abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98537999
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98538089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

O: boterham kaas, boterham zoet beleg, boterham vleesbeleg en een glas melkdrank
T: Yoghurt of rauwe noten
L: boterhammen of yoghurt met fruit
T: fruit of een snoepje?
D: Wat de pot schaft vermoed ik ;)
T: waar je behoefte aan hebt (ga je sporten dan wel iets stevigs)
WOAH, drie boterhammen smorges, ik ben net aan het opbouwen met twee en dat moet ik al wegproppen :D En smiddags dan weer drie? :D Ik wilde rustig opbouwen haha!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Niet aan denken Siral, dat beslis je morgen wel en het is bijna middennacht dus je doet er nu weinig aan...
Als ik morgen moet beslissen dan verval ik in mijn oude patroon.. als ik voor mezelf zeg "en dat ga/moet ik morgen eten" dan is het makkelijker..
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:02:09 #3
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98538175
Ik eet echt veel meer denk ik dan jullie denken, grote porties enzo. Ik eet toch meer dan mijn vriendinnen, en zelfs dan mijn vriendje... Misschien moet ik later eens het heel goed bijhouden en wegen/foto's nemen ofzo (lees augustus want daarvoor ben ik niet echt thuis of heb ik het veel te druk).

trouwens mijn D was: (hier)
- geconfijte tomaat, iets met geitenkaas en geconfijte wortel, iets met platte kaas, venkel en lieve vrouwe bed stro en een merengue van bruin bier met granny smith (en nu vergeet ik lijk 10 ingredienten)
- ZEEBAARS, gemarineerd, komkommer, kokkels en bouillon van algen
- GEGRILDE WIJTING: gerookte kuit, waterkers, gemarineerde pijlinktvis
- SPEENVARKEN: krokant geroosterd op houtskool, verdure, sjalot, gedroogde ui
- Rood fruit met iets platte kaas achtig en ijs, chocolademousse met crumble van onrijpe druiven en caramel
- Koffie met koekjes

Lekker maar niet echt grote porties, ga straks nog wat kwark met appel eten denk ik... vooral weinig vis en groenten zoals altijd op restaurant
Ik bijt!
(Zachtjes)
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:02:54 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98538223
Dan eet je morgen lekker een ribkarbonade met bloemkool
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98538268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan eet je morgen lekker een ribkarbonade met bloemkool
Ik denk dat we sowieso spaghettie of macaroni eten -O-
Maakt het voormij wel zwaarder om overdag goed te eten dan met gewoon groente/aardappels/vlees..
pi_98538319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:00 schreef Siral het volgende:

[..]

WOAH, drie boterhammen smorges, ik ben net aan het opbouwen met twee en dat moet ik al wegproppen :D En smiddags dan weer drie? :D Ik wilde rustig opbouwen haha!

[..]

Als ik morgen moet beslissen dan verval ik in mijn oude patroon.. als ik voor mezelf zeg "en dat ga/moet ik morgen eten" dan is het makkelijker..
2x2 boterhammen dan :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:05:39 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98538356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:02 schreef Sjaapje het volgende:
Ik eet echt veel meer denk ik dan jullie denken, grote porties enzo. Ik eet toch meer dan mijn vriendinnen, en zelfs dan mijn vriendje... Misschien moet ik later eens het heel goed bijhouden en wegen/foto's nemen ofzo (lees augustus want daarvoor ben ik niet echt thuis of heb ik het veel te druk).

trouwens mijn D was:
- geconfijte tomaat, iets met geitenkaas en geconfijte wortel, iets met platte kaas, venkel en lieve vrouwe bed stro en een merengue van bruin bier met granny smith (en nu vergeet ik lijk 10 ingredienten)
- ZEEBAARS, gemarineerd, komkommer, kokkels en bouillon van algen
- GEGRILDE WIJTING: gerookte kuit, waterkers, gemarineerde pijlinktvis
- SPEENVARKEN: krokant geroosterd op houtskool, verdure, sjalot, gedroogde ui
- Rood fruit met iets platte kaas achtig en ijs, chocolademousse met crumble van onrijpe druiven en caramel
- Koffie met koekjes

Lekker maar niet echt grote porties, ga straks nog wat kwark met appel eten denk ik... vooral weinig vis en groenten zoals altijd op restaurant
Wat anderen eten is niet echt een referentie.. mijn meeste dikke (ja dik en man trouwens ook nog) die eten overdag niet meer dan 2 boterhammen. Dat wordt waarschijnijk in de avond wel gecompenseerd :P

Owwww, ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het om met "trek" uit een restaurant te komen. Daar word ik serieus ongelooflijk chagrijnig van :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98538365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

2x2 boterhammen dan :)
Hmhm, dat was wat ik "vroeger" ook altijd at. en met 'boterham' bedoel ik 1 snee.
Dus in totaal 4 sneetjes.
pi_98538391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik denk dat we sowieso spaghettie of macaroni eten -O-
Maakt het voormij wel zwaarder om overdag goed te eten dan met gewoon groente/aardappels/vlees..
Zie het verschil niet hoor :) je bent niks te dik dus gewoon normaal eten volstaat en dan kun je prima eens wat anders eten.
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:08:30 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98538483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wat anderen eten is niet echt een referentie.. mijn meeste dikke (ja dik) die eten overdag niet meer dan 2 boterhammen. Dat wordt waarschijnijk in de avond wel gecompenseerd :P

Owwww, ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat het om met "trek" uit een restaurant te komen. Daar word ik serieus ongelooflijk chagrijnig van :')
Inderdaad, ik ben graag voldaan, en dat ben ik nu zeker niet vooral niet omdat ik geen wijn heb gedronken...
Volgens mij zijn mijn aantal kcal wel ok, ik blijf stabiel van gewicht. Maar in mijn hoofd zit het wel fout en dat weet ik wel goed, ik denk zo hard dat ik zoveel gelukkiger zou zijn met een paar kilo minder (en ik denk dat al 1 jaar, zonder te vermageren wel) maar ik ben ook bang als ik eindelijk de knop tot vermageren heb gevonden dat ik hem niet meer loslaat.
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_98538543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Zie het verschil niet hoor :) je bent niks te dik dus gewoon normaal eten volstaat en dan kun je prima eens wat anders eten.
I know, kan ook best, ik schep ook geen vet groot bord ofzo net als sommige mensen, helft sla helft spaghettie meestal. How about this:

O: volkoren snee appelstroop, appel
T: magere yoghurt
L: volkoren snee kipfilet, volkoren snee 30+ kaas
T: volkoren snee met rauwkost
D: spaghettie dus denk ik met salade
S: uurtje fitness, lala niveau
T: magere yoghurt, kiwi

Zoiets?
pi_98538617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:09 schreef Siral het volgende:

[..]

I know, kan ook best, ik schep ook geen vet groot bord ofzo net als sommige mensen, helft sla helft spaghettie meestal. How about this:

O: volkoren snee appelstroop, appel
T: magere yoghurt
L: volkoren snee kipfilet, volkoren snee 30+ kaas
T: volkoren snee met rauwkost
D: spaghettie dus denk ik met salade
S: uurtje fitness, lala niveau
T: magere yoghurt, kiwi

Zoiets?
Neem nog wat nootjes erbij en ik vind het best netjes :Y maar ik ben niet iemand die er verstand van heeft verder ;)
pi_98538657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Neem nog wat nootjes erbij en ik vind het best netjes :Y maar ik ben niet iemand die er verstand van heeft verder ;)
paar cashews na het sporten dan over mn bakkie yoghurt en kiwi erbij, ik ga het proberen :o
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:12:48 #14
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98538672
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nootjes zijn inderdaad denk ik wel een goede manier om kcal binnen te slopen zonder dat je je ploffie voelt!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_98538689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:12 schreef Siral het volgende:

[..]

paar cashews na het sporten dan over mn bakkie yoghurt en kiwi erbij, ik ga het proberen :o
^O^ ik ga slapen :W
pi_98538705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

^O^ ik ga slapen :W
:)

welterusten!
pi_98538716
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:12 schreef Siral het volgende:

[..]

Kijk dat is de juiste instelling O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98538717
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:12 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Nootjes zijn inderdaad denk ik wel een goede manier om kcal binnen te slopen zonder dat je je ploffie voelt!
Nog geeneens kcal want rauwe noten eet ik voornamelijk voor de eiwitten en de stoelgang, het is gewoon gezond.
pi_98538768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:13 schreef progje het volgende:

[..]

Kijk dat is de juiste instelling O+
Ik vind noten nog steeds wel eng, omdat ik weet dat die dingen gewoon veel calorieen bevatten. Maar ik denk dat ik gewon ff niet erover moet nadenken haha :|W
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:15:24 #20
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98538781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nog geeneens kcal want rauwe noten eet ik voornamelijk voor de eiwitten en de stoelgang, het is gewoon gezond.
Tiens ik wist niet dat die goed waren voor de stoelgang... En eiwitten inderdaad zoals hummus ook zo goed!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_98538793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:15 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik vind noten nog steeds wel eng, omdat ik weet dat die dingen gewoon veel calorieen bevatten. Maar ik denk dat ik gewon ff niet erover moet nadenken haha :|W
Rauw hé niet gebrand, dat scheelt een bak.
pi_98538841
Ik vond vandaag trouwens ook niet super slecht.. maargoed vast te weinig;
Voor mn gevoel mag ik niet meer dan dit ofzo.. vandaag.

O: schaaltje magere yoghurt, 2 weetabix, handje kersen
T: appel
L: 2x volkoren snee, 1x kipfilet, 1x komkommer
T: rijstwafel, tomaat
D: bord nasi goreng met sla
S: kwartiertje cardio, half uurtje kracht
T: schaaltje magere kwark, kiwi, stuk paprika
pi_98538927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:16 schreef Siral het volgende:
Ik vond vandaag trouwens ook niet super slecht.. maargoed vast te weinig;

O; 150 ml magere yoghurt, 2 weetabix, handje kersen
L: 2x volkoren snee, 1x kipfilet, 1x komkommer
T: rijstwafel, tomaat
D: bord nasi goreng met sla
S: kwartiertje cardio, half uurtje kracht
T: schaaltje magere kwark, kiwi, stuk paprika
Je eet in ieder geval meerdere keren per dag iets maar je O en L mogen best wat meer zijn voor iemand die wat aan zou moeten komen ;)

Overigens doel ik wel op pecan, para, cashew, of walnoten bijvoorbeeld en geen pinda's (dat zijn peulvruchten).

En dan goed kijken of ze ongebrand en ongeflavourd zijn.
pi_98538963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je eet in ieder geval meerdere keren per dag iets maar je O en L mogen best wat meer zijn voor iemand die wat aan zou moeten komen ;)

Overigens doel ik wel op pecan, para, cashew, of walnoten bijvoorbeeld en geen pinda's (dat zijn peulvruchten).

En dan goed kijken of ze ongebrand en ongeflavourd zijn.
Maar als ik iemand zou zijn die goed op gewicht is, is dit lijstje goed? Ik kom uit op 1300 kcal though.
pi_98538965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:15 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Tiens ik wist niet dat die goed waren voor de stoelgang... En eiwitten inderdaad zoals hummus ook zo goed!
Onoplosbare vezels of iets dergelijks.
pi_98538991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:20 schreef Siral het volgende:

[..]

Maar als ik iemand zou zijn die goed op gewicht is, is dit lijstje goed?
Dat ben je niet ;) dus hang je er niet aan op.

Nou ik ben echt slapen :W
pi_98539027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat ben je niet ;) dus hang je er niet aan op.

Nou ik ben echt slapen :W
Neenee! Maar ik ga niet eten om aan te komen he. Ik wil vanaf nu meteen een normaal eet patroon beginnen. Opbouwend. Dus niet eten om aan te komen. Dat gaat vanzelf als ik weer normaal eet.
pi_98539061
Trusteee :)
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 00:30:06 #29
70532 loveli
N
pi_98539291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:22 schreef Siral het volgende:

[..]

Neenee! Maar ik ga niet eten om aan te komen he. Ik wil vanaf nu meteen een normaal eet patroon beginnen. Opbouwend. Dus niet eten om aan te komen. Dat gaat vanzelf als ik weer normaal eet.
Jij moet niet eten om wel of niet aan te kom en of af te vallen, jij moet eten om een gezonde kijk op voedsel te krijgen en om je lijf te voorzien van allerhande voedingsstofjes. En je moet ervan genieten.

Havermout is een gezond ontbijt. In havermout zitten naast calorien allerlei gezonde stofjes die goed zijn voor je suikerstofwisseling en schommelingen van de suikerspiegel voorkomen. Een ontbijt dat ervoor zorgt dat je niet een paar uur later alweer honger/trek krijgt. Voor de lunch zijn boterhammen prima, tussendoor ergens wat fruit of nootjes.

Visolie + nootjes zijn goed voor je lijf, maar ook voor je gemoedstoestand. Brainfood... Gezonde geest in een gezond lichaam, als je goed voor je lichaam zorgt, kun je beter tegen stress en reageer je minder heftig op spanningen.

Te mager eten is niet gezond en in jouw lijstjes mis ik de gezonde vetzuren die je lichaam nodig heeft om optimaal te functioneren. Lust je makreel? Haring? Zalm? Is goed voor je.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 00:30:18 #30
70532 loveli
N
pi_98539299
Trusten!
crap in = crap out
pi_98539356
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij moet niet eten om wel of niet aan te kom en of af te vallen, jij moet eten om een gezonde kijk op voedsel te krijgen en om je lijf te voorzien van allerhande voedingsstofjes. En je moet ervan genieten.

Havermout is een gezond ontbijt. In havermout zitten naast calorien allerlei gezonde stofjes die goed zijn voor je suikerstofwisseling en schommelingen van de suikerspiegel voorkomen. Een ontbijt dat ervoor zorgt dat je niet een paar uur later alweer honger/trek krijgt. Voor de lunch zijn boterhammen prima, tussendoor ergens wat fruit of nootjes.

Visolie + nootjes zijn goed voor je lijf, maar ook voor je gemoedstoestand. Brainfood... Gezonde geest in een gezond lichaam, als je goed voor je lichaam zorgt, kun je beter tegen stress en reageer je minder heftig op spanningen.

Te mager eten is niet gezond en in jouw lijstjes mis ik de gezonde vetzuren die je lichaam nodig heeft om optimaal te functioneren. Lust je makreel? Haring? Zalm? Is goed voor je.
Havermout hebben we, dit eet ik meestal smorgens in het weekend met yoghurt, dan sport ik namelijk een uurtje of 2 na mijn ontbijt. Als ik smorgens niet sport vind ik het een beetje zwaar..

Ik lust vis, geen haring. We hebben gerookte zalm in de vriezer liggen. Dat op mn bammetje doen? :)
Ik denk altijd dat als ik savonds spaghettie eet ik echt wel aan mn vet kom voor die dag.. :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:37:02 #32
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98539505
Pasta, goed voor je spierherstel. Is alleen maar positief, krijg je spieren, kracht en energie van... geen vet.

Welterusten.. ben al vanaf 4 uur in de weer, beetje moe nu.

Loveli, gaat het?
pi_98539512
Ok nieuwe lijst:

O: magere yoghurt met paar schepjes havermout
L: 2x snee volkoren brood, 1x zalm flink belegd
T: 2 wasa crackers, 1x appelstroop, 1x komkommer
D: spaghetti, sla
S: fitness
T: magere kwark, kiwi, cashews
pi_98539524
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Pasta, goed voor je spierherstel. Is alleen maar positief, krijg je spieren, kracht en energie van... geen vet.

Welterusten.. ben al vanaf 4 uur in de weer, beetje moe nu.

Loveli, gaat het?
Maar die eet ik ervoor, niet erna whehe :P
Of maakt dat niet uit. Of dan ga ik gewoon voor het eten sporten, ben toch vrij, nu kan het *O*
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:42:44 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98539666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:37 schreef Siral het volgende:
Ok nieuwe lijst:

O: magere yoghurt met paar schepjes havermout
L: 2x snee volkoren brood, 1x zalm flink belegd
T: 2 wasa crackers, 1x appelstroop, 1x komkommer
D: spaghetti, sla
S: fitness
T: magere kwark, kiwi, cashews
Je weet het zelf
pi_98539688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:42 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Je weet het zelf
?

Het voelt voor mij als veel, dus dat is goed..het is sowieso veeell meer dan 'normaal'?
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:48:21 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98539835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:43 schreef Siral het volgende:

[..]

?

Het voelt voor mij als veel, dus dat is goed..het is sowieso veeell meer dan 'normaal'?
precies, niks teveel maar het 'voelt' als teveel.
Dus je weet het wel.
Probeer iig dit te eten :)

Ow en (ja, doe het zelf ook)
probeer een ritme in te bouwen... het is tijd om te slapen namelijk :P
pi_98539867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:48 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

precies, niks teveel maar het 'voelt' als teveel.
Dus je weet het wel.
Probeer iig dit te eten :)

Ow en (ja, doe het zelf ook)
probeer een ritme in te bouwen... het is tijd om te slapen namelijk :P
Deal, dit word het morgen ;)

Ritme heb ik behoorlijk hoor. Ik slaap alleen momenteel toch niet ;) Maar morgen naar de huisarts.

Truste!
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:52:20 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98539950
Sterkte morgen.. met jou vermogen om te analyseren, moet het goedkomen. Vertrouwen in jezelf hebben!
Trusten
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:14:10 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98542346
Goedemorgen! *O*. Ik ben de eerste *O*.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:18:12 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98542358
Waarom zijn gebrande noten niet goed? Noten worden daardoor toch niet ineens calorierijker? Dat je geen gezouten noten moet nemen, dat snap ik nog... ;).

En ik wil ook weer aan de noten gaan. Maar eens een zak walnoten meenemen uit de super!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:41:34 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98542472
Wat is de menselijke geest toch een misbaksel }:|. Gisteren keek ik in de spiegel en vond ik mezelf echt móddervet en vandaag heb ik hetzelfde aan, kijk weer, en vind het allemaal wel prima. Zucht :').
Niet meer actief op Fok!
pi_98542622
Moggeeh :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 07:41 schreef Viking84 het volgende:
Wat is de menselijke geest toch een misbaksel }:|. Gisteren keek ik in de spiegel en vond ik mezelf echt móddervet en vandaag heb ik hetzelfde aan, kijk weer, en vind het allemaal wel prima. Zucht :').
Och, ik heb momenteel volgens de officiele maatstaven ondergewicht en ik heb dat nog... :')
Wij vrouwmensen zijn raar.
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 08:33:37 #44
70532 loveli
N
pi_98542900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:02 schreef Siral het volgende:
Wij vrouwmensen zijn raar.
^^
crap in = crap out
pi_98543003
De lift is kapot. :{
En ik zit op de 7e verdieping. En het trappenhuis is vooral stoffig en benauwd. En ik ben al astmatisch en heb veel last van hooikoorts.
Joepie. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98543007
mogge!

Ik ben weer helemaal netjes terug naar de 70 en ga dus blijven afvallen als ik zo doorga. Next step: geen magere yoghurt meer maar volle :) scheelt toch weer een slok op een borrel. Het valt me alles mee dat ik wel netjes rond die 70 blijf zweven ondanks culinair weekend en verjaardagsweekend *O*

O: volle yoghurt met muesli
T: beschuitje kaas en cappuccino
L: 2 boterhammen, 1 rollade, 1 sandwichspread, karnemelk
T: appel, cappuccino
T: komkommer en tomaat en een stukje kaas
D: groenteroerbak met garnaaltjes ofzo :) en dan met rijst of rissoto
T: verse ananas
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 08:46:09 #47
70532 loveli
N
pi_98543048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De lift is kapot. :{
En ik zit op de 7e verdieping. En het trappenhuis is vooral stoffig en benauwd. En ik ben al astmatisch en heb veel last van hooikoorts.
Joepie. :{
Bright side: je hebt geen krukken meer nodig.

Succes met klimmen!
crap in = crap out
pi_98543060
Mogge!
Vrije dag :s)
Maar ik ga ff opruimen, want er komt iemand van de huur een foto maken van m'n balkon, zodat er geanalyseerd kan worden wat er allemaal veranderd moet worden.

(er wordt iets aan gedaan, maar wel met flinke tijdrek dus...)
pi_98543062
Mogguh!

Basejumpen HPKW! :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98543186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Bright side: je hebt geen krukken meer nodig.

Succes met klimmen!
Gister was de lift ook al kapot. :{ Om het nog iets kanslozer te maken.
Maar ik kan wel weer normaal traplopen! *O*

Basejumpen, dat klinkt ook wel goed. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_98543273
Goedemorgen!

Ben je boven gekomen HPKW? Bij ons is de lift een keer 3 weken kapot geweest :') maar wij hebben er 3 dus soit. Maar ik zit op de 17e :D

Gisteren lekker gegeten bij een superleuk restaurant, Japans! Vooral de sushi./sashimi was lekker, echt supervers en apart, met rauwe garnaal (!!), st. jakobsschelp, en zeebaars... en ook het vlees was goed, supermals! :9

Siral, goed bezig :)

nu vorige topic ff checken :7
pi_98543284
klinkt erg lekker perruche!

hpkw je krijgt je beweging iig wel ;) wel vervelend dat het zo stoffig is :*
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 09:05:47 #53
70532 loveli
N
pi_98543299
Op een oud stageadres van me was de stroom uitgevallen, waardoor de airco het niet deed. Iedereen naar huis, ook de collega met krukken kon 10 trappen af.

De volgende dag bleek dat iedereen een halve vrije dag kwijt was, want het kloksysteem werkte op noodstroom...
crap in = crap out
pi_98543337
En dat hebben ze bij de administratie niet even gefikst?
pi_98543343
Noes! Door Perr en Mar heb ik nu zin in garnalen maar ik heb geen mee vandaag :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98543347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:05 schreef loveli het volgende:
Op een oud stageadres van me was de stroom uitgevallen, waardoor de airco het niet deed. Iedereen naar huis, ook de collega met krukken kon 10 trappen af.

De volgende dag bleek dat iedereen een halve vrije dag kwijt was, want het kloksysteem werkte op noodstroom...
:o hadden ze geen BHV'ers die de collega even de trap af konden dragen?
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 09:10:57 #57
70532 loveli
N
pi_98543387
Zo goed is m'n geheugen ook weer niet :')
crap in = crap out
pi_98543388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:42 schreef MarMar het volgende:
mogge!

Ik ben weer helemaal netjes terug naar de 70 en ga dus blijven afvallen als ik zo doorga. Next step: geen magere yoghurt meer maar volle :) scheelt toch weer een slok op een borrel. Het valt me alles mee dat ik wel netjes rond die 70 blijf zweven ondanks culinair weekend en verjaardagsweekend *O*

O: volle yoghurt met muesli
T: beschuitje kaas en cappuccino
L: 2 boterhammen, 1 rollade, 1 sandwichspread, karnemelk
T: appel, cappuccino
T: komkommer en tomaat en een stukje kaas
D: groenteroerbak met garnaaltjes ofzo :) en dan met rijst of rissoto
T: verse ananas
Leuk lijstje :) Vooral die groente roerbak met garnaaltjes :9
pi_98543434
Mogge :W heb me verslapen was een kwartier voordat de hulp hier stond uit mijn bed :') en nu ben ik duf :O
pi_98543440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:10 schreef Siral het volgende:

[..]

Leuk lijstje :) Vooral die groente roerbak met garnaaltjes :9
wel onthouden dat ik niet kan sporten en maar een beetje kan lopen he.. normaliter zou dit een veel te mager lijstje zijn!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:16:21 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543468
Dinsdag naar de gyn voor een fijne echo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98543475
quote:
4s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

wel onthouden dat ik niet kan sporten en maar een beetje kan lopen he.. normaliter zou dit een veel te mager lijstje zijn!
uhu oke, al vind ik het er 'voor mij' nu als prima uit zien :@

Ik zou ook wel weer eens muesli willen eten maar dat schrikt mij zo af.. het is zo calorie/suikerrijk... Of weer iemand een ECHT gezonde muesli?
pi_98543493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n fijne?

http://www.nu.nl/politiek(...)pensioenstelsel.html :{ }:|

Edit: Spoiler voor de spontane krampen :*
pi_98543506
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
:* nog steeds buikpijn?
En hoe is het met de blaas?
pi_98543521
Havermout Siral!

Ai, is minder XM :{

Dacht ik gister nog een blikje tonijn te hebben, had ik de verkeerde gepakt namelijk 'Makreelfilet met knoflook en kruiden in olijfolie'.
Die was mij een portie nom! :9
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 09:19:35 #66
70532 loveli
N
pi_98543526
Spoiler, please...

Ontbijt :{
crap in = crap out
pi_98543550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Havermout Siral!

Ai, is minder XM :{

Dacht ik gister nog een blikje tonijn te hebben, had ik de verkeerde gepakt namelijk 'Makreelfilet met knoflook en kruiden in olijfolie'.
Die was mij een portie nom! :9
Jajaaa havermout is lekker, heb ik net ook op! Maar das niet echt muesli :9
pi_98543564
Ik ben trouwens eeeccht verslaafd aan kaneel, het moet overal op.. }:| :')
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 09:21:47 #69
70532 loveli
N
pi_98543570
Kaneel is gezond!
crap in = crap out
pi_98543582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:21 schreef loveli het volgende:
Kaneel is gezond!
Ja :) had het gelezen. En het bevat weinig/tot geen calorieen. (zucht die calorische gedachtegang van mij)

Maar is het ook gezond als je het elke dag eet? :D Agh het zou me ook, ik vind het lekker, dus ik eet het :Y)
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:22:39 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo'n fijne?

Ja :'). Heb ik al eens gehad en heb inmiddels zo vaak inwendige onderzoeken gehad, dat ik er niet zo nerveus voor ben. Hooguit voor de uitslag. Hoop dat alles ok is *daar*.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:22:58 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:21 schreef loveli het volgende:
Kaneel is gezond!
Ook lekker over de havermout trouwens.
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 09:23:51 #73
70532 loveli
N
pi_98543605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:22 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja :) had het gelezen. En het bevat weinig/tot geen calorieen. (zucht die calorische gedachtegang van mij)
Herkennen is een stap.
quote:
Maar is het ook gezond als je het elke dag eet? :D Agh het zou me ook, ik vind het lekker, dus ik eet het :Y)
Potje per dag lijke me wat te veel, maar verder kan het bij mijn weten geen kwaad.
crap in = crap out
pi_98543612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ook lekker over de havermout trouwens.
Jep :D :D
pi_98543614
Nondeju! Er is dus gewoon zoiets als kamelenmelk! :o

* wogt wat af *
pi_98543623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Herkennen is een stap.

[..]

Potje per dag lijke me wat te veel, maar verder kan het bij mijn weten geen kwaad.
Neu, maar als ik bijv m'n appeltje eet vandaag gaat er toch wel wat kaneel over, en over mn yoghurt net :D
pi_98543637
Ik moet zeggen dat ik met het goede been uit bed gestapt ben net. Hopelijk kan ik straks nog alles zeggen waar ik daadwerkelijk mee zit eenmaal bij de huisarts.. Toch maar ff wat op papier zetten.
pi_98543651
Maar weer sterkte XM! Hopelijk valt het mee en zit je nu "gewoon" met de naweeën van het ziekzijn en de drie kuren..

:*
pi_98543655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

SPOILER
Zo'n fijne?

Pensioenstelsel :') draag je verdimme tussen de 200 en de 400 euro per maand af (Jan Modaal en erboven) en dan gaat het straks in rook op :')
pi_98543671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:26 schreef MarMar het volgende:
Maar weer sterkte XM! Hopelijk valt het mee en zit je nu "gewoon" met de naweeën van het ziekzijn en de drie kuren..

:*
Hoor er wel meer mensen over, er is toch een blaasontsteking die behoorlijk resistent lijkt te zijn en ook steeds een beetje verstoppertje speelt en die buikpijn is een van de bijwerkingen.
pi_98543672
Goedemorgen ;(

ik geloof dat ik of ongesteld, of ziek aan het worden ben.

Impeccable timing als het dat laatste is O+ :')!
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 09:27:48 #82
70532 loveli
N
pi_98543674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Pensioenstelsel :') draag je verdimme tussen de 200 en de 400 euro per maand af (Jan Modaal en erboven) en dan gaat het straks in rook op :')
'We' kunnen nog tegen stemmen.
crap in = crap out
pi_98543702
XM sterkte!

En Siral ook bij de huisarts :) . Kaneel is idd :9.
Wat betreft muesli: Ik wil ook liever zonder suiker en 2 merken die ik lekker vind zijn 1: AH , een ornaje kartonnen verpakking, Boerenmuesli ofzo? Zit heeel wienig zuiker bij in. En ook 1 van de natuurwinkel, dat heet "4 granan vlokken" in een wit/grijze pstic zak. Alleen vlokken en geen suiker. Als ik dat als ontbijt neem, zet ik het vaak de avond van tevoren met melk in de koelkast, dan is het de volgende ochtend lekker zacht. Geraspt appeltje en kaneel erdoor en smullen maar!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:29:30 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoor er wel meer mensen over, er is toch een blaasontsteking die behoorlijk resistent lijkt te zijn en ook steeds een beetje verstoppertje speelt en die buikpijn is een van de bijwerkingen.
Hoe gek dat ook klinkt, dat geeft me toch een beetje moed. Dankjewel :).
pi_98543707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt, maar van ab-kuren kan je ook flink buikpijn krijgen weet ik uit ervaring, zeker als het er drie achter elkaar zijn. Nah, ik duim gewoon hard!
pi_98543724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef Perruche het volgende:
XM sterkte!

En Siral ook bij de huisarts :) . Kaneel is idd :9.
Wat betreft muesli: Ik wil ook liever zonder suiker en 2 merken die ik lekker vind zijn 1: AH , een ornaje kartonnen verpakking, Boerenmuesli ofzo? Zit heeel wienig zuiker bij in. En ook 1 van de natuurwinkel, dat heet "4 granan vlokken" in een wit/grijze pstic zak. Alleen vlokken en geen suiker. Als ik dat als ontbijt neem, zet ik het vaak de avond van tevoren met melk in de koelkast, dan is het de volgende ochtend lekker zacht. Geraspt appeltje en kaneel erdoor en smullen maar!
Thanks.

Ja dat pak had ik zien staan bij de AH, boerenmuesli idd, er is ook een blauw pak, volgens mij is die met noten. Ik zal binnekort is gaan kijken naar de samenstelling en vergelijken met die we nu hebben. Want dat zijn echt brokken suiker volgens mij, wel lekker... maarja.
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:31:18 #87
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543730
Mijn buikpijn zit echt laag, ter hoogte van de blaas. Het is niet de gewone middenbuikpijn zeg maar.
pi_98543741
Oh, en da's klote XM -O- hoop écht dat 't snel opgelost wordt door de heren en dames doktoren -O-
Ja doei.
pi_98543758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn buikpijn zit echt laag, ter hoogte van de blaas. Het is niet de gewone middenbuikpijn zeg maar.
Hmmpf.. beterschap!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:32:50 #90
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98543763
muesli zelf mengen! Dan weet je precies wat er in gaat en kun je de suikers beperken. Bij de natuurwinkel kun je zakken met gerst- en havervlokken enzo kopen :9 en dan nootjes er in en wat gedroogd fruit, yum!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_98543776
pi_98543784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:32 schreef Blurred86 het volgende:
muesli zelf mengen! Dan weet je precies wat er in gaat en kun je de suikers beperken. Bij de natuurwinkel kun je zakken met gerst- en havervlokken enzo kopen :9 en dan nootjes er in en wat gedroogd fruit, yum!
Oh yeah, true that!!
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:34:06 #93
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98543788
pff XM het zit je ook niet mee he :*
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_98543808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je hebt toch ook weleens een problematische menstruatie (lange duur/hevig?)
Hoop dat er iets voorbijgaands uitkomt!
pi_98543819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:05 schreef loveli het volgende:

Kon de collega op krukken niet in de evac chair? Trouwens onwijs eng om in zo'n ding de trap af te gaan. :D Je hebt echt het gevoel dat je ieder moment naar beneden kunt storten. :D

Ik duim ook mee voor XM dat het snel beter gaat! :*
Doe wat je niet durft.
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:37:15 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je hebt toch ook weleens een problematische menstruatie (lange duur/hevig?)
Hoop dat er iets voorbijgaands uitkomt!
Alleen de 1e twee keer nadat de mirena eruit was. En toen was de tweede alweer lichter dan de 1e, in verhouding. De laatste was juist heel licht, vreemd genoeg. Ik hoop eerlijk gezegd dat er niets uit de echo komt.
pi_98543866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:27 schreef loveli het volgende:

[..]

'We' kunnen nog tegen stemmen.
Heb niet goed genoeg ingelezen (ehh afgesloten dus), hoebedoelje ;) ?
pi_98543879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoe gek dat ook klinkt, dat geeft me toch een beetje moed. Dankjewel :).
Dat vermoeden had ik al maar mijn naailerares klaagt over hetzelfde en collega ook dus niet teveel doemdenken :*
pi_98543887
lijstje voor vandaag:

T: mok melk
O: Griekse yoghurt met honing (vrij laat)
L: Broodje bij de Bakker Bart, ik denk met filet american met ei en ui
T: roggebrood
T:?
D: pasta met groenten, gehakt en tomatensaus (zelfde als eergisteren)
T: ?

Zodra ik merk dat ik meer trek heb/krijg komt daar nog wel wat bij, maar op het moment is het niet om over naar huis te schrijven. T's zijn dus nog niet helemaal afwezig :')!
Ja doei.
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:39:41 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98543891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al maar mijn naailerares klaagt over hetzelfde en collega ook dus niet teveel doemdenken :*
Daar ben ik helaas erg goed in :'). Thnx, nogmaals :*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')