Je komt over als een enorm onwetende hbo-er.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:36 schreef Stuurver het volgende:
Wat een droeftoeters zijn dat![]()
En dan heb ik het niet over de studentenvereniging met een doel zoals roeien of voetbal maar zo'n hele vereniging vol met VVD stemmers die zich verheven voelen boven de rest van het volk en eigenlijk niets anders doen dan zuipen en doen alsof ze beter dan de rest zijn
Het ergste is nog die ontgroening/introductieperiode dat je de meest absurde opdrachten moet doen om er bij te horen, dan heb je toch helemaal geen trots als man meer als je je bijvoorbeeld midden in het centrum van de stad als varken moet gedragen en nederig moet zijn tegen studenten die al langer lid zijn![]()
Enige voordeel is dat die smatjes die lid zijn vaak wel geefbaar zijn maar om daar nou je trots en eer voor aan de kant te zetten![]()
En dan ook nog een keer je mail vol spammen of je lid wil worden
'koor'quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef leetzors het volgende:
Hallon TS,
Terechte klacht, koorballen in pak en vreselijke stem alsof ze uit 't Gooi komen.
Gr gr.
Lidmaatschap is mooi en mooie zaken zijn duur. Zo gaat dat nou eenmaal.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:39 schreef TrippleDistilled het volgende:
Die arrogante geefbare chicks kom je toch niet bij in de buurt als niet-lid. Daarnaast kost het toch al gauw 2000 EUR je eerste jaar bij een beetje corporale vereniging. (Vindicat)
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lidmaatschap is mooi en mooie zaken zijn duur. Zo gaat dat nou eenmaal.
Praten alsof je rijk bent.quote:
Goeide grapje.quote:
Of van die lui die de ganse week in zo'n trui van een commissie lopen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:47 schreef Om_nomnom het volgende:
Bij ons hebben ze ook van die T-shirts, van die hele lelijke groene. En die doen ze dan aan als ze naar school gaan of wanneer ze uitgaan.
Wat een knorrenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:47 schreef Om_nomnom het volgende:
Bij ons hebben ze ook van die T-shirts, van die hele lelijke groene. En die doen ze dan aan als ze naar school gaan of wanneer ze uitgaan.
Ben je er zelf lid geweest?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:51 schreef BonsaiWortel het volgende:
Studentenverenigingen zijn te vergelijken met doucheputjes.
Mensen die niet erg sociabel zijn, irritant, te introvert, te extrovert, narcistisch of anderzuks gaan vaak bij een studentenvereniging.
Gevolg: rare en onevenwichtige verhoudingen tussen de leden onderling die dan groepjes gaan vormen, gevolg is een nog raardere cocktail van onevenwichtigheid.
Conclusie: als je al fijne vrienden hebt en makkelijk contact kan leggen met mensen is een studentenvereniging helemaal niet nodig.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:51 schreef BonsaiWortel het volgende:
Mensen die niet erg sociabel zijn, irritant, te introvert, te extrovert, narcistisch of anderzuks gaan vaak bij een studentenvereniging.
Gevolg: rare en onevenwichtige verhoudingen tussen de leden onderling die dan groepjes gaan vormen, gevolg is een nog raardere cocktail van onevenwichtigheid.
Conclusie: als je al fijne vrienden hebt en makkelijk contact kan leggen met mensen is een studentenvereniging helemaal niet nodig.
Ik word just doodgespamt of ik lid wil wordenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef Pallas-Athene het volgende:
TS is niet toegelaten.
Vandaar dit topic.
Hoe lang was jij bezig om iedereen te pijpen voor je ontgroening?quote:
Neequote:
Altijd medelijden als ik ze door weer en wind zie roeien.quote:
Om dit soort verhalen moet ik altijd een beetje lachen. Mensen praten zichzelf de gekste dingen aan en verzinnen de meest bizarre theorieën.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:51 schreef BonsaiWortel het volgende:
Heb je nog last van die bezemsteel die je in je reet kreeg tijdens de ontgroening?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Om dit soort verhalen moet ik altijd een beetje lachen. Mensen praten zichzelf de gekste dingen aan en verzinnen de meest bizarre theorieën.
Niet heel erg. Het type mens dat dit (en ander soort verhalen) heeft ingedacht is niet het type mens dat je bij je vereniging wilt hebben. Hoewel sommige clubjes echt naar iedereen en alles op zoek zijn. Maar dat is hun probleem.
Nou nou, lief zijn. Maar goed deze discussies over studentenverenigingen is menigmaal al gevoerd.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:03 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Heb je nog last van die bezemsteel die je in je reet kreeg tijdens de ontgroening?
Pas op! Straks planten zij zich voort!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:02 schreef themole het volgende:
Ah een.
[ afbeelding ]
Laat nu de discussie maar beginnen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:12 schreef finsdefis het volgende:
Deze discussie weer
Laat de knorren de knorren zijn en de ballen de ballen. De een haalt zijn vriendjes uit een succesvolle WoW-raid en de ander selecteert ze op hoe duur de Lexus van papa is. Plus alles ertussen in uiteraard.
Net nog, kutweerquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:58 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Altijd medelijden als ik ze door weer en wind zie roeien.
Je lijkt er wel moeite mee te hebben dat mensen bij een vereniging willen he?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:03 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Heb je nog last van die bezemsteel die je in je reet kreeg tijdens de ontgroening?
Dat heet netwerken johquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:28 schreef SuperwormJim het volgende:
Studenten die geen vrienden kunnen maken en daar een vereniging voor nodig hebben, sad
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:35 schreef Levolution het volgende:
Ben wel eens bij zo'n studentenvereniging wezen kijken: waren gezellige mensen en veel rondjes.
Alleen begreep ik het nut nog niet echt; hetzelfde kan ik ook elders vinden zonder er geld voor neer te hoeven tellen.
Bovendien: ontgroeningengroepsvorming
'erbij horen'
'netwerken'
verplichtingen*
*Kom op, een beetje student is druk en lui tegelijk, waar haal je de tijd en discipline vandaan om verplicht bij je dispuut aanwezig te zijn? Echte vrienden zijn tenminste vrijblijvend.
Inderdaad! Waarom bier gaan drinken met een grote groep vrienden als je ook thuis bier kan drinken achter de PC? Goedkoper, vrijblijvender en via hyves kan je ook chicks regelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:35 schreef Levolution het volgende:
Ben wel eens bij zo'n studentenvereniging wezen kijken: waren gezellige mensen en veel rondjes.
Alleen begreep ik het nut nog niet echt; hetzelfde kan ik ook elders vinden zonder er geld voor neer te hoeven tellen.
'erbij horen'
'netwerken'
verplichtingen*
*Kom op, een beetje student is druk en lui tegelijk, waar haal je de tijd en discipline vandaan om verplicht bij je dispuut aanwezig te zijn? Echte vrienden zijn tenminste vrijblijvend.
Ho, wacht even. Het alternatief is niet bij je bekend? Dit toont dan toch wel een beetje aan wat voor mensen er bij studentenverenigingen gaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Inderdaad! Waarom bier gaan drinken met een grote groep vrienden als je ook thuis bier kan drinken achter de PC? Goedkoper, vrijblijvender en via hyves kan je ook chicks regelen.
Elke groep mensen heeft een "taaltje". Jij gebruikt sommige woorden waarschijnlijk ook wat vaker omdat je vrienden dat doen...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:30 schreef luckass het volgende:
Het meest trieste is nog wel het aangeleerde taaltje.
Dit dus. De mensen hier lijken te denken dat alle studentenverenigingen corperaal met ontgroeningen zijn..wat complete onzin is. Ben zelf geen lid, maar ga wel eens mee als introduce met vrienden die dat wel zijn en dat is eigenlijk altijd wel leuk. Nietswetende autisten hier ook altijdquote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Niks mis met studentenverenigingen, hoewel die corporale verenigingen wel een beetje sneu zijn.
Ik heb geen vrienden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:40 schreef aleco99 het volgende:
[..]
Elke groep mensen heeft een "taaltje". Jij gebruikt sommige woorden waarschijnlijk ook wat vaker omdat je vrienden dat doen...
Bazenpost.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:35 schreef Levolution het volgende:
'erbij horen'
'netwerken'
verplichtingen*
Ah, een clubje voor contactgestoorde mensen dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:13 schreef Micson het volgende:
Het leuke aan een studentenvereniging is dat je heel makkelijk een grote kennissen en vriendenkring opbouwt, aangezien je elke week met ongeveer dezelfde mensen in de kroeg staat te zuipen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:05 schreef Nikmans het volgende:
Goed toch, onder het mom 'netwerken' je Asperger goedpraten, zodat je eindelijk mensen hebt om bier mee te drinken
Beetje zoals die kinderen die vroeger op scouting gingen maar dan met dasjes. Oh wacht
nogmaals b'voquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:16 schreef piraat013 het volgende:
Als student moet jij je focussen op je studie, tenzij je een pretstudie hebt als rechten dan kun je elke dag gaan feesten drinken chicks ballen in the hood en je diploma halen![]()
![]()
Want bij een vereniging heb je geen sociale skills nodig? Gast, wat ben je poep aan het praten. Natuurlijk is een vereniging niet alles, maar het is wel briljantquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:32 schreef SuperwormJim het volgende:
Heerlijk, die mensen die een clubje nodig hebben om vrienden te kunnen maken omdat ze de skills niet hebben om nieuwe contacten te leggen.Lekker in jezelf blijven geloven jongens, dan kom je er wel.
Niet eens uitgenodigd waarschijnlijkquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:35 schreef Micson het volgende:
Niet dat jullie uberhaupt lid zouden kunnen worden overigens, autisten worden gelukkig tijdens de ontgroening weggepest
Dit is best een stoere post, besef je dat wel? Echt best wel stoer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:35 schreef Micson het volgende:
Niet dat jullie uberhaupt lid zouden kunnen worden overigens, autisten worden gelukkig tijdens de ontgroening weggepest
Dit dusquote:
Misschien moet je je beseffen dat er buiten je vereniging nog genoeg andere soorten 'studentenlevens' mogelijk zijn naast dit stereotypequote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:30 schreef Skv het volgende:
Heerlijk, die mensen die hun hele leven bij de vriendengroep van de middelbare blijven hangen, nergens contacten hebben dan afstudeeropdrachten uit ellende maar in de regio of aan de uni gaan doen.Lekker blijven drammen jongens, dan kom je er wel.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:40 schreef piraat013 het volgende:
Wat houdt die ontgroening in eigenlijk zit op havo 4 mag je dan met chicks zoenen eerste schoolweek?
Nee je moet een dood schaap neuken anders hoor je niet bij het groepjequote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:40 schreef piraat013 het volgende:
Wat houdt die ontgroening in eigenlijk zit op havo 4 mag je dan met chicks zoenen eerste schoolweek?
En niet iedereen die lid is van een vereniging heeft alleen vrienden binnen de verenigingquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:40 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Dit dusbuiten studentenverenigingen bestaat nog een heel scala aan sociale contacten die niet per se gebaseerd zijn op middelbareschoolvriendschappen of thuiswonende autisten hoor.
Dit is wel waar!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:42 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Nee je moet een dood schaap neuken anders hoor je niet bij het groepje
Ik denk dat je je wat meer op je cursussen moet richten, m.n. begrijpend lezen. Waar ik op doelde is dat er niet vooral maar mensen zijn van 24 die nog bij hun ouders wonen, zoals je suggereerde.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:42 schreef aleco99 het volgende:
[..]
En niet iedereen die lid is van een vereniging heeft alleen vrienden binnen de verenigingJe faalt hard...
Nu ben ik bekend in Utrecht dus ik noem even Biton als voorbeeld. Een studentenvereniging voor onze Dungeons&Dragons/WoW spelers en naar metal luisteren etc. Of UMTC, waar ik eigenlijk niet veel over kan vertellen behalve dat er geen ontgroeningen en ander ongein is waar blijkbaar de meeste van jullie wat huiverig voor zijnquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:40 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Dit dusbuiten studentenverenigingen bestaat nog een heel scala aan sociale contacten die niet per se gebaseerd zijn op middelbareschoolvriendschappen of thuiswonende autisten hoor.
Dit dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:30 schreef Skv het volgende:
Heerlijk, die mensen die hun hele leven bij de vriendengroep van de middelbare blijven hangen, nergens contacten hebben dan afstudeeropdrachten uit ellende maar in de regio of aan de uni gaan doen.Lekker blijven drammen jongens, dan kom je er wel.
I know, ik doelde ook meer op de lui van de traditionele gezelligheidsverenigingen. Sport-, cultuur- en studieverenigingen bieden ook veel kansen naast dat soort verenigingen, waar niet iedereen de ogen altijd voor open heeft. Daarnaast nog genoeg andere contacten die je kan hebben zoals bands, politieke partijen of andersoortige verenigingen. Ik ken zelfs nog een introgroepje dat elkaar na 3 jaar nog steeds elke week zietquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:47 schreef Tomatosalaat het volgende:
[..]
Nu ben ik bekend in Utrecht dus ik noem even Biton als voorbeeld. Een studentenvereniging voor onze Dungeons&Dragons/WoW spelers en naar metal luisteren etc. Of UMTC, waar ik eigenlijk niet veel over kan vertellen behalve dat er geen ontgroeningen en ander ongein is waar blijkbaar de meeste van jullie wat huiverig voor zijn
Of de sport studentenverenigingen. Daar zitten ook een aantal korporale tussen, net wat je leuk vind.
Dus studentenverenigingen zijn absoluut niet het standaard beeld wat hier wordt neergezet, het is maar net waar je naar opzoek bent en wat je leuk vindt. Eigenlijk is er voor iedereen wel iets te vinden.
Prima. Als de rest dan beseft dat het verenigingsleven ook totaal niet strookt met het stereoptype beeld. Maar het boeit mij geen hol of mensen er wel of niet bij gaan. Het kan mij werkelijkwaar geen flikker schelen of ze er bij komen of niet. Maar laat ze dan wel hun grote waffel houden met hun onkunde. Vooroordelen spuien en er zelf lekker niet bij gaan. Dat zal die verenigingsstudenten leren.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:41 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Misschien moet je je beseffen dat er buiten je vereniging nog genoeg andere soorten 'studentenlevens' mogelijk zijn naast dit stereotype
Ook bij gezelligheidsverenigingen kan je het prima ongedwongen goed naar je zin hebben hoor. Of je netwerk verbreden. Of bestuurservaring opdoen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:55 schreef finsdefis het volgende:
[..]
I know, ik doelde ook meer op de lui van de traditionele gezelligheidsverenigingen. Sport-, cultuur- en studieverenigingen bieden ook veel kansen naast dat soort verenigingen, waar niet iedereen de ogen altijd voor open heeft. Daarnaast nog genoeg andere contacten die je kan hebben zoals bands, politieke partijen of andersoortige verenigingen. Ik ken zelfs nog een introgroepje dat elkaar na 3 jaar nog steeds elke week ziettoont wel aan dat er niet per definitie een (vrijwillige) binding van bovenaf opgelegd hoeft te worden.
Dat ontken ik ook nietquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Ook bij gezelligheidsverenigingen kan je het prima ongedwongen goed naar je zin hebben hoor. Of je netwerk verbreden. Of bestuurservaring opdoen.
Dit. Maar vice versa ook: In een niet-sport gerelateerde studentenvereniging kun je het prima naar je zin hebben, zonder dwang. Uiteraard heb je vaak een ontgroening, maar buiten die periode, van vaak maximaal twee weken, om kun je de beste tijd van je leven hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:40 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Hoe ken jij die mensen dan, als ze alleen maar met mensen van hun vereniging omgaan ?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
Niets tegen verenigingsmensen, maar de meeste die ik ken kunnen werkelijk over niéts anders praten dan verenigingsgerelateerde dingen en kennen buiten de vereniging om ook helemaal geen mensen in de stad waar ze studeren.
Lid worden van een vereniging zou een verrijking moeten zijn van je leven als student in een stad die je nog niet kent, maar voor veel mensen lijkt dit meer een doel op zich...
Dit vind ik wel triest inderdaad, al dat soort extra's moeten een middel blijven om je leven als student te verrijken. Ken er ook een paar die alleen maar 'studeren' om lid te blijven.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
Lid worden van een vereniging zou een verrijking moeten zijn van je leven als student in een stad die je nog niet kent, maar voor veel mensen lijkt dit meer een doel op zich...
Cleverquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:21 schreef Micson het volgende:
[..]
Hoe ken jij die mensen dan, als ze alleen maar met mensen van hun vereniging omgaan ?
Chabal, wat een heldquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:49 schreef chabal123 het volgende:
Leuk, even inschrijven voor volgend jaar dan maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |