abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98599887
Ik ben onlangs gestopt met mijn masteropleiding aan TU Delft, waarvan ik 2 jaar letterlijk geen enkel vak heb gehaald, zelfs na keihard werken. Elk idioot zou eerder zijn gestopt, maar ik ben van de 'never quit' mentaliteit, maar uiteindelijk ga ik mijzelf niet voor de gek houden als het toch niet lukt.

Nou was dit niet de eerste master wat mijn keus was, maar godsamme wat mis ik het nu al ;( Ik was van plan om een andere te doen na de zomer, want als ik met deze door zou gaan zou het nog minimaal 3 jaar duren, plus kutleraren. Maar nu ben ik depressief geworden, krijg ik heimwee naar iets waar ik 2 jaar hard voor gewerkt hebt zonder resultaat, het voelt net als een Stockholmsyndroom van een universiteit ;(

Wat ik zelf denk is dat ik een ander master kan doen op dezelfde uni zodat dit gevoel weggaat, maar dat kost ook weer 2,5 jaar op z'n minst... liever dan in 2 jaar klaar zijn op een ander universiteit, wil sowieso iets richting management doen. Mijn god wat een rotgevoel heb ik ;(
pi_98599999
Als je 'onlangs' gestopt bent, kun je het dan gewoon niet weer oppakken? En even in de zomer een paar uurtjes per week besteden aan je studie, als dat mogelijk is.
I reject reality and substitute my own
pi_98600089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef CindieY het volgende:
Als je 'onlangs' gestopt bent, kun je het dan gewoon niet weer oppakken? En even in de zomer een paar uurtjes per week besteden aan je studie, als dat mogelijk is.
Dat is wel mogelijk, maar ELKE keer als de tentamens komen, heb ik het gevoel van: waarom doe ik dit nog?

Dit ga ik nog 3 jaar moeten meemaken, ik ben geen quitter, maar als iets niet lukt dan moet men het ook niet doen. Het is niet dat ik het niet wil en de motivatie niet heb, het is dat ik niets haal.
pi_98600117
welke master?
pi_98600226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:22 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Dat is wel mogelijk, maar ELKE keer als de tentamens komen, heb ik het gevoel van: waarom doe ik dit nog?

Dit ga ik nog 3 jaar moeten meemaken, ik ben geen quitter, maar als iets niet lukt dan moet men het ook niet doen. Het is niet dat ik het niet wil en de motivatie niet heb, het is dat ik niets haal.
Wat mis je dan precies aan die masteropleiding? Want dat volg ik niet helemaal.
I reject reality and substitute my own
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:33:39 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98600483
Maar als je managment gaat doen, weet je sowieso dat je een kutstudie doet.

Naja, heb je in ieder geval zekerheid.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:35:41 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_98600570
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_98601674
quote:
En je dan in dit topic geen quitter noemen, met droge ogen :')
pi_98602018
quote:
waarvan ik 2 jaar letterlijk geen enkel vak heb gehaald, zelfs na keihard werken.
Simpel: Niet meer doen.
pi_98602128
Heb je ooit wel eens een tentameninzage bijgewoond? Misschien leer je wel goed maar komt je manier van vragen beantwoorden niet overeen met wat gewenst is. Vaak kunnen docenten je haarfijn uitleggen wat ze van je verwachten. Ik heb vaak genoeg gehoord dat tentameninzages ervoor zorgen dat het spreekwoordelijke kwartje valt. En dat kost je dan maximaal 10 minuten ofzo.
One man's trash, another man's treasure.
pi_98604325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef Arkai het volgende:
Heb je ooit wel eens een tentameninzage bijgewoond? Misschien leer je wel goed maar komt je manier van vragen beantwoorden niet overeen met wat gewenst is. Vaak kunnen docenten je haarfijn uitleggen wat ze van je verwachten. Ik heb vaak genoeg gehoord dat tentameninzages ervoor zorgen dat het spreekwoordelijke kwartje valt. En dat kost je dan maximaal 10 minuten ofzo.
Ja vaak gedaan, heel vaak zelfs, sommige leraren zijn werkelijk autistisch en die willen dat alles per se op hun manier wordt uitgevoerd (dan slaagt maar 10% van de klas ofzo)

Met vele wiskundige vakken dacht ik altijd dat het aan mijn instelling lag, maar als ik na 5 keer herkansen de toets nog niet haal, heeft het geen zin meer. De opgaves zijn heel raar, elke keer denk ik het goed te maken maar dan vergeet ik her en der weer wat, wil ik dat next time verbeteren, komt er weer wat tussen...

nee, laat maar zitten. Ik voel me nu trouwens iets minder depri :')
pi_98605209
Kan je bij een andere opleiding ook wel weer krijgen dat gevoel dat je op je plek zit.
Als je na twee jaar geen enkel vak hebt gehaald zit je echt niet op je plek. Hoe kan je het dan ook nog leuk vinden als je er eiegnlijk niks van bakt?
pi_98609171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:19 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Kan je bij een andere opleiding ook wel weer krijgen dat gevoel dat je op je plek zit.
Als je na twee jaar geen enkel vak hebt gehaald zit je echt niet op je plek. Hoe kan je het dan ook nog leuk vinden als je er eiegnlijk niks van bakt?
Dit dus.
pi_98610068
Vraag je misschien niet teveel van jezelf? Ik bedoel je hebt hard werken en heel hard werken en als je dan nog geen enkel vak haalt, kun je natuurlijk de schuld bij de docenten leggen, maar je zou jezelf ook eens kunnen afvragen of WO niet te hoog gerepen is voor je. Niet iedereen heeft gewoon simpelweg de capaciteiten omdat te doen, ook al heb je je HBO of VWO. Ga iets doen wat minder moeite kost en waar je meer voldoening uithaalt. :s)
pi_98610899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Dit dus.
Vanwaar dan het topic?
pi_98611008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vanwaar dan het topic?
Volgens mij is TS er zelf ook nog niet helemaal uit.
pi_98612374
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:50 schreef Cactus1 het volgende:
Vraag je misschien niet teveel van jezelf? Ik bedoel je hebt hard werken en heel hard werken en als je dan nog geen enkel vak haalt, kun je natuurlijk de schuld bij de docenten leggen, maar je zou jezelf ook eens kunnen afvragen of WO niet te hoog gerepen is voor je. Niet iedereen heeft gewoon simpelweg de capaciteiten omdat te doen, ook al heb je je HBO of VWO. Ga iets doen wat minder moeite kost en waar je meer voldoening uithaalt. :s)
Ik denk dat dat inderdaad het geval is.
Ik ga wel een makkelijker master volgen, wel jammer van die 2 jaar van mijn leven ;(
pi_98612779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:33 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad het geval is.
Ik ga wel een makkelijker master volgen, wel jammer van die 2 jaar van mijn leven ;(
Is er geen leven zonder een master dan?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:48:44 #19
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_98613120
Moet je het niet voor de moslims opnemen en gaan zeiken op Geert in klaagbaak, TS?
Dat is namelijk leuker om te lezen dan dit.
I feel you in the wind, you guide me constantly.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:51:38 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98613257
Wat mis je aan 2 jaar met tegenzin tentamenweken ingaan?
Ik vind minder dan 2/3e van de tentamens halen al ronduit kut. Wat kan er leuk zijn aan 10 tentamenweken met 0 positieve resultaten?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98636097
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef WaywardOne het volgende:
Moet je het niet voor de moslims opnemen en gaan zeiken op Geert in klaagbaak, TS?
Iemand moet het voor de moslims opnemen, we gaan niet weer lui doen als in WO2 :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:51 schreef GSbrder het volgende:
Wat mis je aan 2 jaar met tegenzin tentamenweken ingaan?
Ik vind minder dan 2/3e van de tentamens halen al ronduit kut. Wat kan er leuk zijn aan 10 tentamenweken met 0 positieve resultaten?
Klopt, maar toch, heb daar contacten opgebouwd, heb projecten afgeleverd, en alles laat ik nu in 1 klap achter. Tja.
pi_98636213
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef WaywardOne het volgende:
Wat is dat nou weer voor 'n opmerking?

Zeiken op Geert is altijd terecht overigens.
pi_98640134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:59 schreef TippieTop het volgende:

Klopt, maar toch, heb daar contacten opgebouwd, heb projecten afgeleverd, en alles laat ik nu in 1 klap achter. Tja.
Dus je mist de opleiding niet, maar de contacten..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:24:46 #24
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_98641573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor 'n opmerking?

Zeiken op Geert is altijd terecht overigens.
Nou ja, Geert terzijde dan, ik ben ook geen fan van hem ook al ben ik het niet helemaal met hem oneens. Maar ik kan zijn gewauwel gewoon niet serieus nemen. Ik bedoel...

Wilders die is vrijgesproken

Hij vergelijkt de uitzetting van moslims/asielzoekers met de deportatie van joden in de tweede wereldoorlog :') Vind zelfs dat het nu erger is dan in de tweede wereldoorlog en dat Nederland teruggaat naar de jaren '30. Duidelijk is ie een beetje gestoord en weet ie absoluut niet waar ie over praat. Vandaar dat ie faalt met z'n masters en al die shit.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:05:21 #25
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_98749085
Wat voor Bachelor diploma heb je (wel gehaald) dan?

En misschien is een technische (Bèta) master helaas te hoog voor je gegrepen, maar is een master met minder/geen wiskunde wel een optie?
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_98749332
Ik denk eigenlijk dat TS een troll is.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:14:27 #27
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_98749403
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:21 schreef kippiedippie het volgende:

[..]

Dus je mist de opleiding niet, maar de contacten..
bingo.
pi_98749419
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Inderdaad met die bullshit uit KLB lijkt dat wel zo.
pi_98749583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:17 schreef TippieTop het volgende:
Ik ben onlangs gestopt met mijn masteropleiding aan TU Delft, waarvan ik 2 jaar letterlijk geen enkel vak heb gehaald, zelfs na keihard werken. Elk idioot zou eerder zijn gestopt, maar ik ben van de 'never quit' mentaliteit, maar uiteindelijk ga ik mijzelf niet voor de gek houden als het toch niet lukt.

Nou was dit niet de eerste master wat mijn keus was, maar godsamme wat mis ik het nu al ;( Ik was van plan om een andere te doen na de zomer, want als ik met deze door zou gaan zou het nog minimaal 3 jaar duren, plus kutleraren. Maar nu ben ik depressief geworden, krijg ik heimwee naar iets waar ik 2 jaar hard voor gewerkt hebt zonder resultaat, het voelt net als een Stockholmsyndroom van een universiteit ;(

Wat ik zelf denk is dat ik een ander master kan doen op dezelfde uni zodat dit gevoel weggaat, maar dat kost ook weer 2,5 jaar op z'n minst... liever dan in 2 jaar klaar zijn op een ander universiteit, wil sowieso iets richting management doen. Mijn god wat een rotgevoel heb ik ;(
Beter focus je op de toekomst en. Niet op het verleden.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:25:59 #30
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_98749754
Als je die master écht mist en als dat echt iets is wat je later wilt doen tja dan kan ik niets anders zeggen dan het opnieuw proberen.. Anders blijf je eraan terugdenken van 'waarom heb ik dat niet gedaan'.
pi_98750235
.

[ Bericht 99% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 28-06-2011 02:02:59 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:47:15 #32
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_98750276
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Elke keer dak jouw nick zie krijg ik onzedelijke gedachten :@
Ik heb liever dat je dat soort dingen voor je houdt. =)
pi_98750305
,

[ Bericht 100% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 28-06-2011 02:02:46 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:49:38 #34
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_98750326
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik zat te denken aan een burka om je naam heen persoonlijk :7
Wat snapte je niet aan mijn zin?
pi_98750363
.

[ Bericht 99% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 28-06-2011 02:02:29 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 02:01:02 #36
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_98750532
Laten we dit topic niet verpesten FkT.
pi_98754957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:25 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Als je die master écht mist en als dat echt iets is wat je later wilt doen tja dan kan ik niets anders zeggen dan het opnieuw proberen.. Anders blijf je eraan terugdenken van 'waarom heb ik dat niet gedaan'.
Ik den kdat ik dat zou dneken als ik een andere master hadg edaan.
Helaas, ik had liever dat dan nu van: waarom heb ik dit uberhaupt ooit gedaan...

nee geen zin in spellingscheck :)
pi_98757199
Never quit mentaliteit zegt ie dan.

Lam met een joint 2 jaar op de bank liggen zeker. Hoe kun je nou geen enkel vak halen in 2(!!) jaar?
pi_98757310
Hoe krijg je dat voor elkaar gozer. Je kan toch op zijn minst de juiste boeken bestellen. Althans ik kan geen andere oorzaak bedenken waarom je geen enkel vak gehaald heb.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:59:27 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_98757324
Universitair onderwijs is niet voor iedereen weggelegd.
pi_98757472
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:56 schreef Cracka-ass het volgende:
Never quit mentaliteit zegt ie dan.

Lam met een joint 2 jaar op de bank liggen zeker. Hoe kun je nou geen enkel vak halen in 2(!!) jaar?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:59 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar gozer. Je kan toch op zijn minst de juiste boeken bestellen. Althans ik kan geen andere oorzaak bedenken waarom je geen enkel vak gehaald heb.
De premaster van de masteropleiding Electrical Engineering sluit helemaal niet aan et die van de bachelor van hbo, voor alle wiskundevakken zakte ik, zelfs na de vijfde keer... toen had ik zo een faalangst ontwikkeld dat ik een blackout kreeg en helemaal niets meer wist ;(

Zelfs de mastervakken haalde ik niet. De enige vakken die ik WEL haalde, waren in het vrije deel, onafhankelijk van je studie. Dat waren wat rapporten schrijven en punten cashen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:28:09 #42
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_98760864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit.
pi_98764396
TS: wat verwacht je eigenlijk van ons? Moeten wij je zielig vinden?

Ik snap niet zo goed dat je in 2 jaar geen enkel vak heb gehaald en dan nu je opleiding mist.
2 Jaar niks halen daar word je toch depressief van? Je zegt dat je nu depressief wordt omdat je de opleiding mist, lijkt mij juist dat je nu opgelucht zou moeten zijn dat je gestopt bent met
iets wat voor jou te hoog gegrepen was, waar je heel veel moeite in stopte maar heel weinig voor terugkreeg.

Tsja, je sociale contacten. Als die zo leuk waren blijf je ze toch wel zien lijkt mij. Zeker als je in dezelfde stad weer een andere studie oppakt. En: je leven is nog niet voorbij omdat je gestopt bent met je masteropleiding (bekijk 't ook posititief: je hebt al een diploma op zak).
pi_98765314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:50 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
TS: wat verwacht je eigenlijk van ons? Moeten wij je zielig vinden?

Ik snap niet zo goed dat je in 2 jaar geen enkel vak heb gehaald en dan nu je opleiding mist.
2 Jaar niks halen daar word je toch depressief van? Je zegt dat je nu depressief wordt omdat je de opleiding mist, lijkt mij juist dat je nu opgelucht zou moeten zijn dat je gestopt bent met
iets wat voor jou te hoog gegrepen was, waar je heel veel moeite in stopte maar heel weinig voor terugkreeg.

Tsja, je sociale contacten. Als die zo leuk waren blijf je ze toch wel zien lijkt mij. Zeker als je in dezelfde stad weer een andere studie oppakt. En: je leven is nog niet voorbij omdat je gestopt bent met je masteropleiding (bekijk 't ook posititief: je hebt al een diploma op zak).
Nee hoor je hoeft mij niet zielig te vinden, maar een beetje medeleven kan geen kwaad, ik snap dat slechts weinigen in een dip hebben gezeten maar wat advies zoals jij nu geeft kan geen kwaad, alle beetjes helpen :P

Ik weet dat het stom is om iets te missen waar ik alleen maar ellende aan heb gehad, maar dit is het gepeste-pukkeljongen-Syndroom: Je hele middelbare school ben je gepest, maar bij de diploma-uitreiking ga je alles toch missen :Y

En tsja, wat ik nu kan doen om er bovenop te komen... het liefst wil ik bezig zijn, dus fulltime in de zomer werken, want ik word gek van dezelfde 4 muren waar ik mij al jarenlang in bevind. Een vakantie zal mij bijvoorbeeld wel goed doen, hoop er binnenkort een week voor te gaan, en als ik eenmaal bezig ben met mijn studie, dan vergeet ik mijn verleden wel :s) Alleen nu heb ik effe geen werk, en iedereen om mij heen is aan het werk, dus dat helpt ook niet mee ;(
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:11:28 #45
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98765501
Je zou ook gewoon iets kunnen gaan doen wat je leuk vindt. Iets waar je motivatie voor hebt en moeite voor wilt doen.

Een boeiende studie zeg maar.
pi_98765568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Je zou ook gewoon iets kunnen gaan doen wat je leuk vindt. Iets waar je motivatie voor hebt en moeite voor wilt doen.

Een boeiende studie zeg maar.
Ik wil Business Administration doen :Y

Alleen weet ik niet of ik met mijn achtergrond de premaster mag doen, en bij de VU zijn ze zeer streng: 1 vak niet gehaald in je premaster is oprotten. Ik wil niet weer falen met mijn opleiding, dat is mijn grootste angst ;(
pi_98771955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Nee hoor je hoeft mij niet zielig te vinden, maar een beetje medeleven kan geen kwaad, ik snap dat slechts weinigen in een dip hebben gezeten maar wat advies zoals jij nu geeft kan geen kwaad, alle beetjes helpen :P

Ik weet dat het stom is om iets te missen waar ik alleen maar ellende aan heb gehad, maar dit is het gepeste-pukkeljongen-Syndroom: Je hele middelbare school ben je gepest, maar bij de diploma-uitreiking ga je alles toch missen :Y

En tsja, wat ik nu kan doen om er bovenop te komen... het liefst wil ik bezig zijn, dus fulltime in de zomer werken, want ik word gek van dezelfde 4 muren waar ik mij al jarenlang in bevind. Een vakantie zal mij bijvoorbeeld wel goed doen, hoop er binnenkort een week voor te gaan, en als ik eenmaal bezig ben met mijn studie, dan vergeet ik mijn verleden wel :s) Alleen nu heb ik effe geen werk, en iedereen om mij heen is aan het werk, dus dat helpt ook niet mee ;(
Ik herken een deel van je verhaal wel. Denk dat je gewoon uit moet vinden wat je wil en stoppen met dat wat energie vreet waar je geen voldoening uithaalt. Dus je studie die niet wil lukken ondanks hard werken en het supermarktverhaal. Als je je werk nul uitdaging vindt en je kan het financieel aan om er mee te stoppen, doe dat dan. En ga dan op zoek naar leuk werk. Voor de studie: als je maar geen punten haalt en al 2 jaar bezig bent is dat ontzettend frustrerend lijkt mij en wordt je daar niet blij van. Kap er dan mee en zoek iets dat je wel leuk vindt om te doen!

Maar goed, lijkt makkelijker dan het is. Ikzelf zit in m'n 2e jaar en ben nu nog aan 't leren om m'n laatste propedeuse-vak te halen en heb van m'n 2e jaar maar 5 studiepunten gehaald.. Wel wat anders dan jouw verhaal, ik vind de stof op zich leuk maar had een motivatieprobleem plus te weinig sociale contacten bij de studie (dat hangt met elkaar samen: doordat ik niet vaak aanwezig was was er ook weinig mogelijkheid tot het maken van sociale contacten). Maar nu focus ik me op 't halen van het vak en dan volgend jaar hopelijk een goede nieuwe start.
Qua werk moet ik eerlijk toegeven dat ik daarin nog harder faal dan jij, ik heb alleen maar post bezorgd en momenteel helemaal geen werk. Ik ben wel op zoek maar stel waarschijnlijk te hoge eisen, ik wil werk dat enigszins een uitdaging biedt en als het kan ook nog werkervaring geeft voor een latere baan. Iets dat ik op m'n CV kan zetten.

Wat ook kan helpen: wees tevreden met wat je WEL hebt, stel niet te hoge eisen. Je hebt tenslotte al een bachelor! Misschien moet je gewoon een jaartje gaan werken en/of reizen. En dan even helemaal geen geld van je ouders krijgen en dan leg je ze gewoon uit dat je wil ontdekken wat je wil en wie je bent. Je ouders zullen er dan wel begrip voor hebben wss, en als je dan volgend jaar wel weet wat je wil je weer financieel ondersteunen.
pi_98776236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:24 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Ik herken een deel van je verhaal wel. Denk dat je gewoon uit moet vinden wat je wil en stoppen met dat wat energie vreet waar je geen voldoening uithaalt. Dus je studie die niet wil lukken ondanks hard werken en het supermarktverhaal. Als je je werk nul uitdaging vindt en je kan het financieel aan om er mee te stoppen, doe dat dan. En ga dan op zoek naar leuk werk. Voor de studie: als je maar geen punten haalt en al 2 jaar bezig bent is dat ontzettend frustrerend lijkt mij en wordt je daar niet blij van. Kap er dan mee en zoek iets dat je wel leuk vindt om te doen!

Maar goed, lijkt makkelijker dan het is. Ikzelf zit in m'n 2e jaar en ben nu nog aan 't leren om m'n laatste propedeuse-vak te halen en heb van m'n 2e jaar maar 5 studiepunten gehaald.. Wel wat anders dan jouw verhaal, ik vind de stof op zich leuk maar had een motivatieprobleem plus te weinig sociale contacten bij de studie (dat hangt met elkaar samen: doordat ik niet vaak aanwezig was was er ook weinig mogelijkheid tot het maken van sociale contacten). Maar nu focus ik me op 't halen van het vak en dan volgend jaar hopelijk een goede nieuwe start.
Qua werk moet ik eerlijk toegeven dat ik daarin nog harder faal dan jij, ik heb alleen maar post bezorgd en momenteel helemaal geen werk. Ik ben wel op zoek maar stel waarschijnlijk te hoge eisen, ik wil werk dat enigszins een uitdaging biedt en als het kan ook nog werkervaring geeft voor een latere baan. Iets dat ik op m'n CV kan zetten.

Wat ook kan helpen: wees tevreden met wat je WEL hebt, stel niet te hoge eisen. Je hebt tenslotte al een bachelor! Misschien moet je gewoon een jaartje gaan werken en/of reizen. En dan even helemaal geen geld van je ouders krijgen en dan leg je ze gewoon uit dat je wil ontdekken wat je wil en wie je bent. Je ouders zullen er dan wel begrip voor hebben wss, en als je dan volgend jaar wel weet wat je wil je weer financieel ondersteunen.
Jij bent nog jong, je kan helemaal opnieuw beginnen, ik MOET vanaf het begin beginnen, omdat geen enkel premaster er is voor mijn opleiding in de techniek!

Ik verspil dus vele jaren, maar goed ik neem je advies hartelijk in ontvangst. Desnoods doe ik een master om de master, en ga ik een Management Trainee volgen :s)
pi_98812918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:53 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Jij bent nog jong, je kan helemaal opnieuw beginnen, ik MOET vanaf het begin beginnen, omdat geen enkel premaster er is voor mijn opleiding in de techniek!

Ik verspil dus vele jaren, maar goed ik neem je advies hartelijk in ontvangst. Desnoods doe ik een master om de master, en ga ik een Management Trainee volgen :s)
Misschien heb ik er ergens overheen gelezen hoor, maar hoe oud ben je dan?
Je zal voor jezelf moeten bepalen wat je wil gaan doen, over welke master of premaster of wat dan ook je zou moeten gaan doen kunnen we hier geen oordeel over vellen. Dan kan je beter naar een studiecoordinator/adviseur gaan.
pi_98832435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:08 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Misschien heb ik er ergens overheen gelezen hoor, maar hoe oud ben je dan?
Je zal voor jezelf moeten bepalen wat je wil gaan doen, over welke master of premaster of wat dan ook je zou moeten gaan doen kunnen we hier geen oordeel over vellen. Dan kan je beter naar een studiecoordinator/adviseur gaan.
Ik ben nu 24 jaar :s)
Ik heb al een bachelor, maar dat is in de Techniek, dus ik heb maar heel weinig keus en aanmeldingsmogelijkheden, en heb 2 jaar verpest ;(

Dus ik aanmelden aan toelatingscommissie van Business Administration, hopelijk kom ik er door! Verder zeiden ze dat de aanmelding best netjes was. maar het kan zeker zijn dat ze me keihard nakken op het einde, het is niet de eerste keer :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')