Dat topicquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:45 schreef Schuifpui het volgende:
Veel mensen met baby's denken dan ook dat ze alles maar kunnen doen. Op vakantie, uiteten etc. Prima dat je kinderen wil, maar pas je leven daar gewoon op aan en ga je mede mens en je kind geen vliegreis aandoen.
Tips voor zonvakantie: 2 volwassenen, 2 baby's. Budget: 1100,-.
Inderdaad: slecht opgevoed.quote:Kinderen die kunnen praten en toch continu lopen te janken als ze hun zin niet krijgen, dat zijn de onopgevoede verwende kutkoters waar ik ondertussen wel genoeg van heb.
Ik vind baby's minstens zo irritant. Die stinken ook nog eens.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Duidelijk, je weet dus echt niet waar je het over hebt
Ik vind jankende kinderen veel erger... Een baby huilt omdat er geen andere manier van communiceren beschikbaar is. Kinderen die kunnen praten en toch continu lopen te janken als ze hun zin niet krijgen, dat zijn de onopgevoede verwende kutkoters waar ik ondertussen wel genoeg van heb.
Had jij even geluk dat jouw ouders daar anders over dachten... Pech voor onsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:42 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Ik vind baby's minstens zo irritant. Die stinken ook nog eens.
Je kunt ook gewoon je baan bij het kinderdagverblijf opzeggen als je je dagelijks aan kleine kinderen stoortquote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:48 schreef Life2.0 het volgende:
Ik ga dit uitprinten en dagelijks meenemen.
Was eigenlijk nog best aardig werk, genoeg collegas die wel met ze buiten wilden spelen terwijl ik binnen in rust koffie kon drinkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:00 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je baan bij het kinderdagverblijfbasisschool opzeggen als je je dagelijks aan kleine kinderen stoort
Precies. Daarom is het ook logisch, dat mensen juist het geluid van een huilende baby als heel storend ervaren. Niet omdat baby's irritant zijn, maar omdat het gehuil van een baby bij iedereen meteen een signaal afgeeft dat iemand (baby) zorg nodig heeft en misschien wel die van jou! Iedere volwassene staat meteen op scherp bij het geluid van een huilende baby. Het is enkel storend, als je niets kunt doen om in die behoeften te voorzien (en wat het huilen zal doen stoppen). Nog storender wordt het, als degenen die wel in die zorg kunnen voorzien dat niet doen. Dan kan een huilende baby een psychologische marteling worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ben ik niet zo'n expert op het gebied van evolutie, biologie en psychologie, maar ik kan me zo indenken dat het ook precies de bedoeling is dat babygehuil als storend wordt ervaren...
Als een baby iets tekortkomt, als hem iets dwarszit, als -ie eten of drinken wil, als -ie pijn heeft, dan is huilen de enige manier om dat kenbaar te maken. En ik denk dat het menselijk brein ook wel zodanig is ingesteld dat het extra wordt geprikkeld door babygehuil. Een baby huilt, dus is er iets aan de hand, dus vergt dat aandacht.
Vergelijk het maar metj mensen die bijvoorbeeld vlakbij een treinstation wonen. Als je daar op de koffie komt, hoor je elke trein die het station binnenrijdt, maar die mensen horen dat zelf allang niet meer. Je raakt gewoon aan zo'n geluid gewend. Aan babygehuil kennelijk niet...
Klopt, maar staat precies zo in de OP, dus nogal een onzinpost.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ben ik niet zo'n expert op het gebied van evolutie, biologie en psychologie, maar ik kan me zo indenken dat het ook precies de bedoeling is dat babygehuil als storend wordt ervaren...
Als een baby iets tekortkomt, als hem iets dwarszit, als -ie eten of drinken wil, als -ie pijn heeft, dan is huilen de enige manier om dat kenbaar te maken. En ik denk dat het menselijk brein ook wel zodanig is ingesteld dat het extra wordt geprikkeld door babygehuil. Een baby huilt, dus is er iets aan de hand, dus vergt dat aandacht.
Vergelijk het maar metj mensen die bijvoorbeeld vlakbij een treinstation wonen. Als je daar op de koffie komt, hoor je elke trein die het station binnenrijdt, maar die mensen horen dat zelf allang niet meer. Je raakt gewoon aan zo'n geluid gewend. Aan babygehuil kennelijk niet...
Misschien toch handig om ook de begrippen "peuter" en "kleuter" aan je lijstje toe te voegenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Klopt, maar staat precies zo in de OP, dus nogal een onzinpost.
Ik ben het er mee eens dat het mij meer gaat om jankende iets-oudere-kinderen van 3-5 jaar of zo, de leeftijd dat ze wel kunnen praten maar nergens zin in hebben. Dat is een verschil in mening over terminologie, want ik vind dat ook gewoon babies. Ik doe niet zo mee aan die elke-1,5-jaar-een-andere-naam-voor-een-kind. Je hebt babies, kinderen, pubers en volwassenen, dat is specifiek genoeg.
Ik woon overigens in huis met een kind van 1 jaar, ik weet heus wel wat janken van een baby inhoud (tandjes die doorkomen, doei nachtrust!), maar op die leeftijd kunnen ze inderdaad weinig anders. Ik doelde meer op babies die niks willen en overal om janken omdat ze hun zin niet krijgen.
Ik denk juist dat mensen gevoelig zijn geworden voor dat geluid. Als je zo ingesteld bent dat dit geluid voor jou de hoogste prioriteit heeft, ga je daar dus iets aan doen. Dat is gunstig, want zo heeft je nageslacht meer overlevingskansen.quote:Volgens de wetenschappers is het mogelijk dat gehuil van kinderen in de loop van de evolutie de optimale toonhoogte heeft gekregen om de aandacht van mensen te trekken. Om die theorie te kunnen bewijzen, is echter meer onderzoek nodig.
Ja en pre-tiener, tiener, jongvolwassene en al die andere ongein ook zeker. Want als het een eigen naam heeft is het zo hip! *koooooooooots*.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Misschien toch handig om ook de begrippen "peuter" en "kleuter" aan je lijstje toe te voegen
Nee. Maar tussen Baby en Kind, zitten werelden van verschil. Namelijk de werelden die Peuter en Kleuter heten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja en pre-tiener, tiener, jongvolwassene en al die andere ongein ook zeker. Want als het een eigen naam heeft is het zo hip! *koooooooooots*.
Precies, en iedere volwassene voelt zich er door geroepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:44 schreef n8n het volgende:
Dat babygehuil als storend wordt ervaren is biologisch om te kunnen overleven als baby zijnde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |