Maar ligt wel behoorlijk diep in een coma.quote:
Die groep is niet echt een supervertegenwwordiger van punk hèquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Als een band tegenwoordig nog pure punk maakt zijn het geen punks(tenzij ze nogsteeds punk maken noem een black flag, the damned, etc)
Trouwens typisch punk
(maarja die stammen dan ook uit de tijd van de punk '77)
Jij denkt nogsteeds aan punk de muziekstroming, het gaat over punk de houding en levensstijlquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Die groep is niet echt een supervertegenwwordiger van punk hè, is meer hardrock maar ik moet je gelijk geven voor dit nummer...dat schuurt inderdaad heel erg tegen het ritme van punk aan.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:41 schreef JackHerrer het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)s-live-my-punk_music
Black flag nadoen anno 2001 vind ik niet punkquote:
Dan zit je in het verkeerde subforum als je de levensstijl en houding wilt bespreken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jij denkt nogsteeds aan punk de muziekstroming, het gaat over punk de houding en levensstijl
okequote:Op donderdag 23 juni 2011 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Black flag nadoen anno 2001 vind ik niet punk
Haha dit is met ron reyes op zang anders kijk je het clipje evenquote:
niet optijd weggeeditquote:
nouja middelvinger naar iedereen schijt aan conventies en herrie makenquote:
Ja inderdaad!quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan zit je in het verkeerde subforum als je de levensstijl en houding wilt bespreken.
Nee want ik ben dus opzoek naar bandjes met diezelfde instelling maar dan van nu.quote:
quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nouja middelvinger naar iedereen schijt aan conventies en herrie maken
quote:
Dankjewelquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Verkeer de linkjes piet
boegies
raggende manne
Suicidequote:Op donderdag 23 juni 2011 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Foetus mag ook niet ontbreken
samen met softcell
Dat is geen punk btwquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:27 schreef Frollo het volgende:
Van punk heb ik niet zoveel verstand, maar ik moest wel hieraan denken:
Knul, ik heb de sexpistols nog live gezienquote:
ja ik ook, het was ook een reactie op zijn hoge Duitser gehalte van zijn postquote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
ik vind de dingen die piet post ook meer punk dan die hans en grietje
En? Heb je wat daar tegen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:56 schreef MarsX het volgende:
[..]
ja ik ook, het was ook een reactie op zijn hoge Duitser gehalte van zijn post
Jij bent meer puber dan punk, niet?quote:
Lol wie is er nu de puberquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent meer puber dan punk, niet?
Nee hoor, vind hem wel schattig, lekker dwars knaapje.quote:
Ja, die moeten wel ontbreken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze mogen ook niet ontbreken, stranglers en clash
Ik heb ooit zo'n box gekocht van BAD, maar ik kan me er ook maar moeilijk doorheen worstelen, eik.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:55 schreef Bookie65 het volgende:
Nieuwe song van Big Audio Dynamite.
Deze band was in NL nooit echt bekend, maar ook The Clash wordt hier helaas gezien als one hit wonder. Logischerwijs staat deze band nergens op de Nederlandse festivals.
LOL de Milli Vanilli van de Punk? De Sex Pistols, dat was een productie van Meneer McLaren, de muziek gespeeld door studio muzikanten, met een slimme bespeling van de media.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:47 schreef Crocodi1e het volgende:
Mijn toekomstige band zal een punk houding hebben én punk maken. Geinspireerd door Bands zoals Sex Pistols ed.
Houd je mond man. Sex Pistols waren toch wel een beetje de pioniers van de Punk, als je de proto-punk niet meerekent.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL de Milli Vanilli van de Punk? De Sex Pistols, dat was een productie van Meneer McLaren, de muziek gespeeld door studio muzikanten, met een slimme bespeling van de media.
LOLquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:02 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Houd je mond man. Sex Pistols waren toch wel een beetje de pioniers van de Punk, als je de proto-punk niet meerekent.
Leuk niet, dat het achteraf allemaal bedacht is door Malcom McLarenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Kom op piet je moet toegeven dat ze deel uit maakten van die kleine scene waar de londense punk ontsprong.
Nogsteeds mijn vriendin heeft ze laatst nog bezocht ze doen tegenwoordig acoustische sets.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
The Stranglers waren trouwens een aantal jaren eerder, en konden wel een instrument zelf bespelen.
Gaaf, blijf het een van de beste bands van die periode vindenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nogsteeds mijn vriendin heeft ze laatst nog bezocht ze doen tegenwoordig acoustische sets.
Lees er eens een boek over, of kijk The filth en the fury en kom dan nog een keer terug...quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk niet, dat het achteraf allemaal bedacht is door Malcom McLaren
Bedoel je gewoon post-punk?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Noem hier bands die wel punk zijn maar geen punk maken. Het gaat om het gevoel zeg maar.
Nee dat bedoel ik niet ik bedoel die eind jaren 70 mentaliteit die je af en toe nog terug vind in sommige bandjes, genre doet er niet toe.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:23 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Bedoel je gewoon post-punk?
Wire, The Sisters of Mercy, Joy Division, Gang of Four, New Order, The Birthday Party, The Cure, Bauhaus en Devo speelden allemaal opgegevens moment een soort van post-punk.
Eind jaren 90/2000 zorgden wat mij betreft een gladdere en gelikte versie van post-punk door bijvoorbeeld de Editors, Interpol en the Strokes voor wat meer mainstream succes.
Ik bedoel mijn TT meer in de trant van punk is dood, lang leve punk. En ging juist in op het feit dat punk juist niet omsloten is door vaste genre lijnen.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:04 schreef RM-rf het volgende:
Het leukste aan 'punk' zijn al die stumperts die gaan discussieren 'of iets wel of niet punk is' en heel verongelijkt lopen te roeptoeteren 'dat iets dood is' of dat een bepaalde band niet een bepaald naampje mag krijgen....
Wat dat betreft is de Punkmuziek soms qua scene een soort van volkstuincomplex waar iedereen heel netjes binnen de paadjes moet blijven en hun onkruit wieden en tuinonderhoud plegen:
Zelfs de gewone Populaire pop-muziek kent meer 'stijl-vrijheid', omdat men daar helemaal niet zo moeilijk doet als een artiest ook eens een keertje buiten al begaande paden treed of een 'cross-over' doet.
Het gaat je dan dus om de punk / DYI spirit dan om wat mensen vinden dat `punk muziek' qua muziek is.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel mijn TT meer in de trant van punk is dood, lang leve punk. En ging juist in op het feit dat punk juist niet omsloten is door vaste genre lijnen.
ja zoiets ik was geinspireerd door de punk docu's want als je de punks van de begin tijd hoort ging het om alles behalve muziek spelen in een strak geformuleerd genre. Kijk naar bands als the clash en the minutemen voor de helft van de tijd is dat geen 'punk' maar het daarom juist des te meer punk.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:16 schreef bartrid het volgende:
[..]
Het gaat je dan dus om de punk / DYI spirit dan om wat mensen vinden dat `punk muziek' qua muziek is.
Qua DYI spirit dan: Nadja. Boeken al hun concerten zelf, zijn zo'n beetje het hele jaar aan het touren.
Ja wittr zijn vuige hippies met hun eigen boerderijquote:Op woensdag 30 november 2011 23:42 schreef Trashcanman het volgende:
Als ik de trekking van de topic goed begrepen heb, is Wolves in The Throne Room wel aardig punk dus. Of zou je ze eerder een stel hippies willen noemen?
Verder kan je elke willekeurige noise en de meeste breakcore artiesten ook wel voor punks kunnen uitschelden.
Nou, ja? The Kinks is wel protopunk te noemen denk ik, The Sonics zijn ook een randgeval maar maken in wezen toch rock 'n roll lijkt me, als je het muziektechnisch zou bekijken (waar ik zelf niet bepaald goed in ben). De rest is vooral qua (mijn) gevoel verwant aan punk. Als ik echt protopunk had willen neerzetten had ik The Stooges er wel bij gezet, één van mijn favoriete bands, en dat is een select gezelschap.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |