Leuke schoolquote:
Ik moet nog een cijfer van een herkansing afwachten en twee van blok 4. Ze schieten niet echt op.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Nog even 1 cijfer afwachten, dan heb ik de volle 120 studiepunten!Op naar jaar 3!
Saxion?quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:40 schreef Graaf_Kinterslaas het volgende:
[..]
Ik moet nog een cijfer van een herkansing afwachten en twee van blok 4. Ze schieten niet echt op.
Ah, het F5'en in CWSISquote:
Nee, tegenwoordig hebben ze een nieuw systeem, genaamd Bison. Dan krijg je gewoon een mailtje als een docent een cijfer ingevoerd heeft!quote:
Klopt, het is veel handiger en het geeft je veel betere overzichten. Van welke vakken heb jij al cijfers dan?quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nee, tegenwoordig hebben ze een nieuw systeem, genaamd Bison. Dan krijg je gewoon een mailtje als een docent een cijfer ingevoerd heeft!
Ik word oud. Hmm.. Saxion heeft me ook (eindelijk) uit het studentensysteem gesmeten. Kan niet meer inloggenquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nee, tegenwoordig hebben ze een nieuw systeem, genaamd Bison. Dan krijg je gewoon een mailtje als een docent een cijfer ingevoerd heeft!
Alles, met uitzondering van Controlewerkzaamheden 2.4quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:02 schreef Graaf_Kinterslaas het volgende:
[..]
Klopt, het is veel handiger en het geeft je veel betere overzichten. Van welke vakken heb jij al cijfers dan?
Gek genoeg heb ik I & F ook nog niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:21 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Alles, met uitzondering van Controlewerkzaamheden 2.4
8 uur?quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:23 schreef Maraca het volgende:
Heb je dat verschrikkelijke assessment gehad dat 8 uur duurt of is dat pas in de derde
Deventer of Enschede? Ik kreeg I&F gisteren en KBA vandaag.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:45 schreef Graaf_Kinterslaas het volgende:
[..]
Gek genoeg heb ik I & F ook nog niet.
Dan is het een derdejaars tentamenquote:
Het is aan de ene kant verschrikkelijk (druk, druk, stress.. waar is dat boek?! Nu al 1 uur? Hoe kom ik bij die boomhut?!) Maar aan de andere kant natuurlijk geweldigquote:
Saxion Deventer. Zelfs vandaag is het cijfer er nog nietquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:23 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
8 uur?Gelukkig nog niet!
[..]
Deventer of Enschede? Ik kreeg I&F gisteren en KBA vandaag.
Ik heb I/F en controlewerkzaamheden nog niet binnen, je krijgt de uitslag in de week van de herkansing fijn is datquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:05 schreef Graaf_Kinterslaas het volgende:
[..]
Saxion Deventer. Zelfs vandaag is het cijfer er nog niet.
Jammer! Heb je de boeken van Brenda Westra?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef contactdoos het volgende:
De OAT niet binnen.. raak een beetje moedeloos van die toets.. Wat een Hel!... Iemand tips voor de volgende keer?
Yes.. Alle lessen netjes gevolgd, goed voorbereid, alle voorgaande oat's gemaakt en dan een 5 halenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jammer! Heb je de boeken van Brenda Westra?
Ken het gevoel. Eerste keer dat ik de OAT maakte had ik alles gegeven wat ik had.. en dan een 4 halenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:27 schreef contactdoos het volgende:
[..]
Yes.. Alle lessen netjes gevolgd, goed voorbereid, alle voorgaande oat's gemaakt en dan een 5 halen![]()
Nog nooit zo goed voor een toets geleerd volgens mij..
Bedankt! Goede tip.. zal het meenemen... heb de boeken hier al weer liggen, maar kan de toets nog niet vinden op internet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:39 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ken het gevoel. Eerste keer dat ik de OAT maakte had ik alles gegeven wat ik had.. en dan een 4 halen![]()
Belangrijkste wat je nu kunt doen is naar de inzage gaan en kijken waar het mis is gegaan. Ook een tip: begin vanaf dat moment direct met de voorbereidingen voor de OAT. Ja, ik weet dat hij pas op x januari is, maar omdat het zoveel is is het beter om het echt te spreiden dan dat je in één keer alles in je hoofd probeert te stampen. Voor jezelf is dat prettiger en je leert er ook meer van
Ga ik zeker doen.. Ga het hier volgen denk ikquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:52 schreef Maraca het volgende:
Oh ja, en als je ergens niet uitkomt: plaats het hier! Heb zelf enorm veel gehad aan de mensen in dit topic toen ik de OAT ging herkansen![]()
Het is wel iets meer dan indirecte zin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:31 schreef contactdoos het volgende:
moet idd wel overeenkomen, maar het jaarverslag is wel met de verantwoordelijkheid van de directie gepubliceerd. En de accountant geeft hier slechts zijn visie op. In directe zin niet dus, maar indirecte zin dus zeer zeker wel.
Just my 2 cents.
quote:Verklaring betreffende overige bij of krachtens de wet gestelde eisen
Ingevolge artikel 2:393 lid 5 onder e en f BW vermelden wij dat ons geen tekortkomingen zijn gebleken naar aanleiding van het onderzoek of het jaarverslag, voor zover wij dat kunnen beoordelen, overeenkomstig Titel 9 Boek 2 BW is opgesteld, en of de in artikel 2:392 lid 1 onder b tot en met h BW vereiste gegevens zijn toegevoegd. Tevens vermelden wij dat het jaarverslag, voor zover wij dat kunnen beoordelen, verenigbaar is met de jaarrekening zoals vereist in artikel 2:391 lid 4 BW.
Als je het goed leest, zeggen alle verklaringen eigenlijk helemaal niksquote:
Ik heb het boek nu niet bij me, maar Pieter Lakeman heeft ook eens een accountantsverklaring geschreven.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:40 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Als je het goed leest, zeggen alle verklaringen eigenlijk helemaal niks
Hier verklaart de accountant toch wel degelijk 2 zaken. Verenigbaarheid met de jaarrekening alsmede en geen tekortkomingen (oftewel voldoet aan de gestelde eisen).quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:40 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Als je het goed leest, zeggen alle verklaringen eigenlijk helemaal niks
Dan moet ik wel snel solliciteren in een bedrijf denk ik want ik krijg pas ergens eind juli te horen of ik mag meedoen of nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:56 schreef Maraca het volgende:
Een pre-master is, zoals de naam zegt, vóór de master. De opleiding die je wilt volgen is de master, maar omdat je nog niet aan alle opleidingseisen voldoet dien je eerst een pre-master te volgen. Hoe lang dat duurt is afhankelijk van je vorige opleiding en ook met HBO Accountancy moet je in de meeste gevallen een pre-master volgen.
Bij de opleiding (zowel pre-master als master als postmaster) ga je één dag per week naar school. De rest van de tijd ga je werken bij een accountantskantoor
En met 24 ben je niet oud. Ken iemand die nu 29 is en gaat beginnen met de opleiding..
Dat meen je niet... dus ik ga alles op een vrijdag krijgen, en als ik dus niet werk heb ik de rest van de week vrij?quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:12 schreef Maraca het volgende:
Solliciteren doe je in december/januari, maar misschien dat je het nog bij de Big4 kunt proberen.
Het is lastig om te werken tijdens de opleiding. Ik ga er zelf vanuit dat ik minimaal 6 dagen per week kwijt zal zijn aan werk + studie (4 dagen werken, 1 dag naar school, 1 dag studeren). Vergeet trouwens niet dat ook VWO'ers werken op accountantskantoren. Die gaan direct vanuit de middelbare aan het werkDus je bent niet de enige die met weinig tot geen ervaring aan de slag gaat. Maar maak je borst maar nat, het gaat niet makkelijk worden
quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:01 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Dat meen je niet... dus ik ga alles op een vrijdag krijgen, en als ik dus niet werk heb ik de rest van de week vrij?
Ik hoop het, zal gek zijn als ik niet werk naast de premaster, moet toch ervaring opbouwenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
![]()
Het kan best zijn dat je, omdat je geen financiële achtergrond hebt, op donderdag én vrijdag colleges hebt. Maar daarvoor moet je contact opnemen met de universiteit waar je wilt studeren. Als je een VWO-diploma hebt zit het wéér anders in elkaar. Dan begin je eerst met de bachelor.
Hmmm, hoop niet dat ze mij om die redenen afwijzen want ik heb voor zowel Business Administration als Accounting & Control ingeschrevenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:30 schreef Maraca het volgende:
Wiskunde is niet eens zozeer belangrijk. Wel dat je affiniteit hebt met cijfers, logisch kunt redeneren, verbanden kunt leggen, sociaal bent, gezonde ambitie hebt, kunt reflecteren, open staat om te leren, doorzettingsvermogen. Etc. etc. Oh en dat je kunt uitleggen waarom accountancy het beroep voor jou is.
Dat heb ik niet uitgezocht... ik hoop dat het niets uitmaakt, echt nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:45 schreef Maraca het volgende:
Tja, als je niet geschikt bent voor dit beroep dan ben je niet geschikt. Moet wel eerlijk zeggen dat het mij verbaast dat je je hebt ingeschreven. Volgens mij mis je teveel essentiële informatie. Heb je bijvoorbeeld al uitgezocht of je strafblad het überhaupt mogelijk maakt om RA/RC te worden? Als je geen VOG kunt krijgen is het einde oefening..
Nou, hup. Ga dat nou eens eerst uitzoeken voordat je hiermee gaat beginnen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:01 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Dat heb ik niet uitgezocht... ik hoop dat het niets uitmaakt, echt niet
1x werd mijn VOG geweigerd omdat ik wilde solliciteren bij de SP, had iets met diefstal enzo te maken, wat ze niet leuk vonden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou, hup. Ga dat nou eens eerst uitzoeken voordat je hiermee gaat beginnen.
Je breekt mijn hoop meid, ik was al depressief en nu nog meerquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:14 schreef Maraca het volgende:
De opleiding zul je wel kunnen volgen, maar het is maar de vraag of je wordt aangenomen bij een accountantskantoor. En reken maar dat je daar een VOG voor moet aanvragen!
En STEL.. STEL dat je aan wordt genomen bij een accountantskantoor dan kun je alsnog in de problemen raken wanneer je je wilt inschrijven in het register.
Let wel: een accountant is de vertrouwensman van het maatschappelijk verkeer. Dus reken maar van yes dat een strafblad het héél moeilijk gaat maken. Zeker als er ook nog sprake van diefstal is! Want wat is het nu? Bedreiging, doodslag én diefstal?
Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar ik ga ook niet tegen je liegen. Heb liever dat je nu hiervan weet hebt dan over een paar jaar. Maar ga nou maar eens eerst achter die VOG aan en vanuit daar kun je verder kijken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Je breekt mijn hoop meid, ik was al depressief en nu nog meer
Hmmm, na 4 jaar pasquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar ik ga ook niet tegen je liegen. Heb liever dat je nu hiervan weet hebt dan over een paar jaar. Maar ga nou maar eens eerst achter die VOG aan en vanuit daar kun je verder kijken.
Vergeet de praktijkstage van 3 jaar niet.quote:Maar... ik ben nu 2 jaar bezig om mijn master te halen... daarna ga ik pas voor de RA dat 3,5 jaar duurt... na mijn master moet ik mij dan direct inschrijven in het register of wat?
Ik mag de premaster en master met normaal collegegeld betalen, echter ontvang ik geen studiefinanciering.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:53 schreef Maraca het volgende:
Let wel dat de winkeldiefstal het enige vergrijp was dat hij heeft gepleegd. Jij hebt iets meer op je kerfstok staan. Maar als de terugkijkperiode 4 jaar is moet je jezelf ook afvragen wat het handigst is.
Trouwens, in een ander topic lees ik dat je HBO hebt gedaan. Zoek ook even uit of je nu instellingsgeld of het wettelijke collegegeld moet gaan betalen. Scheelt duizenden euro's namelijk.
Ik wilde 6 jaar geleden al Accountant worden, ik ben stom geweest om voor een ander studie te kiezen!quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:09 schreef Maraca het volgende:
Accountantskantoor, geen accountancybureauEn het aanvragen van een VOG staat los van je studie. Voor mijn stage hoefde ik geen VOG aan te vragen, maar toen ik een contract aangeboden kreeg bij een ander kantoor moest ik wel een VOG aanvragen.
Maar waarom is accountant worden eigenlijk je droom?
Erm..quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:11 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Ik wilde 6 jaar geleden al Accountant worden, ik ben stom geweest om voor een ander studie te kiezen!
Dit is mij altijd blijven hangen. Als ik nu 6 jaar later kijk hoe de techneuten zijn geëindigd en de accountants, dan huil ik en wou ik dat ik de tijd maar kon terugdraaien, accountants zijn gelukkig, genieten van hun voorwaarden, en hebben altijd een lach op hun gezicht!
Techneuten verdienen matig, depressief, en vinden hun werk niet leukl
Ik heb mijzelf beloofd vroeg of laat erin te komen, en dat ga ik doen ook!
Deze opleiding is duidelijk gericht en ik weet precies wat mij te wachten staat vanaf 5-10 jaar van nuquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Erm..Dat is wel heel erg zwart/wit.
Maar waarom denk jij dat je een glimlach op je gezicht krijgt van dit werk?
Verjaren mijn misdaden niet allen na 4 jaar?quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:19 schreef Aestivate het volgende:
Niet bij elk accountantskantoor/organisatie vragen ze een VOG/is dat verplicht. Wel zou ik het zeer aanraden je verleden tijdig kenbaar te maken, als ze er later achter komen is het volgens mij in alle gevallen gewoon exit.
Daarnaast moet je bij mijn weten geen strafblad hebben als je RA wordt, en RA wordt je als je je inschrijft in het register (bij het Nivra/NBA) wat kan na je studie+stage etc. Let op: je hoéft je na je studie niet in te schrijven, maar dan kun je de titel dus niet voeren.
Volgens mij haal je wat termen door elkaar. Ik zie dat je al een topic in WGR hebt geopend, misschien kunnen mensen met meer juridische kennis je helpen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:22 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Verjaren mijn misdaden niet allen na 4 jaar?
http://gevangenis.startpa(...)en-strafblad-bewaardquote:Mensen verwarren vaak een strafblad met 'een verklaring omtrent het gedrag' . Wanneer je gaat solliciteren en de baas vraagt om een verklaring van goed gedrag, dan bedoelt hij een verklaring omtrent hetgedrag. Die wordt door de burgemeester, of een ambtenaar namens hem, afgegegen. De gegevens daarin zijn na 5 jaar verjaard en in sommige gevallen na 10 jaar. Dan staat er ook niets meer!!!
Wanneer je naar de rechter moet haalt die soms zaken van 30 jaar geleden naar boven. Dat komt de rechter kijkt in het strafdossier (in de volksmond vaak strafblad genaamd). Behalve de rechter kan alleen de OvJ daarin kijken. Daar kom je dus nooit meer vanaf.
Maar die verklaring van het gemeentehuis kan je, wanneer die niet afgegeven wordt soms zelfs afdwingen via de rechter, als die geweigerd wordt en jij kunt aantonen dat het delict niets met de functie te maken heeft. Zo had een taxicentrale de gewoonte om niemand aan te nemen die veroordeeld was voor rijden onder invloed. Een dame die daar solliciteerde als telefoniste kon aantonen dat het voor haar functie niet belangrijk was.
Vervelend, daar gaat mijn droomquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:28 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Volgens mij haal je wat termen door elkaar. Ik zie dat je al een topic in WGR hebt geopend, misschien kunnen mensen met meer juridische kennis je helpen.
Volgens mij is het echter zo dat je niet meer ergens voor veroordeeld kan worden als het misdrijf verjaard is. In jou geval ben je al 1 of 2 keer veroordeeld, deze delicten vormen je strafblad. Je strafblad blijf je je leven lang houden. Een VOG is iets anders; volgens mij is het zo:
[..]
http://gevangenis.startpa(...)en-strafblad-bewaard
Mijn conclusie op basis van deze gegevens: een VOG zal voor de werkgever geen probleem zijn, alleen als je jaren met de RA opleiding bezig gaat raad ik het zeer aan tijd aan de werkgever te melden dat je een strafblad hebt en je derhalve nooit zal kunnen inschrijven (nog even uitzoeken of inschrijven mag met VOG of zonder strafblad) of er gewoon niet aan te beginnen.
ching chingquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:01 schreef icebeer het volgende:
Je hoeft niet perse RA te worden. Ga bij een kleiner kantoor werken waar ze dat niet perse verlangen.
Want noem is op wat er anders qua werk wordt als je RA-titel hebt.
Welk master?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:34 schreef Jetfly het volgende:
Op de UvA kan je een (voltijd) pre-master doen, is dit geen pre-master waar je (bijna) elke dag naar de school gaat? Je kunt het ook in deeltijd doen maar voltijd is korter..
Hetzelfde als de master.. deze kan ook voltijd in 1 jaar, en deeltijd in 2 jaar.. wat raden jullie aan?
Veel mensen doen die parttime, krijgen ze ook nog eens werkervaring, hebben ze eigenlijk al 2 jaar want die ene dag studeren ze maar ze bouwen ook ervaring op, auto van de zaak etc.quote:
Mmm, ik schrik als ik lees dat je zegt ''auto van de zaak''. Serieus, als dat echt één van de dingen is waar je het voor doet, denk dat nog een keer.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:19 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Veel mensen doen die parttime, krijgen ze ook nog eens werkervaring, hebben ze eigenlijk al 2 jaar want die ene dag studeren ze maar ze bouwen ook ervaring op, auto van de zaak etc.
Als je jong bent, doen. Ik ben al 24 en moet beginnen met de schakel, ik ga dat niet wagen...
Ik hoop alleen dat de toelatingscommissie van de VU mij toelaat in de premasterquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:27 schreef Underdoggy het volgende:
Ik doe het in deeltijd ne ik raad toch echt voltijd aan. Die 2 jaar (pre)master haal je qua werkervaring zo weer in. Studeren (met name scriptie) naat je werk is echt kut.
2 jaar in deeltijd voor de master is nominaal. Zeker met scriptie erbij is het erg uitdagend.
Daarnaast als je master in voltijd afrond moet je alsnog daarna je postdoc in deeltijd doen.
TippieTop: Àl 24? genoeg mensen die pas op hun 26e instromen.
Gezien je dan WO achtergrond hebt boeit het qua studie in ieder geval niet. Ben je 29 en kan je RA zijn. Ik ken erg weining collega's die dat gaan redden.
Bij ons kan je geen manager worden voordat je RA bent.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:09 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Mmm, ik schrik als ik lees dat je zegt ''auto van de zaak''. Serieus, als dat echt één van de dingen is waar je het voor doet, denk dat nog een keer.
Trouwens, je leeftijd boeit niet. Hier op kantoor hebben we managers van in de 30 die nog geen RA zijn.
Bedrijf?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Bij ons kan je geen manager worden voordat je RA bent.
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:53 schreef xminator het volgende:
Big 4, EY.
Dat je geen manager kunt worden voordat je je RA titel hebt lijkt mij ook het beste.
Ook niet als men na M(Sc)BA een management trainee volgt?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:53 schreef xminator het volgende:
Big 4, EY.
Dat je geen manager kunt worden voordat je je RA titel hebt lijkt mij ook het beste.
Als je accountant wilt worden moet je toch echt je RA hebben op die niveau's. Dit niet alleen vanwege de kennis en ervaring, maar nog meer vanuit de wet- en regelgeving. Een RA heeft andere verplichtingen (beroepsregels e.d.) dan een random werknemer en kan doordoor aangesproken worden op zijn handelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:05 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Ook niet als men na M(Sc)BA een management trainee volgt?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:47 schreef icebeer het volgende:
[..]
door die gedachte heb je waarschijnlijk ook een stafblad
Afhankelijk van waar je gaat werken, zal het waarschijnlijk niet enorm veel verschillend zijn of je nog RA moet worden of het al bent. Bij mijn kantoor bijv., de managers die nog geen RA zijn, hun leven zal waarschijnlijk niet drastisch veranderen als ze dat wel zijn lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:25 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Trouwens, zijn hier nog ervaringen van AFGESTUDEERDE accountants? Heb andere topics niet doorgenomen, maar hoe is het werk later?
Ik weet men maakt overuren, men reist veel van klant naar klant en men maakt een lange traject richting RA, den kdat een RA ook te druk heeft om te reageren op FOK!
Open dagen zijn een hel, worden geleid door mongolen die zeggen jaaa is echt interessant enzo hoor echt waar hoera nu krijg ik wat studiepunten/centjes binnen
En, hoe bevalt het leven als Accountant, leuk werk, prima leven, je zou het niet willen inruilen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 07:33 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je gaat werken, zal het waarschijnlijk niet enorm veel verschillend zijn of je nog RA moet worden of het al bent. Bij mijn kantoor bijv., de managers die nog geen RA zijn, hun leven zal waarschijnlijk niet drastisch veranderen als ze dat wel zijn lijkt mij.
Het geeft meer mogelijkheden, akkoord. Maar of die mogelijkheden gelijk benut worden, naah.
als je vindt dat het mongolen zijn .. dan moet je maar niet voor dat kantoor kiezenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:25 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Open dagen zijn een hel, worden geleid door mongolen die zeggen jaaa is echt interessant enzo hoor echt waar hoera nu krijg ik wat studiepunten/centjes binnen
Wel kut... maar als RC kan ik dat nog wel doen toch? Bovendien lijkt RC mij ook meer wat, jammer dat de traject langer duurt dan die van RA maar goedquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:10 schreef Abeba het volgende:
@TippieTop Onlangs kreeg ik een contract aangeboden (PwC), één van de voorwaarden was dat ik binnen drie maanden een VOG moest tonen. Bij een VOG zijn er vele "categorieën", zo wordt er bij iemand die het onderwijs in gaat naar andere zaken gekeken dan bij iemand in de financiële wereld. Toen ik mijn VOG aanvroeg stonden fraude en diefstal (vooral gerelateerd aan geld) hoog op het lijstje. Verder zeiden de voorlichters op de open dag van Nyenrode dat iemand met een strafblad zich NIET kan inschrijven in het register. Bij de Big4 kun je het dan wel schudden.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |