All My Own Stunts is in B mineur, niet in G mineurquote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
In ieder geval nog een liedje in G mineur met het gemiddelde tempo van zo'n 117 BPM.
Klopt, maar ik weet niet wat dat met wat ik bedoel te maken heeft...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:05 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
All My Own Stunts is in B mineur, niet in G mineur.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef Arn0 het volgende:
Heb net soundchecknieuws van Aisumasen doorgekregen, niets echt verhullend maar toch even spoilers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Oh, dan nog over de nu al befaamde soundcheck-song. Zoals ik jullie gisterenavond al had laten weten, begon de soundcheck met paar keer een doorloop van "Black Treacle", maar werd het uur daarna besteed aan een (nog) instrumentale nieuwe song. Dit was niet zo maar een jam-sessie, minstens 45 minuten lang con-ti-nu hetzelfde liedje, van begin tot eind. Het had een intro/couplet wat ernstige vergelijkenis toont met de basis-riff van "Enter Sandman", wat mij doet denken dat dit het nummer is wat mensen buiten tijdens de soundcheck in Sheffield als een cover beschouwden. In de stijl van "The Chair", kan 'em nog zo nazingen in m'n hoofd. Zou geinig zijn als er komend jaar een moment komt waarin ik zeg: "Ja, dát was 'em".
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:27 schreef conobram het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met die Enter Sandman?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:36 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Was langsgekomen op de meet, dan had ik hem voor je geneuried.
[..]
Net als dat Sandtrap en Terror Pocket op een single kwamen, sound-check zegt nog niks.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik weet niet wat dat met wat ik bedoel te maken heeft...
[..]
[..]
[..]
[..]
Vandaar de knipoog. Zei het toevallig nog tegen Arn0 donderdag, maar "The Age Of The Understatement" werd al doorgelopen tijdens een soundcheck in de zomer van 2007.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:13 schreef AMDB het volgende:
[..]
Net als dat Sandtrap en Terror Pocket op een single kwamen, sound-check zegt nog niks.
Oeps, ik las iets te snel, waardoor ik jouw post interpreteerde als "we krijgen in ieder geval nog een liedje (als singel) in G mineur met het gemiddelde tempo van 117 BPM". Ik dacht dat je daarmee doelde op All My Own Stunts, dus ik dacht ik doe even betweterigquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik weet niet wat dat met wat ik bedoel te maken heeft...
[..]
[..]
[..]
[..]
Omdat je niet van de oude garde bentquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:16 schreef Piles het volgende:
Waarom lees ik allemaal titels die ik niet ken
Al is dat tempo ietsje hoger denk ik, zal wel een hele mooie keuze zijn! Alleen zal toch geen verrassing zijn dat "Reckless Serenade" dat gaat worden?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:18 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Oeps, ik las iets te snel, waardoor ik jouw post interpreteerde als "we krijgen in ieder geval nog een liedje (als singel) in G mineur met het gemiddelde tempo van 117 BPM". Ik dacht dat je daarmee doelde op All My Own Stunts, dus ik dacht ik doe even betweterig.
Omdat je zo'n fan bent die tijdens optredens alsmaar "MARDY BUM!!" blijft roepen!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:16 schreef Piles het volgende:
Waarom lees ik allemaal titels die ik niet ken
Ik ga er vanuit dat jij er vanuit gaat dat "Hellcat" de tweede singel wordt, en daar ga ik ook vanuitquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Al is dat tempo ietsje hoger denk ik, zal wel een hele mooie keuze zijn! Alleen zal toch geen verrassing zijn dat "Reckless Serenade" dat gaat worden?
En inderdaad, er zijn natuurlijk ontelbaar veel kladjes die nooit het jam-stadium zijn ontsprongen. Alsnog, de song die ik hoorde is in compleet arrangement een klein uur lang uitgeprobeerd. Waaronder een korte tijd besteed aan het uitwerken van een overgang. Toen ze klaar waren ging het volume drastisch omhoog.
En klopt ook, maar alleen de intro-riff had enige gelijkenis met de basis-riff. Ik beschreef het enkel op die manier. Plus ik dacht gelijk aan hoe dat in Sheffield was gehoord als cover-versie tijdens de soundcheck. Wat alsnog zo kan zijn, want John Ashton zei later tegen ons dat hij "de boosdoener" was van "Enter Sandman" die middag. Crew droeg in Keulen Metallica spoof-shirts, alsof het nog niet genoeg was.
Persoonlijk hoop ik op Black Treacle. Echter LP, AMOS en SIAS zouden ook érg goede kandidaten zijn imho.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:51 schreef Xurk het volgende:
Als ze dan net als bij alle vorige albums slechts drie singles doen, hoop ik dat de derde óf Black Treacleóf Reckless Serenade wordt.
Ik zat toevallig de setlist van HMH '07 te kijken en dat ze toen gewoon Sandtrap, Put Me In A Terror Pocket én Nettles gespeeld hebben, alledrie non-album liedjes. Aangezien ze nu 2x zoveel albums hebben zal dat vast - hoge uitzonderingen daargelaten - niet meer gebeuren
En ik was zo naïef om te denken dat dat wél zou gebeuren. En dan dacht ik: Goh, ik wil van zulk soort verrassingen natuurlijk niet van tevoren weten wat ze zijn! Daarom heb ik hier bijna anderhalf maand, met soms veel moeite, niet gekekenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:51 schreef Xurk het volgende:
Als ze dan net als bij alle vorige albums slechts drie singles doen, hoop ik dat de derde óf Black Treacleóf Reckless Serenade wordt.
Ik zat toevallig de setlist van HMH '07 te kijken en dat ze toen gewoon Sandtrap, Put Me In A Terror Pocket én Nettles gespeeld hebben, alledrie non-album liedjes. Aangezien ze nu 2x zoveel albums hebben zal dat vast - hoge uitzonderingen daargelaten - niet meer gebeuren
Fuck, helemaal overheen gekeken! In 2009 kregen we alleen "Sketchead" nog. Wel beide keren erg tof om te zien hoe sommigen op die nummers helemaal uit hun dak gingen, maar hoe anderen er een beetje bij stonden van "Huh?".quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:01 schreef Aisumasen het volgende:
En ja, dat was het tofste aan de setlist uit die tijd, al die curiositeiten. Vergeet "DaFrame2R" ook niet, bijna kwart bestond uit non-album tracks.
Af en toe scrolde ik een pagina voorzichtig van boven naar beneden af, en zodra ik dan een potentieel sprongetje naar het onderwerp setlisten las, klikte ik weg. Ik heb nog wel de post gelezen van een uit jalozie huilende- AMDB die vertelde dat hij jou aan de lijn had terwijl ze "Mardy Bum" speelden. Verder heb ik niks meegekregen. Ik lees vast nog wel een keer de topics die ik gemist heb door als ik niets te doen heb. Ik ga nu even Bum en Romance op youtube checken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:05 schreef Aisumasen het volgende:
Ik moest nog aan je denken, inderdaad. Zulke dingen zullen ze toch eerder verderop in een tour uitproberen. Heb je heel Sheffield ook niet meegekregen? Je zult wel verbaasd zijn geweest.
Helemaal mee eens! FLDR zou ik ge-wel-dig vinden. Voor mij het beste nummer uit de Humbug-era. Bigger Boys zou ook écht geweldig zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:06 schreef Xurk het volgende:
[..]
Fuck, helemaal overheen gekeken! In 2009 kregen we alleen "Sketchead" nog. Wel beide keren erg tof om te zien hoe sommigen op die nummers helemaal uit hun dak gingen, maar hoe anderen er een beetje bij stonden van "Huh?".
Als ik non-album nummers zou moeten kiezen die ik live zou willen horen, dan staat "Fright Lined Dining Room" vrij bovenaan denk ik, geweldige pit-nummer. En verder denk ik veel nummers uit WPSIATWIN B-sides era (bijv. "Bigger Boys And Stolen Sweethearts").
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |