quote:
Op zaterdag 23 juli 2011 23:23 schreef Apekoek het volgende:Misschien is bedrijfskunde niet de moeilijkste studie (al vond ik het pittig zat, maar dat had er ook mee te maken dat mijn studie volledig in het Engels was), maar het valt me toch erg vaak op hoe neerbuigend er over wordt gedaan hier op Fok. En dan met name de studenten die Beta vakken volgen. Waarom voelt men die drang dat te doen?
Hier een bèta die vroeger hetzelfde dacht en neerbuigend keek naar die simpele massastudenten, maar uiteindelijk hard op zijn bek ging en toch zag dat de techniek niets voor mij was.
Uiteraard is een studie als BK vele malen makkelijker dan een hardcore bèta, echter vind ik die hoogmoed niet kunnen. Immers, een ingenieur heeft, in Nederland in ieder geval, enorm slechte arbeidsvoorwaarden vergeleken met de inhoud van zijn studie. Het is hier geen Amerika waar men superveel kan verdienen. Ik kan begrijpen dat bij het kiezen van de studie, men kijkt naar het aanbod, een niche verdient immers toch meer?
Zelf doe ik mijn master ook in de management-richting en ik moet zeggen dat het haast een pretstudie lijkt vergeleken met mijn bachelor. Hierdoor kan ik de woede van bèta's begrijpen, maar goed. Een voetballer verdient ook meer dan een K1-vechter, al doet die laatste een zwaarder sport, maar het moet gaan om de passie, toch?

Helaas, pindakaas! 'Dan kan men klagen van dit en dat is niet eerlijk!', of gewoon de handen in eigen zak steken en maar wat anders doen. Daarom ga ik uit de techniek; ik heb er erg veel interesse in, ik hou van de techniek, helaas is de werkelijkheid niet altijd als op Discovery Channel. Het is een gemene wereld waar men weinig betaald krijgt, je moet je ECHT plezieren wil je daarmee doorgaan. Uiteraard; ik zie dat de arbeidsvoorwaarden en flexibiliteit enorm beter zijn dan bij alfa-studies, maar daar hebben bèta's niet voor gekozen... immers, hoe herken je een bèta? Hij heeft de hoogste opleiding van de straat maar de slechtste auto!

Trouwens was hier geen lid genaamd EchtGaaf die elke dag janktopics aanmaakte?