abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:02:42 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98550177
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:00 schreef Stranger het volgende:

[..]

Omdat dit eigenlijk geen nieuws is.

De enige reden dat dit nog een heeel klein beetje (telegraaf)nieuwswaarde heeft is omdat mensen van marokkaanse afkomst erbij betrokken zijn.
Misschien ook omdat dit niet de eerste keer is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_98550215
quote:
4s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:55 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Die ouders verdienen net zo hard slaag, gewoon gigantisch vernederen die hele familie. Praten hebben we genoeg gedaan, tijd voor vernederingen.
Ja man, de rollen omdraaien, dát werkt.
pi_98550242
:r
pi_98550286
Ach, wat leuk! De cultuurverrijkers hebben weer een nieuwe hobby gevonden.

H.K.H. Prinses Maxima kan trots op ze zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:06:26 #105
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_98550335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Slim. Kan wel zien waarom de koning zo'n teringhekel aan die kutmocrotjes heeft gekregen. Misschien dat het werkt dat wij nu reclame gaan maken in Amsterdam-West, Amersfoort en Culemborg voor terugkeer?
Daar zijn ze te stug voor geworden.
Feyenoord Rotterdam
pi_98550343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:43 schreef MarokkaanseKip het volgende:

[..]

Alsof dat hoort bij de cultuur en alsof het bij alle Marokkanen zo is. }:|
....maar het zijn wel altijd Marokkanen :)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_98550387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:06 schreef Wootism het volgende:

[..]

....maar het zijn wel altijd Marokkanen :)
Als je alleen de Telegraaf leest en verder een saai leven leidt wel, ja.
pi_98550417
Denk inderdaad even aan de autochtonen in urk met molotov cocktails
pi_98550452
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je alleen de Telegraaf leest en verder een saai leven leidt wel, ja.
Wat ik zei had betrekking op het verstoren van rouwstoeten/rouwstoets/rouwstaten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:10:06 #110
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98550480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:08 schreef Viso het volgende:
Denk inderdaad even aan de autochtonen in urk met molotov cocktails
D'r zijn ook iets meer autochtonen dan Marokkanen in Nederland. Logisch dus dat deze in aantallen meer delicten op hun namen hebben, maar we weten allemaal hoe het in verhouding zit.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:10:15 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98550487
Een troost na de oorlog had je al baldadige jeugd. Het punt is dat het extremere vormen is gaan aannemen door de jaren heen(het is persoonlijker gaan worden en vele malen harder). De druk op de maatschappij is enorm. Presteren en nog eens presteren. Maar als het aan opvoeden ontbreekt kun je stoppen. Daar ligt volgens mij de kern.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:11:01 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98550520
Och wat sneu nou, juist door dit soort eenzijdige berichtgeving loopt het helemaal fout.
Laten we een gesprek met ze aangaan en zien of we ze kunnen begeleiden in gedragsverandering en of we meer begrip kunnen krijgen voor hun gedachtengoed?

Pfffff

Intergratie, mislukt. w/
The truth was in here.
pi_98550547
Haha, als je zoekt naar Rouwstoeten in google images, krijg je o.a. Marokkanen te zien die hun middelvinger opsteken :P
pi_98550625
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:10 schreef Cherna het volgende:
Een troost na de oorlog had je al baldadige jeugd. Het punt is dat het extremere vormen is gaan aannemen door de jaren heen(het is persoonlijker gaan worden en vele malen harder). De druk op de maatschappij is enorm. Presteren en nog eens presteren. Maar als het aan opvoeden ontbreekt kun je stoppen. Daar ligt volgens mij de kern.
Tuurlijk. Dat je als 10-jarige op school je best moet doen, is een valide reden om rouwstoeten te verstoren... :')

Dat dit soort zaken bij (jong)volwassenen een rol spelen, vooruit. Maar bij jochies van 10? Die zijn daar echt niet mee bezig. Het gaat om provoceren, om stoer doen. Groepsgedrag waarbij ouders en de school ernstig tekortschieten wat corrigeren betreft.
pi_98550726
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:09 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Leg eens uit? Waar zeg ik dat ze de rollen om moeten draaien?
Omdat dit gedrag ook draait om macht. Jij wil ze even laten voelen dat ze niet de sterkste zijn. De rollen omdraaien dus.

quote:
Vernederen werkt ja.
Voor het bevredigen van je onderbuikgevoel wellicht, ja.

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 23-06-2011 13:39:52 ]
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:16:49 #116
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98550736
Inderdaad. Op zo'n jonge leeftijd al zo ziek..
pi_98550776
Dit soort berichten maakt het mij moeilijk om elk opgeschoren slingerend bontkraagje op een fiets niet als inferieur wezen te beschouwen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:18:16 #118
345021 Tyrone_Biggums
I'll suck your dick man
pi_98550788
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:54 schreef Boldface het volgende:

[..]

Iedereen is kind geweest en heeft domme dingen gedaan; ik ongetwijfeld ook. Maar tot twee weken geleden had ik nog nooit gehoord van kinderen die een rouwstoet verstoren. Ik was oprecht verbijsterd en ben dat nu eigenlijk nog meer.

Uit het eerste bericht bleek al dat het vaker gebeurde, maar er is hier gewoon een patroon zichtbaar. Waar zijn die Marokkaanse ouders in vredesnaam? Lezen die geen kranten? Vertellen ze hun kinderen niet dat dit soort dingen echt niet kunnen?

De opvoeding rammelt, zo veel is zeker.
Het verbaasde mij ook een beetje dat geef ik gelijk toe (je kan het ook zien in mijn 1e reactie in dit topic), maar na een kleine overdenking vind ik niet dat je kan concluderen dat een kindje het pure kwaad is als hij op zijn 10e een rouwstoet verstoort.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Vreemd, ik ben in de begin jaren 60 opgegroeid, en wist met 10 jaar wel degelijk wat wel en niet kon. Het werd me door mijn ouders wel bijgebracht. Ook ik heb vuurtje gestookt, pijltjes geblazen, dingen die niet door de beugel konden, me als een punker gedragen. Maar toch had ik mijn grenzen. Ergens snap ik het niet. Iedereen heeft er de mond vol van dat de jeugd zoveel slimmer is dan de jeugd van vroeger. Maart begrip is vaak ver te zoeken. Communicatie is ver te zoeken.
Daarbij werd je gesnapt met kattekwaad zag je de vier hoeken thuis of er was iets op school gebeurd(strafwerk) dan waren de sancties van een behoorlijk niveau. Dat was het risico van het vak zullen we maar zeggen.
Ik vind het maar moeilijk voor te stellen dat jij op je 10e iets had van "fikkie stoken mag best, pijltjes schieten is ook prima, maar kijk daar, dat is een rouwstoet daar mag je niet mee sollen hoor". Ik denk echt dat het meer toeval dan wijsheid is dat de mensen in dit topic nooit naar een rouwstoet gejoeld hebben (ik bedoel maar hoe vaak zie je die dingen nou). Dus die morele superioriteit die hier tentoongespreid wordt vind ik wat misplaatst.

En met die gevolgen ben ik het eens, maar wie zegt dat die kinderen niet een paar tikken krijgen als ze thuiskomen? Dat staat natuurlijk niet in de krant, ik heb het begrip risico van het vak ook heel vroeg geleerd, maar ik denk echt niet dat wij daarin anders zijn dan deze jochies.
...and that, kids, was the first time I sucked a dick for crack.
pi_98550801
Ik zou de stoet uitrennen en de eerste de beste die ik te pakken krijg,helemaal inelkaar rossen
Met de Y
pi_98550841
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:13 schreef Boldface het volgende:

Dat dit soort zaken bij (jong)volwassenen een rol spelen, vooruit. Maar bij jochies van 10? Die zijn daar echt niet mee bezig.
Kinderen zijn over het algemeen juist meer bezig met dit gedrag. Het neemt extremere vormen aan, maar over het algemeen zijn kinderen in potentie 'gemener' dan jongvolwassenen.
pi_98550853
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dit gedrag ook draait om macht. Jij wil ze even laten voelen dat ze niet de sterkste zijn. De rollen omdraaien dus.

:') Die kutblagen zouden geen enkel machtsgevoel moeten hebben. Ze zijn fucking 10. Dan ben je baas knikkeren op zijn best.
pi_98550869
Zag ooit een reportage op t.v. waarin een marokkaanse vader het volgende zei:

Als zijn kind thuis iets deed wat niet mocht strafte hij het kind daarvoor.
Deed het op school iets wat niet mocht dan moest de juf of meester het kind straffen en deed het op straat iets verkeerd dan moest de politie het doen. Papa gaf geen straf als men aan de deur kwam klagen over zijn kind.
pi_98550887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:18 schreef Tyrone_Biggums het volgende:

Ik vind het maar moeilijk voor te stellen dat jij op je 10e iets had van "fikkie stoken mag best, pijltjes schieten is ook prima, maar kijk daar, dat is een rouwstoet daar mag je niet mee sollen hoor". Ik denk echt dat het meer toeval dan wijsheid is dat de mensen in dit topic nooit naar een rouwstoet gejoeld hebben (ik bedoel maar hoe vaak zie je die dingen nou). Dus die morele superioriteit die hier tentoongespreid wordt vind ik wat misplaatst.

Je hebt toch wel een opvoeding gehad als kind?
pi_98550936
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat hun gedrag ernstige consequenties heeft voor de eer van de familie. Dit gedrag draait om macht? Werkelijk? Leg eens uit hoe jij tot die conclusie komt?
pi_98550938
Het zal trouwens wel gewoon een oefening zijn voor hun allereerste "4 mei-herdenkingsverstoring". Ze worden ook al zo groot, hé? O+
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')