Zo, Aviva gaat dus ook hard! Ik zit nu in het stadium dat ik me echt verbaas over wat er allemaal uit zijn mond komt. Hij stond vandaag op het balkon en zei "kindje huilen" omdat hij een babyhuiltje uit een andere woning hoorde komen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Aviva maakt ook 3-woordzinnen
"ik ook wil"
"wil naar daar"
Dat werk, zeg maar.
Hij begon er al in de kraamweek mee, heel bizar. En hij noemde tot voor kort alle baby's gewoon 'Lena'.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli begon pas met 2-woordzinnen toen hij 23mnd was. Dus ik ben erg blij dat zij zo snel gaat. Dan ligt het dus niet aan ons dat Eli een taalachterstand heeft...
Noemt Ivan Lena al bij haar naam? Schattig! Stuk leuker dan "baby"
Maar wij kunnen veel leren van de ervaren moeders.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:28 schreef DaviniaHR het volgende:
Als je na 24-mnd begint met 2-woordzinnen, kan dat wijzen op een taalachterstand.
Eli heeft een milde taalachterstand, wrs door zijn autisme. Maar dit is het dreumestopic, dus verder geen Elipraat hier
Nou, hè! Om die reden kijk ik ook maar geen detectives en zo meer overdag. Wie weet wat hij ervan meekrijgt...quote:Op zondag 26 juni 2011 20:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik wist helemaal niet dat hij er al zoveel van snapte!
quote:Op zondag 26 juni 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: zijn er dreumesjes met een sterk gevoel voor bezit ('mijn!')? Of komt dat later pas?
Ik kijk eigenlijk nooit 'enge' dingen als Harry nog op is. Dat deed ik ook niet toen hij nog jonger was ivm de sfeer ook enzo...quote:Op zondag 26 juni 2011 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, hè! Om die reden kijk ik ook maar geen detectives en zo meer overdag. Wie weet wat hij ervan meekrijgt...
Wat rot dat het bedritueel zo moeizaam gaat. Heb je er een verklaring voor?
Vanaf welke leeftijd kwam dat ongeveer?quote:Op zondag 26 juni 2011 20:47 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
![]()
Jaël, alles is van haar! Als er hier andere kindjes komen pakt ze het speelgoed af en zegt mijn, als ze lief aan het spelen is en een ander kindje pakt wat anders dan wil zij dat opeens ook.. Alles wat we voor haar zusje kregen werd toege-eigend, echt vreselijk!
Wie weetquote:Op zondag 26 juni 2011 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, over 1,5 maand barst de bom hier dus los.
Jaël dus wel, die duwt andere kindjes ook gewoon, ze heeft er volgens mij een neus voor, als ze ook maar enigzins door heeft dat een kindje minder sterk is dan duwt zequote:Op zondag 26 juni 2011 21:01 schreef miss_sly het volgende:
Senna is niet zo van het afpakken enzo, maar ze roept wel vaak van dingen dat ze van haar zijn, ook al is het speelgoed van een ander. Ik zeg dan altijd dat het niet van haar is, maar dat ze er wel even mee mag spelen ofzo.
alle kindjes in kwestie alle items waar twist over is afpakken en allemaal iets 'nieuws' gevenquote:Op zondag 26 juni 2011 20:59 schreef MamaPurk het volgende:
rond de geboorte van S en daarna is het steeds meer toegenomen, dus vanaf ongeveer 21 maanden. Wij corrigeren wel consequent, van wie is dat? geef dus maar terug. Wie was daarmee aan het spelen? geef dus maar terug enz. Het gaat meestal niet van harte maar ze moet het wel leren vind ik.
Hier is het elke ochtend / avond raakquote:Op zondag 26 juni 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: zijn er dreumesjes met een sterk gevoel voor bezit ('mijn!')? Of komt dat later pas?
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:25 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hier is het elke ochtend / avond raak
E: MAMA!
L: Het is ook mijn mama hoor...
E: Nee mijn mama!
L: Nee mijn mama!
En dan die laatste 2 zinnen zo'n 40 x herhaald
het slapen gaat hier wisselend, maar we hebben ons er maar gewoon bij neergelegd. Eten is nog steeds knudde. Helaas.. Maar verder zijn de dames echt heel gezellig en echt zusjes. Dus zoals het hoort: soms 2 handen op 1 buik en soms moord en doodslagquote:Op zondag 26 juni 2011 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Ik zat me net af te vragen hoe het in Huize Stiemie ging. Oh, en ik denk dat wij misschien ook wel een bakfiets willen.Heb je tips?
Ow wij hebben er geen last van. We weten hoe het gaat. Maar het is echt iets van de laatste tijd dat hij zo doet. Typisch hè?quote:Op zondag 26 juni 2011 20:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb je gillende kabouter geluisterd, Asy. Hij gilt wel hoog en hard jamaar ik vind het qua duur wel meevallen. Ik kan me echter voorstellen dat als je ernaast zit of naast de babyfoon, het gewoon te hoog en te hard en te lang is! Zo vervelend is dat he!
Al weet ik nog zo goed hoe zoiets kan gaan, dan nog kan ik er echt last van hebben, hoor. Ik vind het nog steeds heel naar als ze huilt of gilt ofzo.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:25 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ow wij hebben er geen last van. We weten hoe het gaat. Maar het is echt iets van de laatste tijd dat hij zo doet. Typisch hè?
HIj is gewoon echt heel erg boos dat hij naar bed moet. Je hoort hem (als je voor zijn deur staat) ook echt uit halen. Hij doet het trouwens ook (zoals vanavond) als ik hem bij me hou maar wel zeg dat hij moet slapen (of ik zei 'nee' toen hij naar iets weesquote:Op zondag 26 juni 2011 22:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Al weet ik nog zo goed hoe zoiets kan gaan, dan nog kan ik er echt last van hebben, hoor. Ik vind het nog steeds heel naar als ze huilt of gilt ofzo.
Typisch wel dat het van de laatste tijd is. Misschien toch een veranderd inzicht in de situatie ofzo?
Spam!!!!quote:Op maandag 27 juni 2011 00:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mijn dochter wil even reclame maken:
[ afbeelding ]
"Ik gebruik het elke dag"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |