1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <DIV style="width:400px; position: relative; border:1px solid;"> test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test test <div style="width:100px;height:100px;top:50px;right:0px; position: absolute; border:2px solid;display:inline;"></div> </div> |
Wat bedoel je nu, wat wil je precies en welke code heb je al???quote:Op zondag 31 juli 2011 13:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
css, heb mn naam rood, nu wil ik nog graag een tag
Ja dat klopt, maar het was meer ter illustratie van wat het probleem was. Op de website waar het om gaat, staat al inhoudelijke tekst.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:32 schreef Tijn het volgende:
In plaats van teksten als "test test test test test" kun je trouwens beter Lorem Ipsum gebruiken. Dat ziet er veel meer uit als echte tekst en is dus beter testmateriaal.
Explore helemaal herstart, ook hard refreshes helpen niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:58 schreef KomtTijd... het volgende:
eerst alle pagina's hard refreshen (ctrl+F5).
Dan kijken of je meerdere stylesheets hebt of inline style met hogere specificity.
Blijkbaar heb je gewoon een andere stijl ergens gedefinieerd met hogere specificiteit dus.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:57 schreef Cue_ het volgende:
Hmm.. als ik een aparte class maak voor de <td> en <tr> van de tabel. dan doet hij het wel goed
zoiets had ik ook al bedachtquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:59 schreef Tegan het volgende:
Ik zou voor optie twee gaan. En dan wel 'onzichtbaar' vierkant tov de achtergrond.
http://www.iconarchive.com/ is misschien wat voor jou.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:49 schreef MrNiles het volgende:
ik ben op zoek naar een icoon voor een mapje foto's
op een android telefoon zag ik een icoon wat zogenaamd een stapeltje foto's was
waarbij de eerste foto in het mapje, de bovenste van de stapel is
kent iemand zo'n icoon??
zelf maken kan altijd nog..maar als het al bestaat das natuurlijk makkelijker
@font-facequote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:10 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Wat zijn je opties als je voor bepaalder koppen en navigatie een font wilt gebruiken wat geen webfont is? Uiteraard kan ik het slicen uit photoshop, maar is er een standaard methode om de gebruiker toch de tekst te laten zien in de font die je wilt gebruiken? Dat is veel fijner als je nieuwe content wilt maken namelijk.
Fijn ga ik me even in verdiepen, mijn dank is groot.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:45 schreef MrNiles het volgende:
[..]
@font-face
kun je alle lettertypes gebruiken
lettertype zet je bij je css files
tis heel simpelquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:55 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Fijn ga ik me even in verdiepen, mijn dank is groot.
hmm..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:43 schreef PimD het volgende:
Zo simpel als MrNiles het schetst is het niet. (Bijna) iedere browser verwacht een ander font: voor IE6 e.d. heb je een EOT-file nodig etc. Ik zou gewoon gebruik maken van www.fontsquirrel.com - dat werkt over het algemeen verdomd goed.
Dit werkt in elk geval erg gemakkelijk, niet precies het juiste font gevonden maar dan maar even genoegen nemen met iets minder. Wel heel fijn, niks installeren en maar 1 regel in de header en klaar! Super tip. Ga ik straks nog even die andere opties bekijken want enige nadeel is dat je vast zit aan de fonts van google, wel 200+ stuks weliswaar maar toch..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:02 schreef n8n het volgende:
Google heeft een vrij chille fontservice, je selecteert bij hen de fonts die je wilt gebruiken. Krijgt een @-import regel die je aan het begin van je css-bestand zet en je hoeft alleen nog de naam tussen quotaties te zetten.
http://www.google.com/webfonts
http://shiftingpixel.com/2008/03/03/smart-image-resizer/quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:04 schreef MrNiles het volgende:
[..]
zoiets had ik ook al bedacht
hoe kan ik dat slim aanpakken? want ik wil niet aan elke foto apart een class oid gaan hangen. Niet erg voor 1x maar niet als ik redelijk foto's ga uploaden.
Sowieso iemand een goed voorbeeld van een goede opmaak+script voor een slideshow fotopagina?
Ik heb nu een overzichtspagina, met thumbs, als je daarop klikt krijg je een grotere foto die je door kan klikken naar de volgende foto
Is wel een nadeel inderdaad, ze moeten het hebben van de licentievrije fonts, worden er vast gestaag meerquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:51 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Dit werkt in elk geval erg gemakkelijk, niet precies het juiste font gevonden maar dan maar even genoegen nemen met iets minder. Wel heel fijn, niks installeren en maar 1 regel in de header en klaar! Super tip. Ga ik straks nog even die andere opties bekijken want enige nadeel is dat je vast zit aan de fonts van google, wel 200+ stuks weliswaar maar toch..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |