn zo onaangenaam...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |