Regels zijn leuk, maar als mensen het menen beter te weten, en zich er niet aan houden, dan bereik je niks met méér regels. Deze mensen stonden binnen het parcours, en de stalen barrière. Dat was een, naar nu blijkt, colossale inschattingsfout.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Tja ik roep het al jaren; dit soort evenementen zijn bij lange na niet veilig. Mensen staat steevast langs de weg met alle risico's van dien, dan krijg je dit soort ongelukken. Het wordt tijd dat de overheid nieuwe regels invoert met betrekking tot dit soort evenementen, het is wel leuk geweest zo.
In dit geval heeft hij goed gewerkt, die auto is binnen die vangrails gebleven?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:23 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Ja die vangrails staat vast garant voor jouw veiligheid wanneer een automobiel er met 150 km/u+ in komt rijden; maak je geen illusies. De veiligheid voldoet bij lange na niet aan de normen die ik in mijn hoofd heb.
Daarvoor heb je toch beveiliging? Als je ziet dat mensen zich niet aan de regels houden voer je ze af, zo simpel gaat dat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Regels zijn leuk, maar als mensen het menen beter te weten, en zich er niet aan houden, dan bereik je niks met méér regels. Deze mensen stonden binnen het parcours, en de stalen barrière. Dat was een, naar nu blijkt, colossale inschattingsfout.
Tja, dan hoop je wel dat iedereen het overleeft.quote:
Het was de organisatie zelf hè, geen publiek. Die organisatie die er voor moet zorgen dat het veilig verlooptquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:27 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch beveiliging? Als je ziet dat mensen zich niet aan de regels houden voer je ze af, zo simpel gaat dat.
www.destentor.nlquote:Dode in Deventer door inschattingsfout
DEVENTER - Waarom stonden er mensen op de baan? Dat is de grote vraag na het dramatische raceongeluk zondag in Deventer. Daarbij kwam de 50-jarige Philine Heikens uit Haarlem om het leven. Het even eenvoudige als pijnlijke antwoord is vrijwel zeker een inschattingsfout.
De gewonde commentator en verongelukte official hebben - een uur voor de officiële wedstrijd - mogelijk gedacht dat ze veilig waren, omdat het nog maar om de oefensprints ging. De coureur van de ongeluksauto dacht dat het circuit vrij was, zo blijkt uit een reconstructie door deze krant, op basis van gesprekken met diverse betrokkenen en getuigen.
De organisatie komt tot de voorlopige conclusie dat de twee slachtoffers op het 'niet-rijden gedeelte' van het circuit stonden. "Daar mochten ze staan, want de auto had moeten stoppen op de streep", zegt woordvoerder Rob de Jong.
De vermaarde coureur Jan Lammers (55) is van mening dat er geen mensen op de baan hadden moeten staan. "Ik reed met hoge snelheid over die streep, omdat ik niet wist dat ik moest stoppen."
De verschillen waren tijdens de oefensprints al groot. Terwijl de meeste coureurs dat op hun gemak deden, waren er twee die er uitsprongen.
Als eerste de ervaren Jan Lammers, die met zijn Porsche RSR uit 1975 vol gas over de streep ging, en Heikens al op angstig kleine afstand passeerde. "Ik zag ze bij de start wel staan, maar dacht: die gaan wel aan de kant."
Tjarco Jilesen deed dat even later met de Tomaso Pantera Gr III uit 1971 dunnetjes over. Er was alleen één verschil: hij remde wel op de streep, waarbij hij in de fatale slip kwam. Jilesen leende de auto van Han Brouwers, de organisator van het evenement.
Politie, brandweer en justitie doen onderzoek naar het drama. Ook de organisatie wil weten hoe het zo mis kon gaan. "Dit is een nachtmerriescenario", zegt woordvoerder Rob de Jong van Brouwers Accountantsservices, met vestigingen in onder meer Zwolle, Deventer, Genemuiden en Arnhem. Het bedrijf heeft gisteren voor de afhandeling van het drama een crisiscentrum ingericht in Deventer.
En zo bedoelde ik het dus niet. Natuurlijk is dit verschrikkelijk. Moet er niet aan denken om zoiets mee te maken. Ik doel op _hoe_ het in beeld is gebracht, niet het leed zelf, of hoeveel megapixels het wel niet is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:09 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Inderdaad supermooi man. Heb je de 1080p versie al als achtergrond ingesteld? Tjonge jonge zeg..
Nog meer reden dus voor de overheid om even te kijken welke mogelijkheden er zijn om dit soort evenementen eventueel aan banden te leggen. Belachelijk dat dit heeft kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Het was de organisatie zelf hè, geen publiek. Die organisatie die er voor moet zorgen dat het veilig verloopt
Allejezus, ben je van het CDA ofzoquote:Op woensdag 29 juni 2011 14:06 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Nog meer reden dus voor de overheid om even te kijken welke mogelijkheden er zijn om dit soort evenementen eventueel aan banden te leggen. Belachelijk dat dit heeft kunnen gebeuren.
Het lijkt er wel op. Die overdreven regelvoering is zum Kotzen. Zelf verantwoording nemen daar dient de muziek te spelen. Hoe meer regels hoe minder dat de mens zelf gaat nadenken. Baby's dienen gepamperd te worden, maar een normaal mens kan heel goed zonder die regels zelf beslissen wat goed en fout is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |