abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2012 @ 17:48:41 #276
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107936926
Ik vind het heel ver gaan van hun om te zeggen dat 14000 doden in de VS aan Fukushima te wijten is. Dat is ook maar een gooi. Dat kan nooit binnen een jaar, zoveel.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_107936985
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het heel ver gaan van hun om te zeggen dat 14000 doden in de VS aan Fukushima te wijten is. Dat is ook maar een gooi. Dat kan nooit binnen een jaar, zoveel.
dat is dus ook een gok van jouw kant!
pi_107937715
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is dus ook een gok van jouw kant!
Bij Tsjernobyl spreekt men van < 10.000 slachtoffers gedurende de afgelopen decennia, waarvan ongeveer de helft uit de evacuatiezone. Dan is het nogal onlogisch dat als gevolg van Fukushima binnen een jaar aan de andere kant van de wereld 14.000 doden gevallen zouden zijn. Zeker aangezien het over het algemeen om kanker gaat en het even duurt voor kanker zich ontwikkelt en je eraan dood gaat.

Edit: De methodologie van die voorspelling van 14.000 doden is echt te grappig. Ze hebben een anomalie gevonden van 14.000 op 2,5 miljoen vergeleken met het doortrekken van historische data. Een afwijking van niks dus, en die schrijven ze volledig aan Fukushima toe. Dat is methodologisch net zo'n flauwekul als zeggen dat het niet doorgaan van de elfstedentocht heeft gezorgd voor een temperatuurstijging van 5 graden in Friesland, o.i.d. :P

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2012 18:22:41 ]
  maandag 13 februari 2012 @ 18:17:06 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107937916
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:44 schreef Bankfurt het volgende:
Verontrustend.

http://www.wnytruthers.com/archives/9283

Zijn er gepubliceerde metingen bekend in Nederland ? van afgelopen jaar ?
Ik heb hier geen verhoogde straling gemeten in elk geval
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 13 februari 2012 @ 18:29:55 #280
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107938385
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:11 schreef Igen het volgende:
Bij Tsjernobyl spreekt men van < 10.000 slachtoffers gedurende de afgelopen decennia, waarvan ongeveer de helft uit de evacuatiezone. Dan is het nogal onlogisch dat als gevolg van Fukushima binnen een jaar aan de andere kant van de wereld 14.000 doden gevallen zouden zijn. Zeker aangezien het over het algemeen om kanker gaat en het even duurt voor kanker zich ontwikkelt en je eraan dood gaat.
Precies, dat is wat ik bedoelde.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_107938438
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie is men in dit geval?
Ik heb n.l. ook heel andere cijfers voor je,
Deze b.v.
http://spectrum.ieee.org/(...)chernobyl-fatalities

Of moeten we geloven dat het er maar 50 waren?
http://www.guardian.co.uk/environment/2005/sep/06/energy.ukraine

International Atomic Energy Agency... tsja wiens belangen zouden die dienen ?

Het ergste mbt Tsjernobyl gaat bovendien nog komen. Iedereen denk dat dat nu allemaal achter de rug is.
De gevolgen van straling in Hiroshima bereikte pas na 50 jr z'n hoogtepunt.
Misvormingen en niet dodelijke kankers rekenen we voor het gemak maar niet mee, denk dat n hoop slachtoffers dood beter af zouden zijn.
Na Tsjernobyl had de mensheid wakker moeten zijn, helaas... :Z

Oh ja, wist je dat ze het radioactieve slib gewoon aan het verbranden zijn ?
http://enenews.com/expert(...)in-concentrated-form
Ach, niets verbaast mij nog.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_107938476
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar woon je en waar meet je dan mee ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 13 februari 2012 @ 19:21:17 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107940627
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:32 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Waar woon je en waar meet je dan mee ?
Zuid Engeland.
Cesium is een betastraler dus als hier een significante regen van Cs-137 is neergekomen dan moet ik dat kunnen meten met een Geigerteller.
Mijn reisverslagen
pi_107944465
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zuid Engeland.
Cesium is een betastraler dus als hier een significante regen van Cs-137 is neergekomen dan moet ik dat kunnen meten met een Geigerteller.
Je commerciele geigerteller is blijkbaar niet gevoelig genoeg. De door mij eerder gelinkte metingen van het RIVM b.v. zijn aerosol metingen.
Over de mate van significantie (achtergrondstraling/ lage doses/lange termijn/etc.) zijn de geleerden het niet eens. Maar ik ben blij dat het bij jou met de betastraling dus mee lijkt te vallen, hopelijk blijft dat zo.

Eisenhower1961.
pi_107946199
quote:
Gundersen: Over half of Japanese living in contaminated areas… Includes areas 400 km away from Fukushima
Link naar uitzending in mp3 formaat;

http://ifyoulovethisplanet.org/audio/IYLTP%20-%20Ep%20170.mp3

Neem ff 5 min de tijd. Voor dit hele oude nieuws, maar dit is wat er is gebeurd.

The top of the nuclear fuel packs is exposed!!
:N

Evacueren. Laatst vroeg iemand of hij/zij naar Japan kon gaan.
Ik zou het niet doen. Amerika zou ik ook mijden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Resonancer op 13-02-2012 23:57:43 ]
Eisenhower1961.
pi_107954870
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:02 schreef Rica het volgende:

[..]

Het is wel degelijk mogelijk en je hoeft er echt geen weapons-grade uranium van 90% voor te hebben.

Genoeg voorbeelden: http://en.wikipedia.org/wiki/Prompt_critical

Het is geen kernexplosie als een atoombom maar het is ook geen gecontroleerde reactie zoals normaal in de kerncentrale voorkomt, het zit er ergens tussenin. Een korte hevige kettingreactie waarbij veel energie vrijkomt.

Vergelijk het met een vol luciferdoosje in een keer aansteken. Er komt plotseling veel energie vrij maar het is geen explosie als knalvuurwerk.
Dat zou zijn vragen/opm wel verklaren.

quote:
1:50, No one knows why this happend.
Hydrogen and Oxygen shouldn't detontate that way
.
Eisenhower1961.
pi_107957469
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

bij het knmi maten ze de ramp al een week nadien geloof ik. het ligt gewoon aan wat je meet en hoe je het meet.
pi_107958141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat zou zijn vragen/opm wel verklaren.

[..]

.
Ik zou me niet te veel blindstaren op die Gunderson, hij speculeert van alles maar geeft nauweliks onderbouwing voor zijn beweringen. Bovendien, heb je tijdens Natuurkunde wel eens met waterstof gespeeld? In de juiste verhouding met zuurstof knalt dat echt ontzettend goed.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:17:45 #289
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107958340
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Je commerciele geigerteller is blijkbaar niet gevoelig genoeg.
Hoe zo dat?
Cs-137 --> Ba-137m --> Ba-137 zendt gewoon een foton uit van 0,66MeV en die meet je. Een gevoeliger meter meet niet meer straling dan een ongevoeliger meter.
Mijn reisverslagen
pi_107981407
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:33 schreef The_Avatar het volgende:
Niks aan de hand, (zo ver je het niks kan noemen dan)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE81C0FN20120213
New Fukushima scare blamed on faulty thermometer
quote:
Fukushima Reactor Temperature Surpasses 752 Degrees

news sources Yomiuri and Jiji note that the thermometer in reactor 2 has since climbed to 272.8 degrees Celsius, and then hit the upper limit of the thermometer at 400 degrees Celsius (752 degrees Fahrenheit).
In other words, the thermometer is showing temperatures more than 4 times higher than the 100 degree Celsius limit for cold shutdown.
Tepco claims that such a high reading means that the thermometer must be broken, and is maintaining its declaration of cold shutdown based upon the reading of other thermometers.
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=29273
quote:
Unbroken heating gauges are only 2

Tepco announced there are only 2 heating gauges which they think are not broken out of 40 heating gauges.

Though they have been criticizing that “meltdown” is a fear mongering term, Tepco states most of the heating gauges were damaged because of the heat (300~400℃) from meltdown.
There are 40 heating gauges in reactor2, but 1 has its wire broken, 33 have bad isolation performance to include 8℃ of error.
About the broken 33 heating gauges, they simulated the meltdown situation to test if they can stand with the heat.
Tepco states it’s impossible to put new heating gauges in the reactor.
However, NHK reported there are 40 heating gauges in reactor 2 ,where Kyodo reported there are 41 and broken ones are only 8.
Actually, 2 (correct ones) + 34 (broken ones) is 36, which is less than the total 40. NHK’s report does not make sense itself.
http://fukushima-diary.co(...)g-gauges-are-only-2/
En dat zijn dan zeker degene met de hoge temperaturen ?
Misschien is het wel het stuxvirus.

Machteloos.
quote:
Verhoogde kans op beving nabij Fukushima
http://www.scientias.nl/v(...)abij-fukushima/55811
Oud filmpje met voor mij nieuwe beelden.
Eisenhower1961.
pi_107982525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 08:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe zo dat?
Cs-137 --> Ba-137m --> Ba-137 zendt gewoon een foton uit van 0,66MeV en die meet je. Een gevoeliger meter meet niet meer straling dan een ongevoeliger meter.
Dat ligt eraan, 'n ongevoeliger meter zal soms niks registreren en 'n gevoeliger wel.
Maar het gaat er idd ook om hoe je meet, nogmaals het rivm " filtert" lucht (aerosolen) en meet over langere perioden . Hoe doe jij je metingen?
In onderstaand filmpje zegt de man letterlijk, het is niet alleen ' n kwestie van je geigerteller uit het raam steken.

En geigerteller detecteert ook geen HOT partikels, toch ?

http://pissinontheroses.b(...)s-in-california.html

quote:
Here are some relevant excerpts from the above quoted report (dated from the 1970s but still seems relevant) http://www.hss.doe.gov/he(...)lection/data/ihp2/29...
Seems to indicate that inhaling 5 or more "hot particles" (as defined below, and including Plutonium, for example) is a huge amount compared to the maximum recommended dose based on research at the time. Cancer risk is extremely high.

"a hot particle is defined as a [n alpha-emitting] particle that contains sufficient activity to deliver at least 1000 rem/yr to the surrounding lung tissue. For isotopes having half-lives greater than one year, this would correspond to particles containing at least 0.07 pCi of alpha activity."
http://www.nuc.berkeley.edu/node/4459

[ Bericht 32% gewijzigd door Resonancer op 14-02-2012 21:10:26 ]
Eisenhower1961.
pi_107996801
14-02-2012

Extra aardbevingsgevaar in Fukushima
Eerdere schok vergroot risico

De kans op grote aardschokken in de regio Fukushima is door de aardbeving van vorig jaar toegenomen, menen geologen. Een breuk in de aardkorst die vlak langs de kerncentrale loopt, is erdoor actief geworden.

Het gebied in betere tijden.

Kan er nog meer misgaan met de kernreactoren van Fukushima Daiichi, die een jaar geleden eerst een aardbeving en toen een tsunami te verduren kregen, waarna het allemaal uitliep op de grootste nucleaire ramp in 25 jaar? Ja, het kan natuurlijk altijd erger worden.

De kreupele centrale moet voorbereid worden op nog meer geweld, schrijven drie Japanse seismologen in het vakblad Solid Earth, want door de grote beving van 11 maart 2011, op 160 kilometer afstand van de centrales, is een breuklijn actief geworden die daar vlak langs loopt. De druk is daar toegenomen door de verschuivingen die optraden bij de grote beving. Ze leiden dat af uit hun analyse van meer dan zesduizend naschokken in de regio.

Een van die naschokken, op 11 april, vond op maar 60 kilometer afstand plaats en had een magnitude van 7 op de schaal van Richter, eigenlijk meer een volwassen aardbeving dan een naschok. Het onderzoek laat zien dat die schok waarschijnlijk werd veroorzaakt door vloeistof die omhoog kwam op de plaats waar de Pacifische aardplaat onder Noordoost-Japan schuift. Het onderduiken van die plaat verhoogt de druk en temperatuur in het gesteente, waardoor water ontwijkt en de steen vloeibaar wordt. Het gesteente is dan lichter dan het omringende materiaal, en stijgt op.

Omdat de aardstructuur onder de kerncentrale van Fukushima gelijk is aan de plaats waar de heftige naschok optrad, gaan de onderzoekers ervan uit dat iets dergelijks ook daar kan gebeuren. Ze waarschuwen de Japanse overheid dat de voormalige kerncentrale, waar al het radioactieve materiaal nog steeds ligt, daar op voorbereid moet worden.

(wetenschap24.nl)

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 15-02-2012 09:45:29 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_107997340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:52 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
24-02-2012

Extra aardbevingsgevaar in Fukushima
Eerdere schok vergroot risico

...
Voor de correctheid van de informatie : datum is 14-02-2012
;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_107997711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Voor de correctheid van de informatie : datum is 14-02-2012
;)
wow, nog niet goed wakker denk ik :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:18:42 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107998514
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:41 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat ligt eraan, 'n ongevoeliger meter zal soms niks registreren en 'n gevoeliger wel.
Dan heb je niet begrepen hoe een Geigerteller werkt.

quote:
Maar het gaat er idd ook om hoe je meet, nogmaals het rivm " filtert" lucht (aerosolen) en meet over langere perioden . Hoe doe jij je metingen?
In onderstaand filmpje zegt de man letterlijk, het is niet alleen ' n kwestie van je geigerteller uit het raam steken.

En geigerteller detecteert ook geen HOT partikels, toch ?

http://pissinontheroses.b(...)s-in-california.html

[..]

Dat verhaal gaat vooral over alpha stralers. Aan het spectrum kun je zien of het afkomstig is van elementen die in de natuur weinig voorkomen en daarmee vaststellen dat ze waarschijnlijk een niet-natuurlijke oorzaak hebben. Zodoende kun je hele kleine hoeveelheden meten van bepaalde isotopen.

Maar waar het natuurlijk om gaat is in hoeverre die extra radioactiviteit significant is ten opzicht van wat je van nature al krijgt. En dat is dus te verwaarlozen. Verreweg de meeste exposure krijg je via radioactief radon gas en verval producten dat wordt uitgeademd door bouwmaterialen van je huis. Vooral in slecht geventileerde ruimtes hoopt zich dat op. Daarvoor gelden precies dezelfde horrorverhalen als innestelen in het weefsel en tumoren die het kan veroorzaken waar die man in het filmpje het over heeft.

Ook waar je woont maakt veel verschil. Als ik tweehonderd km naar het westen rijd dan kan ik op bepaalde plaatsen bijna de dubbele hoeveelheid achtergrondstraling meten, puur door het verschil in grond samenstelling en de andere steen waar straten en huizen mee zijn gebouwd. Die invloed is vele malen groter dan fallout van Fukushima.
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:32:42 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107998875
Bodemsample op m'n balkon >:)

Mijn reisverslagen
pi_107998958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan heb je niet begrepen hoe een Geigerteller werkt.
Nou enlighten me, Leg mij 's uit dat er geen verschil in gevoeligheid bestaat en waarom dat geen invloed zou hebben op je meetresultaten.
http://users.telenet.be/b(...)te/geigerteller.html
Eisenhower1961.
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:53:01 #298
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107999413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nou enlighten me, Leg mij 's uit dat er geen verschil in gevoeligheid bestaat en waarom dat geen invloed zou hebben op je meetresultaten.
Een Geigerteller telt gewoon individuele fotonen binnen de gedefinieerde range voor de straling die je meet. Een Geigerteller die sommige fotonen binnen die range niet detecteert is niet ongevoelig maar defect.
Mijn reisverslagen
pi_107999520
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Als je een proportionele teller gebruikt kan er enig verschil zitten in de nauwkeurigheid, echter zijn de meeste tellers juist vrij gevoelig en zit de werkelijke beperking aan de bovengrens. Waarom zou iemand een 'ongevoelige' stralingsmeter willen kopen?
Ouderwetse GM tellers zijn misschien wat minder goed in staat om de correcte dosis te bepalen vanwege de grote dode tijd, maar ze zijn over het algemeen wel heel erg gevoelig.

Problemen met stralingsmeters zitten vaak in het vaststellen van de correcte dosis en de maximale dosis die ze kunnen vaststellen, problemen zitten zelden in de ondergrens van wat ze kunnen meten.

Ik ontwerp vaak gevoelige elektronica en zie regelmatig de gevolgen van ioniserende straling en deeltjes verschijnen op het scherm van mijn oscilloscoop :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_107999576
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een Geigerteller telt gewoon individuele fotonen binnen de gedefinieerde range voor de straling die je meet. Een Geigerteller die sommige fotonen binnen die range niet detecteert is niet ongevoelig maar defect.
Dus eigenlijk heeft het RIVM onnodig geld uitgegeven en hadden ze het met zo'n ouderwets apparaatje van 30 euro kunnen doen ?
En nogmaals het RIVM deed ook Aerosol metingen waarin wel degelijk 'n verhoogde concentratie van Cesium werd vastgesteld. trek je die in twijfel ?
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')