De beste plek om vandaag door te brengen lijkt mequote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:29 schreef freecell het volgende:
Florian zit op de trip trap voor de ventilator
Ik herken het wel, maar ik wist niet dat het zo erg was dat ze er op het kinderdagverblijf zelfs van staan te kijken. Zij zijn meer gewend dan wij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:39 schreef Ssserpente het volgende:
Claudia, herken je Ivan zn gedrag niet van thuis dan? En wat doen ze er op de opvang aan?
Foto!quote:Nils heeft een vreselijk roze driewieler van Nils Pucky voor Lente gekocht, met zo'n duwstang
Jep. We ruimen samen op voor de middagslaap, voor het avondeten en voor het naar bed gaan. Dat zijn in ieder geval de vaste momenten. Ik vraag hem niet altijd om mee te helpen, maar meestal doet hij uit zichzelf mee. Hij kopieert echt mijn opruimgedrag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:46 schreef Ssserpente het volgende:
Leren jullie je kindjes al mn hun speelgoed op te ruimen? Bijvoorbeeld op een vast moment van de dag? Nils vroeg zich net hardop af me haar daar geen tijd voor wordt. Ik oefen het nu wel eens met r, maar dan gaat ze juist weer spelen met datgene wat ik poog op te ruimen...
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Alleen sommige mannen, die vindt ze "een beetje eng" en dat komt ze dan ook hardop fluisteren tegen me vertellen, intussen wijzend naar het manspersoon in kwestie
Dat is zeker de Stuva-serie? Gaan we ook voor Ivans kamer in het nieuwe huis kopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:14 schreef miss_sly het volgende:
We hebben van de nieuwe lijn van Ikea (met die roze, groene en blauwe deurtjes opties) een ladenkastje gekocht met 2 ondiepe en een diepe lade. Staat helemaal vol en erbovenop ook. en nog twee delen van de boekenkastMisschien is samen opruimen wel een idee, want dan weet ze ook beter waar het blijft als ze het zelf wegegzet/opgeruimd heeft!
Het klinkt misschien wat merkwaardig, maar ik heb het als volgt aangepakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:17 schreef Chan het volgende:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen Claudia? En is er van dat boek ook een Nederlandse vertaling? (mijn Engels is echt slecht..)
Ja, die! Ik wil het ook op Senna's kamer, denk ik, maar moet nog even de samenstelling bedenken!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is zeker de Stuva-serie? Gaan we ook voor Ivans kamer in het nieuwe huis kopen.
Wat goedquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt misschien wat merkwaardig, maar ik heb het als volgt aangepakt.
Stap 1: Ik bood hem een stuk kip aan en haalde dat weg net voordat hij het in zijn mond wou stoppen. Ik zei: "Maar wacht! Wacht! Eerst een hapje andijvie en dan een lekker stukje kip." Gek genoeg werd hij niet eens boos maar keek hij me geamuseerd aan.
Stap 2: Hij at zijn adijvie niet maar ik gaf hem zijn kip toch. Dit gebeurde daarna nog een keer en ik benadrukte dat Ivan echt al-tijd zijn zin krijgt! Ik weet dat dit tegenintuïtief voelt. Het voelt als inconsequent zijn. In het boek wordt duidelijk uitgelegd waarom dit juist wel heel goed is om te doen
Stap 3: Deze keer hield ik voet bij stuk en gaf ik hem zijn kip niet toen hij andijvie niet wou proberen. Ik negeerde het niet willen proberen van de andijvie en toen hij om de kip vroeg herhaalde ik stap 1. Ineens nam hij wel een heel klein hapje andijvie en daarna gaf ik hem het stukje kip en zei ik dat ik het heel fijn vond dat hij wat andijvie wilde proberen. Daarna lukte het nog een keer!
Het is overdrijving. Bij een jong kind werkt dat. In het boek wordt dat 'playing the boob' genoemd. Andere manieren om dat te doen is door te doen alsof je heel onhandig/zwak bent of door iets overduidelijk verkeerds te zeggen. En een van de tips is dus 'be a pushover'.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:34 schreef Ssserpente het volgende:
Maar Claudia, dan heb je toch een beetje gejokt tegen Ivan over dat ie altijd zijn zin krijgt? Want bij stap 3 krijgt ie zn kip ineens tóch niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |