abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98599887
Ik ben onlangs gestopt met mijn masteropleiding aan TU Delft, waarvan ik 2 jaar letterlijk geen enkel vak heb gehaald, zelfs na keihard werken. Elk idioot zou eerder zijn gestopt, maar ik ben van de 'never quit' mentaliteit, maar uiteindelijk ga ik mijzelf niet voor de gek houden als het toch niet lukt.

Nou was dit niet de eerste master wat mijn keus was, maar godsamme wat mis ik het nu al ;( Ik was van plan om een andere te doen na de zomer, want als ik met deze door zou gaan zou het nog minimaal 3 jaar duren, plus kutleraren. Maar nu ben ik depressief geworden, krijg ik heimwee naar iets waar ik 2 jaar hard voor gewerkt hebt zonder resultaat, het voelt net als een Stockholmsyndroom van een universiteit ;(

Wat ik zelf denk is dat ik een ander master kan doen op dezelfde uni zodat dit gevoel weggaat, maar dat kost ook weer 2,5 jaar op z'n minst... liever dan in 2 jaar klaar zijn op een ander universiteit, wil sowieso iets richting management doen. Mijn god wat een rotgevoel heb ik ;(
pi_98599999
Als je 'onlangs' gestopt bent, kun je het dan gewoon niet weer oppakken? En even in de zomer een paar uurtjes per week besteden aan je studie, als dat mogelijk is.
I reject reality and substitute my own
pi_98600089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef CindieY het volgende:
Als je 'onlangs' gestopt bent, kun je het dan gewoon niet weer oppakken? En even in de zomer een paar uurtjes per week besteden aan je studie, als dat mogelijk is.
Dat is wel mogelijk, maar ELKE keer als de tentamens komen, heb ik het gevoel van: waarom doe ik dit nog?

Dit ga ik nog 3 jaar moeten meemaken, ik ben geen quitter, maar als iets niet lukt dan moet men het ook niet doen. Het is niet dat ik het niet wil en de motivatie niet heb, het is dat ik niets haal.
pi_98600117
welke master?
pi_98600226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:22 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Dat is wel mogelijk, maar ELKE keer als de tentamens komen, heb ik het gevoel van: waarom doe ik dit nog?

Dit ga ik nog 3 jaar moeten meemaken, ik ben geen quitter, maar als iets niet lukt dan moet men het ook niet doen. Het is niet dat ik het niet wil en de motivatie niet heb, het is dat ik niets haal.
Wat mis je dan precies aan die masteropleiding? Want dat volg ik niet helemaal.
I reject reality and substitute my own
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:33:39 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98600483
Maar als je managment gaat doen, weet je sowieso dat je een kutstudie doet.

Naja, heb je in ieder geval zekerheid.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:35:41 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_98600570
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_98601674
quote:
En je dan in dit topic geen quitter noemen, met droge ogen :')
pi_98602018
quote:
waarvan ik 2 jaar letterlijk geen enkel vak heb gehaald, zelfs na keihard werken.
Simpel: Niet meer doen.
pi_98602128
Heb je ooit wel eens een tentameninzage bijgewoond? Misschien leer je wel goed maar komt je manier van vragen beantwoorden niet overeen met wat gewenst is. Vaak kunnen docenten je haarfijn uitleggen wat ze van je verwachten. Ik heb vaak genoeg gehoord dat tentameninzages ervoor zorgen dat het spreekwoordelijke kwartje valt. En dat kost je dan maximaal 10 minuten ofzo.
One man's trash, another man's treasure.
pi_98604325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef Arkai het volgende:
Heb je ooit wel eens een tentameninzage bijgewoond? Misschien leer je wel goed maar komt je manier van vragen beantwoorden niet overeen met wat gewenst is. Vaak kunnen docenten je haarfijn uitleggen wat ze van je verwachten. Ik heb vaak genoeg gehoord dat tentameninzages ervoor zorgen dat het spreekwoordelijke kwartje valt. En dat kost je dan maximaal 10 minuten ofzo.
Ja vaak gedaan, heel vaak zelfs, sommige leraren zijn werkelijk autistisch en die willen dat alles per se op hun manier wordt uitgevoerd (dan slaagt maar 10% van de klas ofzo)

Met vele wiskundige vakken dacht ik altijd dat het aan mijn instelling lag, maar als ik na 5 keer herkansen de toets nog niet haal, heeft het geen zin meer. De opgaves zijn heel raar, elke keer denk ik het goed te maken maar dan vergeet ik her en der weer wat, wil ik dat next time verbeteren, komt er weer wat tussen...

nee, laat maar zitten. Ik voel me nu trouwens iets minder depri :')
pi_98605209
Kan je bij een andere opleiding ook wel weer krijgen dat gevoel dat je op je plek zit.
Als je na twee jaar geen enkel vak hebt gehaald zit je echt niet op je plek. Hoe kan je het dan ook nog leuk vinden als je er eiegnlijk niks van bakt?
pi_98609171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:19 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Kan je bij een andere opleiding ook wel weer krijgen dat gevoel dat je op je plek zit.
Als je na twee jaar geen enkel vak hebt gehaald zit je echt niet op je plek. Hoe kan je het dan ook nog leuk vinden als je er eiegnlijk niks van bakt?
Dit dus.
pi_98610068
Vraag je misschien niet teveel van jezelf? Ik bedoel je hebt hard werken en heel hard werken en als je dan nog geen enkel vak haalt, kun je natuurlijk de schuld bij de docenten leggen, maar je zou jezelf ook eens kunnen afvragen of WO niet te hoog gerepen is voor je. Niet iedereen heeft gewoon simpelweg de capaciteiten omdat te doen, ook al heb je je HBO of VWO. Ga iets doen wat minder moeite kost en waar je meer voldoening uithaalt. :s)
pi_98610899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Dit dus.
Vanwaar dan het topic?
pi_98611008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vanwaar dan het topic?
Volgens mij is TS er zelf ook nog niet helemaal uit.
pi_98612374
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:50 schreef Cactus1 het volgende:
Vraag je misschien niet teveel van jezelf? Ik bedoel je hebt hard werken en heel hard werken en als je dan nog geen enkel vak haalt, kun je natuurlijk de schuld bij de docenten leggen, maar je zou jezelf ook eens kunnen afvragen of WO niet te hoog gerepen is voor je. Niet iedereen heeft gewoon simpelweg de capaciteiten omdat te doen, ook al heb je je HBO of VWO. Ga iets doen wat minder moeite kost en waar je meer voldoening uithaalt. :s)
Ik denk dat dat inderdaad het geval is.
Ik ga wel een makkelijker master volgen, wel jammer van die 2 jaar van mijn leven ;(
pi_98612779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:33 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad het geval is.
Ik ga wel een makkelijker master volgen, wel jammer van die 2 jaar van mijn leven ;(
Is er geen leven zonder een master dan?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:48:44 #19
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_98613120
Moet je het niet voor de moslims opnemen en gaan zeiken op Geert in klaagbaak, TS?
Dat is namelijk leuker om te lezen dan dit.
I feel you in the wind, you guide me constantly.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:51:38 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98613257
Wat mis je aan 2 jaar met tegenzin tentamenweken ingaan?
Ik vind minder dan 2/3e van de tentamens halen al ronduit kut. Wat kan er leuk zijn aan 10 tentamenweken met 0 positieve resultaten?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98636097
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef WaywardOne het volgende:
Moet je het niet voor de moslims opnemen en gaan zeiken op Geert in klaagbaak, TS?
Iemand moet het voor de moslims opnemen, we gaan niet weer lui doen als in WO2 :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:51 schreef GSbrder het volgende:
Wat mis je aan 2 jaar met tegenzin tentamenweken ingaan?
Ik vind minder dan 2/3e van de tentamens halen al ronduit kut. Wat kan er leuk zijn aan 10 tentamenweken met 0 positieve resultaten?
Klopt, maar toch, heb daar contacten opgebouwd, heb projecten afgeleverd, en alles laat ik nu in 1 klap achter. Tja.
pi_98636213
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:48 schreef WaywardOne het volgende:
Wat is dat nou weer voor 'n opmerking?

Zeiken op Geert is altijd terecht overigens.
pi_98640134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:59 schreef TippieTop het volgende:

Klopt, maar toch, heb daar contacten opgebouwd, heb projecten afgeleverd, en alles laat ik nu in 1 klap achter. Tja.
Dus je mist de opleiding niet, maar de contacten..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:24:46 #24
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_98641573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 02:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor 'n opmerking?

Zeiken op Geert is altijd terecht overigens.
Nou ja, Geert terzijde dan, ik ben ook geen fan van hem ook al ben ik het niet helemaal met hem oneens. Maar ik kan zijn gewauwel gewoon niet serieus nemen. Ik bedoel...

Wilders die is vrijgesproken

Hij vergelijkt de uitzetting van moslims/asielzoekers met de deportatie van joden in de tweede wereldoorlog :') Vind zelfs dat het nu erger is dan in de tweede wereldoorlog en dat Nederland teruggaat naar de jaren '30. Duidelijk is ie een beetje gestoord en weet ie absoluut niet waar ie over praat. Vandaar dat ie faalt met z'n masters en al die shit.
I feel you in the wind, you guide me constantly.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:05:21 #25
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_98749085
Wat voor Bachelor diploma heb je (wel gehaald) dan?

En misschien is een technische (Bèta) master helaas te hoog voor je gegrepen, maar is een master met minder/geen wiskunde wel een optie?
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')