Dit, het idee komt van jou af en de directie heeft je daar ook voor bedankt echter heeft het team er ook aan gewerkt dit waar te kunnen makenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:43 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Zorg ervoor dat in de mail voldoende naar voren komt dat de positieve resultaten het gevolg zijn van een gezamenlijke groepsinspanning van je gehele afdeling. Komt het al wat minder ego-tripperig over
Je mag best trots zijn op je succes hoor, daar is niets arrogants aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:27 schreef Kper_Norci het volgende:
Maar door zulke dingen heb ik wel eens het idee van ben ik nou zo bescheiden, of is de rest van de wereld nou zo arrogant?
Klopt, ik heb het ook een beetje verkeerd opgeschreven, was meer aan de hand van zulke mailtjes die van andere afdelingen het bedrijf ingestuurd zijn, waarin dus wordt verteld hoe goed die en die het allemaal wel niet gedaan hebben. Daar wordt ik altijd een beetje onpasselijk van, maar dat zal dus wel aan mijn bescheidenheid liggen. Meer een beetje het idee van doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg zeg maar.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:30 schreef Techno het volgende:
[..]
Je mag best trots zijn op je succes hoor, daar is niets arrogants aan.
Op zich heb ik het zo nog niet bekeken, maar voor mijn gevoel staat het niet graag in de belangstelling staan los van het bescheiden zijn. Dat ik toevallig beide karaktereigenschappen heb, wil niet zeggen dat het één is ontstaan door het ander. Maar ik begrijp je gedachtegang.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:56 schreef Canillas het volgende:
Als je bescheidenheid 'gebruikt' om een bepaalde angst (gezien worden) te ontlopen dan kan je beter uit gaan zoeken wat die angst opwekt, wat die angst voor jou inhoudt en daarmee aan de slag gaan om dat voor jezelf duidelijk te krijgen.
Nou, het is niet dat ik er een oplossing voor wil, eigenlijk helemaal niet, want net als jij accepteer ik het van mezelf, en voel ik me er ook gewoon het prettigst bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:36 schreef Garisson72 het volgende:
Heb je het gevoel dat je je bescheidenheid nu als een probleem moet gaan zien? Ik vind je toon nu namelijk iets hebben van 'hier moet een oplossing voor gevonden worden', en als dat zo is, dan ben ik het daar niet per sé meteen mee eens.
Naar mijn mening wordt er door veel mensen een sfeer gecreëerd dat je jezelf maar naar voren moet drukken, want dat staat zo enthousiast en levenslustig en energiek en voor sterk, terwijl dat voor sommigen gewoon niet in de aard ligt. Ik vind niet dat daar wat mis mee is. Ik herken mezelf sterk in jouw verhaal, maar ik accepteer mezelf zo bescheiden als ik ben want ik vind niet dat daar wat mis mee is.
Dit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:37 schreef ikbengeentrol het volgende:
Zodra je gaat pronken met bescheidenheid ben je niet meer bescheiden.
Daar zit nog wel iets tussen, hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:27 schreef Kper_Norci het volgende:
Maar door zulke dingen heb ik wel eens het idee van ben ik nou zo bescheiden, of is de rest van de wereld nou zo arrogant?
Hoe werkt dat dan, dat je een hogere rang krijgt in de pikorde (en pikorde van wat precies)?quote:Het willen vieren van je successen is een sociaal fenomeen denk ik, en dat iemand duidelijk gezegd wil hebben dat hij degene is aan wie we dat succes te danken hebben, is ook een sociaal fenomeen, immers: het zorgt, voor dat moment tenminste, voor een hogere rang in de pikorde.
Nooit van groepsdynamiek gehoord? Zet een willekeurige groep mensen bij elkaar (je klas, je collega's, je vrienden, je sportvereniging, maar ook een toevallige groep gestrande reizigers bijvoorbeeld) en automatisch begint een proces waarin de pikorde wordt bepaald, waarbij iedereen zijn best doet zo hoog mogelijk te komen, meestal door anderen naar beneden te drukken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:41 schreef ikbengeentrol het volgende:
Hoe werkt dat dan, dat je een hogere rang krijgt in de pikorde (en pikorde van wat precies)?
Behalve mensen die zich niet laten leiden door angst, en iemand die sterk in zichzelf staat druk je niet omlaag, en heeft ook geen behoefte om anderen omlaag te halenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:03 schreef Garisson72 het volgende:
Nooit van groepsdynamiek gehoord? Zet een willekeurige groep mensen bij elkaar (je klas, je collega's, je vrienden, je sportvereniging, maar ook een toevallige groep gestrande reizigers bijvoorbeeld) en automatisch begint een proces waarin de pikorde wordt bepaald, waarbij iedereen zijn best doet zo hoog mogelijk te komen, meestal door anderen naar beneden te drukken.
Het zit 'm vaak in kleine subtiele dingen he, opmerkingen als "kijk jij met je neus of zo" als iemand iets niet kan vinden (een speels-bedoelde referentie aan iemand's 'dom'-heid) of een gekscherend "och, komt hij ook eens aankakken hoor" als er iemand weer eens te laat aan komt lopen terwijl de rest al staat te wachten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:42 schreef Canillas het volgende:
Behalve mensen die zich niet laten leiden door angst, en iemand die sterk in zichzelf staat druk je niet omlaag, en heeft ook geen behoefte om anderen omlaag te halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |