abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:20:02 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98765940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:16 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ben je ook op lerarengesprek geweest als ze een rapport had gehad op school, of liet je dat aan haar ouders over?
Drijfhout... Werd jij een tijdje terug niet op een heel vervelende manier publiekelijk in je hemd gezet?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:21:49 #277
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98766026
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Drijfhout... Werd jij een tijdje terug niet op een heel vervelende manier publiekelijk in je hemd gezet?
Yup, schaamwekkend volkomen terecht helaas.
Volgens mij heb jij mij daar weleens eerder aan herinnerd ook. (no problem)

(Wat moet ik hier nu voor emoticon of posticon bij plaatsen?)
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_98766155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

*knip*
Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar jullie lovestory :)

Ik ben zelf moeder, en zou niet erg blij zijn als mijn 16-jarige dochter zou thuiskomen met een man van 30... in het begin in ieder geval.
Maar als je dan, uiteindelijk, ziet dat je kind gelukkig is, de man haar met respect behandeld, en zij een stabiele relatie hebben.. Hoe kun je er dan nog op tegen zijn?

Ik snap de heftige reacties hier niet zo. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_98766201
tja op een oude fiets moet je het leren :')
pi_98766418
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben zelf moeder, en zou niet erg blij zijn als mijn 16-jarige dochter zou thuiskomen met een man van 30... in het begin in ieder geval.
Maar als je dan, uiteindelijk, ziet dat je kind gelukkig is, de man haar met respect behandeld, en zij een stabiele relatie hebben.. Hoe kun je er dan nog op tegen zijn?

Oh, geloof me, mijn schoonmoeder en ik hebben een zeer valse start met elkaar gemaakt, en terecht. Ik ken mijn vriendin al sinds haar twaalfde, en kwam haar toevallig tegen toen ze 16 was. We hebben toen een afspraak gemaakt om eens iets te gaan drinken, wat resulteerde in een leuke dag, waarbij we zelfs met haar moeder en zusje uit eten zijn geweest.

En het moment dat we voor elkaar vielen was een grappig voorval tijdens het winkelen op die bewuste dag... heel stom, we hebben maanden lopen zoeken wat er nu precies gebeurd was, hebben een jaar lang elkaar heel sporadisch gezien, omdat haar moeder dat uiteraard liever niet had, maar ondertussen zit dat gelukkig allemaal goed. En dat moet ook, want in die jaren dat we nu samen zijn is mijn moeder op uitermate dramatische wijze weggevallen en hebben we heel wat voor de kiezen gehad met z'n tweeen. Maar dat heeft ons alleen maar sterker samen gemaakt. We hebben er ook allebei best wel veel vertrouwen in dat het tussen ons goed zal blijven gaan, daarom ook de voorbereidingen op de toekomst... We wonen ook al bijna 6 jaar samen... en ook dat gaat heel goed. We hebben in die zes jaar al een ander huis gekocht, en hebben een goede en gezonde toekomstplanning samen.

En ja, we zijn allebei niet echt de grijze muizen typetjes...

En wat jij heel duidelijk zegt, uiteindelijk snappen onze families dat het blijkbaar goed zit tussen ons... maar dat heeft wel een tijd geduurd...

En de heftige reacties hier, het is makkelijk oordelen als je lekker bekrompen denkt... mijn vriendin en ik hebben het er wel eens over wat wij zouden doen als het één van onze toekomstige kinderen zo zou vergaan... en dat heeft ons eigenlijk een beter besef gegeven van onze eigen situatie, want het is heel moeilijk objectief te blijven, maar je moet wel, want anders ben je gewoon je kind kwijt vanaf het moment dat dat kind geen verplichtingen meer heeft aan de ouders... en dan ben je dus de volledige 'controle' over je kinderen kwijt. Dat is iets ter overweging aan alle zwart/wit denkertjes hier...

Alles, ja echt alles heeft een keerzijde... en helaas voor de Z/W'ers, je wordt sneller oud dan je lief is... en ook dan je ouders lief is...

[ Bericht 1% gewijzigd door NeNuntiumNecare op 28-06-2011 14:38:34 ]
pi_98766951
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef takeshi-san het volgende:
tja op een oude fiets moet je het leren :')
Spotten met ouderdom is spotten met je eigen toekomst! Druif! :)
pi_98767144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:30 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

*knip again*
Je moet je vooral beseffen dat het niet uitmaakt wat mensen over jullie (relatie) denken. Jullie zijn gelukkig samen, dat is het belangrijkste. Al kan ik me best voorstellen dat het moeilijk is als iedereen je aankijkt als "de pedofiel" (mensen die niet weten wat pedofilie inhoudt, blijkbaar), en/of de profiteur van een jong kutje.

Je kind zou het zoveel slechter kunnen treffen dan een oudere partner. En dan heb ik het in dit geval over jouw verhaal, niet over die van de originele TS. Want dat lijkt me helemaal moeilijk te verkroppen, als het niet een gewone, nette vrouw/heer is die met je kind aan de haal gaat.

Mijn man en ik zijn getrouwd zodra hij 18 werd, we hadden toen al twee jaar een prachtige zoon ;) Ik ben twee jaar ouder dan hij is. Je zou niet eens kunnen raden wat wij allemaal te horen hebben moeten krijgen over ons persoon en onze relatie. 'Gedoemd te mislukken'. 'Wat een hoer is zij'. 'Logisch dat hij ervoor gaat, wie wil er niet een gratis kut?'
Inmiddels is onze zoon een prachtknul van 12, die alweer naar de middelbare school gaat. Mijn man en ik zijn nog steeds gelukkig samen. En die roddelaars van toen? Daar hoor je niks meer van.
pi_98768036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:45 schreef Messina het volgende:

[..]

*Ook even een knipje*
Wat men gemiddeld denkt, interesseert ons weinig, zolang mensen maar het vermogen portreteren om objectief te oordelen. En dat gebeurt zelden in dit soort situaties. Waarom? Geen idee. Het kan onmogelijk pure bekrompenheid zijn, toch? Kan een mens echt zo ziekelijk simpel zijn? Nee, toch?

Maar het was voor ons wel belangrijk dat onze familie met de hele situatie door de bocht kon. En dat was hard werken. Terecht, dat hoor je ons nooit zeggen, maar je moet heel erg goed je best doen om elkaars vertrouwen te winnen, daar waar dat beschadigd was geraakt.

Ach, en straks zijn we al weer tien jaar verder, hebben we hopelijk kinderen, en valt het niet eens meer op dat er 14 jaar tussen ons zit... en hypocriet genoeg zeikt er dan ook niemand meer.

Maar dat is het vooral. Op de één of andere manier zijn mensen zwaar hypocriet als het over dit onderwerp gaat... en dat snap ik niet zo goed... denk eens iets verder dan wat je door die geindoctrineerde grijze massa in je schedel wordt gedicteerd...
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:24:19 #284
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98768902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:05 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Wat men gemiddeld denkt, interesseert ons weinig, zolang mensen maar het vermogen portreteren om objectief te oordelen. En dat gebeurt zelden in dit soort situaties. Waarom? Geen idee. Het kan onmogelijk pure bekrompenheid zijn, toch? Kan een mens echt zo ziekelijk simpel zijn? Nee, toch?

Maar het was voor ons wel belangrijk dat onze familie met de hele situatie door de bocht kon. En dat was hard werken. Terecht, dat hoor je ons nooit zeggen, maar je moet heel erg goed je best doen om elkaars vertrouwen te winnen, daar waar dat beschadigd was geraakt.
...
Dat overtuigen van de familie, deed je dat met dezelfde tactiek als hier op Fok? Dus beledigend, stampvoetend, en met je mond vol over de bekrompenheid, de hypocrisie, en de ziekelijke simpelheid van je gesprekspartners?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 15:36:41 #285
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_98769466
Vraag je dit af: wat zou jij doen als je 17 was?

High five je zoon ^O^
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_98770413
quote:

[..]

Ach, en straks zijn we al weer tien jaar verder, hebben we hopelijk kinderen, en valt het niet eens meer op dat er 14 jaar tussen ons zit... en hypocriet genoeg zeikt er dan ook niemand meer.

Maar dat is het vooral. Op de één of andere manier zijn mensen zwaar hypocriet als het over dit onderwerp gaat... en dat snap ik niet zo goed... denk eens iets verder dan wat je door die geindoctrineerde grijze massa in je schedel wordt gedicteerd...
ik vind niet eens het leeftijdsverschil het probleem eigenlijk, maar de leeftijd van je vriendin. Daarom vind ik niets mis met je huidige relatie, en over tien jaar is er nog niets mis mee.

Wat ik niet vind kunnen is dat je als man van 30 jaar een relatie begint met een meisje van 16. Op die leeftijd zit ze nog geheel in het denkbeeld van een kind -wat ze natuurlijk ook is- terwijl jij op ieder sociaal vlak veel verder bent dan zij. Emotioneel stabieler, intellectueel ver voor haar uit en daarom in staat haar te beïnvloeden, bewust of onbewust. Ik weet niet zeker, wat iemand hier eerder zei, dat je het kind moet beschermen tegen zichzelf, maar ik vind in ieder geval dat je als dertig-jarige niets te zoeken hebt in een relatie met iemand van zestien, mede omdat het meisje dan niet volwassen genoeg is om daar serieus over na te denken.

Begrijp me niet verkeerd, (je reageert nogal agressief af en toe), met je huidige relatie vind ik niets mis en ik snap perfect dat jij en je vriendin elkaar goed aan kunnen voelen. Ik vind het echter niet door de beugel kunnen dat je iets had met een meisje van 16, wat je dus ontmoette toen zij 12 (twáálf! een kleuter nog!) was.
pi_98770665
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind het echt walgelijk en ik vind dat je gelijk hebt hoor TS. Als er sprake was van een 17 jarig meisje en een 35 jarige man, dan zou de hel losbreken. Ooh wat zijn we met zijn allen weer lekker consequent.
Dit is dus echt onzin. Iedere keer weer dit gezeur :{ Jongens en meisjes zijn nou eenmaal niet gelijk! Meisjes zijn op jonge leeftijd (meestal) veel makkelijker te beïnvloeden dan jongens, hoe veel volwassener ze dan ook mogen zijn. Tevens is de 'klassieke' standaard dat de jongen het meisje verleidt. Tenslotte zijn er gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen, hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen ontkennen. Als een man een vrouw doodslaat reageer je anders dan wanneer een vrouw een man doodslaat. Is nou eenmaal zo, deal with it.
pi_98770762
Een kind dat je op d'r 12e kende en op d'r 16e tegenkwam en dan viel er iets voor dat je er wat mee kreeg. Hoe meer je erover verteld hoe griezeliger het wordt :')

En dat sporadische contact houden ook nog, terwijl je weet dat schoonmama het liever niet heeft. Dan niet ff bij jezelf te rade gaan, van ''goh tsjah, misschien heeft schoonmamma een punt, zij is 16 en ik ben 30''. Gewoon lekker je zin doordrukken. Heel ieeuuwww, dit.

[ Bericht 16% gewijzigd door MalaCocinera op 28-06-2011 16:25:19 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:09:25 #289
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_98771129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 15:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

ik vind niet eens het leeftijdsverschil het probleem eigenlijk, maar de leeftijd van je vriendin. Daarom vind ik niets mis met je huidige relatie, en over tien jaar is er nog niets mis mee.

Wat ik niet vind kunnen is dat je als man van 30 jaar een relatie begint met een meisje van 16. Op die leeftijd zit ze nog geheel in het denkbeeld van een kind -wat ze natuurlijk ook is- terwijl jij op ieder sociaal vlak veel verder bent dan zij. Emotioneel stabieler, intellectueel ver voor haar uit en daarom in staat haar te beïnvloeden, bewust of onbewust. Ik weet niet zeker, wat iemand hier eerder zei, dat je het kind moet beschermen tegen zichzelf, maar ik vind in ieder geval dat je als dertig-jarige niets te zoeken hebt in een relatie met iemand van zestien, mede omdat het meisje dan niet volwassen genoeg is om daar serieus over na te denken.

Begrijp me niet verkeerd, (je reageert nogal agressief af en toe), met je huidige relatie vind ik niets mis en ik snap perfect dat jij en je vriendin elkaar goed aan kunnen voelen. Ik vind het echter niet door de beugel kunnen dat je iets had met een meisje van 16, wat je dus ontmoette toen zij 12 (twáálf! een kleuter nog!) was.
14.gif
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_98771482
quote:

[..]

Dat in bold dus.
pi_98771715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:24 schreef Messina het volgende:

[..]

ik zal dit aan de ouders van mn huidige vriendin voorleggen dan :')
pi_98771735
quote:

[..]

Ten slotte nog dit: begrijp ik nou dat jij vind dat als 23/37 mag, dat 16/30 dan ook moet mogen? en, doorgeredeneerd, 2/16 ook?
pi_98771835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

ik zal dit aan de ouders van mn huidige vriendin voorleggen dan :')
Zij is 12 en je hebt d'r leren kennen toen ze 8 was :P
pi_98771849
quote:

Wat ik niet vind kunnen is dat je als man van 30 jaar een relatie begint met een meisje van 16. Op die leeftijd zit ze nog geheel in het denkbeeld van een kind -wat ze natuurlijk ook is- terwijl jij op ieder sociaal vlak veel verder bent dan zij. Emotioneel stabieler, intellectueel ver voor haar uit en daarom in staat haar te beïnvloeden, bewust of onbewust.
Hmm. Ben je, deze redenering volgend, ook tegen relaties van mensen die op sociaal of intellectueel vlak verre van gelijkwaardig zijn ? Zeg de klassieke sprookjesprins met het dienstmeisje , of de hoogleraar met iemand die alleen mbo heeft ?

Of een SGP huwelijk; waarbij de vrouw zich ondergeschikt verklaart aan haar man ?
pi_98771890
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ten slotte nog dit: begrijp ik nou dat jij vind dat als 23/37 mag, dat 16/30 dan ook moet mogen? en, doorgeredeneerd, 2/16 ook?
Het denkvermogen van iemand van 2 staat niet gelijk aan die van iemand van 16+
Het denkvermogen van iemand van 16+ staat echt niet bijster ver verwijderd van iemand van 30+
Jeugdiger wat naïef misschien..andere wereld beetje maar het valt eigenlijk wel mee.

Anyway het is een beetje een stroman vergelijking wat je doet.
(wat wil zeggen dat je een compleet ander voorbeeld erbij neemt in de hoop je gelijk aan te tonen)

Maar goed mijn mening.
pi_98771911
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:22 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Zij is 12 en je hebt d'r leren kennen toen ze 8 was :P
Nee joh bah.
pi_98772045
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:22 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hmm. Ben je, deze redenering volgend, ook tegen relaties van mensen die op sociaal of intellectueel vlak verre van gelijkwaardig zijn ? Zeg de klassieke sprookjesprins met het dienstmeisje , of de hoogleraar met iemand die alleen mbo heeft ?

Of een SGP huwelijk; waarbij de vrouw zich ondergeschikt verklaart aan haar man ?
In een perfect wereld wel, alleen is dat natuurlijk moeilijk aan te tonen. Intelligentie laat zich nauwelijks meten helaas. Ik denk dat mensen het meestal wel aan elkaar merken als er veel niveauverschil in zit, maar dit topic bewijst dat er uitzonderingen zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het denkvermogen van iemand van 16+ staat echt niet bijster ver verwijderd van iemand van 30+
Jeugdiger wat naïef misschien..andere wereld beetje maar het valt eigenlijk wel mee.

(wat wil zeggen dat je een compleet ander voorbeeld erbij neemt in de hoop je gelijk aan te tonen)

Maar goed mijn mening.
Uiteraard is het een overdreven voorbeeld, maar ik vind het niet compleet anders. TS vindt het hypocriet dat het nu een probleem is en over tien jaar niet meer, ik haal (+ -) tien jaar éérder er bij.
pi_98772207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

In een perfect wereld wel, alleen is dat natuurlijk moeilijk aan te tonen. Intelligentie laat zich nauwelijks meten helaas. Ik denk dat mensen het meestal wel aan elkaar merken als er veel niveauverschil in zit, maar dit topic bewijst dat er uitzonderingen zijn.

[..]

Uiteraard is het een overdreven voorbeeld, maar ik vind het niet compleet anders. TS vindt het hypocriet dat het nu een probleem is en over tien jaar niet meer, ik haal (+ -) tien jaar éérder er bij.
Een overdreven voorbeeld is dus geen goed voorbeeld hoe je het ook draait of keert.

Ik ben het in ieder geval niet met je eens dat lichamelijke leeftijdsverschil in zulke gevallen als bijv. 16 en 30 nou betekent dat het altijd verkeerd is of dat het "niet kan".

Het ligt compleet aan hoe de personen in kwestie zijn.
Waar staan ze in hun leven?
Wat is de geschiedenis erachter?
Etc etc ..het is een opsomming van dingen die niet algemeen bekend zullen zijn.
Er valt dus niet zwart-wit over te oordelen.

Maar wederom het is mijn mening. xD
pi_98772634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar goed mijn mening.
Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. De ene 16-jarige is de andere niet. Daarom vind ik ook dat je niet per definitie kan zeggen dat een 16-jarige samen met een 30-jarige niet kan.

Als 30-jarige zul je misschien (waarschijnlijk) wel wat geestelijk voordeel hebben tegenover de 16-jarige, maar als daar op een normale, volwassen en wijze manier mee wordt omgegaan, prima.
pi_98773076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. De ene 16-jarige is de andere niet. Daarom vind ik ook dat je niet per definitie kan zeggen dat een 16-jarige samen met een 30-jarige niet kan.

Als 30-jarige zul je misschien (waarschijnlijk) wel wat geestelijk voordeel hebben tegenover de 16-jarige, maar als daar op een normale, volwassen en wijze manier mee wordt omgegaan, prima.
Ik denk dat je niet van een 16-jarige mag -of kan- verwachten dat ze daarmee volwassen om kunnen gaan. Daarom moet dat van de oudere vriend komen, die daarmee nóg meer overmacht heeft in de relatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')