abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98654474
Studentenverenigingen...van die mensen die zelf geen vrienden kunnen maken en daarom vanaf een balkonnetje op de grote markt gaan staan brallen en schreeuwen als ze een lekker 'hert' zien lopen. Waar je vernedert wordt om '' een band te krijgen met de anderen '' waar je moet zuipen totdat je kapot gaat en je als 1e jaars als oud vuil wordt behandeld, waarop je zelf genoeg wroeging krijgt om dat jaar erop de volgende 'feuten' eens grondig aan te pakken.. ik zal niet al mijn gal gaan spugen maar dat is precies de reden waarom ik gekozen heb voor een studievereniging en niet voor een studentenvereniging
pi_98654490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

olifantenpak zie filmpje hierboven ergens
Ja. Heerlijk dat saamhorigheidsgevoel _O_
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98654499
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:37 schreef MissNJ het volgende:
Studentenverenigingen...van die mensen die zelf geen vrienden kunnen maken en daarom vanaf een balkonnetje op de grote markt gaan staan brallen en schreeuwen als ze een lekker 'hert' zien lopen. Waar je vernedert wordt om '' een band te krijgen met de anderen '' waar je moet zuipen totdat je kapot gaat en je als 1e jaars als oud vuil wordt behandeld, waarop je zelf genoeg wroeging krijgt om dat jaar erop de volgende 'feuten' eens grondig aan te pakken.. ik zal niet al mijn gal gaan spugen maar dat is precies de reden waarom ik gekozen heb voor een studievereniging en niet voor een studentenvereniging
kutfeut
pi_98654526
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:33 schreef debeterebob het volgende:

Zo iets is best leuk om te zien
Dat die mensen zich nog in de spiegel aan kunnen kijken :')

Je trots en eer zijn de belangrijkste dingen die je als man hebt en als je dat zo makkelijk weggeeft :N
pi_98654531
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:37 schreef Beach het volgende:

[..]

kutfeut
3e jaars na de vakantie, dankje
pi_98654532
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:37 schreef Beach het volgende:

[..]

kutfeut
technisch gezien is het een knor :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_98654654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:38 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Dat die mensen zich nog in de spiegel aan kunnen kijken :')

Je trots en eer zijn de belangrijkste dingen die je als man hebt en als je dat zo makkelijk weggeeft :N
kk sadness dat filmpje :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:45:12 #133
347747 Tomatosalaat
Sexy and I know it!
pi_98654762
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:37 schreef MissNJ het volgende:
De eerste echt leuke studievereniging moet ik nog tegenkomen :')
pi_98654776
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:35 schreef Beach het volgende:

[..]

De waarheid. Overigens ga ik niet zeggen welke vereniging.
Lijkt me dat het een nogal foute vereniging is als je 7 dagen geen eten krijgt. 'Zelfs bij de corporale' verenigingen (wat altijd als de ultieme ontgroening lijkt te worden gezien) wordt er dagelijks gegeten.
pi_98654865
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:38 schreef Marktplaatsman het volgende:
http://ssrrotterdam.hyves.nl/

Zit veel :9~ tussen
Volgens mij zijn dat ook de figuren die bang langs een groepje buitenlanders lopen en dan huilen als ze beroofd worden :')
pi_98654896
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:45 schreef Tomatosalaat het volgende:

[..]

De eerste echt leuke studievereniging moet ik nog tegenkomen :')
misschien zoek je niet goed genoeg ;) Zuipen kan je overal, dus lol hebben ook
pi_98655164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:48 schreef MissNJ het volgende:

[..]

misschien zoek je niet goed genoeg ;) Zuipen kan je overal, dus lol hebben ook
99,9 % van de studieverenigingen zijn veredelde boekenclubs :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_98655182
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:39 schreef gers het volgende:

[..]

technisch gezien is het een knor :')
weet ik veel :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:58:05 #139
347747 Tomatosalaat
Sexy and I know it!
pi_98655235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:56 schreef gers het volgende:

[..]

Ben er ook alleen maar lid vanwege de korting op studieboeken en samenvattingen :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:07:54 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98655561
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:56 schreef gers het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar vergeet de wekelijkse borrel niet. 20 lui die met 1 docent een biertje drinken om hun cijfer omhoog te lullen. Ben ik ook altijd bij geweest.. De manier om nog een paar punten er bij te krijgen. Maar verder moet je er niet zoveel mee te maken willen hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:45 schreef Philip10 het volgende:

[..]

Lijkt me dat het een nogal foute vereniging is als je 7 dagen geen eten krijgt. 'Zelfs bij de corporale' verenigingen (wat altijd als de ultieme ontgroening lijkt te worden gezien) wordt er dagelijks gegeten.
Bij een corporale vereniging wordt per definitie niet gegeten. Algemeen bekend toch? Er worden wel kippen geneukt en knorren ondergespuugd. Maar dat verdienen zij dan ook. Mensen die dat soort meuk echt geloven verdienen het eigenlijk niet om af te mogen studeren, ook al zijn het maar scholieren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98655651
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar vergeet de wekelijkse borrel niet. 20 lui die met 1 docent een biertje drinken om hun cijfer omhoog te lullen. Ben ik ook altijd bij geweest.. De manier om nog een paar punten er bij te krijgen. Maar verder moet je er niet zoveel mee te maken willen hebben.

[..]

Bij een corporale vereniging wordt per definitie niet gegeten. Algemeen bekend toch? Er worden wel kippen geneukt en knorren ondergespuugd. Maar dat verdienen zij dan ook. Mensen die dat soort meuk echt geloven verdienen het eigenlijk niet om af te mogen studeren, ook al zijn het maar scholieren.
Wat moest jij dan doen bij je ontgroening?
pi_98655708
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Bij mijn vereniging heb je gewoon borrels ZONDER docenten, excursies, lezingen, theater, activiteiten, commissieweekend, kamp, congressen, feesten, lustrum etc etc. Dus heus niet alle studieverenigingen zijn suf. Het is maar net wat je er zelf van maakt toch :)

zaterdag 25 juni 2011 @ 20:26:43 #143
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98656332
quote:
Bij mijn vereniging heb je gewoon borrels ZONDER docenten, excursies, lezingen, theater, activiteiten, commissieweekend, kamp, congressen, feesten, lustrum etc etc. Dus heus niet alle studieverenigingen zijn suf. Het is maar net wat je er zelf van maakt toch :)
Studieverenigingen zijn ook best prima. Ze zorgen ervoor dat er wat meer binding bestaat tussen de studenten van een studie en geeft mogelijkheid tot verdieping. Op een leuke manier. oh, en boeken, maar dat terzijde.

Nadeel van een studievereniging is eigenlijk dat er alleen maar mensen van dezelfde studie/faculteit zitten. Bij een studentenvereniging zitten er allemaal disciplines door elkaar. Een jaar bestaat uit (toch wel ambitieuze) artsen, juristen, techneuten, politicologen en je kan er zelfs in contact komen met een enkele cursist (MIM ofzo). Doordat iedereen een andere studie achtergrond (maar vaak wel dezelfde sociale achtergrond) heeft krijg je een kijkje in de keuken op verschillende gebieden. Erg leerzaam en erg gezellig.

Een studieclub is/was voor mij iets voor erbij. Voor de boeken, voor de tentamen borrel en voor de excursie. Hoewel het een kwestie van smaak is.. zijn de feesten over het algemeen gewoon minder spannend dan wat er door grote studentenverenigingen georganiseerd wordt. De vrouwen zijn minder mooi en de gasten zijn minder gevat. Niet mijn ding.

Het is natuurlijk een kwestie van wat je leuk vindt. Het corps of andere verenigingen geven een ingang tot een bepaalde cultuur en kringen die je moeten liggen of waar je al erg mee bekend bent. De cultuur en de sfeer is erg mooi, uitdagend en gewoon mooi, maar kan ook erg hard en in your face zijn. Als je dat niet trekt dan zijn er ook nog kleinere verenigingen die wat opener zijn (zoals SSR en unitas) die weer een andere cultuur hebben. Iets is toch beter dan niets. Maar ik zou op dit gebied toch echt voor zoveel mogelijk uitdaging gaan.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_98656433
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:10 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Niet alle studentenverenigingen doen aan ontgroening. Tenminste, dat is wat ik gehoord heb.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:29:18 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98656442
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:10 schreef Stuurver het volgende:

[..]

Drie meisjes binnen 15 minuten klaar beffen. Was even pittig, stonk naar vis, maar hoort erbij. De dames hadden het natuurlijk een stuk minder zwaar.
--
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:33:18 #146
347747 Tomatosalaat
Sexy and I know it!
pi_98656597
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je dat niet trekt dan zijn er ook nog kleinere verenigingen die wat opener zijn (zoals SSR en unitas) die weer een andere cultuur hebben. Iets is toch beter dan niets. Maar ik zou op dit gebied toch echt voor zoveel mogelijk uitdaging gaan.
Unitas klein? :?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:35:08 #147
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98656669
Als ik ruzie heb, en dan moet je echt je best doen, zijn het met dat soort typjes. Grootste faalhazen die er zijn.
Dit, dus.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:35:57 #148
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_98656704
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Drie meisjes binnen 15 minuten klaar beffen. Was even pittig, stonk naar vis, maar hoort erbij. De dames hadden het natuurlijk een stuk minder zwaar.
:') goed verzonnen
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:37:35 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_98656789
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:33 schreef Tomatosalaat het volgende:

[..]

Unitas klein? :?
Minder dan 600 leden per stad dacht ik? Niet zo klein als Navigators en dergelijke maar... Naja.. middelgroot dan.
--
pi_98656804
Ik ging altijd chillen bij een andere studievereniging.. Maar bijna al mijn huisgenoten zaten er dan bij (of in t bestuur)..

Damesdispuut vond ik dan weer niets..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')