Vanmorgen een vergadering op het werk gehad met de directie, om de resultaten van de afgelopen tijd door te nemen. Op mijn afdeling zijn namelijk de laatste 4 maanden diverse processen veranderd, om er voor te zorgen dat de kwaliteit en kwantiteit omhoog gaat, wat dus ook het resultaat is. Ik kreeg dan ook flink veel complimenten over de vooruitgang die geboekt is, en het verzoek om de resultaten in een mailtje te gieten en de organisatie in te sturen, gewoon om de rest van de collega's te laten weten welke successen er allemaal geboekt worden binnen de organisatie.
Nu ben ik van mezelf vrij bescheiden, ik zal niet gauw, of eigenlijk nooit gaan pronken met resultaten die door mij behaald zijn, simpel omdat dat gewoon niet goed voelt voor mij. Ik heb er ook een hekel aan om in het middelpunt van de belangstelling te staan, misschien dat dat er ook nog eens mee te maken heeft. Ik heb dit ook aangegeven aan de directie, dat ik het best in een mail wil zetten, maar dat ik van mezelf vrij bescheiden ben, en het voor mij een beetje als een soort egotrip aanvoelt. Toen kreeg ik de keuze, of de mail zelf opstellen in mijn eigen woorden, of één van de directieleden doet het voor mij, maar dan schijnt er een mail de organisatie in te worden gestuurd, waarin ik, zoals de directie aangaf, de hemel in word geprezen.
Dat laatste zie ik dus al helemaal niet zitten, dus heb maar aangegeven dat ik het zelf zal doen, zit nu dus ook met heel veel moeite een mailtje te tikken waarin de verbeteringen en resultaten zichtbaar zijn, maar ik vroeg me dus af, ben ik de enige die hier zoveel moeite mee heeft? Er worden vaker successen gehaald binnen ons bedrijf, en vooral van de commerciele afdelingen wordt dit vaak en graag met de collega's gedeeld, maar ik vind die mailtjes dan vaak heel slijmerig en egotripperig van aard. Ook de directie stond vanmorgen een beetje vreemd te kijken van mijn aarzeling om het succes aan iedereen mede te delen, die hadden zoiets van

Nu heb ik eigenlijk een beetje het gevoel gekregen dat ik me te bescheiden op stel, en dat het goed is dat je pronkt met de behaalde resultaten, althans dat idee krijg ik na deze vergadering. Maar het voelt voor mij gewoon niet lekker, ik ben nu eenmaal bescheiden wat dat betreft. Het was leuk hoor, om complimenten te ontvangen, maar ik leg ze naast me neer en ga weer verder, heb niet het gevoel of behoefte om dat met de rest van de wereld te delen zeg maar. Hoe denken jullie daarover? Ben ik daadwerkelijk te bescheiden, en zou ik dat moeten of kunnen veranderen? En hoe bescheiden ben je zelf, of deel je alle successen die je haalt met anderen? Is het goed om juist bescheiden te zijn, of mag je met je successen pronken? En op welke manier? Ben benieuwd...