abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100586136
Jij kijkt zeker niet echt uit naar de vliegreis? :')
pi_100586196
ach, die is wel uit te houden mits ik een goede plek heb. belangrijker vind ik dat ik gedurende die reis 's nachts goed kan maffen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_100659900
Heb mijn tickets geboekt en ga van 11-11 tot 11-12 naar Australie!

Ik vlieg in en uit vanaf Sydney en heb mn plannen een beetje opgedeeld:
- dag of 5 Sydney en omgeving
- ?
- dag of 4/5 Alice Springs e.o. (binnenlandse vlucht naar Cairns)
- dag of 10 Cairns en omgeving (binnenlandse vlucht naar Sydney)

Ik twijfel nog wat ik hierbij wilde doen. Eigenlijk wilde ik graag Darwin/Kakadu of Lichfield, maar daarvoor zit ik precies in het verkeerde seizoen helaas.

Ik twijfel nog wat ik graag mee wil pakken in plaats daarvan: Melbourne - Sydney? Iets anders? Of het bij deze planning houden en deze 3 componenten uitbouwen in dagen...

De voorpret is overigens wel heel erg leuk O+
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_100663165
Vlieg naar Devonport en doe een paar dagen tasmanie? Cradle mountain np is erg mooi bijv
pi_100790021
Stel je gaat een jaar door Australië rondreizen en daar ook werken. Hoelang blijven jullie meestal op 1 plek om te werken? Ik kan me voorstellen dat wanneer je werk hebt je niet zo snel verder gaat reizen?
pi_100796881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Stel je gaat een jaar door Australië rondreizen en daar ook werken. Hoelang blijven jullie meestal op 1 plek om te werken? Ik kan me voorstellen dat wanneer je werk hebt je niet zo snel verder gaat reizen?
Wat ik van de werkende backpackers had gehoord aldaar was dat ze meestal periodes van 6 weken op 1 plek bleven om te werken.
pi_100873717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zit met een paar lastige vragen!

Mijn vriendin en ik willen vanaf november 4-8 weken werken in Australie, liefst op een plek waar 's avonds en in het weekend wel wat leuks te doen is. We hebben voorkeur voor Sydney, maar werk vinden is belangrijker dan de plek waar het is. Wat dat betreft zijn we flexibel. Tot november zitten we in Nieuw-Zeeland, de vlucht naar Australie moeten we nog boeken.

Ik (man, 28, WO Bedrijfskunde, 2 jaar werkervaring in finance) wil het liefst een baan in financien of administratie ofzo. In ieder geval een baan met een beetje niveau want dat betaalt doorgaans meer. Ik spreek vloeiend engels.
Mijn vriendin (vrouw, 28 MBO, werkervaring in slagerijen en distributiecentra) heeft niet echt een voorkeur qua functies, ze wil alles wel aanpakken. De enige beperking is dat ze steenkolen-engels spreekt, daardoor zullen er wel wat baantjes afvallen.

We willen dus gaan zoeken naar werk via de bekende sites, maar hebben niet echt een idee waar onze kansen het grootste zijn (gezien onze wensen, opleiding-werkervaring) en welke functies. Australie is groot en er zijn tig banen, maar we weten niet zo goed waar we moeten beginnen.

Liefst zitten we in Sydney, maar daar zal het vast druk zijn in het hoogseizoen. En is het uberhaupt wel goed mogelijk om een baantje (op niveau) te vinden door die periode en in die tijd van het jaar? En waar kunnen we het beste zoeken? We willen daarna de oostkust afreizen dus Cairns, Brisbane etc zijn ook best interessante opties.. Maar we zien ff door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er ervaring met werken in Australie en kan ons helpen?
Niemand?

Of iemand die op zijn minst weet waar de grootste kans op werk is rond november - december? Is dat bijv Sydney (want groot) of eerder Melbourne (want groot maar minder 'populair') of juist Cairns ofzo?
pi_100910990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:24 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vlieg naar Devonport en doe een paar dagen tasmanie? Cradle mountain np is erg mooi bijv
Hmm interessant.. heb ik nog niet overwogen! Ga er eens induiken, dank je voor de tip.

Verder nog een vraagje aan de kenners. Zit ik ook in Cairns echt fout qua weer begin december?
Collega van me raadde af om dan nog te gaan omdat de wet ook daar toeslaat. Mss dan beter maar Brisbane e.o. als chillax einde aanhouden?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:02:55 #59
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_100914369
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:42 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Niemand?

Of iemand die op zijn minst weet waar de grootste kans op werk is rond november - december? Is dat bijv Sydney (want groot) of eerder Melbourne (want groot maar minder 'populair') of juist Cairns ofzo?
Ehmm dat is niet echt te zeggen. Melbourne is ook groot en zeker niet minder populair. Je moet daar even naar de Harvest Line (ofzo iets, ff googlen) bellen, je hebt daar ook een boekje van en daar staat in waar je in welk seizoen het beste terecht kan. Zij kunnen je ook aan werk helpen. Het is echt heel verschillend en niet echt te zeggen waar je wanneer precies kan zijn als je niet zelf in Oz zit (want dan hoor je het wel van andere backpackers). Ik weet nog wel dat toen wanneer ik de oostkust afging, er overal werk te vinden was en later niet meer (dit was in november oid). Zelf heb ik in maart in Victoria werk gevonden, maarja het is dus heel verschillend.
pi_100919673
Over 2 maanden vertrek ik voor 7 maanden met mijn vriendin naar Autralië/Nieuw-Zeeland. 8-) We doen eerst de oostkust, dan zijn we met nieuwjaar in Sydney, vervolgens nog naar het uiterste zuiden, dan Nieuw-Zeeland en dan de westkust. Ik heb er zin in. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:29:49 #61
164283 Luco
Buongiorno!
pi_100923573
FOK-meet aan de Oostkust :D!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_100928849
18 days to go!
het echte aftellen is begonnen :)

ik ga backpacken voor minimaal 3 maanden en begin in Cairns
:Y
pi_100929348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:55 schreef Alexxia het volgende:
18 days to go!
het echte aftellen is begonnen :)

ik ga backpacken voor minimaal 3 maanden en begin in Cairns
:Y
Veel plezier, en verleng die periode maar met minstens nog 3 maanden als het kan
pi_100999453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:14 schreef Soohr het volgende:

[..]

Veel plezier, en verleng die periode maar met minstens nog 3 maanden als het kan
Dit gaat vast wel gebeuren! heb een jaar de tijd :s)
pi_101212005
Iemand ervaring met een korte tijd als tussenstop in Taiwan? We zijn van plan om daar ongeveer 2 weken rond te trekken.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:33:32 #66
240618 Micson
The lonely stoner
pi_101214307
Ik ga 17 november in mijn eentje, en ik ben nu een beetje alle noodzakelijke dingetjes aan het regelen.

Inmiddels ben ik aanbeland bij het verkrijgen van mijn werkvisum, maar kost dat echt 500 dollar ? Ik dacht dat het ongeveer 175 dollar zou zijn, en ook google geeft een aantal resultaten waar deze prijs wordt genoemd..

Weten jullie wat de werkelijke prijs nu echt is? Want 500 dollar is wel weer een rib uit mijn lijf, en mijn budget is al tamelijk karig :{
pi_101215176
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:33 schreef Micson het volgende:
Ik ga 17 november in mijn eentje, en ik ben nu een beetje alle noodzakelijke dingetjes aan het regelen.

Inmiddels ben ik aanbeland bij het verkrijgen van mijn werkvisum, maar kost dat echt 500 dollar ? Ik dacht dat het ongeveer 175 dollar zou zijn, en ook google geeft een aantal resultaten waar deze prijs wordt genoemd..

Weten jullie wat de werkelijke prijs nu echt is? Want 500 dollar is wel weer een rib uit mijn lijf, en mijn budget is al tamelijk karig :{
Ik heb hem ongeveer een maand geleden aangevraagd en moest 270 AUD betalen. Ik kan me niet voorstellen dat die prijs zo omhoog is geschoten. Zit je niet per ongeluk te kijken bij een of ander commercieel visumbureau in plaats van op de officiële website?
Wie dit leest is alfabeet.
pi_101215285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:33 schreef Micson het volgende:

Uitgaande dat je een working holiday visa wil hebben moet dat goedkoper kunnen..

even opgezocht: hier en dan de visa wizard doorlopen
quote:
Visa application charge

* First and second Working Holiday visas - 205 Euro (AUD270)

The visa application charge must be paid as part of the visa application process and is generally not refundable. There may be additional costs associated with your visa, such as medical examinations (if required).

Visa application charges are subject to adjustment on 1 July each year.

Accepted methods of payment

* Credit card - only Visa and MasterCard accepted

The visa application charge can also be paid in Australia for an applicant outside Australia.
More information about fees, charges and methods of payment
205 euro dus,
pi_101219866
Ik mis OZ ... Was exact een jaar geleden in Sydney. Heb toen zeven weken rondgetrokken aan de Oostkust, echt een heerlijke tijd gehad daar ! Fraser Island, Whitsundays, Great Barrier, Magnetic Island, Skydive in Byron Bay, ... Feestjes in the Woolshed in Cairns, in Cheeky Monkey's in Byron Bay en The Wheelbarrow in Melbourne, ...
I miss it !
pi_101220393
De Woolshed.. fouter dan fout :') ben er ook geweest _O-
pi_101221435
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
De Woolshed.. fouter dan fout :') ben er ook geweest _O-
Inderdaad, maar zo heersend ! :)
pi_101224984
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:50 schreef Soohr het volgende:

[..]

Uitgaande dat je een working holiday visa wil hebben moet dat goedkoper kunnen..

even opgezocht: hier en dan de visa wizard doorlopen

[..]

205 euro dus,
Ik heb in mei dit jaar voor 180 euro m'n working holiday visum gekregen (binnen een paar uurtjes electronisch binnen, ideaal) en toen stond de AUD op 1,32...

In oktober ga ik m'n enkeltje Sydney boeken, ga in januari voor minimaal een jaar weg. Heerlijk :7
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_101305151
Iemand tips waar ik zo goedkoop mogelijk een auto kan huren? Of in brisbane of in sydney..
pi_101308422
Yes, ik heb ook m'n ticket geboekt! *O* Ik land 5 december in Cairns, en vertrek 5 januari vanuit Sydney. Ik weet dat ik Oud & Nieuw in Sydney vier, verder heb ik nog geen flauw idee :D
pi_101566428
tvp
pi_101585871
Nog een week *O*
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 26 september 2011 @ 08:22:11 #77
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102388763
;(.. Over 8 dagen ga ik Sydney alweer verlaten... Heb m'n treinticket naar, en hostel in Byron Bay zojuist geboekt. Treinritje van 11 uur. Gelukkig heeft de dame achter de balie uit zichzelf al een stoel met extra beenruimte aan me gegeven :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_102388879
Zucht, byron bay ... Wanna Go back there .
  maandag 26 september 2011 @ 08:34:38 #79
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102388897
Ik ga uit van 5 dagen Byron Bay, 4 dagen Surfers Paradise en dan "moet" ik alweer in Brisbane zijn. Heb een kaart voor een band die hier in Australië best bekend is :). Was in een half uur uitverkocht.
pi_102392225
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 08:34 schreef Luco het volgende:
Ik ga uit van 5 dagen Byron Bay, 4 dagen Surfers Paradise en dan "moet" ik alweer in Brisbane zijn. Heb een kaart voor een band die hier in Australië best bekend is :). Was in een half uur uitverkocht.
Als je zelf geen surfer bent is 4 dagen Surfers Paradise enorm veel.
  maandag 26 september 2011 @ 15:39:37 #81
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102400184
Hehe, ik heb nog nooit gesurfd :'). Kan altijd langer in Byron Bay blijven plakken., zolang ik de 14e maar in Brisbane ben.
pi_102401420
Ik wou zeggen, kan je beter naar Noosa gaan,
maar dat ligt weer ten noorden van Brisbane, dus aan die tip heb je niks.
pi_102420015
Ach in surfers pzradise kun je wel vier dagen zuipen natuurlijk :p maar dat kun je in byron bay ook en het is er wel veel chiller en mooier.
  dinsdag 27 september 2011 @ 02:13:19 #84
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102425866
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:09 schreef Soohr het volgende:
Ik wou zeggen, kan je beter naar Noosa gaan,
maar dat ligt weer ten noorden van Brisbane, dus aan die tip heb je niks.
Dat kan vast nadat ik Brisbane gepasseerd ben. Heb mezelf daarna 2 weken de tijd gegeven om Cairns te bereiken.
pi_102429261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 02:13 schreef Luco het volgende:

[..]

Dat kan vast nadat ik Brisbane gepasseerd ben. Heb mezelf daarna 2 weken de tijd gegeven om Cairns te bereiken.
Heb je nadat je in cairns bent aangekomen ook nog wat tijd of moet je dan weer vlug door?
pi_102429821
Ik vond surfers paradise zo vreselijk dat ik niet eens uit de bus gestapt ben. De naam klinkt leuk, maar het is gewoon een benidorm voor jonge mensen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_102432432
Ik vond er ook niet zo veel aan. Eén avondje flink gestapt en 's anderdaags weer vertrokken. Het was er ook niet bijster druk toen ik er was (een maandagavond in het 'laagseizoen').
Byron Bay daarentegen 4 dagen/3 nachten gebleven :)
pi_102432492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:09 schreef BramKVO het volgende:
Ik vond er ook niet zo veel aan. Eén avondje flink gestapt en 's anderdaags weer vertrokken. Het was er ook niet bijster druk toen ik er was (een maandagavond in het 'laagseizoen').
Byron Bay daarentegen 4 dagen/3 nachten gebleven :)
Byron bay was geweldig inderdaad, heel fijn sfeertje :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_102880772
Zojuist mijn enkeltje Sydney geboekt voor ¤202,- :D 19 feb. vlieg ik, kan niet wachten!

Vraagje: als je een working-holdiday visum hebt en je komt het land binnen moet je ook een uitgaande vlucht kunnen tonen (toch?) maar aangezien ik begin februari (het volgende jaar) pas naar Nieuw Zeeland wil kan ik daar nog geen tickets voor boeken. Het is vast niet mogelijk om tegen de immigratie te zeggen dat je over pakweg 2 maanden wel langs komt met je dan geboekte ticket?
pi_102881147
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:34 schreef Veersesmurf het volgende:
Zojuist mijn enkeltje Sydney geboekt voor ¤202,- :D 19 feb. vlieg ik, kan niet wachten!

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Zit te zoeken medio december tot begin feb. , maar lager dan 1,000 voor een retour lukt me niet. 202 euro voor een enkeltje (althans vanuit Europa) dat is cheap as chips :)
pi_102885136
Ik heb een klein beetje gesmokkeld met m'n Flying Blue miles ;) maar omdat ik straks minimaal 2 jaar weg ben verlopen die anders toch...
  maandag 10 oktober 2011 @ 01:32:46 #92
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_102903787
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:34 schreef Veersesmurf het volgende:

Vraagje: als je een working-holdiday visum hebt en je komt het land binnen moet je ook een uitgaande vlucht kunnen tonen (toch?).
Nee. Tenminste een paar jaar geleden niet.
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:24:08 #93
164283 Luco
Buongiorno!
pi_102907346
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:13 schreef Soohr het volgende:

[..]

Heb je nadat je in cairns bent aangekomen ook nog wat tijd of moet je dan weer vlug door?
Ik heb dan nog 4 weken om via Darwin, Adelaide en Melbourne weer in Sydney te komen. Ga zo richting Brisbane, moet nog een verslag schrijven over mn werk in Sydney.. Week Brissy en dan door naar boven!
pi_102908815
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:24 schreef Luco het volgende:

[..]

Ik heb dan nog 4 weken om via Darwin, Adelaide en Melbourne weer in Sydney te komen. Ga zo richting Brisbane, moet nog een verslag schrijven over mn werk in Sydney.. Week Brissy en dan door naar boven!
Dat wordt haasten
pi_102950089
Is het aan te raden een laptop mee te nemen? Zijn er algemeen gezien veel wifi punten etc?
pi_102950834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:35 schreef buishuis het volgende:
Is het aan te raden een laptop mee te nemen? Zijn er algemeen gezien veel wifi punten etc?
Ik had er wel een mee,
op campings zijn er vaak wel wifi punten, maar ook kan je je laptop vaak aan het netwerk van een internetcafe hangen.
Dat is wel zo prettig, dan kan je in word al je verhalen schrijven of je foto's vast verkleinen en selecteren. en hoef je maar kort op internet te zitten.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:02:09 #97
356891 Abed
hooggeleid
pi_102950912
Als je naar Byron Bay gaat zou ik het hostel Backpackers Inn nemen aangezien deze direct aan het strand ligt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_102951986
Alles in Byron Bay ligt toch nagenoeg aan het strand ? :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:48:13 #99
356891 Abed
hooggeleid
pi_102952333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:36 schreef BramKVO het volgende:
Alles in Byron Bay ligt toch nagenoeg aan het strand ? :)
Nou je staat te kijken hoever je moet lopen anders :) Zat eerst in een ander hostel.

daarnaast, Cheeky Monkeys :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_102953289
Cheeky Monkey's heerst ! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')