JAquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:27 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Wees nou even eerlijk is dit zoveel erger dan fikkie stoken?
Natuurlijk aap, als je dat al niet eens begrijpt!!quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:27 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Misschien niet, maar je kan je wel afvragen waar die reacties op rouwstoeten vandaan komen, het is namelijk nou niet bepaald gedrag dat aantoont dat ze over een gezond stel hersens beschikken. Ik heb het idee dat ze dit gewoon van thuis meekrijgen, daar gaat het fout.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:27 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Ja daarom zei ik in mijn eerdere reactie ook "In een dorp misschien." in tegenstelling tot jou die doet alsof je 10 jaar terug overal in Nederland aan je oor meegetrokken werd om je te verontschuldigen wanneer je een snoepje had gepikt.En over die ghetto experience, mijn stadje heeft minder dan de helft van het aantal inwoners van Amersfoort.
[..]
Ja, het is respectloos, schofterig en daarbij is de familie van de overledene in diepe rouw en weerloos. Dit is totaal niet te vergelijken met een vuurtje stoken. Snap niet dat je dat onderscheid niet kunt maken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:27 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die ouders ze meegeven om maar effe een rouwstoet te verstoren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien niet, maar je kan je wel afvragen waar die reacties op roustoeten vandaan komen, het is namelijk nou niet bepaald gedrag dat aantoont dat ze over een gezond stel hersens beschikken. Ik heb het idee dat ze dit gewoon van thuis meekrijgen, daar gaat het fout.
Niet opgevoed worden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef kree het volgende:
[..]
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat die ouders ze meegeven om maar effe een rouwstoet te verstoren.
Waar komt het dan wel vandaan vraag ik me af? (straatcultuur/hangjongeren gedrag)
"De directeur van de school heeft laten weten de zaak hoog op te nemen".quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:22 schreef Boldface het volgende:
Wat mij vooral fascineert is waarom je altijd dezelfde tendenzen ziet in dit soort discussies: Marokkanen of autochtonen die klagen over de - in hun ogen - te eenzijdige berichtgeving, waarbij alles wordt uitvergroot. Meestal is er de slachtofferol: we komen zo negatief in het nieuws.
Ik vraag me vooral af hoe het in vredesnaam mogelijk is dat kinderen van basisschoolleeftijd al zo jong ZO verziekt zijn en tot dit soort gedrag in staat zijn. En ik ben alvast benieuwd welke maatregelen er volgen.
Ja, want de schade die hier wordt aangericht, is onomkeerbaar. Een fikkie stoken kan voor overlast zorgen. Gehinderd worden tijdens een rouwstoet veroorzaakt extra leed bij nabestaanden die het al moeilijk genoeg hebben. Een begrafenis kun je niet de volgende dag nog eens overdoen. Voor sommige dingen heb je gewoon respect op te brengen; iemand de laatste eer bewijzen is er daar één van.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:27 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Denk eerder dat ze gewoon geen respect hebben voor "ons" Nederlanders.quote:
Ik denk omdat ze 'ons' allemaal als vieze joden/christenen zien, ook de politie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef kree het volgende:
[..]
Waar komt het dan wel vandaan vraag ik me af? (straatcultuur/hangjongeren gedrag)
Wat een domme reactiequote:Op donderdag 23 juni 2011 12:36 schreef kree het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze gewoon geen respect hebben voor "ons" Nederlanders.
Altijd lekker verwend met uitkeringen en weet ik veel niet wat.
"quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
"De directeur van de school heeft laten weten de zaak hoog op te nemen".
Een preek van de directeur en daar zal het ws bij blijven.
Nee, het heeft met een stuk opvoeding te maken. Als je kinderen niet opvoed en maar de straat op schopt en ze aan hun lot overlaat krijg je dit soort excessen. Je zult de ouders van dit soort jongeren keihard moeten gaan aanpakken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze 'ons' allemaal als vieze joden/christenen zien, ook de politie.
Dat krijgen ze weer wel van uit huis mee. Zo word je niet geboren.
Ik vermoed dat het wel wat meevalt met het halve bossen in de fik steken. Maar vuurtje fikken hoort er inderdaad bij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:52 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Hmm als ik dit zo lees vraag ik me echt af, wat zet kinderen ertoe aan zich zo te gedragen?
[..]
In een dorp misschien. Wij staken halve bossen in de fik en daar kwam niemand achter tenzij je op heterdaad betrapt werd.
Ja, dit is wel nieuws, dit soort dingen moet je niet onder het kleed vegen.quote:
Alsof dat hoort bij de cultuur en alsof het bij alle Marokkanen zo is.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:24 schreef kree het volgende:
Ik snap het niet hoor.
Het zou vroeger niet eens bij mij opgekomen zijn om zoiets te doen.
Tuurlijk kattenkwaad (fikkie steken ed)
Maar wij wisten wel dat je respect moest hebben voor zoiets.
Ik weet niet wat voor een retard cultuur er is bij die marokkanen, vraag me af hoe het in dat land gaat.
Fikkie stoken is een stuk gevaarlijker, ik ben er ooit voor opgepakt en ze noemden het "openbare brandstichting". Tuurlijk is het niet netjes om een rouwstoet uit te joelen en die kinderen mogen wel wat meer respect leren, maar kom op al die reacties hier in de trant van "draai ze de nek om", "vroeger gedroegen kinderen zich nog" en "Marokkanenquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, en het lijkt me stug dat je het verschil niet ziet.
Mwah gewoon een klein vuurtje of een zelfgemaakte fakkel.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:31 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
JA
Want ik neem aan dat je met fikkie stoken niet iemands huis plat branden bedoelde
Aah ik zie het al, ik heb hier met een beschaafd persoon van doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:31 schreef kree het volgende:
[..]
Natuurlijk aap, als je dat al niet eens begrijpt!!
Jij denkt dat ze thuis leren dat je rouwstoeten uit moet joelen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien niet, maar je kan je wel afvragen waar die reacties op rouwstoeten vandaan komen, het is namelijk nou niet bepaald gedrag dat aantoont dat ze over een gezond stel hersens beschikken. Ik heb het idee dat ze dit gewoon van thuis meekrijgen, daar gaat het fout.
Ik kan best het onderscheid maken hoor, maar dat betekent nog niet dat ik dit erger vind. Toen ik 10 was wist ik nauwelijks wat een rouwstoet was en ik kan me best voorstellen dat als een paar van mijn vriendjes naar één of andere gekke optocht aan het joelen waren ik ook even wat zou roepen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja, het is respectloos, schofterig en daarbij is de familie van de overledene in diepe rouw en weerloos. Dit is totaal niet te vergelijken met een vuurtje stoken. Snap niet dat je dat onderscheid niet kunt maken.
Maar denk je echt dat een 10-jarig pikkie daar zo rationeel over nadenkt? Als ik jullie zo mag geloven waren jullie op je 10e een stuk volwassener dan elke 10-jarige die ik ooit heb ontmoet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:35 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ja, want de schade die hier wordt aangericht, is onomkeerbaar. Een fikkie stoken kan voor overlast zorgen. Gehinderd worden tijdens een rouwstoet veroorzaakt extra leed bij nabestaanden die het al moeilijk genoeg hebben. Een begrafenis kun je niet de volgende dag nog eens overdoen. Voor sommige dingen heb je gewoon respect op te brengen; iemand de laatste eer bewijzen is er daar één van.
En als Marokkanen - of wie dan ook - dat niet snappen, zal ze dat hardhandig worden bijgebracht, kan ik je verzekeren. En nee, dit is geen oproep, maar gewoon een verwachting: mensen gaan dit niet pikken en nemen het recht in eigen hand. En gezien de belediging en de grofheid daarvan, kan ik dat nog begrijpen ook. Stel dat snotaapjes van 10 jaar de begrafenis van mijn vader of moeder zouden verzieken; ik weet niet of ik voor mezelf kan instaan. En dat geldt ongetwijfeld voor heel veel mensen.
Was een beetje een overdrijving inderdaad.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:40 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het wel wat meevalt met het halve bossen in de fik steken. Maar vuurtje fikken hoort er inderdaad bij.
OT: Ik ga ervanuit dat de basisschool deze kinderen toespreekt omtrent het hoe en wat. Mochten het echt schoffies worden dan wens ik ze veel succes.
Het zijn jongeren van een fucking basisschool. Alsof die ooit van een uitkering gehoord hebben.quote:
Of het jongeren zijn van een basisschool maakt niet uit, ik wist al dat je er respect voor moest hebben in groep 4.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:46 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het zijn jongeren van een fucking basisschool. Alsof die ooit van een uitkering gehoord hebben.
Het probleem is dat ouders van probleem-Marokkanen het opvoeden van hun kind te veel aan andere mensen overlaten (vooral de school) zoals dat in Marokko gebruikelijk is.
Hier in Nederland worden kinderen alleen niet opgevoed door de school, en als de kinderen dan na school ook nog eens gewoon op straat gaan hangen, krijg je dit.
Maar jij werd vast wel gecorrigeerd door je ouders, kreeg liefde van je omgeving enz.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:48 schreef Scorpie het volgende:
Zelfs al ben je slechts 10 jaar oud, het is mij nog nooit in mijn botte harses opgekomen een rouwstoet te verstoren.
Zoals al in mijn post staat, worden kinderen in Marokko vooral door scholen ed. opgevoed.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:48 schreef kree het volgende:
[..]
Of het jongeren zijn van een basisschool maakt niet uit, ik wist al dat je er respect voor moest hebben in groep 4.
Ben het wel eens met je dat de ouders er meer aan zouden moeten doen, maar blijkbaar worden die kinderen nooit ter verantwoording geroepen (ik had zoiets echt niet hoeven flikken vroeger)
Dus dan is de vraag wat is er mis met die ouders? waar komt dat door?
Gaat het in hun eigen land ook zo?
Het gaat er bij mij niet in dat elk Mocro kind per definitie niet gecorrigeerd is door zijn omgeving en liefdeloos opgroeit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar jij werd vast wel gecorrigeerd door je ouders, kreeg liefde van je omgeving enz.
Nou, dan heeft de directeur van deze moslimschool een schone taak.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Zoals al in mijn post staat, worden kinderen in Marokko vooral door scholen ed. opgevoed.
Dan zijn wij het toch nog eens.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat er bij mij niet in dat elk Mocro kind per definitie niet gecorrigeerd is door zijn omgeving en liefdeloos opgroeit.
Klopt, en niet elk Mocro-kind is dan ook een probleemgeval.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat er bij mij niet in dat elk Mocro kind per definitie niet gecorrigeerd is door zijn omgeving en liefdeloos opgroeit.
Denk dat die school dat best wel zal doen, maar doen dan vervolgens de ouders er ook wat mee?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:52 schreef Tamashii het volgende:
Die basisschool mag van mij wel eens gesprekken voeren met de ouders en kinderen. De school heeft hierin een bepaalde mate van verantwoordelijkheid evenals de ouders. Maar dat ze allemaal van dezelfde school komen zegt natuurlijk wel wat.
Iedereen is kind geweest en heeft domme dingen gedaan; ik ongetwijfeld ook. Maar tot twee weken geleden had ik nog nooit gehoord van kinderen die een rouwstoet verstoren. Ik was oprecht verbijsterd en ben dat nu eigenlijk nog meer.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:44 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Maar denk je echt dat een 10-jarig pikkie daar zo rationeel over nadenkt? Als ik jullie zo mag geloven waren jullie op je 10e een stuk volwassener dan elke 10-jarige die ik ooit heb ontmoet.
Vreemd, ik ben in de begin jaren 60 opgegroeid, en wist met 10 jaar wel degelijk wat wel en niet kon. Het werd me door mijn ouders wel bijgebracht. Ook ik heb vuurtje gestookt, pijltjes geblazen, dingen die niet door de beugel konden, me als een punker gedragen. Maar toch had ik mijn grenzen. Ergens snap ik het niet. Iedereen heeft er de mond vol van dat de jeugd zoveel slimmer is dan de jeugd van vroeger. Maart begrip is vaak ver te zoeken. Communicatie is ver te zoeken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:44 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Wat een reacties op die vraag.Here it goes:
Ik kan best het onderscheid maken hoor, maar dat betekent nog niet dat ik dit erger vind. Toen ik 10 was wist ik nauwelijks wat een rouwstoet was en ik kan me best voorstellen dat als een paar van mijn vriendjes naar één of andere gekke optocht aan het joelen waren ik ook even wat zou roepen.
Maar denk je echt dat een 10-jarig pikkie daar zo rationeel over nadenkt? Als ik jullie zo mag geloven waren jullie op je 10e een stuk volwassener dan elke 10-jarige die ik ooit heb ontmoet.
De oude koning Hassan II wou van ze af zijn want hij had een hekel aan de Rifquote:Op donderdag 23 juni 2011 12:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Zal wel dezelfde rif/berber Marokkanen groep zijn die ook in Marokko als tuig wordt beschouwd.
NL is zoooo dom geweest om de grenzen wagenwijd open te gooien zonder enige screening. Nu zitten we met de gebakken peren en raken we ze niet meer kwijt.
Die ouders verdienen net zo hard slaag, gewoon gigantisch vernederen die hele familie. Praten hebben we genoeg gedaan, tijd voor vernederingen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:54 schreef o.us het volgende:
Die koters verdienen niets meer dan pak slaag en dat dan hard en langzaam. Achterlijke idioten.
Slim. Kan wel zien waarom de koning zo'n teringhekel aan die kutmocrotjes heeft gekregen. Misschien dat het werkt dat wij nu reclame gaan maken in Amsterdam-West, Amersfoort en Culemborg voor terugkeer?quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:55 schreef o.us het volgende:
[..]
De oude koning Hassan II wou van ze af zijn want hij had een hekel aan de Rif. En er werd toevallig toendertijd bij hun veel reclame gemaakt om de emigratie toe te juichen.
Omdat dit eigenlijk geen nieuws is.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:59 schreef ZuidGrens het volgende:
Waarom hoor je nooit dat autochtone kinderen dit doen? Die halen natuurlijk ook wel streken uit, maar dit is gewoon geen kattekwaad meer.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:00 schreef Stranger het volgende:
[..]
Omdat dit eigenlijk geen nieuws is.
De enige reden dat dit nog een heeel klein beetje (telegraaf)nieuwswaarde heeft is omdat mensen van marokkaanse afkomst erbij betrokken zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |