Mijn Polo BlueMotion verbruikt tussen 1:22 en 1:23 ofwel 4.5 tot 4.2 L/100kmquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:54 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
teller. verbruik is nu trouwens naar 5,3 L / 100 km gegaan, bijna 1:19.
Planken met een Focus maakt ze dorstig. 2 jaar geleden met 4 man in een Focus naar Frankrijk. Gemiddeld op 1op11 ipv 1op17 normaalquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:53 schreef Pizzabodem het volgende:
Ford Focus 2.0 TDCI 136pk diesel uit 2008, meestal zo'n 1:15. Maar soms ook zuiniger, 1:18 bijvoorbeeld.
En afgelopen zomer met een caravan van 1450kg, 4 personen + bagage kwam hij regelmatig onder de 1:8 uit. Heuveltje op heb ik zelfs een paar keer 42L/100KM voor m'n neus zien staan op de boordcomputer....... Dat was dus na +/- 350 km weer 50 liter diesel tanken
Dat scheelt enorm! Die van mij is ook zo'n zuipschuit. Mijn verbruik varieert van 1:8,9 tot 1:12. BMW e30 320i hier, zonder kat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Beter!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Lol, ik het met m'n 1.1 zowel 1/10 als 1/18 gedaanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:05 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Had ik mijn Citroen AX 1.0 injectie nog maar, die deed op zijn sloffen 1 op 20, en dat met een vierbak.
lol!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:04 schreef Grielen het volgende:
Ik heb m'n verbruik verbeterd!
Is van 1:9 naar 1:11,3 gegaan met m'n Subaru Legacy 2.0 AWD.
Ben veranderd van woonomgeving, van snelle korte stukjes icm met 2 keer per week 110km met 140 km/h over de A6 naar 50 km per dag rijden met constant 80-100 km/h.
Ga voor de gein eens kijken hoe die fabrieksopgave bepaald wordt, en je begrijpt waarom er geen ruk van klopt. In die test komen ze nauwelijks boven de 100kmh, en dat is juist waar je verbruik snel gaat oplopen - mijn A3 loopt 1:13 bij 100kmh, 1:10 bij 120, en 1:8 bij 150. Gooi daarbij nog je niet-standaard bandjes (waarschijnlijk geen eco zut?), en je kunt zo nog eens 10% optellen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:42 schreef _VoiD_ het volgende:
Met m'n Polo Bluemotion dieseltje haal ik net aan 1:18 ofzo... terwijl de opgave van de fabriek 1:33 is.... Dat nam ik al met een korrel zout, maar dit is wel heel extreem.
Al heb ik wel andere wielen eronder (215 breed ipv 185), en rijd ik dagelijk over de A16 voor lange stukken, met een gangetje van 140 (130 toegestaan).
Vooral bij kleine motoren heb ik het idee dat de verschillen heel groot zijn. Toen ik een Alfa 156 GTA had zat er helemaal niet zo veel verschil in verbruik tussen 100 en 120 km/u. Misschien dat het 5% was ofzo. Nu rijd ik tijdelijk een Twingo Diesel (zo'n Eco2 ding) en die gaat dan ineens zo'n beetje 1:20 doen ipv 1:23 ofzo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:48 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens kijken hoe die fabrieksopgave bepaald wordt, en je begrijpt waarom er geen ruk van klopt. In die test komen ze nauwelijks boven de 100kmh, en dat is juist waar je verbruik snel gaat oplopen - mijn A3 loopt 1:13 bij 100kmh, 1:10 bij 120, en 1:8 bij 150. Gooi daarbij nog je niet-standaard bandjes (waarschijnlijk geen eco zut?), en je kunt zo nog eens 10% optellen.
a, nog een spritmonitor gebruikerquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[ afbeelding ]
Ford Fiesta 1,25
Stad/buiten/snelweg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |