quote:
Echt hč.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik zou moeten lenen (en is me helaas wel es gebeurd).
Mja, mijn handen beginnen er ook van te jeuken eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:35 schreef deekie het volgende:
Ik had ze na verlopen van het eerste termijn, de volgende dag al gelijk er voor gezorgd dat ze gingen betalen, dan maar hier en daar wat klappen uitdelen, niet gelijk op ziekenhuis niveau, maar toch wel genoeg om te laten weten dat ik het serieus bedoel.
Na zo'n lange tijd, kunnen ze rekenen op een lange tijd horizontaal op een bedje..
We zijn nu bijna een jaar verder, zou TS het geld al eens hebben?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, mijn handen beginnen er ook van te jeuken eigenlijk.
kwaliteitskickquote:
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:56 schreef Jimbo het volgende:
[..]
We zijn nu bijna een jaar verder, zou TS het geld al eens hebben?
En hoe wil je dat bereiken? Als ze überhaupt al de lening terugbetalen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:33 schreef Halcon het volgende:
Nu maar een bericht gestuurd dat ik het geld binnen 24 uur wil hebben. Zo niet, dan kom ik het halen en de kosten die ik daarvoor moet maken, mogen ze dan naast de rente, ook betalen.
Werken de wetten aan de andere kant van de plas preceis hetzelfde als hier in NL?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:28 schreef KosterT het volgende:
Als het op papier staat draag je het toch af aan gerechtsdeurwaarders. Kost je een euro of 50, maar daarvoor kunnen ze best ver gaan, tot en met loonbeslag toe. Maar voordat ze dat kunnen doen moeten ze wel een verblijfsplaats of correspondentieadres hebben en daar ligt net het probleem. Die lui verhuizen natuurlijk elk half/heel jaar en zijn daardoor totaal onvindbaar. Ze weten precies hoe het werkt met die procedures. En daarbij, van een kale kip kan je niet plukken. Voor justitie kan je wel voor 70 euro per dag zitten, maar daar verdien jij niets aan.
Die kon uiteraard niet achterwege gelaten worden!quote:
Misschien moet je tactieken ā la Ah Long (Singalese kredietmaffia) toepassen. Huizen rood verven, varkenskoppen in hun tuinen gooien.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:33 schreef Halcon het volgende:
Ik heb wat geld uitgeleend aan wat mensen omdat ze dit geld even hard nodig hadden en krap bij kas zitten. Afspraken gemaakt over terugbetalen, maar die zijn ze natuurlijk weer niet nagekomen.
1e termijn hebben ze laten verlopen zonder er iets van te zeggen. Uiteindelijk zelf maar even wat van me laten horen. Ze zouden het de maand erop betalen. Na exact dertig dagen aangegeven dat ik nog niets heb gezien. Ze zouden het diezelfde dag nog overmaken. Je raadt het al: weer niets.
Daarna me maar even boos gemaakt. Toen een tijdje lastig contact met de kunnen krijgen en uiteindelijk zou er iemand vanuit Colombia komen, dat geld meenemen en aan mij geven. Die kerel is uiteindelijk gekomen, maar had geen rooie cent bij zich.
Dat iemand niet terug kan betalen, kan gebeuren. Eigenlijk zou je dan niet aan lenen moeten beginnen, maar goed... Wat me enorm ergert is dat contact met ze krijgen haast niet te doen is, ze nauwelijks reageren op berichten, belletjes, etc, als ik ze al eens te spreken krijg dan is het allemaal moeilijk en moeilijker.
Wat me nog meer ergert is dat intussen via allerlei social media wel blijkt dat ze geld uitgeven aan onzinnige dingen. Nieuwe telefoon, tripje naar Bogota, tweedehands consoles van vrienden kopen, foto's van allerlei feestjes etc... Intussen wel niet reageren op dringende verzoeken om dat geld terug te betalen.
Nu maar een bericht gestuurd dat ik het geld binnen 24 uur wil hebben. Zo niet, dan kom ik het halen en de kosten die ik daarvoor moet maken, mogen ze dan naast de rente, ook betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |