abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4740503
Gisterenavond was ik met de buurman bezig in de tuin, toen zijn dochter vertelde dat er een meisje van 10 in de speeltuin lag te slapen omdat ze niet meer naar huis terug durfde. Ze vertelde ook dat dat meisje op dezelfde school zit als mijn dochter. Ik vertelde dat weer aan mijn vrouw, die dat meisje natuurlijk direct ging halen. Bij ons is ze dus in huis gekomen en haar verteld dat ze lekker de nacht bij ons mocht blijven slapen. De politie gebeld, want wat moet je in zo'n situatie anders. deze vertelde in eerste instantie dat het goed was als ze bleef slapen bij ons. Even later komen er 2 agenten langs, die onze gegevens natuurlijk opnemen en even met dat meisje moeten praten. De politie gaat bij haar moeder en haar vriend langs om te zeggen dat alles goed met haar gaat, want ze was ook als vermist al opgegeven. Haar moeder stond er helaas op dat ze toch thuis kwam en dat kwam de politie ons even later vertellen. En toen moesten we dat nog aan dat meisje vertellen. Nou, dat is het ergste wat ik in tijden meegemaakt heb. Een meisje vertellen, wat thuis door de vriend van haar moeder geslagen wordt en gisterenavond dus ook nog eens tegen de keuken aangesmeten was, dat ze toch weer terug naar huis moet. Dit deed me zo'n verschrikkelijke pijn. Ik heb ook het gevoel dat ze ook nog sexueel misbruikt wordt, maar daar was ze een beetje vaag over toen we zaten te praten.
Ik moest dit even kwijt, want het zit me echt heeeel erg dwars. Gelukkig weten meerdere instanties er al vanaf volgens de politie en weet de school er ook van. Maar ik bel de school vandaag voor de zekerheid toch maar even. Het kan nooit kwaad natuurlijk....
pi_4740515
argh... wat een naar verhaal...

* calvobbes kan niet begrijpen hoe ouders hun kinderen kwaad kunnen doen...

dinsdag 25 juni 2002 @ 08:58:12 #3
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_4740523

Complimentje trouwens voor jouw en je vrouw. Er zijn niet zoveel mensen meer die om anderen geven...

Khoop dat alles goedkomt, je hebt in ieder geval alles gedaan wat in jullie macht lag.

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 25 juni 2002 @ 08:58:28 #4
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_4740526
Minder.... Maar je weet natuurlijk niet of dat echt zo is. Het is wel uit de ogen van een tienjarig kind, waarvan het probleem ook kan zijn dat ze tekort aandacht krijgt.

Een 10 jarig kind kan nog niet relativeren... Dus probeer het zelf wel van 2 kanten te blijven zien. Tia...

Het leven is wat je ervan maakt!
pi_4740534
Klaag ze aan zou ik zeggen. Of vraag die agenten eens recht in het gezicht wat er aan gedaan kan worden.

Zo'n meisje moet je wel zien te beschermen, anders gaat dat helemaal fout straks...

dinsdag 25 juni 2002 @ 09:00:38 #6
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4740538
Sick people......ik snap niet dat de Nederlandse wetgeving wat dat betreft zo slap is.... Ouders mishandelen kinderen met grote regelmaat? doe ik op die mensen!!
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_4740551
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 08:53 schreef Funny het volgende:
Gisterenavond was ik met de buurman bezig in de tuin, toen zijn dochter vertelde dat er een meisje van 10 in de speeltuin lag te slapen omdat ze niet meer naar huis terug durfde. Ze vertelde ook dat dat meisje op dezelfde school zit als mijn dochter. Ik vertelde dat weer aan mijn vrouw, die dat meisje natuurlijk direct ging halen. Bij ons is ze dus in huis gekomen en haar verteld dat ze lekker de nacht bij ons mocht blijven slapen. De politie gebeld, want wat moet je in zo'n situatie anders. deze vertelde in eerste instantie dat het goed was als ze bleef slapen bij ons. Even later komen er 2 agenten langs, die onze gegevens natuurlijk opnemen en even met dat meisje moeten praten. De politie gaat bij haar moeder en haar vriend langs om te zeggen dat alles goed met haar gaat, want ze was ook als vermist al opgegeven. Haar moeder stond er helaas op dat ze toch thuis kwam en dat kwam de politie ons even later vertellen. En toen moesten we dat nog aan dat meisje vertellen. Nou, dat is het ergste wat ik in tijden meegemaakt heb. Een meisje vertellen, wat thuis door de vriend van haar moeder geslagen wordt en gisterenavond dus ook nog eens tegen de keuken aangesmeten was, dat ze toch weer terug naar huis moet. Dit deed me zo'n verschrikkelijke pijn. Ik heb ook het gevoel dat ze ook nog sexueel misbruikt wordt, maar daar was ze een beetje vaag over toen we zaten te praten.
Ik moest dit even kwijt, want het zit me echt heeeel erg dwars. Gelukkig weten meerdere instanties er al vanaf volgens de politie en weet de school er ook van. Maar ik bel de school vandaag voor de zekerheid toch maar even. Het kan nooit kwaad natuurlijk....
Erg ja, het komt helaas te veel voor... 1 is er al te veel...
Maar rond de leeftijd van 9, beginnen kinderen dan ook niet leugentjes te vertellen..
Kan me goed herinneren dat het broertje van een vriend van mij op een bepaalde leeftijd de meest vreselijke dingen vertelde wat hem allemaal op school overkwam, dat terwijl er niets aan de hand was...
Een soort aandachts tekort was het toen denk ik, dus wees ook daarin op je hoede.

pi_4740558
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 08:58 schreef tomic het volgende:
Minder.... Maar je weet natuurlijk niet of dat echt zo is. Het is wel uit de ogen van een tienjarig kind, waarvan het probleem ook kan zijn dat ze tekort aandacht krijgt.

Een 10 jarig kind kan nog niet relativeren... Dus probeer het zelf wel van 2 kanten te blijven zien. Tia...

Ik denk het niet.. daar is ze nog te jong voor om dat soort verhalen te vertellen om aandacht te krijgen.

Heel goed om haar naar binnen te halen en de politie en de andere instanties te benaderen.

Probeer wel een zekere afstand te bewaren, het is niet nodig (en niet verstandig) om taken van die instanties en /of de politie over te nemen. Die je iets fout dan gaat het gelijk zeer fout. Die instanties zijn er niet voor niets.

-Q-

pi_4740578
Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik weet ook wel dat het van een 10 jarig kind komt en dat die veel doen om aandacht te krijgen. Ik heb zelf ook een kind van 8, dus weet ik er wel wat van. Maar toen mijn vrouw haar in bad stopte, zat ze wel onder de blauwe plekken.

Verder moet je er wel afstand van bewaren, maar dat is wel heel erg moeilijk in zo'n situatie. Ik bel in ieder geval vandaag de school ook nog op en vertel wat er vandaag gebeurt is. Ze weten al van de problemen af die er in dat gezin spelen in ieder geval en verschillende hulpinstanties zijn ook op de hoogte...

pi_4740583
In ieder geval heb jij je van je goede kant laten zien.

* Lucille snapt het niet als ouders hun kinderen mishandelen.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4740631
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:00 schreef Robhimself het volgende:
Sick people......ik snap niet dat de Nederlandse wetgeving wat dat betreft zo slap is.... Ouders mishandelen kinderen met grote regelmaat? doe ik op die mensen!!
De nederlandse wetgeving is wat dat betreft wel zwak op meer dingen, dat ze die van Amerika maar eens over nemen! Gewoon met de harde hand. Je ziet het met alles, sorry hoor maar ik word er zo ziek van. Die illegale races enzo. Ga dan gewoon dreigen van als jullie bij elkaar komen worden er al boetes uitgedeelt!

Back ontopic:

Heel goed dat je haar binnen haalde. Ik vind het een moeilijke situatie, je voelt je natuurlijk ontzettend machteloos! Maar ik denk dat je haar gewoon moet proberen te helpen, en haar duidelijk maken dat als er wat is ze naar jullie toe kan komen ofzo! Meer weet ik ook niet. Het is verschrikkelijk dat een meisje op die leeftijd al zo ver heen is. Dat ze gewoon buitenshuis gaat slapen!

Sterkte en help haar!!

pi_4740642
Iedereen weet ervan, maar niemand doet iets, vooral de politie niet.
Bah! Welkom in Nederland.....

(btw, dit is geen kritiek op de maker van dit forum-topic).

Is het niet mogelijk voor dat meisje om aangifte te doen tegen d'r ouders??? (zomaar een idee hoor)

Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  dinsdag 25 juni 2002 @ 09:21:11 #13
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_4740660
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:03 schreef PatricQ het volgende:

[..]

Ik denk het niet.. daar is ze nog te jong voor om dat soort verhalen te vertellen om aandacht te krijgen.

De kids die ik ken wel iig. Het kan er hier allicht mee te maken hebben....
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:08 schreef Funny het volgende:
Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik weet ook wel dat het van een 10 jarig kind komt en dat die veel doen om aandacht te krijgen. Ik heb zelf ook een kind van 8, dus weet ik er wel wat van. Maar toen mijn vrouw haar in bad stopte, zat ze wel onder de blauwe plekken.
Tadaa
pi_4740668
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:17 schreef CrazyByte het volgende:

[..]

Heel goed dat je haar binnen haalde. Ik vind het een moeilijke situatie, je voelt je natuurlijk ontzettend machteloos! Maar ik denk dat je haar gewoon moet proberen te helpen, en haar duidelijk maken dat als er wat is ze naar jullie toe kan komen ofzo! Meer weet ik ook niet. Het is verschrikkelijk dat een meisje op die leeftijd al zo ver heen is. Dat ze gewoon buitenshuis gaat slapen!

Sterkte en help haar!!

Nou, en dat is dus ook het probleem. We willen haar best heel erg graag helpen. Maar vertrouwd ze ons nog?? eerst zeggen we tegen haar dat ze lekker bij ons de nacht mag blijven slapen en daarna komt de politoe doodleuk vertellen dat ze toch naar huis moet. Ik kon wel janken toen we haar dat moesten vertellen...
  dinsdag 25 juni 2002 @ 09:28:27 #15
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_4740716
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:22 schreef Funny het volgende:

[..]

Nou, en dat is dus ook het probleem. We willen haar best heel erg graag helpen. Maar vertrouwd ze ons nog?? eerst zeggen we tegen haar dat ze lekker bij ons de nacht mag blijven slapen en daarna komt de politoe doodleuk vertellen dat ze toch naar huis moet. Ik kon wel janken toen we haar dat moesten vertellen...

Dus eerst voorzichtig weer opbouwen... ga es in de speeltuin zitten, zij komt op een gegeven moment zelf wel wat vragen of met knikkers oid aanzetten.

maw. Probeer je focus tegenover haar te draaien.

dinsdag 25 juni 2002 @ 09:30:24 #16
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_4740727
Misschien is het mogelijk om een kontakt op te bouwen met die moeder?

Ik weet ook niet wat ik zou doen, maar als mensen het idee hebben dat er een soort van sociale controle op hen rust, zullen ze het kind wellicht (minder) mishandelen.

of voortaan binnenhouden, zeker nu de schoolvakantie er aan komt verlies je een goede mogelijkheid tot kontakt

pi_4740733
Damn die vader en moeder mogen ze aan hun geslachtsdelen aan het plafond hangen Schande toch dat dit soort mensen er zijn
pi_4740742
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:22 schreef Funny het volgende:

[..]

Ja maar daar kan jij niks aan doen, en dat zul je haar eerst duidelijk moeten maken denk ik! Dat de oh zo fijne politie haar terug stuurde, omdat je van je moeder bent! En dat als er wat is ze evengoed mag komen! Anders weet ik het ook niet!
pi_4740798
Nou, ik heb net de school gebeld en het verhaal verteld wat er gisteren gebeurt was. Het frapante is dat de school leiding gisteren overdag de polite al gewaarscuwd had dat dit er aan zat te koemn en dat de politie dus gewoon niets gedaan heeft. En je ziet het, er is gisteren dus gewoon iets gebeurt. Ik heb heel het verhaal verteld aan de school en gelukkig stond de directeur op het punt om jeugd en zedenzaken van de politie wederom te bellen. Hij kan nu mooi mijn verhaal meenemen.
het meisje was vanmorgen niet op school, maar was met haar moeder bij de politie. Ik hoop zo dat dit goed komt...
  dinsdag 25 juni 2002 @ 09:41:50 #20
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4740822
Bureau vertrouwenarts bellen.
Dit is geen zaak voor de politie.
(kinderbescherming/gvi/maatschappelijk werk e.d.)
Een extra melding kan geen kwaad .

http://www.kinderrechtswinkel.nl/utrecht/
Informeer daar even..

dinsdag 25 juni 2002 @ 09:45:05 #21
1535 Hawkwind
Rory fan....
pi_4740846
Ik hoop dat die moeder bij die vent opzout.
Ik ben online
  dinsdag 25 juni 2002 @ 09:45:56 #22
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_4740853
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:41 schreef Quenda het volgende:

Een extra melding kan geen kwaad .

En of dat kwaad kan. Je leeft in een buurt. Beetje voorzichtig met je omgeving omgaan.

[Dit bericht is gewijzigd door tomic op 25-06-2002 09:46]

dinsdag 25 juni 2002 @ 09:46:03 #23
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4740855
kindertelefoon heeft overigens ook een gids met telefoonnummers e.d. (0800-0432)
  dinsdag 25 juni 2002 @ 09:47:33 #24
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4740867
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:45 schreef tomic het volgende:

[..]

En of dat kwaat kan.

Je kunt ALTIJD ANONIEM bellen.
quote:
Je leeft in een buurt. Beetje voorzichtig met je omgeving omgaan.
De omgeving heeft het kind anders wél laten liggen in die speeltuin ..
  dinsdag 25 juni 2002 @ 09:50:52 #25
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_4740881
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:47 schreef Quenda het volgende:

[..]

Je kunt ALTIJD ANONIEM bellen.
[..]

De omgeving heeft het kind anders wél laten liggen in die speeltuin ..

Wie weet wíl dat kind helemaal geen organisaties op haar dak. Plus dat waarschijnlijk van haar ouders een grotere druk krijgt. Ik zou het niet willen als 10 jarige iig

Praat eerst eens met het kind, zonder de focus op de problematiek te leggen.

pi_4740986
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 09:50 schreef tomic het volgende:
Wie weet wíl dat kind helemaal geen organisaties op haar dak. Plus dat waarschijnlijk van haar ouders een grotere druk krijgt. Ik zou het niet willen als 10 jarige iig
Misschien had je dat als 10 jarige in zo'n situatie juist wel graag gewild...
Zegt onderstaand niet al genoeg dan ?
quote:
een meisje van 10 in de speeltuin lag te slapen omdat ze niet meer naar huis terug durfde
Het kind wil iig weg uit die situatie. Het bleef niet voor niets graag bij de topicstarter overnachten...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_4741028
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:05 schreef Logical het volgende:

[..]

Zegt onderstaand niet al genoeg dan ?
[..]

Het kind wil iig weg die situatie. Het bleef niet voor niets graag bij de topicstarter overnachten...

Het meisje zat gewoon lekker te zingen toen ze in bad zat. Zo blij denk ik dat iemand eindelijk aandacht aan haar gaf.
Dat zegt inderdaad genoeg...
  dinsdag 25 juni 2002 @ 10:10:42 #28
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4741055
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:08 schreef Funny het volgende:

[..]

Het meisje zat gewoon lekker te zingen toen ze in bad zat. Zo blij denk ik dat iemand eindelijk aandacht aan haar gaf.
Dat zegt inderdaad genoeg...

Reden te meer voor hulpverlening.
(*lekker zitten zingen in een volkomen vreemde omgeving roept nml ook vraagtekens op,hoe krom dat ook klinkt nu)

Nu pikken mensen met goede bedoelingen haar hulpvraag op maar de volgende keer zit ze een bad bij een creep.

snappie?

pi_4741118
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:10 schreef Quenda het volgende:

[..]

Reden te meer voor hulpverlening.
(*lekker zitten zingen in een volkomen vreemde omgeving roept nml ook vraagtekens op,hoe krom dat ook klinkt nu)

Nu pikken mensen met goede bedoelingen haar hulpvraag op maar de volgende keer zit ze een bad bij een creep.

snappie?

Nou, zo vreemd was de omgeveing ook weer niet hoor. Mijn dochter speelt weleens met haar en ze was ook weleens bij ons geweest
  dinsdag 25 juni 2002 @ 10:34:24 #30
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4741299
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:16 schreef Funny het volgende:

[..]

Nou, zo vreemd was de omgeveing ook weer niet hoor. Mijn dochter speelt weleens met haar en ze was ook weleens bij ons geweest

ow sorry, dat had ik even niet begrepen uit je openingspost.
pi_4741340
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:34 schreef Quenda het volgende:

[..]

ow sorry, dat had ik even niet begrepen uit je openingspost.

dat had ik er inderdaad ook niet specifiek bijgezegd.
Maar goed, ik heb even met wat meer mensen gesproken en die zeggen gelukkig dat we goed gehandeld hebben en dat we moeten proberen om er afstand van te nemen. Het is moeilijk, maar we gaan het wel proberen...
pi_4741517
Niet mee bemoeien want jij krijgt er ook mee te maken.. oa politie dus.
pi_4741645
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:51 schreef masterpiet het volgende:
Niet mee bemoeien want jij krijgt er ook mee te maken.. oa politie dus.
zo boeie, dus jij laat zo'n klein lief meisje aan der LOT over, kijk met zulke persoontjes als JIJ gaat de maatschappij niet echt positiever en behulpzamer worden

Ik zou helpen, whatever should happen..

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_4742109
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:58 schreef Chandler het volgende:

[..]

zo boeie, dus jij laat zo'n klein lief meisje aan der LOT over, kijk met zulke persoontjes als JIJ gaat de maatschappij niet echt positiever en behulpzamer worden

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je mag je er niet te veel mee bemoeien. Het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen van de situatie. In dit geval is de school weer ingelicht, de politie weet ervan en jeugd en zeden zaken is er ook mee bezig.
Ik wil dat kind met alle plezier verder helpen, maar ik weet ook niet hoe anders. haar bij ons in huis nemen is ook geen oplossing....
pi_4742554
Ik krijg echt een misselijk gevoel van dit verhaal. Hopelijk loopt het goed af voor dat meisje...

Keep us posted!

pi_4743178
Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat dit professioneel opgelost wordt door de verschillende instanties.
pi_4743276
Bedenk goed hoever je wilt gaan. Als ze thuis wegmoet, moet ze wel ergens heenkunnen...
knap, rijk, jong en een geweldige fantasie
pi_4746695
Ik vind het een hele goeie actie om dat meisje in huis te nemen!!! Ik kreeg er helemaal kippevel van toen ik het las.

Dat dat meisje het uit aandachttrekkerij doet, zoals boven gesuggereerd wordt lijkt me sterk, want dan had ze niet in de speeltuin gaan liggen.

Als je de volgende keer weer dat meisje hulp bied, zou ik de politie niet inschakelen. Ik ben er van overtuigd dat het goed voor haar is om bij jullie eventjes tot rust te komen!!

Nogmaals mijn grote complimenten voor de actie!!!

pi_4758964
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 15:36 schreef noki_JA het volgende:
Ik vind het een hele goeie actie om dat meisje in huis te nemen!!! Ik kreeg er helemaal kippevel van toen ik het las.

Dat dat meisje het uit aandachttrekkerij doet, zoals boven gesuggereerd wordt lijkt me sterk, want dan had ze niet in de speeltuin gaan liggen.

Als je de volgende keer weer dat meisje hulp bied, zou ik de politie niet inschakelen. Ik ben er van overtuigd dat het goed voor haar is om bij jullie eventjes tot rust te komen!!

Nogmaals mijn grote complimenten voor de actie!!!

Bedankt noki_JA. We hebben er gisteren natuurlijk nog samen over gepraat en zijn tot de conclusie gekomen dat we het toch goed gedaan hadden om de politie te bellen. Als haar moeder er achter was gekomen dat ze gewoon bij ons in huis zat, terwijl ze voor vermissing opgegeven was, dan weet ik niet wat er gebeurt zou zijn...

We zijn gisteren op school gelukkig ook heel erg goed opgevangen en het blijkt ook dat de school er ook heel goed mee bezig is en ook echt voor een oplossing bezig zijn.

pi_4760300
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 10:58 schreef Chandler het volgende:

[..]

Daarvoor is er nog de kindertelefoon.
  woensdag 26 juni 2002 @ 11:15:00 #41
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_4760421
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 11:05 schreef masterpiet het volgende:

[..]

Daarvoor is er nog de kindertelefoon.

De kindertelefoon helpt niet, die is er voor kinderen en volwassenen om hun hart te luchten en bijvoorbeeld nummers van instanties te krijgen of gewoon advies.

Een kind van 10 kent dat nummer waarschijnlijk niet eens, en ookal bel je hen, je bent nog steeds op jezelf aangewezen, ze komen je niet meteen ophalen en naar een goed huis brengen.

Voor een (ietwat) ouder kind kan dat misschien een betere oplossing zijn, maar niet voor een 10-jarige.

Dus ik snap eigenlijk niet echt waar je dit allemaal vandaan haalt, aangezien het hier gaat om een jong (kwetsbaar) kind.

woensdag 26 juni 2002 @ 11:18:20 #42
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_4760461
Verder wil ik wel even zeggen dat ik het een hele goede actie vind Funny, wat je hebt gedaan, Ik weet dat veel mensen, hoe goed ze het ook bedoelen, in zo'n positie het kind toch meer aan hun lot overlaten. Ook goed dat je haar nu nog steeds helpt, d.m.v. bellen naar de school en hulpinstanties. Ik hoop echt dat het goed afloopt, en..keep us posted
pi_4761570
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 11:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
Verder wil ik wel even zeggen dat ik het een hele goede actie vind Funny, wat je hebt gedaan, Ik weet dat veel mensen, hoe goed ze het ook bedoelen, in zo'n positie het kind toch meer aan hun lot overlaten. Ook goed dat je haar nu nog steeds helpt, d.m.v. bellen naar de school en hulpinstanties. Ik hoop echt dat het goed afloopt, en..keep us posted
Dat is inderdaad zo. Mijn vrouw stond gisterenmiddag bij school te wachten op onze dochter, komen er 2 van die kakwijven naar haar toe, die dat meisje ook in de speeltuin hebben zien liggen en zeggen dat ze het goed vonden dat wij dat meisje meegenomen hadden, maar dat ze dat zelf niet zouden doen. Nou, je had mijn vrouw moeten horen hoe ze tegen die vrouwen tekeer ging. echt niet te geloven van die vrouwen....

Gisteren had mijn dochter op school nog even met dat meisje gesproken en ze vertelde dat ze het heel fijn vond dat ze bij ons even mocht blijven en lekker in bad mocht zitten. Ze wilde ook heel graag een keer bij ons komen logeren. Van ons mag dat natuurlijk. ik hoop alleen dat haar moeder dat ook goed vind....

pi_4761613
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 12:33 schreef Funny het volgende:

ze vertelde dat ze het heel fijn vond dat ze bij ons even mocht blijven en lekker in bad mocht zitten. Ze wilde ook heel graag een keer bij ons komen logeren.

Fijn om te horen dat ze dus niet kwaad op jullie is omdat ze toch weg moest die nacht!

En natuurlijk nog beter om te horen dat er van diverse kanten op die familie wordt gelet

pi_4761964
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 12:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat ze dus niet kwaad op jullie is omdat ze toch weg moest die nacht!

Dat gaf mij ook gelukkig een goed gevoel
pi_4762791
Mijn vrouw belde net. Dat meisje stond bij ons voor de deur. Ze had weer ruzie met haar moeder omdat ze dus pas weggelopen was. Haar moeder negeerde haar totaal. Mijn vrouw heeft toch geprobeerd ervoor te zorgen dat ze toch maar naar huis ging. dat heeft ze wel gedaan. vanmiddag is mijn dochter thuis en komt ze spelen. Ze komt ook eten, maar dat moet ze nog wel aan haar moeder vragen eerst. Ik hoop dat haar moeder dat goed vind, zodat we ze tenminste een paar uurtjes plezier kunnen bieden....
pi_4765956
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 13:53 schreef Funny het volgende:
Mijn vrouw belde net. Dat meisje stond bij ons voor de deur. Ze had weer ruzie met haar moeder omdat ze dus pas weggelopen was. Haar moeder negeerde haar totaal. Mijn vrouw heeft toch geprobeerd ervoor te zorgen dat ze toch maar naar huis ging. dat heeft ze wel gedaan. vanmiddag is mijn dochter thuis en komt ze spelen. Ze komt ook eten, maar dat moet ze nog wel aan haar moeder vragen eerst. Ik hoop dat haar moeder dat goed vind, zodat we ze tenminste een paar uurtjes plezier kunnen bieden....
Geweldig!! Wat leuk voor jullie dat ze zelf naar jullie toe is gekomen, dat laat zien dat ze jullie hulp heel erg waardeerd denk ik! Wat natuurlijk helemaal niet geweldig is is dat ze ruzie heeft thuis. Maar ze krijgt er nu een tweede thuis bij waar ze wel een leven heeft!
  woensdag 26 juni 2002 @ 17:06:48 #48
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_4766183
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 13:53 schreef Funny het volgende:
Ze komt ook eten, maar dat moet ze nog wel aan haar moeder vragen eerst. Ik hoop dat haar moeder dat goed vind, zodat we ze tenminste een paar uurtjes plezier kunnen bieden....
Ik hoop dat ze het ook nog durft te vragen,.. anders zit ze bij jullie en is de moeder weer op zoek. (oei!)
Verder hoop ik wel dat je inziet dat het een zaak is voor getrainde mensen!
Jullie kunnen uiteraard wél helpen waar het mogelijk is, maar het is een lastige situatie natuurlijk!

Succes en smakelijk!
* Peewee gaat 't volgen!

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_4766198
Schakel een vertrouwensarts in. In iedere stad (hoop dat je in een stad woont) zijn bepaalde huisartsen gespecialiseerd als vertrouwensarts die er juist zijn voor dit soort situatie. De naam van de arts kan je altijd achterhalen door een doktersdienst te bellen.
pi_4767103
Jeetje... echt erg voor dat meisje zeg!!
Maar wel petje af voor jou en je vrouw!!!
Dat jullie dr zo goed opvangen, echt super!!!
  Milf woensdag 26 juni 2002 @ 18:21:07 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_4767207
quote:
Op dinsdag 25 juni 2002 15:36 schreef noki_JA het volgende:

als je dit niet meld aan de politie ben jij strafbaar. Maar je zou met de agenten kunnen overleggen om haar 1 nachtje in huis te houden om dat kind tot rust te krijgen. desnoods laat je de blauwe plekken zien. een beetje mens kan er niet tegen als een kind word mishandeld.

en ik wil de topicstarter een hart onder de riem steken met hun optreden. ik vind het heel moedig om een "vreemd" meisje in huis te halen. en ik weet zeker dat ze jullie daar heel erg dankbaar zal zijn. want idd wat nou als een creep haar had meegenomen?
ik had in die situatie precies hetzelfde gedaan. ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de andere kant op te kijken.

en ik hoop ook dat dat meisje geholpen word zodat ze een onbezorgde gelukkige jeugd kan leiden, zoals een kind dat hoort te hebben

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_4770087
Goed, hier volgt weer een update:

Ze zou vanmiddag dus bij ons komen spelen, maar ze kwam eerst niet. Is mijn dochter met een vriendje bij haar langs gegaan om haar op te halen, maar ze was niet thuis. Even later kwam ze gelukkig zelf naar ons toe. Ze is ook weer met een ander vriendje terug naar haar moeder geweest om te vragen of ze bij ons mocht blijven eten, maar haar moeder interesseerde zich er niet echt voor, maar uiteindelijk mocht het toch.
Ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad en kon gelukkig even alles vergeten. om half 8 moest ze toch weer naar huis en ze durfde dus niet. Hele tijd met haar zitten praten en uiteindelijk ging ze toch. Ze heeft me beloofd dat ze thuis zou gaan slapen en niet weer in de speeltuin of ergens anders. Morgen ziet mijn dochter haar weer op school en zou vragen of ze inderdaad naar huis gegaan is.

Ik weet als jullie zeggen dat dit een zaak is voor de professionele mensen, maar het doed zo'n verschrikkelijkepijn om dat meisje te zien. Ze is echt ontzettend lief....

pi_4775405
Weer een update voor de geinteresseerden:

Gisterenavond laat belde haar broer nog. Die is ook al uit huis omdat het totaal niet klikt tussen hem en zijn moeder. Haar zusje, dat meisje wat dus bij ons komt, kan heel goed met hem opschieten, maar ze mogen van haar moeder geen kontakt met elkaar hebben.
Maar goed, haar broer vroeg dus of dat meisje nog bij ons was, maar dat was niet meer zo. Toen hebben we nog een tijdje over de situatie thuis zitten praten en dat moet echt verschrikkelijk zijn. Ze hebben nog een zusje van 4, die inmiddels ook al door die man geslagen wordt. Het wordt steeds gekker.
Haar broer vertelde ook nog dat hij ook bezig is met allerlei hulpinstanties in te schakelen, maar dat het volgens hem niet echt opschoot. Nou, dat zelfde gevoel heb ik dus ook.
Wij hebben tegen hem gezegd dat we proberen om als zijn zusje hier is zo goed als het kan voor haar te zorgen en proberen haar een beetje plezier te geven zodat ze haar problemen tenminste een beetje kan vergeten. Hij was daar heel erg blij mee....
Hij kan ons in ieder geval ook altijd bellen als hij ergens mee zit of gewoon even wil praten...

We proberen ons er niet al te veel mee te bemoeien, maar ondertussen zitten we er tot onze nek in. Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed....

pi_4775529
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 10:13 schreef Funny het volgende:
Weer een update voor de geinteresseerden:
Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Het lijkt een beetje op zo'n waarbeurdde rlt4 film, maar dan erger, omdat het echt en 'live' is.
Wel goed dat jullie een 'rots in de branding' zijn voor dat meisje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_4776256
Het gaat allemaal in sneltrein vaart, dus hier weer een update.

Mijn vrouw heeft vanmorgen Jeugdzorg gebeld en gevraagd hoe het nu zit. Ze waren bezig om een oplossing voor dat meisje te zoeken, maar ze kwamen er niet echt uit. Ze zochten een gezin waar ze zolang kan blijven. Ze slaapt nu bij de buren, maar dat vonden ze niet zo'n goed idee. Mijn vrouw uiteraard gezegd dat haar bedje bij ons al klaar staat en dat ze welkom is bij ons. Dat vond jeugdzorg een goed idee omdat ze een gezin zochten in de buurt in verband met school enzo. Ze is toen onze gegevens na gaan trekken. Even later belde ze terug en vertelde dat ze vanaf maandag bij ons mag komen voor een tijd.

pi_4776525
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 11:25 schreef Funny het volgende:

Mijn vrouw heeft vanmorgen Jeugdzorg gebeld en gevraagd hoe het nu zit. Ze waren bezig om een oplossing voor dat meisje te zoeken, maar ze kwamen er niet echt uit. Ze zochten een gezin waar ze zolang kan blijven. Ze slaapt nu bij de buren, maar dat vonden ze niet zo'n goed idee. Mijn vrouw uiteraard gezegd dat haar bedje bij ons al klaar staat en dat ze welkom is bij ons. Dat vond jeugdzorg een goed idee omdat ze een gezin zochten in de buurt in verband met school enzo. Ze is toen onze gegevens na gaan trekken. Even later belde ze terug en vertelde dat ze vanaf maandag bij ons mag komen voor een tijd.

Heej tof man! Ik heb toenet heel het topic gelezen en ik heb er respect voor dat je zover wilt gaan voor dit meisje.
De kriebels liepen over mijn rug toen ik dit allemaal las en vooral het bericht wat ik nu quote.

Er zijn maar weinig mensen die zover willen gaan, ik hoop dat het allemaal goed gaat, dat je geen boze ouders van dat meisje op de stoep krijgt.

Keep up the good work zou ik zeggen!

pi_4777332
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 11:45 schreef Slasher het volgende:

[..]

dat je geen boze ouders van dat meisje op de stoep krijgt.

Keep up the good work zou ik zeggen!

Thanks,

Ik hoop inderdaad ook dat dit niet gebeurt, maar ik neem aan dat jeugdzorg dat van te voren wel oplost....

pi_4778044
Funny did it again !

Als die ouders beginnen te zeuren moet je je bedenken dat iig een heleboel fokkers achter je staan !

Nou las ik vele malen dat er professionele hulp gezocht moest worden. Voor mijn gevoel hebben die gewoon totaal niets kunnen doen. Het is Funny + vrouwlief die het hebben opgelost !

pi_4778135
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 13:17 schreef Logical het volgende:
Funny did it again !

Als die ouders beginnen te zeuren moet je je bedenken dat iig een heleboel fokkers achter je staan !

Nou las ik vele malen dat er professionele hulp gezocht moest worden. Voor mijn gevoel hebben die gewoon totaal niets kunnen doen. Het is Funny + vrouwlief die het hebben opgelost !

Thanks Logical, dit geeft funny weer een goed gevoel....
pi_4782691
quote:

SUPER!!! Wat een wonder dat zo'n stijve organisatie als jeugdzorg hiermee instemd. Meestal worden kinderen uit hun omgeving weggerukt om ergens waar ze zich niet op hun gemak voelen gehuisvest te worden. Ik denk dat dit voor haar de allerbeste oplossing is die je maar voor kunt stellen! Jij en je vrouw verdienen absoluut een lintje!!
  Milf donderdag 27 juni 2002 @ 17:28:24 #61
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_4782749
fantastisch dat jullie dat meisje willen en mogen opvangen

ik heb er geen woorden voor over. jullie zijn schatten

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_4791254
Bedankt allemaal voor de reacties.

Vandaag krijgen we te horen of het echt doorgaat of niet. We verwachten zelf van wel, maar je weet met die instanties het maar nooit....

pi_4791614
Hoi ik lees het ook allemaal mee en ik hoop nu echt dat die organisatie een beetje meewerkt..
pi_4792079
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 08:24 schreef Funny het volgende:
Bedankt allemaal voor de reacties.

Vandaag krijgen we te horen of het echt doorgaat of niet. We verwachten zelf van wel, maar je weet met die instanties het maar nooit....

Geweldig wat jullie voor dit meisje doen.
Ik hoop dat het doorgaat jullie zijn geweldig

Ik heb ontzettend veel respect voor jullie.

Heel veel succes

pi_4794492
Kan iemand dit topic misschien verplaatsen naar R&P. Ik vind eigenlijk niet dat dit bij GC hoort te staan.
pi_4828478
Even een laatste update:

Vanmiddag komt dat meisje voorlopig bij ons in huis wonen.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 juli 2002 @ 10:26:05 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_4829160
Hartstikke goed! Dan kan ze een tijdje lekker tot rust komen. En misschien haar broer ook weer een keertje zien? Jullie zijn geweldige mensen dat je dit voor haar doet! Tof! Nu kan ze in haar eigen omgeving blijven, gewoon naar school en zo. Prima oplossing
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 juli 2002 @ 10:33:06 #68
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_4829233
PRIMA!!!!!!!!!

Niets dan respect voor jou Funny, echt geweldig

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
  maandag 1 juli 2002 @ 10:35:34 #69
10390 Atrimar
*pruttel*
pi_4829262
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 13:27 schreef Funny het volgende:
Kan iemand dit topic misschien verplaatsen naar R&P. Ik vind eigenlijk niet dat dit bij GC hoort te staan.
Wat laat, maar natuurlijk.

En mijn welgemeende bewondering voor hoe je dit aan hebt gepakt

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  maandag 1 juli 2002 @ 10:37:20 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_4829279
Wat fantastisch dat jullie dat meisje een tijdje mogen opvangen.

Ik heb wel een beetje een rare tip voor jullie: zorg ervoor dat het meisje zich niet al te veel aan jullie gaat hechten, want straks moet ze waarschijnlijk naar een pleeggezin of een tehuis. Als ze dan bij jullie weg moet kan ze het idee krijgen dat jullie haar (ook al) in de steek laten en zo kan haar vertrouwen in mensen een flinke deuk krijgen. Leg haar in ieder geval goed uit dat het tijdelijk is!

Sterkte de komende tijd!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_4829316
Ik heb het net allemaal gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat ik bewondering voor jullie heb.

Maar ik ben het ook eens met Tinkepink wat betreft het gaan hechten aan elkaar... Hoe moeilijk ook, ze gaat weer verder op een gegeven moment!

Maar voor nu, geweldig, geniet ervan en ik hoop dat alles gaat goedkomen met haar maar natuurlijk ook haar zusje. En voor haar broer die zo vecht voor hun.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4829362
Hey Funny!!

Ik had in het begin al een aantal reacties gegeven, maar ik ben er zelf even een tijdje tussen uit geweest, dus vandaar nu pas weer!

Echt heel goed dat je haar zo helpt en het is echt mooi voor jullie en natuurlijk ook voor haar dat ze bij jullie in huis mag komen voor de komende tijd!
Ik vind dat je héél goed handelt, en het niet alleen op die instanties laat afkomen, je ziet duidelijk dat die ook maar half weten wat ze ermee aanmoeten!

Maak er een leuke tijd van, wie weet wil ze zelfs niet meer weg! En het mooiste vind ik, en ik hoop dat jullie dat ook gaan doen, dat die broer misschien kan komen om haar weer eens te zien en te spreken!

Heel veel succes ermee!!

PS: Is het niet mogelijk om met behulp van die broer als getuige een rechtzaak aan te spannen tegen die ouders, kinderverwaarlozing of kindermishandeling??

pi_4829376
quote:
Op maandag 01 juli 2002 10:37 schreef Tinkepink het volgende:
Wat fantastisch dat jullie dat meisje een tijdje mogen opvangen.

Ik heb wel een beetje een rare tip voor jullie: zorg ervoor dat het meisje zich niet al te veel aan jullie gaat hechten, want straks moet ze waarschijnlijk naar een pleeggezin of een tehuis. Als ze dan bij jullie weg moet kan ze het idee krijgen dat jullie haar (ook al) in de steek laten en zo kan haar vertrouwen in mensen een flinke deuk krijgen. Leg haar in ieder geval goed uit dat het tijdelijk is!

Sterkte de komende tijd!

In een tehuis is ze al eens geweest, maar dat ging totaal niet goed. Ze wil daarom ook niet meer naar een tehuis toe. Wat we willen proberen is dat ze voor altijd bij ons kan/mag blijven, maar dat gaat wel wat tijd kosten. Maar zolang ze al bij ons is, weten we tenminste zeker dat het goed gaat met haar...
pi_4829394
quote:
Op maandag 01 juli 2002 10:47 schreef CrazyByte het volgende:
PS: Is het niet mogelijk om met behulp van die broer als getuige een rechtzaak aan te spannen tegen die ouders, kinderverwaarlozing of kindermishandeling??
Dat zou natuurlijk kunnen, maar zover wil ik eigenlijk niet gaan. Onze eerste prioriteit is dat het meisje het goed heeft en verder geen gedoe met allerlei rechtzaken oid.

Haar broer kan haar trouwens altijd komen bezoeken natuurlijk...

maandag 1 juli 2002 @ 10:54:29 #75
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_4829418
quote:
......... (alle bijdehand bedoelde opmerkingen en grappige kwinkslagen zijn hier misplaatst....)

Ik vind dit echt onbeschrijvelijk goed van jullie!!

[Dit bericht is gewijzigd door Pulsemaster op 01-07-2002 10:56]

Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_4829431
quote:
Op maandag 01 juli 2002 10:54 schreef Pulsemaster het volgende:

Hoe je ons op de hoogte?

Uhmm... Lees het topic eens verder door zou ik zeggen...
  maandag 1 juli 2002 @ 10:57:44 #77
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_4829433
quote:
Op maandag 01 juli 2002 10:56 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Uhmm... Lees het topic eens verder door zou ik zeggen...

*schaamt zich* deed ik na mijn post, kep mijn bericht al gewijzigd
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_4829837
Ik heb er alleen een beetje raar gevoel over als ik dat meisje vanmiddag van school af haal en ik toevallig haar "moeder" tegen kom.....

Ik vraag me af wat er dan zou gebeuren...

pi_4830251
R.E.S.P.E.C.T!!!!!!!!

Absoluut!!!!

Ik heb zo'n vermoeden dat je dat mens niet tegenkomt vandaag.
Als ze zich toch niet interesseerd voor haar dochter... waarom zou ze haar dan komen ophalen oid?

Ik wens je alle goeds toe en ik hoop echt dat die meid bij jullie mag blijven!!!!

maandag 1 juli 2002 @ 12:12:55 #80
21737 Angora
Quid agis, medice?
pi_4830369
Ik denk niet dat die moeder er staat.
*wil graag geloven dat alleen liefdevolle moeders er staan.*

En over dat te veel hechten aan jullie...
Laat gewoon zien, merken, etc. dat jullie ervoor zijn (zoals nu dus) en wees eerlijk en duidelijk, zeg erbij dat je niet weet hoe het in de toekomst allemaal (af)loopt (of ze bij jullie "mag" blijven, etc.) zonder paniek te zaaien.
Maar ik zou geen afstand bewaren.
Ze is al zoveel liefde en warmte te kort gekomen.
En als mens heb je dat nodig en zeker als kind zijnde om later relaties (= ook vriendschappen) aan te gaan.

En houdt er rekening mee dat wat zij mee heeft gemaakt dat(hoogst waarschijnlijk) ziet als "normaal". Zij weet niet beter.
Mijn complimenten, die meid boft toch nog uiteindelijk.
Er zijn zoveel kinderen die in een soort gelijke situatie zitten, waar niemand naar omkijkt.

maandag 1 juli 2002 @ 12:24:47 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_4830524
Je bent geweldig, Funny
En je vrouw natuurlijk ook!

Veel succes met dat meisje, en keep us updated over hoe het gaat!!!!

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 1 juli 2002 @ 13:04:10 #82
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_4830998
Ook ik wil nog even tegen Funny zeggen dat hij dit onwijs goed aanpakt! Het is fijn om te weten dat er nog mensen zijn in deze individualistische wereld die zich nog om anderen bekommeren. Daarom voor Funny en zijn vrouw:

Nokia

NSJ & Lowlands still on my mind
  maandag 1 juli 2002 @ 13:24:42 #83
28862 Kutkop
Honda-holic
pi_4831272
griebels en grabbels rillen over mijn rug.
duuzend maal sterkte, maar laat je niet gek maken door de wirwar van bureaucratische zooi waar je vroeg of laat mee te maken krijgt.
sterkte.
een kleine uitting van diep respect is wel op zijn plek hier.
Bij deze.
petje af.
Misschien wel de krent in JOUW pap.
pi_4831451
Jeetje, dat dit allemaal nog gebeurt in Nederland zeg, ik kan niet begrijpen dat iemand zo zijn kinderen kan mishandelen. Funny, ik vind dat jij en je vrouw erg dapper zijn om voor het meisje te zorgen, het is goed om te zien dat er toch nog mensen zijn die om andere geven in een tijd vol geweld etc. Is het trouwens al bekend hoelang ze bij jullie mag blijven?
  maandag 1 juli 2002 @ 19:34:38 #85
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_4835991
Funny, jullie zijn het beste! Waren er maar meer van zulke mensen op deze aardkloot!

Helaas kan ik me indenken hoe het voelt, mijn vader is directeur van enkele kindertehuizen in Nederland. Ik krijg regelmatig te horen en soms ook te zien wat sommige kinderen meemaken. Enkele van de kinderen van mijn vaders werk ken ik wat beter omdat ze hier in het dorp geplaatst zijn en nog wel eens langskomen (sommige ook niet meer, omdat ze door hun vader en/of moeder ontvoerd worden) en je ziet gewoon dat ze opleven en gelukkig zijn! Wat een heerlijk idee, de kinderen komen gebroken en compleet gesloopt binnen in het tehuis en jaren later leven de meesten compleet op.

Ik heb echt veel ontzag voor jullie, dat jullie dat zomaar kunnen! Ik ben al trots op mezelf als ik stop voor iemand met pech langs de weg (want er zal niemand stoppen uiteraard verder), maar wat jullie doen kan ik moeilijk onder woorden brengen. Een lichtpuntje voor dat kind wat het op deze manier misschien WEL kan gaan redden in de huidige maatschappij.
Ook hierbij weer de gebruikelijke waarschuwingen, pas op met alles wat je doet, jegens het kind, ouders en alle instanties. Voor je het weet zijn JULLIE de lul en krijg je problemen. Ga er niet vanuit, maar hou het in je achterhoofd...

[Frusty modes]
Alle mensen die kinderen onrecht aandoen op wat voor manier ook, ik op jullie en ik mag hopen (al geloof ik niet) dat er een hel is waar jullie in kunnen branden! Stelletje pleuris uitschot!
[/Frusty modes]

P.S. Ik hoop dat jullie ons beetje op de hoogte houden. Sterkte met alles, een hand voor jouw en een zoen voor je vrouw!!!!

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_4841894
Zo hee! Wat doet het mij goed om te lezen dat ze permanent bij jullie mag blijven wonen!!

Ik ben niet emotioneel aangelegd, maar telkens als ik dit topic weer doorlees, voel ik tranen achter mijn ogen prikken van vreugde. Omdat er nog mensen als Funny en z'n vrouw zijn die echt iets voor een ander overhebben, en bereid zijn om een kind dat het thuis zó moeilijk heeft permanent te verzorgen!! Ik vind dit een beloning waard!!

Ik zat te denken aan het programma Willibrord, maar heb niks ingeschakeld omdat ik bang ben dat er meer mensen zich mee gaan bemoeien dan goed is. En ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat het meisje ergens anders dan bij jullie ondergebracht zou moeten worden.

Ik hoop dat je ons van de situatie op de hoogte wil blijven houden, want de situatie grijpt me erg aan!

pi_4841944
quote:

Mijn vrouw heeft vanmorgen Jeugdzorg gebeld en gevraagd hoe het nu zit. Ze waren bezig om een oplossing voor dat meisje te zoeken, maar ze kwamen er niet echt uit. Ze zochten een gezin waar ze zolang kan blijven. Ze slaapt nu bij de buren, maar dat vonden ze niet zo'n goed idee.
Even later belde ze terug en vertelde dat ze vanaf maandag bij ons mag komen voor een tijd.

Geeft jeugdzorg zomaar informatie aan derden?

Wat ik ook vreemd vind; waarom zou jeugdzorg dat meisje plaatsen (in de buurt) bij een gezin dat haar familie kent, erg ongebruikelijk, en bovendien gaan er aan dergelijke beslissingen toch weken/maanden voorbij ipv luttele dagen cq een telefoontje of 2/3?

quote:
Wat we willen proberen is dat ze voor altijd bij ons kan/mag blijven.
En dat beslis je in 1 week tijd?
Dit heeft verregaande consequenties voor je eigen gezin, en al helemaal met de mishandelende stief-vader op loopafstand.

Met alle respect, maar ik verbaas me nogal over deze gang van zaken.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 02-07-2002 03:42]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_4842045
Ook mijn petje af! Het moet een heel dankbare taak zijn om een jong kind zo enorm te kunnen helpen, maar het is bepaald niet niks!

Hoe reageert je eigen dochtertje? Waarschijnlijk heel begripvol, maar vergeet vooral niet om haar ondanks alle hectiek wat speciale aandacht te geven, zodat ze weet dat ze jullie "number 1" blijft! Dat is misschien een overbodige opmerking, maar ik weet uit ervaring hoe belangrijk het is en daarom maak ik hem toch maar even

pi_4842052
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 03:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Wat ik ook vreemd vind; waarom zou jeugdzorg dat meisje plaatsen (in de buurt) bij een gezin dat haar familie kent?

Waarschijnlijk omdat uit hun super actie blijkt dat ze met goede mensen te maken hebben. En dat het meisje er ook uit vrije wil heengaat, zal ook meegespeeld hebben. Het is uiteindelijk toch het beste voor het meisje als ZIJ zich er op haar gemak voelt.

Als ze haar ergens zouden plaatsen bij een pleeggezin of tehuis (waar ze ooit al gezeten heeft en niet goed ging) zou dat haar niet ten goede komen. Ik ben er van overtuigd dat hier de juiste beslissing is genomen

pi_4842196
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 03:19 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat uit hun super actie blijkt dat ze met goede mensen te maken hebben. En dat het meisje er ook uit vrije wil heengaat, zal ook meegespeeld hebben. Het is uiteindelijk toch het beste voor het meisje als ZIJ zich er op haar gemak voelt.

Dat kan allemaal wel zijn, maar nav een telefoontje maken ze een dergelijke beoordeling niet.
Bovendien zou jeugd- en zedenzaken ingeschakeld zijn en dan volgen er meestal lange procedures, hoe kan jeugdzorg beoordelen dat ze met goede mensen te maken hebben (nav een telefoontje, deze familie is slechts 1 week betrokken bij dit meisje en haar problemathiek).

Ookal zijn funny en zijn familie uitermate geschikt als pleeggezin, dit is toch echt hoogst ongebruikelijk.

quote:
Als ze haar ergens zouden plaatsen bij een pleeggezin of tehuis (waar ze ooit al gezeten heeft en niet goed ging) zou dat haar niet ten goede komen. Ik ben er van overtuigd dat hier de juiste beslissing is genomen
Nav een telefoontje?
Gebruikelijkerwijs worden mensen zorgvuldig gescreend alvorens zij als pleeggezin mogen fungeren, het is nimmer zo (afgezien van deze kwestie) dat iemand opbelt pv info krijgt over een kind waarvan hij/zij geen familie is en even later teruggebeld wordt dat het oké is dat het kind bij hen komt wonen.

Nogmaals met alle respect voor funny en family, een tamelijk ongebruikelijke gang van zaken (met name wbt jeugdzorg).

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 02-07-2002 03:45]

pi_4842224
Ik denk ook heus wel dat er meer dan 1 telefoontje aan vooraf gegaan zijn. Maar dat zou teveel posts kosten.
pi_4842261
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 03:44 schreef noki_JA het volgende:
Ik denk ook heus wel dat er meer dan 1 telefoontje aan vooraf gegaan zijn. Maar dat zou teveel posts kosten.
quote:
pi_4842336
Oke jij wint
pi_4842845
quote:

[..]

Wat ik ook vreemd vind; waarom zou jeugdzorg dat meisje plaatsen (in de buurt) bij een gezin dat haar familie kent, erg ongebruikelijk, en bovendien gaan er aan dergelijke beslissingen toch weken/maanden voorbij ipv luttele dagen cq een telefoontje of 2/3?
[..]

En dat beslis je in 1 week tijd?
Dit heeft verregaande consequenties voor je eigen gezin, en al helemaal met de mishandelende stief-vader op loopafstand.

Lieve Cosma-Shiva,

Met alle respect, maar die ouders van dat meisje kennen we helemaal niet en ik wil ze ook niet kennen. Mensen die zo met kinderen om gaan, kunnen van mij branden in de hel en daar wil ik dus totaal geen contact mee...

Of we dat in 1 week beslissen? Ook al zou dat zo zijn, dan is dat nog steeds onze zaak. Maar om je even op de hoogte te brengen, we zijn al heel lang bezig om pleegouder te worden en hebben daar ons al tijden lang over geinformeerd en weten precies waar we aan toe zijn. Het is dus geen beslissing die we zomaar even nemen. Dus als je niet weet waar je over praat, kan je beter je commentaar voor je houden!!

Jeugdzorg heeft ook geen informatie gegeven die niet meer dan noodzakelijk was. Aangezien wij er zo mee begaan waren hebben ze alleen gezegd dat ze op zoek waren naar een pleeggezin voor dat meisje en dat ze die niet konden vinden. Uiteraard hebben wij aangeboden om haar in huis te nemen, met alle consequenties van dien.

Ik hoop dat zo zo iets beter op de hoogte bent....

dinsdag 2 juli 2002 @ 08:44:22 #95
31536 Pontianak
Shadow of the Vampire
pi_4843368
quote:

Dit kind is 10 jaar! Denk jij nu echt dat zij om een leugentje of een normale ruzie met haar ouders in een speeltuin de nacht gaat doorbrengen? Zou jij dat hebben gedurft toen jij 10 was? Kom nou!
Fear their sweet hypnotic voices[br]Flee their icy hands and Breath[br]Save yourself, young bride, from evil[br]Flee the love that brings you death.
pi_4844034
Hier weer even een update:

Gisterenmiddag haar uit school gehaald en meegenomen naar ons huis. Ze heeft heerlijk met onze dochter gespeeld, lekker meegegeten en is gelukkig goed gaan slapen.
Tot nu toe gaat het dus goed. Zowel met ons als met haar....

Haar "moeder" had haar dus totaal geen kleren meegegeven. Ze had alleen de kleren die ze aan had. Gelukkig hebben mijn dochter en zij dezelfde maat, dus voorlopig kunnen we even vooruit.

pi_4844580
met ontzettend veel respect voor funny, maar ik moet zeggen dat ik t eens ben met cosma-shiva..
Dat funnyzo snel daar over heeft kunnen beslissen kan ik enigzinds nog wel begrijpen,
maar die jeugzorg blaaht beslist daar niet zo snel over..
Dat soort dingen kan pas na vele handtekeningen en bezoekjes.
En dan nog kijkt zon jeugzorg eerst of er geen familie is waar ze terecht kan.

maar verder vind ik t onwijs goed wat funny en zn vrouw hebben gepresteerd.
Dat andere zit ik nog een beetje overin.

Microsoft, I think, is fundamentally an evil company. -James Clark, Netscape... ~~ If the world didnt suck we would all fall off...
pi_4844618
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 10:39 schreef Lady_Faolan het volgende:
met ontzettend veel respect voor funny, maar ik moet zeggen dat ik t eens ben met cosma-shiva..
Dat funnyzo snel daar over heeft kunnen beslissen kan ik enigzinds nog wel begrijpen,
maar die jeugzorg blaaht beslist daar niet zo snel over..
Dat soort dingen kan pas na vele handtekeningen en bezoekjes.
En dan nog kijkt zon jeugzorg eerst of er geen familie is waar ze terecht kan.

maar verder vind ik t onwijs goed wat funny en zn vrouw hebben gepresteerd.
Dat andere zit ik nog een beetje overin.

Je moet natuurlijk niet denken dat alles al rond is natuurlijk. Jeugdzorg komt morgen praten met ons en daarna zullen er nog veeeeeeeeele gesprekken volgen.
Dit is nu een voorlopige oplossing waar iedereen mee geholpen is en zeker dat meisje...

to be continued...

dinsdag 2 juli 2002 @ 11:41:17 #99
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_4845495
Hai Funny,

Heel nobel van je om dit meisje in huis te nemen. Ik hoop echter dat je hierin wel goed begeleid wordt door de Jeugdzorg of de Pleegzorg, want het is niet niks om het kind van een ander op te voeden. Er zitten zoveel haken en ogen aan. En als je daar niet goed begeleid wordt ga je vreselijk op je smoel.
Je kunt b.v. wel zeggen dat je niets met haar ouders te maken wil hebben en dat ze kunnen branden in hel, maar het ontkennen van biologische ouders is wel de grootste fout die pleegouders kunnen maken. Hoe verschrikkelijk deze mensen ook zijn het zijn wel de ouders van het meisje. Loyaliteit is een van de sterkste banden die er bestaat. En pleegkinderen komen zo vaak in een loyaliteitsconflict te zitten, omdat het pleeggezin geen ruimte bied voor biologische ouders. Zo'n kind wordt verscheurd door twee culturen. En ik heb veel pleeggezinplaatsingen zien mislukken door zo'n loyaliteitsconflict.

Het meisje is 10 jaar opgevoed door haar eigen ouders. Ze komt uit een ander milieu en heeft andere normen en waarden geleerd. Dit zullen w.s. niet jouw normen en waarden zijn, maar deze heb je wel te respecteren. Veel pleegouders steken hun tijd en energie in het veranderen van deze normen en waarden en daar ga je mee de fout in.
In mijn tijd als gezinsvoogd had ik een poster op mijn kamer hangen waarop stond: You can take the child out off the family, but you can never take the family out off the child.
Als pleeggezin heb je altijd te maken met biologische ouders en die kun je niet zo maar wegvlakken. Probeer ze te respecteren. Wederzijds respect en acceptatie ( hoe moeilijk dat soms ook is) geeft de grootste kans op een geslaagde pleeggezinplaatsing.
Als jeugdhulpverlener ga ik er altijd van uit dat ouders hun kind niet opzettelijk beschadigen. Hier gaat vaak een ingewikkelde problematische voorgeschiedenis aan vooraf. Ga niet gelijk deze ouders veroordelen, want het is vaak onmacht en onkunde i.p.v. onwil. Probeer ook hun geschiedenis te begrijpen.

Bij the way . Geweldig dat Jeugdzorg zo snel reageert. Ik moest altijd ellendelange formulieren doorworstelen om een kind geplaatst te kijrgen. Ik ga er ook van uit dat het hier om een crisisplaatsing gaat. En nu gaat de mallemolen lopen. Jullie worden gescreend, moeten w.s. een pleegzorgcursus volgen en krijgen zo'n geitenharenwollensok over de vloer die jullie gaat begeleiden. De raad voor de kinderbescherming komt een onderzoek doen.Er wordt een ondertoezichtstelling uitgesproken door de Kinderrechter. Ouders gaan vast en zeker moeilijk doen. En pleegouders hebben erg weinig rechten. Het is maar dat je dat weet. Weet heel goed waar je aan begint.

Ik hoop trouwens dat Jeugdzorg ook snel voor het vierjarige zusje een plek weet te vinden, want het baart me wel zorgen dat deze nog thuis woont.

Ik wens jullie veel succes en wijsheid toe

dinsdag 2 juli 2002 @ 11:54:59 #100
14589 PostManBart
The deliverer
pi_4845675
Ik heb het hele verhaal met kippenvel zitten lezen, en ik heb enorm veel respect je, Funny, dat je zoiets heb gedaan! In ieder geval wens ik je enorm veel succes met de dingen die nog komen gaan!
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
  dinsdag 2 juli 2002 @ 12:01:28 #101
21737 Angora
Quid agis, medice?
pi_4845795
Helemaal met "zusje" eens (eerste 2 alinea's).
Wist het alleen niet hoe ik het moest formuleren.
Maar niemand wil horen dat ZIJN ouders slecht zijn.
De illusies die zij heeft over haar ouders, moet ze zelf doorbreken als zij oud genoeg is daarvoor.
Dat mogen wij niet doen (als dat al zou lukken).
Het is al verwarrend genoeg voor haar.
Nieuwe regels, nieuwe mensen, ander huis en als van al het oude (en toch) vertrouwde leven niks overeind blijft (door de kritiek van "die" nieuwe mensen).
Waar hou je je dan aan vast?

Wat is goed? Wat is fout? Wat is normaal?
Wat zijn normen en waarden?
Het zijn dingen die wij mensen hebben bepaald, dit gebeurt niet automatisch.

Sterkte en heel veel geduld gewenst voor Fam. Funny

pi_4846332
Zusje...

Bedankt voor je verhaal. Ik ben me er zeker van bewust wat ons nog allemaal te wachten staat en jou verhaal heeft hier nog meer duidelijkheid in geschept. Dat het niet gemakkelijk wordt weten we ook, maar het enige wat we nu willen is rust voor dat meisje. Dat kunnen we haar nu bieden.

Het enige wat we nu kunnen doen is ons best en dat zullen we zeker ook doen...

pi_4846456
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 11:41 schreef Zusje het volgende:
Als jeugdhulpverlener ga ik er altijd van uit dat ouders hun kind niet opzettelijk beschadigen. Hier gaat vaak een ingewikkelde problematische voorgeschiedenis aan vooraf. Ga niet gelijk deze ouders veroordelen, want het is vaak onmacht en onkunde i.p.v. onwil. Probeer ook hun geschiedenis te begrijpen.
Als moeder en vriend elke dag verschrikkelijk veel drinken en dan ook nog eens in de keuken sex hebben terwijl de kinderen op de bank tv zitten te kijken, denk ik niet dat dit onwil is....

Maar jij hebt hier natuurlijk meer ervaring in en mee en zou er toch graag wat meer van willen weten....

pi_4859404
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 12:41 schreef Funny het volgende:

[..]

Als moeder en vriend elke dag verschrikkelijk veel drinken en dan ook nog eens in de keuken sex hebben terwijl de kinderen op de bank tv zitten te kijken, denk ik niet dat dit onwil is....

Maar jij hebt hier natuurlijk meer ervaring in en mee en zou er toch graag wat meer van willen weten....

Je bedoeld denk ik dat het wel onwil is?
Ik hoop dat de rompslomp met geitenwollensokken types (zoals zusje zei) meevalt. Het uit huis plaatsen is in elk geval een goede oplossing...

Ik heb vroeger zelf vanaf mijn 10e in een internaat gewoond, dat was meer omdat ik zelf niet de allermakkelijkste was. In het begin zag ik nou niet echt in welke verbeteringen het nu allemaal gaf. Maar als ik kijk wat er nu van mij terecht is gekomen, heb ik wel degelijk wat aan die hulp gehad! Ik weet precies hoe ik met bepaalde situaties moet omgaan, en ik ken mijzelf nu heel goed.

Als ik vroeger niet in dat internaat gewoond had, dan was ik nu waarschijnlijk een junk met een strafblad, zoals een aantal van mijn vroeger "vriendjes" dat nu zijn. Gelukkig ben ik wel goed terechtgekomen, en heb met succes alle opleidingen doorlopen, en heb een goeie baan met een salaris waar mijn vader U tegen zegt. En op mijn 22ste kocht ik zelf een huis. Ik zeg dat natuurlijk niet om op te scheppen, al ben ik er best trots op. Maar het is het bewijs dat een internaat, of pleeggezin in jullie geval op lange termijn zijn vruchten afwerpt!

pi_4860849
Het is al 600x gezegd, maar ... : ik ben blij dat er nog zulke mensen bestaan!
  woensdag 3 juli 2002 @ 02:39:01 #106
17205 Profesor
I have a dream!
pi_4860942
Na het lezen heel stil is..
De wereld schreeuwt huilend om mensen zoals jij
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_4890727
UPDATE PLEAZE
pi_4893105
Hier dan weer een update:

Woensdag een vrouw van jeugdzorg langs geweest bij ons. Heeft een tijd zitten praten over de situatie natuurlijk. Het kwam er op neer dat wij geen enkel recht hadden. Als haar moeder bij ons op de stoep zou staan om het meisje op te halen, kunnen wij daar niets aan doen. Maar dat zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren omdat de moeder aangegeven had dat het het beste was als ze een tijd uit huis geplaatst zou worden. Verder gaat jeugdzorg een aantal dingen uitzoeken, wat betreft verzekering enzo en of ze over 4 weken met ons mee op vakantie mag.

Gisterenavond belde de moeder van dat meisje op. Ze wilde kleren komen brengen. Dat was geen probleem uiteraard. toen ze voor de deur stond, vroeg ze of ze haar dochter even mocht zien. Ik kan en mag dat niet weigeren. Meisje uit bad gehaald en naar beneden meegenomen. Ze durfde dus niet wantr ze was bang dat haar moeder haar weer ging slaan. Dat ging natuurlijk niet gebeuren, want ik bleef er heel de tijd bij. Ze hebben even zitten "kletsen". Het was eigenlijk meer elkaar verwijten aanpraten en elkaar beschuldigen. Dit had dus geen zin en ik heb het meisje maar weer naar bad gestuurd en tegen de moeder gezegd dat we hier niet voor een oplossing zitten en dat de instanties dat maar uitzoeken. Ik heb ze toen maar netjes en vriendelijk verzocht ons huis maar te verlaten. Dat deed ze en zei wel dat ze zag dat haar dochter in goede handen was.

Met het meisje gaat alles fantastisch. Heeft het goed naar haar zin bij ons is ook heel vrolijk. We praten nauwelijks over de oude situatie want het enige wat we willen is haar rust en een leuke tijd geven. En dat gaat goed...

pi_4893602
Heel netjes opgelost moet ik zeggen.
Het was heel verstandig ieder in z'n waarde te laten, maar het geheel wel controleerbaar te houden teneinde de boel niet te kunnen laten escaleren.

Wat ik echt een lichtpuntje vind is dat de biologische moeder inziet, dat het idd het beste is dat haar dochter een tijd uit huis geplaatst is èn dat ze inziet dat ze bij jullie in goede handen is.

Verder ben ik blij te horen dat het kind weinig aanpassingsproblemen ondervindt en nu veel plezier kan hebben, zonder al teveel in te zitten over haar verleden. Ik hoop voor jullie dat ze gewoon mee mag op vakantie.

Wel ben ik eigenlijk benieuwd naar hoe je eigen kinderen erop reageren. Voor hun is het echter ook een drastische verandering waar ze opeens rekening mee moeten houden...

Tot slot; Veel succes, want het begin in de goede richting is er !

pi_4893731
dat is wel erg K-U-T.

Zeker voor het meisje zelf.

Wel goed dat jullie zo gehandeld hebben.

pi_4893835
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 09:53 schreef Logical het volgende:
Wel ben ik eigenlijk benieuwd naar hoe je eigen kinderen erop reageren. Voor hun is het echter ook een drastische verandering waar ze opeens rekening mee moeten houden...
Het valt voor onze eigen dochter niet echt mee. Omdat dat andere meisje iets meer aandacht krijgt, probeert onze eigen dochter ook wat meer aandacht te trekken. Uiteraard hebben we met onze eigen dochter gepraat hierover en ze kan het gelukkig allemaal wel begrijpen. Tevens kunnen beide meiden heel erg goed met elkaar opschieten.

In ieder geval geven we genoeg aandacht nu aan beide meiden en gaat het al een stuk beter....

pi_4893941
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 10:43 schreef Funny het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk niet denken dat alles al rond is natuurlijk. Jeugdzorg komt morgen praten met ons en daarna zullen er nog veeeeeeeeele gesprekken volgen.
Dit is nu een voorlopige oplossing waar iedereen mee geholpen is en zeker dat meisje...

to be continued...

Keep up the good work Funny!
Fantastisch om te lezen dat jouw gezin zich zo bekommerd om dat meisje.
ik hoop voor dat meisje dat ze goed terecht komt en zich zonder zorgen kan ontwikkelen tot volwassene.

vrijdag 5 juli 2002 @ 11:13:51 #113
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4894292
quote:

[..]

Yep, hier wel .
quote:
Gemakszucht, gebrek aan 1e crisisopvangplaatsten e.d.
quote:
Ik niet.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 21:15:12 #114
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_4902234
Vind het klasse hoe jullie zo bereid zijn dat meisje op te vangen.

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om kinderen bij hun ouders weg te halen en dat is op zich niet slecht, maar een beetje gezond verstand zou een hoop stille tochten voorkomen...

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  vrijdag 5 juli 2002 @ 22:04:57 #115
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_4902729
Ook ik zat me te verbazen over hoe simpel het allemaal ging met de Jeugdzorg. Zeker omdat ik de andere kant ken. Ik wil hier graag wat over vertellen, maar niet omdat ik het een slechte zaak vind, ik vind het in deze situatie juist geweldig opgelost. Funny, je vrouw en jij zijn dappere mensen en zoals Profesor al zei: de hele wereld schreeuwt huilend om mensen zoals jij.....

Ik heb jaren therapie gehad, vanwege misbruik binnen het gezin. Het ging NIET om mn ouders, dat wil ik even benadrukken. Toen ik een jaar of 12 was en de therapie nog altijd niet verder ging dan het kwebbelen over wat ik op school deed en in mn vrije tijd deed wilde ik ermee stoppen. Ik schoot er niks mee op. De gedachte erachter was trouwens dat als ik over de ellende wilde praten ik daar zelf wel mee zou komen. Lekker slim, misbruikte mensen beginnen echt niet zomaar over het grootst bewaarde geheim ever maargoed. Dat terzijde.
Toen ik aangaf dat ik wilde stoppen met therapie hebben de hulpverleners ter plekke icm Jeugdzorg geprobeerd om de ouderlijke bevoegdheid te ontzeggen van mijn ouders. Ze vonden nl dat ik ingepraat zou zijn door hun en niet meer naar therapie zou mógen. De grootste onzin dus, want ik had er gewoon geen reet aan. Godzijdank heeft er iemand bij Jeugd&Gezin nog wel opgelet tijdens de college's, want die heeft ervoor gezorgd dat ik nog gewoon bij mn ouders kon blijven. Maar daar is heel wat papierwerk overheen gegaan...

En dat is dus de andere kant. Ik ben blij dat de moeder zelf aangeeft dat het beter is om die meid buitenshuis te plaatsen, dan heb je dáár in elk geval geen zorgen over. Damn. Ik heb het hier ff zwaar mee. Maargoed, dat hoort verder niet in dit topic, sorry

Anyway, wat ik wil zeggen, je vrouw en jij zijn kanjers. Je dochter ook trouwens, dat ze goed begrijpt waar het allemaal om gaat en dat ze het accepteert. Ik heb diep respect voor hoe je hier mee omgaat en ik zou echt PRECIES hetzelfde doen in deze situatie. Kom niet aan een kind, want dan kom je aan mij En dan ben je nog niet klaar

Maargoed, Zusje heeft wel gelijk dat de ouders helemaal buitensluiten geen goed idee is. Het gesprekje tussen moeder en dochter lijkt me daarom niet verkeerd. Het verliep dan wel niet geweldig, maar het is beter dan het helemaal buitensluiten. Overigens ben ik het er niet mee eens dat het onmogelijk is om nieuwe normen en waarden aan te leren voor een kind. De normen en waarden van thuis gelden bv ook niet op school. In een gemiddeld gezin is het vaak gewenst om bv emoties te uiten, maar in een klas word je 'afgemaakt' als je huilt, dus pas je je in een nieuwe omgeving aan. Het is maar een voorbeeld. Dat switchen is dus vaak absoluut geen probleem, dat doet iedereen de hele dag.

Knuffels!!!!!!!

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_4905725
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 22:04 schreef Pridemeid het volgende:
Ook ik zat me te verbazen over hoe simpel het allemaal ging met de Jeugdzorg. Zeker omdat ik de andere kant ken. Ik wil hier graag wat over vertellen, maar niet omdat ik het een slechte zaak vind, ik vind het in deze situatie juist geweldig opgelost. Funny, je vrouw en jij zijn dappere mensen en zoals Profesor al zei: de hele wereld schreeuwt huilend om mensen zoals jij.....

Ik heb jaren therapie gehad, vanwege misbruik binnen het gezin. Het ging NIET om mn ouders, dat wil ik even benadrukken. Toen ik een jaar of 12 was en de therapie nog altijd niet verder ging dan het kwebbelen over wat ik op school deed en in mn vrije tijd deed wilde ik ermee stoppen. Ik schoot er niks mee op. De gedachte erachter was trouwens dat als ik over de ellende wilde praten ik daar zelf wel mee zou komen. Lekker slim, misbruikte mensen beginnen echt niet zomaar over het grootst bewaarde geheim ever maargoed. Dat terzijde.
Toen ik aangaf dat ik wilde stoppen met therapie hebben de hulpverleners ter plekke icm Jeugdzorg geprobeerd om de ouderlijke bevoegdheid te ontzeggen van mijn ouders. Ze vonden nl dat ik ingepraat zou zijn door hun en niet meer naar therapie zou mógen. De grootste onzin dus, want ik had er gewoon geen reet aan. Godzijdank heeft er iemand bij Jeugd&Gezin nog wel opgelet tijdens de college's, want die heeft ervoor gezorgd dat ik nog gewoon bij mn ouders kon blijven. Maar daar is heel wat papierwerk overheen gegaan...

En dat is dus de andere kant. Ik ben blij dat de moeder zelf aangeeft dat het beter is om die meid buitenshuis te plaatsen, dan heb je dáár in elk geval geen zorgen over. Damn. Ik heb het hier ff zwaar mee. Maargoed, dat hoort verder niet in dit topic, sorry

Anyway, wat ik wil zeggen, je vrouw en jij zijn kanjers. Je dochter ook trouwens, dat ze goed begrijpt waar het allemaal om gaat en dat ze het accepteert. Ik heb diep respect voor hoe je hier mee omgaat en ik zou echt PRECIES hetzelfde doen in deze situatie. Kom niet aan een kind, want dan kom je aan mij En dan ben je nog niet klaar

Maargoed, Zusje heeft wel gelijk dat de ouders helemaal buitensluiten geen goed idee is. Het gesprekje tussen moeder en dochter lijkt me daarom niet verkeerd. Het verliep dan wel niet geweldig, maar het is beter dan het helemaal buitensluiten. Overigens ben ik het er niet mee eens dat het onmogelijk is om nieuwe normen en waarden aan te leren voor een kind. De normen en waarden van thuis gelden bv ook niet op school. In een gemiddeld gezin is het vaak gewenst om bv emoties te uiten, maar in een klas word je 'afgemaakt' als je huilt, dus pas je je in een nieuwe omgeving aan. Het is maar een voorbeeld. Dat switchen is dus vaak absoluut geen probleem, dat doet iedereen de hele dag.

Knuffels!!!!!!!

prrrrrrr

Zo das schrikken pridemeid!!! En funny, bedankt voor de update! Het doet me goed dat ook haar echte moeder inziet dat ze bij jullie beter af is zo! Ongelovelijk dat er maar zo weinig mensen als julie zijn !!

maar nu ga ik slapen, want morgen heb ik een technoffest van 10 -00uur

doei, greetz noki_JA

pi_4989344
Hoe staan de zaken ervoor?
  zaterdag 13 juli 2002 @ 16:12:56 #118
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_4995600
quote:

Denk dat maar niet te snel, een kind van tien gaat niet zomaar in een speeltuin slapen. Ik vind het altijd jammer dat er zo getwijfeld wordt aan de waarheid van uitspraken die kinderen maken. Zo worden veel kinderen die daadwerkelijk iets kwijt willen in een benarde situatie geplaatst... Wanneer ze van te voren weten dat ze niet geloofd zullen worden zullen minder snel problemen in het open brengen...
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_5046820
**schopje**

Ben wel weer even nieuwschierig hoe het nu gaat bij jullie, Funny.

gr Angel

pi_5054468
Ja funny, ben je er nog?
pi_5056869
funny, wat je doet is super. er zouden meer van zulke mensen moeten zijn.
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  woensdag 17 juli 2002 @ 23:57:08 #122
27390 FLipKick
Confused!?
pi_5057924
damn funny... kheb net ff al je posts gelezen.
En weet je wat.

Het zijn mensen zoals funny die ervoor zorgen dat we nog trots kunnen zijn op de maatschappij ondanks de criminaliteit

Het is jammer dat ik nog een tiener ben anders had ik echt wel economisch gezien willen helpen.

Damn...
Wat jij doet is echt super
Damn... geen woorden voor.

pi_5058162
Is er misschien inmiddels ook bekend hoe het nu met dat kleine zusje van vier is, die nog bij de ouders woont?
Ars longa, vita brevis
pi_5060140
Funny heeft het een beetje druk gehad, maar hier is weer een update...

Het gaat redelijk goed. Dat meisje heeft het bij ons goed naar haar zin. Kan ook goed met de andere kinderen in de buurt spelen enzo, dus dat gaat wel goed. Er is wel behoorlijk wat strijd tussen mijn eigen dochter en dat meisje. Maar dat was denk ik wel te verwachten. We kijken hoe dat nu gaat en in de toekomst.
Verder is ze gisteren naar het politieburo geweest om officieel aangifte te doen. Het is nu ook even afwachten wat daar uit komt.

Verder gaan wij zelf over 2 weken op vakantie en of ze mee kan en mag is ook nog niet duidelijk. Ze staat bij haar moeder in het paspoort bijgeschreven, dus haar moeder zou toestemming moeten geven dat ze mee kan. Ik denk echter zelf niet dat haar moeder toestemming geeft, omdat ze het niet gunt dat dat meisje plezier heeft.... erg triest eigenlijk.

dat was het weer even in het kort....

donderdag 18 juli 2002 @ 11:24:44 #125
15475 Zeo-kz
- He knows death to the bone -
pi_5061314
Beste remedie: Net als traditie in Zuid-Europese landen vind ik dat je als buren en al helemaal als mens, je moed bij elkaar moet rapen, trommel de halve buurt erbij op met stenen en stokken, en sla die klootzak die dat meisje dat allemaal aandoet helemaal de cholera in, ook de moeder als ze het verdient.

Er zal nooit kunnen worden nagetrokken wie er schuld heeft omdat het een hele wijk is die ervoor opkomt.

Zo krijg je die moeder ook nog zo ver om haar toestemming te laten geven voor een leuke vakantie voor het meisje!

Niet teveel denken mensen, meer doen!

~> Only to God i Shall Surrender <~§~> Tantum Ut Deus Ego Vadum Trado <~
°§° Ego Precor Vos ..... Iuguolo Meus Vita°§°
  donderdag 18 juli 2002 @ 12:19:58 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_5061925
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 08:17 schreef Funny het volgende:
Er is wel behoorlijk wat strijd tussen mijn eigen dochter en dat meisje. Maar dat was denk ik wel te verwachten. We kijken hoe dat nu gaat en in de toekomst.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het heel bewonderenswaardig dat jullie dit meisje opvangen, maar letten jullie er wel een beetje op dat dit geen problemen met jullie dochter gaat geven? Ik kan me namelijk voorstellen dat het erg moeilijk te verkroppen voor haar is dat er een kind bijkomt in het gezin waar plotseling heel veel aandacht naar uitgaat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_5062035
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 12:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het heel bewonderenswaardig dat jullie dit meisje opvangen, maar letten jullie er wel een beetje op dat dit geen problemen met jullie dochter gaat geven? Ik kan me namelijk voorstellen dat het erg moeilijk te verkroppen voor haar is dat er een kind bijkomt in het gezin waar plotseling heel veel aandacht naar uitgaat.

Het is ook heel erg moeilijk voor haar. Dat weten we en we doen er alles aan om onze dochter nog meer aandacht te geven als ze al kreeg....
  donderdag 18 juli 2002 @ 15:36:15 #128
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_5064191
quote:
Praatje gaan maken met die ouders lijkt me, taperecorder in je zak, alles opnemen...
Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
  donderdag 18 juli 2002 @ 15:43:36 #129
14614 Pridemeid
dromenvanger
pi_5064268
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 15:36 schreef Revian het volgende:

[..]

Praatje gaan maken met die ouders lijkt me, taperecorder in je zak, alles opnemen...

Jouw sig: Ignorance is a bliss -> idd jongen, djiez, lees de rest van het topic ff
Je bedoelt het vast goed, maar tis wel een btje maffe actie zo

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
  donderdag 18 juli 2002 @ 15:55:21 #130
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_5064399
Wauw... Ik hoop dat het meisje hiermee een stukje rust krijgt en top dat jullie dit doen!
pi_5066038
Thnx voor de update funny! Jammer dat het een beetje botst met je eigen dochter. Begrijpt ze wel dat jullie nog steeds heel veel van haar houden en dat dat meisje het nu even iets harder nodig heeft? Wat gaat er met het meisje gebeuren in het geval dat ze niet meemag met vakantie? Want het lijkt me erg moeilijk als ze weer bij andere mensen gaat en bij haar eigen "ouders" lijkt me ook niet echt om over naar huis te schrijven. Hebben je vrouw en jij zelf geen problemen met elkaar gekregen door deze situatie, want ik kan me voorstellen dat het best discusies op kan leveren dat jullie dochter klaagt over te weinig aandacht nu. Ik hoop dat julle op 1 lijn liggen met elkaar, wan het zou niet leuk zijn als je iemand probeert te helpen en je eigen relatie zou er dan onder leiden.
Sterkte allemaal iig!
pi_5093442
Funny en je vrouw you've got my respect!!!!

Gelukkig dat jullie er wat aan gedaan hebben en nog steeds doen ook al bots het tussen jullie dochter en haar.

En die vriend van die moeder die blijkbaar zijn handjes los heeft zitten mogen ze ban mij zonder pardon afschieten en de moeder erbij want die doet er ook nix aan. (ook al is het niet de beste manier om het op te lossen) maar toch afknallen die hap weg ermee met dat gespuis !!!

En nogmaals RESPECT voor jou en je vrouw.

pi_5094325
Met dr moeder afschieten berijk je niks. Zou ook als eerste bij mij opkomen, maar als het meisje later groot wordt kan er altijd de behoefte aan een moeder ontstaan. Doordat het meisje mischien de slechte dingen vergeet en haar een tweede kans wil geven.
  zondag 21 juli 2002 @ 02:26:52 #134
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_5094596
Compliment voor jouw en je vrouw
  zondag 21 juli 2002 @ 04:08:37 #135
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_5095203
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 08:17 schreef Funny het volgende:

Verder gaan wij zelf over 2 weken op vakantie en of ze mee kan en mag is ook nog niet duidelijk. Ze staat bij haar moeder in het paspoort bijgeschreven, dus haar moeder zou toestemming moeten geven dat ze mee kan. Ik denk echter zelf niet dat haar moeder toestemming geeft, omdat ze het niet gunt dat dat meisje plezier heeft.... erg triest eigenlijk.

dat was het weer even in het kort....

Indien ze niet mee mag/kan, waar gaat ze dan heen?
Overigens hoe gaat het met haar 4-jarig zusje?
  zondag 21 juli 2002 @ 14:18:13 #136
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_5097326
quote:
Op zondag 21 juli 2002 04:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]
Overigens hoe gaat het met haar 4-jarig zusje?

Ik heb het hele topic ff doorgelezen en inderdaad: is er nieuws over dat meisje? Zit zij nog bij haar ouders? Dat zou wel erg zijn.

Verder niets dan lof, en vooral heel veel suc6 gewenst

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  maandag 22 juli 2002 @ 22:37:35 #137
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_5115279
Ook ik ben diep aangesproken door de hulpvaardigheid van Funny en zijn vrouw en vind het geweldig! Alleen inderdaad... er staat verder haast niets over wat er met dat 4 jarige meisje is gebeurd... ik hoop dat ook voor haar een goede en liefdevolle plek gezocht is/wordt...
patat ftw :)
pi_5118777
We kregen gisteren dus nu definitief te horen van jeugdzorg dat haar moeder niet wil dat ze met ons mee gaat op vakantie. Ze mag in die periode ook niet bij haar moeder zijn. Dus wat er in die tijd met haar gebeurt is nog niet duidelijk. En of ze na onze vakantie weer terug bij ons komt, weten we ook nog niet.

Verder vragen jullie steeds naar haar zusjes van 4 en 5. We hebben bij jeugdzorg aangegeven dat er ook naar die 2 meisjes gekeken moet worden, maar dat is het enige wat we doen. We kunnen ons niet met heel de familie bemoeien. Het is een groot gezin en ze hebben allemaal problemen.

De familie spoort echt niet 100%. Vorige week nog, stond haar broer die ook in een tehuis zit (was het weekend bij zijn moeder) bij ons voor de deur en "keel doorsnij bewegingen" naar ons te maken omdat hij te horen had gekregen dat zijn zusje met onze dochter samen in bad zat. Nou ik weet niet wat de overige fokkers hiervan denkt, maar ik vind dit vrij normaal.... Die gozer dus niet... Die gozer spoort echt niet...

Dat was weer even een update...

pi_5118846
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 09:12 schreef Funny het volgende:

De familie spoort echt niet 100%. Vorige week nog, stond haar broer die ook in een tehuis zit (was het weekend bij zijn moeder) bij ons voor de deur en "keel doorsnij bewegingen" naar ons te maken omdat hij te horen had gekregen dat zijn zusje met onze dochter samen in bad zat. Nou ik weet niet wat de overige fokkers hiervan denkt, maar ik vind dit vrij normaal.... Die gozer dus niet... Die gozer spoort echt niet...

Dat was weer even een update...

Weet jij veel wat er pcies in dat huis rondspeelt?
Als je niet pcies weet wat er is gebeurt in dat huis kan je niet zomaar zeggen dat iemand niet spoort, HOE die kinderen ook worden behandeld.

Je moet niet vergeten dat die fam. niet helemaal lekker in elkaar zit door omstandigheden en dat die jongen prolly geestelijk niet meer helemaal goed in zn vel zit.
misschien is er sprake geweest van sexuele mishandeling?
2 meisjes samen in bad klinkt voor ons heel normaal in de oren maar misschien is dat voor hem hoe dan ook een enger id.

toch vind ik t knap van jullie dat jullie je er gewoon doorheen slaan.
ik hoop dat t ook goed afloopt.
met die vakantie enz.

Microsoft, I think, is fundamentally an evil company. -James Clark, Netscape... ~~ If the world didnt suck we would all fall off...
pi_5119004
Ik weet natuurlijk meer van die familie af, maar dat hoef ik hier natuurlijk niet allemaal neer te zetten. dat die familie niet spoort is algemaan bekend, maar in details ga ik hier niet treden.
Ik weet gelukkig dus wel waar ik over praat...
  dinsdag 23 juli 2002 @ 10:22:50 #141
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_5119200
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 07:58 schreef Funny het volgende:
Met alle respect, maar die ouders van dat meisje kennen we helemaal niet en ik wil ze ook niet kennen.
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 09:51 schreef Funny het volgende:
Ik weet natuurlijk meer van die familie af, -knip-
Ik weet gelukkig dus wel waar ik over praat...
hmmmz... beetje tegenstrijdig...
maar goed... inmiddels ben je dan ook 3 weken verder...
pi_5119232
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 10:22 schreef daniman het volgende:

[..]

[..]

hmmmz... beetje tegenstrijdig...
maar goed... inmiddels ben je dan ook 3 weken verder...

Zoals je zelf al aangaf, is het inmiddels 3 weken verder!!
In 3 weken, waar je er constant mee bezig bent krijg je verschrikkelijk veel te horen en te zien...
  dinsdag 23 juli 2002 @ 16:42:30 #143
5612 DarkIce
ik fok, jij fokt, wij fokken
pi_5123264
Verschikkelijk dat mensen zulke dingen kunnen doen.

En heel goed dat jullie voor haar zorgen alleen wat geeft dat dan weer een problemen. Echt zo vervelend.
Heb zelf ook zoiets in de familie meegemaakt en weet dat bedreigingen je leven echt heel angstig kunnen maken.
En zulke mensen zijn vaak gek genoeg om ook daadwerkelijk idiote dingen te doen.
Echt sick.

Veel succes met de hele situatie.

kill nothing but time
  dinsdag 23 juli 2002 @ 18:35:46 #144
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_5124738
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 10:28 schreef Funny het volgende:

[..]

Zoals je zelf al aangaf, is het inmiddels 3 weken verder!!
In 3 weken, waar je er constant mee bezig bent krijg je verschrikkelijk veel te horen en te zien...

dat wil ik wel geloven!!! Nou ja hou iig het hoofd koel... en sterkte met de situatie en alles...
pi_5130404
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 09:12 schreef Funny het volgende:
We kregen gisteren dus nu definitief te horen van jeugdzorg dat haar moeder niet wil dat ze met ons mee gaat op vakantie. Ze mag in die periode ook niet bij haar moeder zijn. Dus wat er in die tijd met haar gebeurt is nog niet duidelijk. En of ze na onze vakantie weer terug bij ons komt, weten we ook nog niet.
Zonde, en vreemd dat die moeder vanwie het kind immers uit huis geplaatst is daar nog enige zeggenschp over heeft.
quote:
Verder vragen jullie steeds naar haar zusjes van 4 en 5.
Ik had begrepen dat er slechts 1 zusje was, maar er zijn er dus zelfs nog 2 aldaar woonachtig die blootstaan aan diverse vormen van mishandeling...
quote:
Wederom zonde, ik kreeg eerder de indruk dat hij erg blij was met jullie:
quote:
Gisterenavond laat belde haar broer nog. Die is ook al uit huis omdat het totaal niet klikt tussen hem en zijn moeder. Haar zusje, dat meisje wat dus bij ons komt, kan heel goed met hem opschieten, maar ze mogen van haar moeder geen kontakt met elkaar hebben.
Maar goed, haar broer vroeg dus of dat meisje nog bij ons was, maar dat was niet meer zo. Toen hebben we nog een tijdje over de situatie thuis zitten praten en dat moet echt verschrikkelijk zijn. Ze hebben nog een zusje van 4, die inmiddels ook al door die man geslagen wordt. Het wordt steeds gekker.
Haar broer vertelde ook nog dat hij ook bezig is met allerlei hulpinstanties in te schakelen, maar dat het volgens hem niet echt opschoot. Nou, dat zelfde gevoel heb ik dus ook.
Wij hebben tegen hem gezegd dat we proberen om als zijn zusje hier is zo goed als het kan voor haar te zorgen en proberen haar een beetje plezier te geven zodat ze haar problemen tenminste een beetje kan vergeten. Hij was daar heel erg blij mee....
Hij kan ons in ieder geval ook altijd bellen als hij ergens mee zit of gewoon even wil praten...

Maar misschien is dit een andere broer (ik ben niet volledig op de hoogte, ik dacht immers ook dat er sprake was van 1 zusje).

Ik denk dat men met name vroeg naar het andere zusje (zusjes) omdat deze nog veel jonger zijn en zich nog veel minder kunnen verweren tegen de mishandelingen, zowel fysiek als verbaal (bv op school), maar ik begrijp dat jij dat niet allemaal voor je rekening kunt nemen.
Dit is een zaak van de kinderbescherming, waarom het ene kind wel beschermen (uit huis plaatsen) en de anderen niet, dat begrijp ik niet, met name omdat jij aangeeft dat het meisje van 4 ookal mishandeld wordt.

Wat een puinhoop.

-
pi_5130492
Misschien was ik inderdaad niet helemaal duidelijk.
De familie is eigenlijk heel groot. Ze heeft 2 zussen die al uit huis zijn. Daarnaast heeft ze nog 2 zusjes, van 4 en 5 die ook geslagen worden, en dan heeft ze ook nog 2 broers. 1 van 21 die op zich zelf woont en 1 van 13 die in een tehuis zit.
Al deze kinderen hebben problemen met hun moeder of de vriend van moeder.

Er was een opmerking gemaakt dat die moeder nog steeds zeggenschap over dat meisje heeft. Dat is inderdaad zo. Zolang de moeder niet uit de ouderlijke macht ontzet is, heeft zij nog alles te zeggen over haar, ondanks dat ze bij ons woont. Raar, maar waar.

Verder komt iemand van jeugdzorg deze morgen langs om aan haar te vertellen dat ze definitief niet mee mag op vakantie. Triest, maar waar. Waar ze in de periode naar toe moet als wij op vakantie zijn, weet ik niet en zal vandaag wel besproken worden.

I'll keep you posted...

pi_5133581
Bedankt voor de update Funny! Normaal is een topic na een paar dagen niet meer interessant, maar dit grijpt mij en nog vele anderen echt aan en wil ik blijven volgen tot er geen belangrijke ontwikkelingen meer zijn en alles goed gaat.

Hebben die mensen nog nooit van geboortebeperking gehoord als ze zoveel kinderen hebben, waarmee ze allemaal ruzie hebben? Erg dat ze niet meemag op vakantie, maar dat is weer beter voor je eigen dochter, zodat jullie haar weer de aandacht kunnen geven die ze zo hard nodig heeft. En er bestaat gelukkig telefoon, zodat jullie elkaar kunnen bellen om te horen of alles goedgaat.

Keep us informed! greetz noki_JA

pi_5133990
fijn dat je blijft updaten!
pi_5134050
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het heel erg goed vind dat je dit meisje probeert te helpen.

Ik vraag me allee soms af of je je beseft waar je aan begonnen bent. Ik verbaas me er namelijk over dat je gewoon op vakantie wilt gaan terwijl je niet weet waar het meisje naar toe gaat, en of het nog wel bij jullie terugkomt.
Ik snap dat je gezin "recht" heeft op vakantie, maar zij maakt nu ook deel uit van je gezin
Wat nu als ze in een ander gezin wordt geplaatst en ze niet meer terugkomt? Zij heeft het zo te horen heel erg naar haar zin bij jullie, dus dat zal een extra klap zijn.

Ik weet dus niet of je hieraan gedacht hebt (zal wel), dus ik vroeg me af wat je van plan bent om te gaan doen?

Nogmaals ik heb echt respect voor wat je doet, maar deze vraag kwam in mij op. Hopelijk neem je het me niet kwalijk dat ik hem stel

pi_5142702
Ze maakt inderdaad deel uit van ons gezin, alhoewel jeugdzorg verteld heeft aan ons dat dit (bij ons wonen) een tijdelijke oplossing voor dat meisje zou zijn.
We vinden het heel erg dat ze niet met ons me mag op vakantie, maar we vinden ook dat ons gezin rust nodig heeft na alles wat er gebeurt is. Daarbij hebben we allebei een drukke baan, dus we zijn echt aan vakantie toe...
We hadden graag gezien dat ze mee kon. Wat er nu met haar gaat gebeuren, is nog niet geheel duidelijk. En wat er gaat gebeuren als wij weer terug zijn, is ook nog niet bekend.

Keep you posted....

pi_5143264
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 07:55 schreef Funny het volgende:
...
We vinden het heel erg dat ze niet met ons me mag op vakantie, maar we vinden ook dat ons gezin rust nodig heeft na alles wat er gebeurt is. Daarbij hebben we allebei een drukke baan, dus we zijn echt aan vakantie toe...
....
denk dat dit idd ook erg belangrijk is, deze situatie is namelijk niet niks.

mijn respect heb je

pi_5144278
Ik hoop voor je dat ze goed terrecht komt als jullie op vakantie zijn. Ik denk niet dat jullie anders kunnen genieten van de vakantie.
pi_5144508
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 11:55 schreef Saskatchewan het volgende:
Ik hoop voor je dat ze goed terrecht komt als jullie op vakantie zijn. Ik denk niet dat jullie anders kunnen genieten van de vakantie.
Daar kan je weleens gelijk in hebben....:'(
pi_5144548
Ze heeft nu trouwens te horen gekregen dat ze niet mee mag?
(ze zouden het gistermorgen vertellen toch?)

Hoe nam ze het op?

pi_5144602
Jeugdzorg heeft het gisteren inderdaad aan haar verteld en ze was er helemaal niet blij mee. Tranen met tuiten heeft ze gehuild.
Gelukkig zijn we savonds wat leuke dingen gaan doen, dus gaat het nu wel weer goed met haar.
pi_5144612
Maar waar ze naar toe moet dan is nog onbekend?
pi_5144638
Jeugdzorg is nu een oplossing voor haar aan het zoeken...
pi_5185924
Zoals ik al eerder vermeld heb, mag ze dus niet met ons mee op vakantie en waren ze een oplossing aan het zoeken. Die oplossing is er nu.
Ze gaat 1 week naar haar vader, daarna 1 week naar haar zus en daarna nog 1 week op zomerkamp.
Na deze drie weken gaat ze voorgoed bij haar vader wonen. Dat is met jeugdzorg zo afgesproken. Mijn vrouw was vrijdag bij haar vader met dat meisje op visite. Vader moeilijk doen, van wij werken allebei en weten niet hoe dit op te vangen enzo, maar dat zelfde probleem hebben wij ook. Mijn vrouw en ik werken ook en toch wisten we elke keer een oplossing te vinden voor beide meiden. Hij moet dat dus ook kunnen.
aanstaande vrijdag gaat ze naar haar vader. Daarna is het dus over en hebben we onze plicht gedaan. Ze is dan een maand bij ons geweest en hebben haar een leuke tijd kunnen bieden. Meer kunnen we niet doen en ik ben er van overtuigd dat het nu allemaal wel goed komt.

Ik wil alle fokkers bedanken die ons een hart onder de riem gestoken hebben en wij ,funny en vrouw, kunnen ons nu gaan voorbereiden op de komst van ons 2de, nieuwe, kindje.....

pi_5186817
Respect over hoe je dit hebt afgehandeld funny. Dat kind had geen betere vriendin kunnen hebben met zulke ouders.

Veel geluk met eventueel een 2e kind in de toekomst

pi_5189410
En hoe gaat het nu met jou funny ? Ik kan me zo voorstellen dat ondanks dat je op vakantie gaat, het door je hoofd zal blijven spoken. Het is opeens weer een grote verandering binnen je gezin in korte tijd...

Waarschijnlijk zal dit iig je eigen dochter goed doen en heb je nu iets heeel moois om naar uit te kijken en naar toe te leven ! (poep luiers enzo )

Verder rest mij nog te vertellen dat ik het echt perfect vind zoals je het hebt afgehandeld ! Door jullie heeft er weer een angstig meisje een betere hoop op de toekomst gekregen

pi_5196847
Funny! Bedankt voor jullie super optreden in deze situatie!! Eigenlijk verdienen jullie een standbeeld, want dat dit nog bestaat is helaas heel bijzonder! Wens dat kindje ook maar sterkte van iedereen hier!
pi_5225676
Morgen is dus de laatste dag dat ze bij ons is. Daarna gaat ze naar haar vader toe. Eerlijk gezegd zijn we wel blij dat het voorbij is. Haar familie (broer, zussen en vader) stelt zich zo gemakkelijk op. Haar zus bijvoorbeeld heeft vakantie, is gewoon thuis, maar heeft nog geen een keer gevraagd of dat meisje is een dag bij haar langs wil komen... Haar broer die tot vervelends toe bij ons langs komt, daar wordt ik ook ziek van. Vader die weinig aandacht voor haar heeft...Gelukkig is het morgen voorbij en gaan we lekker op vakantie.

Door deze situatie is onze eigen dochter al 2 keer van huis weggelopen. Dat doet ze normaal helemaal niet. We zijn hier natuurlijk vreselijk van geschrokken. Daarom hebben we tegen jeugdzorg ook gezegd dat ze na onze vakantie niet meer bij ons terug kan komen en dat ze maar een andere oplossing moeten zoeken. Mijn eigen dochter vind ik belangrijker dat het goed met haar gaat en dat ze lekker in haar vel zit. dat is nu niet het geval.

We zijn er van overtuigd dat we goed werk hebben gedaan, maar dat het nu tijd wordt om aan ons zelf te gaan denken. Ze heeft familie genoeg die geen poot uitsteken en die moeten nu de verantwoordelijkheid maar nemen....

donderdag 1 augustus 2002 @ 12:57:55 #163
15149 righteye
Het rechteroog dus.....
pi_5228278
Allereerst bedankt voor alles jullie tot nu toe voor die meisjes gedaan hebben. Ik kan hier alleen maar diep respect voor voelen. Als ik het voor het zeggen had kregen jullie een lintje !

Je moet uiteraard voorkomen dat dergelijke zaken een negatieve impact hebben op jouw/je gezin. Verstandig daarom dat er naar andere oplossingen gekeken wordt.

Het enige wat wij als mede-mensen kunnen doen is een oogje in het zeil houden, hulp aanbieden en zo nodig andere mensen op de hoogte brengen. Jullie hebben meer als dat gedaan en daarvoor nogmaals diep respect en dank.

Fijn om te horen dat er nog mensen zijn die dit soort problemen aangaan. Er zijn er genoeg die net doen of er niets aan de hand is.

Wijsheid, Sterkte en geluk voor de toekomst.

[Dit bericht is gewijzigd door righteye op 01-08-2002 12:59]

Life's a piece of shit, when you look at it, a laugh, a cry, a tear and then it's gone....
pi_5228281
Moeilijke, maar juiste beslissing funny! Het zal dan de laatste tijd niet al te gezellig zijn geweest tussen die twee meiden. Ik hoop dat dat meisje bij haar vader een goed leven krijgt, ondanks dat ie eerst geen aandacht voor haar had.

En vooral dat het met jullie dochter helemaal weer goed zit nu. Want altijd eerst aan jezelf denken en dan kijken of je een ander kan helpen. Bedankt voor alles!

pi_10255994
rotouders
pi_10256137
Adners kick je even aan oud topic omhoog?
Maar toch wel beniuwd hoe het nu gaat
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:30:11 #167
52421 Miss_X
100% woman
pi_10256288
quote:

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, een kind van 10 is slimmer dan je denkt
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:45:55 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10256761
Onnodige topickick.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')