Handhaving onmogelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
Goed plan, dat moeten ze in Nederland ook doen.
Suggereert hij nou dat astma veroorzaakt wordt door roken?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
Britten overwegen rookverbod in auto met kind
Cunningham erkent dat mensen zich in hun privéleven aangetast kunnen voelen, maar stelde dat er jaarlijks 2000 nieuwe gevallen van astma bij kinderen zijn.
Of mensenquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:54 schreef Piles het volgende:
En roken tijdens zwangerschap dan? Roken in huis waar kinderen zijn?
Misschien moeten we roken gewoon verbieden? Of kinderen?
Het schijnt wel vaker voor te komen bij kinderen van rokende ouders, maar niet roken is geen garantie dat je kind geen astma krijgt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Suggereert hij nou dat astma veroorzaakt wordt door roken?
Die is nieuw voor mij
Breng ze nou niet op ideeën...quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Straks mag je helemaal niks meer als je een kind hebt.Niemand die je verbied om je thuis iedere avond helemaal klem te zuipen, daar hoor je nooit iets over.
Ouders die hun kinderen mishandelen worden uit de ouderlijke macht ontzet en als je het bloot stellen aan rook als mishandeling definieërt, dan kom je al een heel eind.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef Leandra het volgende:
Verder vind ik het plan nogal overdreven, het is de eigen verantwoordelijkheid. Wat is het volgende? Een ouder die tijdens de zwangerschap rookt uit de ouderlijke macht ontzetten?
Pis maar ergens anders overheen, met je kankerregeltje(s).quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ouders die hun kinderen mishandelen worden uit de ouderlijke macht ontzet en als je het bloot stellen aan rook als mishandeling definieërt, dan kom je al een heel eind.
Dat eigen verantwoordelijkheid vind ik hier trouwens niet op gaan, maar ik verbaas me over het selectieve gebruik er van door politici. Nou ja verbazen....
Ja nog meer betutteling! Goed plan! Waarom laten we alle keuzes al voor de mensen maken, hoeven ze ook niet meer na te denken en moeten ze wel handelen naar wat machthebbers wenselijk vinden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
Britten overwegen rookverbod in auto met kind
LONDEN - Roken in de auto moet verboden worden als er een kind op de achterbank zit, vinden 35 parlementsleden in Groot-Brittannië.
„Zo'n verbod levert geweldige gezondheidsvoordelen op”, stelde Labour-parlementslid Alex Cunningham, initiatiefnemer van de motie, woensdag tegen de BBC. „Kinderen zijn extra kwetsbaar voor meeroken en kunnen niet uitstappen als er rook in de auto zweeft.”
Maar Philip Davies van de regerende Conservatieven noemde het plan „over the top” en „belachelijk.”
Cunningham erkent dat mensen zich in hun privéleven aangetast kunnen voelen, maar stelde dat er jaarlijks 2000 nieuwe gevallen van astma bij kinderen zijn. „Ouderen kunnen zelf beslissen of ze roken. Maar kinderen moeten we beschermen.”
Een dergelijk autorookverbod is volgens Cunningham al ingevoerd in enkele Amerikaanse staten en delen van Canada en Australië.
bron
Daar hoor jij niks over. Maar daar zijn gewoon instanties voor. Als jij door overmatig drank gebruikt niet voor je kind kan zorgen zal er vroeger of later wel een instantie aan je deur hangen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Straks mag je helemaal niks meer als je een kind hebt.Niemand die je verbied om je thuis iedere avond helemaal klem te zuipen, daar hoor je nooit iets over.
Is dit een aanbod?quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:22 schreef OeJ het volgende:
[..]
Pis maar ergens anders overheen, met je kankerregeltje(s).
Nee, maar wie denk jij dat je bent?!?! Of éénn of andere agent, die denkt voor mij te kunnen gaan bepalen waar en wanneer ik een sigaret opsteek; nota bene in mijn eigen auto. Flikker toch op, man!quote:
Ik ben Kingstown en het interesseert me geen reet wat jij in je auto doet....van mij part steek je een sigaar op met 5 kinderen op de achterbank, hoewel ik ernstig betwijfel of jij kinderen hebt....je klinkt meer alsof jezelf nog kind bent.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:28 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nee, maar wie denk jij dat je bent?!?! Of éénn of andere agent, die denkt voor mij te kunnen gaan bepalen waar en wanneer ik een sigaret opsteek; nota bene in mijn eigen auto. Flikker toch op, man!
Ik rook niet, als er kinderen in de auto zitten, maar jezus christus, rot toch gewoon eens op met die KUTregeltjes.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben Kingstown en het interesseert me geen reet wat jij in je auto doet....van mij part steek je een sigaar op met 5 kinderen op de achterbank, hoewel ik ernstig betwijfel of jij kinderen hebt....je klinkt meer alsof jezelf nog kind bent.
Ik rook wel als er kinderen in de auto zitten....je kunt ze niet vroeg genoeg het goede voorbeeld geven.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik rook niet, als er kinderen in de auto zitten, maar jezus christus, rot toch gewoon eens op met die KUTregeltjes.![]()
![]()
Klopt. Alleen Reese's.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:09 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik heb ook gehoord dat je daar niet eens achter het stuur een appel of een boterham mag eten
pindakaas koekjes....quote:
Inderdaad ja, van die halve debielen die toevallig een kind hebben gekregen en daarmee omgaan alsof ze een hondje hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind roken in de auto echt ontzettend pauperig, typisch tokkie gedrag
quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mensen die het hiermee eens zijn.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:47 schreef 88-4 het volgende:
Roken![]()
Een stel hier verderop zie ik ook regelmatig in de auto stappen met kind lief, die nog in de Maxi-Cosi ligt. En allebei een dikke peuk in hun smoel.![]()
Kindje zal wel vroeg kanker krijgen.
Asociaal inderdaad.quote:
Gelezen wat ik schreef? Ik heb geen kanker, mijn broer ook niet, mijn zus ook niet. Allemaal zwaar overtrokken. En we zijn de 40 allemaal gezond gepasseerd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:03 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Asociaal inderdaad.![]()
Waarom roken mensen eigenlijk, dat is toch achterlijk.
Ja, het is allemaal zwaar overtrokken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:17 schreef Klummie het volgende:
[..]
Gelezen wat ik schreef? Ik heb geen kanker, mijn broer ook niet, mijn zus ook niet. Allemaal zwaar overtrokken. En we zijn de 40 allemaal gezond gepasseerd.
quote:About one in 12 people in the United States now has asthma, a total of 24.6 million people and an increase of 4.3 million since 2001, the Centers for Disease Control and Prevention said Tuesday. The costs of medical care for these patients increased by about 6% between 2002 and 2007, totaling $56 billion in the latter year, according to information in the CDC's Morbidity and Mortality Weekly Report. The increases come, surprisingly, despite improved air quality throughout most of the country and widespread decreases in smoking.
Onrealistisch.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ouders die hun kinderen mishandelen worden uit de ouderlijke macht ontzet en als je het bloot stellen aan rook als mishandeling definieërt, dan kom je al een heel eind.
Het verhoogd het risico.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:51 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal zwaar overtrokken.![]()
Roken is gezond.
Gefixedquote:Op donderdag 23 juni 2011 07:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het verhoogd het risico.
Net zoals veel friet, chips, cola light, zonlicht, zonnebanken en ga zo maar door leven.
Een garantie? Nee, dat is het niet.
Haa, die voorbeelden weer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:17 schreef Klummie het volgende:
[..]
Gelezen wat ik schreef? Ik heb geen kanker, mijn broer ook niet, mijn zus ook niet. Allemaal zwaar overtrokken. En we zijn de 40 allemaal gezond gepasseerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je er een bron voor???quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:08 schreef Ringo het volgende:
De gevolgen van roken worden ernstig overschat.
Klopt, vandaar ook mijn toevoeging in datgene wat je niet hebt gequote....het selectieve gebruik van eigen verantwoordelijkheid door politici (en burgers).quote:Op donderdag 23 juni 2011 07:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Onrealistisch.
Dan is je kind in de stad opvoeden ook mishandeling.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 07:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Haa, die voorbeelden weer.
Ik kende 4 mensen die rookte en zijn alle 4 aan longkanker overleden voor hun 50ste....
Ik kom dan op een negatief saldo van -1. Oooh wacht je bent nog geen 49 zeker. Dan heb je nog een paar jaar volgens mijn volstrekt belachelijke beredenering.....Hij had het over op de achterbank zitten als kind met rokende ouders, niet over zelf roken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij kent zeker toevallig ook 4 mensen die aan de gevolgen daarvan zijn overleden voor hun 50-ste?
Sorry, mijn fout dat ik niet verder terug heb gelezen. Dat zou ik eens vaker moeten doen. 1000 x excuses.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hij had het over op de achterbank zitten als kind met rokende ouders, niet over zelf roken.
Jij kent zeker toevallig ook 4 mensen die aan de gevolgen daarvan zijn overleden voor hun 50-ste?
No problem en nou is het ook wel weer grappig als mensen langs elkaar heen praten, maar het maakt de discussie een beetje vreemd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Sorry, mijn fout dat ik niet verder terug heb gelezen. Dat zou ik eens vaker moeten doen. 1000 x excuses.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:15 schreef Joe-Momma het volgende:
Ben het wel eens maar het is niet haalbaar.
Denk je werkelijk dat zo'n verbod helpt/werkt?quote:
Dat maakt niemand wat uit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat zo'n verbod helpt/werkt?
Al zou maar 1 kind geen COPD ontwikkelen door meeroken door dit verbod, dan is het al prima.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat zo'n verbod helpt/werkt?
Alle kinderen verplicht uit huis plaatsen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Al zou maar 1 kind geen COPD ontwikkelen door meeroken door dit verbod, dan is het al prima.
Er is niks mis mee om domme ouders een beetje te heropvoeden.
Dat is natuurlijk nooit te meten. Betreffende ouders mogen dan straks misschien niet meer roken in de auto maar thuis gebeurd dat natuurlijk wel. Erg naïef om te denken dat dit verbod ook maar iets helpt. Tenzij je voor een algeheel rookverbod bent en dit verbod wilt gebruiken als opstapje.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Al zou maar 1 kind geen COPD ontwikkelen door meeroken door dit verbod, dan is het al prima.
Ik heb liever dat bepaalde mensen helemaal geen kinderen krijgen.quote:Er is niks mis mee om domme ouders een beetje te heropvoeden.
Fascisten zijn het zeker.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:08 schreef Ringo het volgende:
De gevolgen van roken worden ernstig overschat. Het is allemaal zo erg niet als propagandabureau Stivoro ons wil doen geloven. Die fascisten krijgen niet voor niets geen subsidie meer.
Wat mij betreft wel ja.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:02 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nooit te meten. Betreffende ouders mogen dan straks misschien niet meer roken in de auto maar thuis gebeurd dat natuurlijk wel. Erg naïef om te denken dat dit verbod ook maar iets helpt. Tenzij je voor een algeheel rookverbod bent en dit verbod wilt gebruiken als opstapje.
Dat kan, maar daar mogen de kinderen in kwestie niet de dupe van worden.quote:Ik heb liever dat bepaalde mensen helemaal geen kinderen krijgen.
Andere mensen een bepaalde levensstijl opdringen/verplichten dus..... ik was er al bang voorquote:
En dan zijn de rokers asociaal en egoïstischquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Andere mensen een bepaalde levensstijl opdringen/verplichten dus..... ik was er al bang voor
Vind je dat verwonderlijk, aangezien ik een slachtoffer ben van het feit dat mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap en de eerste 15 jaar van mijn leven? Ik ondervind dagelijks nog hinder daarvan. Niet zo raar dus dat wat mij betreft roken zo snel mogelijk van deze planeet mag worden geschrapt. Of dat haalbaar is is ten tweede.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:08 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Andere mensen een bepaalde levensstijl opdringen/verplichten dus..... ik was er al bang voor
Dus omdat jouw moeder een egoistisch, asociaal secreet is moet iedereen op deze planeet daar maar last van hebben?quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je dat verwonderlijk, aangezien ik een slachtoffer ben van het feit dat mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap en de eerste 15 jaar van mijn leven? Ik ondervind dagelijks nog hinder daarvan. Niet zo raar dus dat wat mij betreft roken zo snel mogelijk van deze planeet mag worden geschrapt. Of dat haalbaar is is ten tweede.
Alle rokers zijn asociaal en egoistisch, daar moeten de niet-rokers maar last van hebben?quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus omdat jouw moeder een egoistisch, asociaal secreet is moet iedereen op deze planeet daar maar last van hebben?
Ja, alleen is dat niet zo.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alle rokers zijn asociaal en egoistisch, daar moeten de niet-rokers maar last van hebben?
Simpele redenaties weer zeg, niveautje basisschool. Maar goed, zo redeneren kan ik ook!![]()
Tuurlijk wel. Je wil het alleen niet inzien. Maar goed, jij hebt een andere mening en begint gelijk over fascisten te praten, ik hou het liever beschaafd en ga verder niet in op je matige discussietechnieken.quote:
Omdat jij slachtoffer bent wil je iedereen eigenlijk je wil opleggen.... dat is pas egoïstisch. En alle rokers als asociaal bestempelen is ook erg kort door de bocht. Maar ik merk het al, dit is iets persoonlijks voor je. Jammer want dat maakt een discussie nogal moeilijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alle rokers zijn asociaal en egoistisch, daar moeten de niet-rokers maar last van hebben?
Simpele redenaties weer zeg, niveautje basisschool. Maar goed, zo redeneren kan ik ook!![]()
Fascisten? Woord niet gebruikt. Misschien moet je eerst leren lezen en kijken wie wat zegt voordat je aan discussies begint.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je wil het alleen niet inzien. Maar goed, jij hebt een andere mening en begint gelijk over fascisten te praten, ik hou het liever beschaafd en ga verder niet in op je matige discussietechnieken.
Dat zie je vaak en maakt discusseren idd heel moeilijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:20 schreef -Techno- het volgende:
Maar ik merk het al, dit is iets persoonlijks voor je. Jammer want dat maakt een discussie nogal moeilijk.
Nou ja we kunnen het altijd hebben over het feit dat rokers schade voor zichzelf veroorzaken en indirect schade voor anderen door het meerook-effect, maar dan gaan mensen weer blaten over 'propaganda' en 'fascisme' en dat maakt een discussie nogal lastig.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:20 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Omdat jij slachtoffer bent wil je iedereen eigenlijk je wil opleggen.... dat is pas egoïstisch. En alle rokers als asociaal bestempelen is ook erg kort door de bocht. Maar ik merk het al, dit is iets persoonlijks voor je. Jammer want dat maakt een discussie nogal moeilijk.
Vooruit, je noemt mensen asociaal en egoistische secreten. My bad.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:24 schreef Keltie het volgende:
[..]
Fascisten? Woord niet gebruikt. Misschien moet je eerst leren lezen en kijken wie wat zegt voordat je aan discussies begint.
Niet alle rokers veroorzaken indirect schade aan anderen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja we kunnen het altijd hebben over het feit dat rokers schade voor zichzelf veroorzaken en indirect schade voor anderen door het meerook-effect,
Deels eens. Het helpt niet als je andere mensen een bepaalde levensstijl wilt opdringen, hoe ongezond die levensstijl ook is.quote:maar dan gaan mensen weer blaten over 'propaganda' en 'fascisme' en dat maakt een discussie nogal lastig.
Dat doe je zelf ook..... op het secreten stukje na dan.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooruit, je noemt mensen asociaal en egoistische secreten. My bad.
Als je niet snapt dat ik zijn opmerking ridiculiseer dan houdt het wel een beetje op he? Of had je niet door dat ik reageerde op zijn opmerking over mijn moederquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat doe je zelf ook..... op het secreten stukje na dan.
Daar gaat dit verbod dan ook niet over. Dit verbod gaat over een situatie waarin behoorlijk aantoonbaar is dat het kind in kwestie meerookt met de ouders in de auto.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Niet alle rokers veroorzaken indirect schade aan anderen.
Normaliter ben ik voor het recht op zelfbeschikking en verantwoordelijkheid. Maar in dit geval is het gewoon een vorm van mishandeling voor het kind in kwestie, de blootstelling aan kankerveroorzakende sigarettenrook.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:29 schreef -Techno- het volgende:
Deels eens. Het helpt niet als je andere mensen een bepaalde levensstijl wilt opdringen, hoe ongezond die levensstijl ook is.
De wens is de vader van de gedachte?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:47 schreef 88-4 het volgende:
Roken![]()
Een stel hier verderop zie ik ook regelmatig in de auto stappen met kind lief, die nog in de Maxi-Cosi ligt. En allebei een dikke peuk in hun smoel.![]()
Kindje zal wel vroeg kanker krijgen.
Droom maar lekker verder, je moet het al heel bont maken wil er aandacht aan geschonken worden hoor. Voor de rest moeten kinderen er maar mee leren leven dat pa of ma regelmatig uitgeteld op de bank hangt. Dat die persoon overdag ijverig pepermunt kauwt en net doet of er niks aan de hand is maakt het echt niet gezelliger, maar niemand die er een wet tegen uitvaardigd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar hoor jij niks over. Maar daar zijn gewoon instanties voor. Als jij door overmatig drank gebruikt niet voor je kind kan zorgen zal er vroeger of later wel een instantie aan je deur hangen.
True, maar je kunt ze wel op andere manieren ontzien. Je hoeft het niet expres erger te maken om aan je eigen ik-bevrediging te voldoen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:37 schreef Swiffer het volgende:
Alsof die kinderen geen uitlaatgassen binnenkrijgen...? Kiezen ze ook niet voor!
Ik vind het prima dat er buiten gerookt wordt. Maar niet binnen. Op kantoren mag niet gerookt worden buiten de daarvoor bestemde plekken, en dat vind ik meer dan prima.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
Nu ff een bakkie pleur halen en buiten een peukie roken!
Ik heb allang in de gaten dat dit erg persoonlijk voor je is.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat ik zijn opmerking ridiculiseer dan houdt het wel een beetje op he? Of had je niet door dat ik reageerde op zijn opmerking over mijn moeder
Als je niet snapt dat ik slechts reageer op jouw uitspraken dan houdt het inderdaad snel op.quote:[..]
Daar gaat dit verbod dan ook niet over. Dit verbod gaat over een situatie waarin behoorlijk aantoonbaar is dat het kind in kwestie meerookt met de ouders in de auto.
Conclusie: rokende mensen mogen geen kinderen hebben?quote:[..]
Normaliter ben ik voor het recht op zelfbeschikking en verantwoordelijkheid. Maar in dit geval is het gewoon een vorm van mishandeling voor het kind in kwestie, de blootstelling aan kankerveroorzakende sigarettenrook.
Dat heb ik nou met niet-rokers in mijn huis....als je niet wilt roken prima, maar dan ga je maar lekker buiten staan.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ik wil ook niet dat er in mijn huis gerookt wordt. Als je wil roken, best, maar dan ga je maar lekker buiten staan
Als het echt persoonlijk voor me was geweest was ik wel iets harder tekeer gegaan tegen zijn opmerkingen, denk je niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik heb allang in de gaten dat dit erg persoonlijk voor je is.
Wederom een reactie op een reactie op een reactie. Derhalve gaan we daar niet uitkomen.quote:Als je niet snapt dat ik slechts reageer op jouw uitspraken dan houdt het inderdaad snel op.
Waarom leg je mij woorden in de mond? Die conclusie trek ik toch niet? Je kan namelijk best roken zonder dat je kinderen daar schade van ondervinden. Waarom probeer je alles in den extreme te trekken?quote:Conclusie: rokende mensen mogen geen kinderen hebben?
Ja hoor, behalve het feit dat ik lichamelijk hinder ondervind (lees; astmatische bronchitis) verder helemaal niet.quote:Mag ik trouwens vragen in hoeverre jouw rokende moeder jouw leven negatief heeft beïnvloed?
Jouw huis, jouw regels. Prima. Maar zodra jij iemand onder je dak hebt die daar niet zelf voor kan kiezen ben je in mijn ogen een hufter als je die persoon blootstelt aan a) slecht gedrag en b) giftige rook.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:42 schreef Kingstown het volgende:
Dat heb ik nou met niet-rokers in mijn huis....als je niet wilt roken prima, maar dan ga je maar lekker buiten staan.
Prima, jouw huis, jouw regels.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met niet-rokers in mijn huis....als je niet wilt roken prima, maar dan ga je maar lekker buiten staan.
En dat dus.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jouw huis, jouw regels. Prima. Maar zodra jij iemand onder je dak hebt die daar niet zelf voor kan kiezen ben je in mijn ogen een hufter als je die persoon blootstelt aan a) slecht gedrag en b) giftige rook.
quote:
Wouw!quote:
Als je mensen hufters vindt vanwege slecht gedrag, dan hebben we ongeveer iets van 14 miljoen hufters in dit land.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jouw huis, jouw regels. Prima. Maar zodra jij iemand onder je dak hebt die daar niet zelf voor kan kiezen ben je in mijn ogen een hufter als je die persoon blootstelt aan a) slecht gedrag en b) giftige rook.
Prima. Jouw huis, jouw regels.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mensen die kinderen slecht gedrag laten zien en daarbij die kinderen ook nog eens blootstellen aan kankerverwekkende stoffen om hun eigen verslaving vol te kunnen houden vallen inderdaad onder hufters. Zeker omdat die kinderen geen keuze hebben om buiten te gaan staan volgens jouw bewoordingen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als je mensen hufters vindt vanwege slecht gedrag, dan hebben we ongeveer iets van 14 miljoen hufters in dit land.
Alleen als ik (of iemand anders aanwezig) wil roken moeten ze naar buiten, net zoals zij doen met rokers....gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Prima. Jouw huis, jouw regels.![]()
Maar ik vermoed dat die mensen dan ook niet naar jou komen als ze niet roken, want ja, wat hebben ze daar aan als de ze hele tijd buiten moeten blijven staan.
Ik vermoed dat jij die regel niet zo strak hanteert als je hier doet voorkomen.
Vrij moeilijk in te schatten op een forum zoals deze lijkt mij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het echt persoonlijk voor me was geweest was ik wel iets harder tekeer gegaan tegen zijn opmerkingen, denk je niet?
Die illusie heb ik gelukkig ook niet.quote:[..]
Wederom een reactie op een reactie op een reactie. Derhalve gaan we daar niet uitkomen.
Ik leg jouw geen woorden in de mond, ik stelde slechts een vraag.quote:[..]
Waarom leg je mij woorden in de mond? Die conclusie trek ik toch niet? Je kan namelijk best roken zonder dat je kinderen daar schade van ondervinden. Waarom probeer je alles in den extreme te trekken?
Bedankt voor je antwoord.quote:[..]
Ja hoor, behalve het feit dat ik lichamelijk hinder ondervind (lees; astmatische bronchitis) verder helemaal niet.
Vooral omdat ze slecht gedrag laten zien en hun kinderen daar dagelijks aan bloot stellen en die kinderen kunnen niet kiezen wat ze eten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:52 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Als we kinderen laten meeroken nu ook al als kindermishandeling gaan beschouwen kunnen we de ouders van dikke kindertjes ook gelijk de voogdij afpakken vind ik.
Alle autorijders?quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen die kinderen slecht gedrag laten zien en daarbij die kinderen ook nog eens blootstellen aan kankerverwekkende stoffen om hun eigen verslaving vol te kunnen houden vallen inderdaad onder hufters.
Ook buiten hebben ze geen keuze om geen kankerverwekkende stoffen binnen te krijgen. Ik rook niet in het gezelschap van kinderen omdat kinderen daar niet voor kunnen kiezen, maar ouders maken nou eenmaal keuzes voor kinderen en dat komt de ouders toe, niet vadertje staat en zeker niet domineetje staat.quote:Zeker omdat die kinderen geen keuze hebben om buiten te gaan staan volgens jouw bewoordingen.
Ik denk dat je iets aan je voorlichting moet gaan doen. De tijden dat we zeiden dat je 'sterk' werd van roken zijn al 60 jaar voorbij.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:52 schreef Kingstown het volgende:
Kinderen mogen wel binnen blijven, want die worden daar sterk van en bovendien kunnen ze er niets aan doen dat hun ouders er voor kiezen om niet te roken.
Sorry kon het niet latenquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets aan je voorlichting moet gaan doen. De tijden dat we zeiden dat je 'sterk' werd van roken zijn al 60 jaar voorbij.
Helaas is het aantal astma gevallen in die 60 jaar explosief gestegen....meer (mee)roken door kinderen zou dat op kunnen lossen. Weerbaarheid kweken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets aan je voorlichting moet gaan doen. De tijden dat we zeiden dat je 'sterk' werd van roken zijn al 60 jaar voorbij.
Meeroken =/= roken en meeroken zou je weerstand best goed kunnen doen hoor.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je bent ook een hufter als je kinderen alles laat vreten wat ze willen. Zeker als ze duidelijk aantoonbaar dik zijn geworden van slecht vreten!quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:54 schreef Kingstown het volgende:
Vooral omdat ze slecht gedrag laten zien en hun kinderen daar dagelijks aan bloot stellen en die kinderen kunnen niet kiezen wat ze eten.
Onverantwoord- en ongezond eetgedrag wat leidt tot kanker en andere gevaarlijke ziektes.
Je komt dus heel snel aan een stuk of 14 miljoen hufters volgens jouw definitie, want het is bijna onmogelijk om geen slecht gedrag te tonen aan je kinderen, tenzij je zelf zo goed als perfect bent.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je bent ook een hufter als je kinderen alles laat vreten wat ze willen. Zeker als ze duidelijk aantoonbaar dik zijn geworden van slecht vreten!
Post-natale abortus in het belang van de kinderen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je komt dus heel snel aan een stuk of 14 miljoen hufters volgens jouw definitie, want het is bijna onmogelijk om geen slecht gedrag te tonen aan je kinderen, tenzij je zelf zo goed als perfect bent.
Leuk hoor die wetenschap, maar wat wil je er verder mee?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:08 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Post-natale abortus in het belang van de kinderen.
Je hoeft ook niet perfect te zijn. Kinderen hoeven ook niet in een 100% beschermde of perfecte omgeving op te groeien. Je kunt als ouder wel je best doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:07 schreef Kingstown het volgende:
Je komt dus heel snel aan een stuk of 14 miljoen hufters volgens jouw definitie, want het is bijna onmogelijk om geen slecht gedrag te tonen aan je kinderen, tenzij je zelf zo goed als perfect bent.
Leuk hoor die wetenschap, maar wat wil je er verder mee?
Eens. Als roken in zijn algemeenheid verboden kon worden had ik daar 0 moeite mee gehad. Van roken is nog nooit iemand beter geworden (behalve diegenen die er geld aan verdienen, maar de rokers zelf worden er alles behalve gezonder van).quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet perfect te zijn. Kinderen hoeven ook niet in een 100% beschermde of perfecte omgeving op te groeien. Je kunt als ouder wel je best doen.
Je eigen genot of gemak boven de belangen van je kind stellen vind ik laakbaar.
Ik wil er verder niks mee, behalve tegen dit soort mensen zeggen dat het egoïstische hufters zijn in die gevallen.
Je eigen genot/gemak boven het belang van het kind stellen zal altijd wel eens voor komen, zelfs bij de meest "perfecte" ouders en dan nog zijn "belang van het kind" en "eigen genot/gemak" begrippen die je niet universeel kunt hanteren. Ik kan zo 10 stellingen deponeren mbt kinderen waar de 1 het belang van het kind heel anders zal zien dan de ander.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:16 schreef SicSicSics het volgende:
Je eigen genot of gemak boven de belangen van je kind stellen vind ik laakbaar.
Thnx!quote:Ik wil er verder niks mee, behalve tegen dit soort mensen zeggen dat het egoïstische hufters zijn in die gevallen.
Please do, gewoon, voor de sake of argument.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je eigen genot/gemak boven het belang van het kind stellen zal altijd wel eens voor komen, zelfs bij de meest "perfecte" ouders en dan nog zijn "belang van het kind" en "eigen genot/gemak" begrippen die je niet universeel kunt hanteren. Ik kan zo 10 stellingen deponeren mbt kinderen waar de 1 het belang van het kind heel anders zal zien dan de ander.
Van roken verbieden zal ook niemand beter worden, behalve zij die er geld aan verdienen. De gebruikers niet, de maatschappij nietquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eens. Als roken in zijn algemeenheid verboden kon worden had ik daar 0 moeite mee gehad. Van roken is nog nooit iemand beter geworden (behalve diegenen die er geld aan verdienen, maar de rokers zelf worden er alles behalve gezonder van).
Natuurlijk. Het zal heus wel eens voorkomen en natuurlijk ben je dan geen slechte ouder.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:22 schreef Kingstown het volgende:
Je eigen genot/gemak boven het belang van het kind stellen zal altijd wel eens voor komen, zelfs bij de meest "perfecte" ouders en dan nog zijn "belang van het kind" en "eigen genot/gemak" begrippen die je niet universeel kunt hanteren. Ik kan zo 10 stellingen deponeren mbt kinderen waar de 1 het belang van het kind heel anders zal zien dan de ander.
De verkopers uiteraard, slimkous, en veel meer dan anders, want illegale drugs kost veel meer dan legale, en de taksen vallen weg.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Wie verdient er precies geld aan het verbieden van roken Beregd?
Ah je bedoelt de opkomst van een illegale markt, op die manier.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:28 schreef Beregd het volgende:
[..]
De verkopers uiteraard, slimkous, en veel meer dan anders, want illegale drugs kost veel meer dan legale, en de taksen vallen weg.
Zie alle drugsbaronnen die tonnen geld verdienen, terwijl de cocaboeren gewoon een hongerloontje krijgen. Al het geld is puur risicodekking.
Vrienden van mij willen juist dat ik binnen kom roken als ik al op het balkon sta. Ze rookten zelf toen niet thuis maar ze willen niet dat hun kinderen helemaal rookvrij opgroeien. Waarom weet ik niet precies, maar ik vermoed dat opa de medisch specialist daar wel eens een standpunt over heeft geuit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:01 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Meeroken =/= roken en meeroken zou je weerstand best goed kunnen doen hoor.
Tsja....er zijn ouders die hun kinderen niet op internet laten en anderen laten ze daar vrij in of alleen onder ouderlijke controle cq een internetfilter.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Please do, gewoon, voor de sake of argument.
Als je 24 uur per dag in huis zit, dan is er wel iets meer mis, dan alleen het rookissue.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het zal heus wel eens voorkomen en natuurlijk ben je dan geen slechte ouder.
Maar als je 24 uur per dag in huis zit te roken met een kind naast je is het redelijk structureel!..
Je kunt me natuurlijk ook expres verkeerd begrijpen; is vooral handig als je eigenlijk wel een beetje weet dat ik gelijk heb, maar je het niet toe wil geven omdat je geen zin hebt in de consequenties!quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef Kingstown het volgende:
Als je 24 uur per dag in huis zit, dan is er wel iets meer mis, dan alleen het rookissue.
Je moet er nog 9.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja....er zijn ouders die hun kinderen niet op internet laten en anderen laten ze daar vrij in of alleen onder ouderlijke controle cq een internetfilter.
Ga jij maar eens 1 definitie geven waar het belang van het kind het meest gewaarborgd wordt....succes!
Expres verkeerd begrijpen is leuk en je mag van mij gelijk hebben hoor....gelijk hebben vind ik totaal oninteressant op een forum. Uiteindelijk rook jij buiten en ik binnen, ben jij goed en ik een aso...allemaal prima.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je kunt me natuurlijk ook expres verkeerd begrijpen; is vooral handig als je eigenlijk wel een beetje weet dat ik gelijk heb, maar je het niet toe wil geven omdat je geen zin hebt in de consequenties!
Het gaat me op zich niet zo om mijn gelijk halen. Ook de 'ik ben goed' gaat het mij niet om. Je bent in mijn ogen wel een egoïstische hufter inderdaad!quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:39 schreef Kingstown het volgende:
Expres verkeerd begrijpen is leuk en je mag van mij gelijk hebben hoor....gelijk hebben vind ik totaal oninteressant op een forum. Uiteindelijk rook jij buiten en ik binnen, ben jij goed en ik een aso...allemaal prima.
Dat is er al. Het heet doorgaans 'het recht op een rookvrije werkplek'.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
Ik vind wel dat in gevallen van professioneel kinderen vervoeren, of op clubs, scholen en zo, er een verbod mag gelden op roken.
Mooi, maar ik vind het belangrijker hoe mijn dochter terug kijkt op haar jeugd dan wat buitenstaanders vinden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je bent in mijn ogen wel een egoïstische hufter inderdaad!![]()
Ook daar heb je gelijk in!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:03 schreef Kingstown het volgende:
Mooi, maar ik vind het belangrijker hoe mijn dochter terug kijkt op haar jeugd dan wat buitenstaanders vinden.
Ik zeg toch ook niet dat dat er nog moet komen!! Ik zeg dat dat daar mag gelden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is er al. Het heet doorgaans 'het recht op een rookvrije werkplek'.
Volgens mij niet mag een ZZP-er ook niet roken op zijn werkplek en al helemaal niet als het een ruimte is waar hij lesgeeft. Maar ik ben geen rechtsgeleerde.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:05 schreef Gia het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat dat er nog moet komen!! Ik zeg dat dat daar mag gelden.
Overigens is het de rokers' eigen werkplek. Een pianoleraar is zzp-er en zou op basis daarvan eigenlijk wel mogen roken. Maar mag dat ook niet i.v.m. lesgeven aan kinderen.
Je hebt echt moeite met lezen, niet? Er staat toch: Maar mag dat ook niet i.v.m. lesgeven aan kinderen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij niet mag een ZZP-er ook niet roken op zijn werkplek en al helemaal niet als het een ruimte is waar hij lesgeeft. Maar ik ben geen rechtsgeleerde.
Soms wel ja! Maar als de rook om mijn hoofd is verdwenen gaat het beter.quote:
Het draait allemaal om geld. Blijf maar lekker door roken dan leef je korter en kost het ons minder geld.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:07 schreef Boldface het volgende:
De Britten hebben gelijk. Eigenlijk zou je ouders die kinderen in de auto aan rook blootstellen onmiddellijk uit de ouderlijke macht moeten ontzetten.
In Nederland redeneren we anders, op de VVD-manier: hoe eerder kinderen aan rook worden blootgesteld, des te eerder gaan ze dood en des te lager zijn de kosten voor medische zorg. Tel uit je winst.
quote:Vergoeding van hulp bij stoppen met roken kost op de lange duur geld omdat ex-rokers langer blijven leven en de zorgkosten vooral voor de oudste mensen oplopen. Daarom is vergoeding van deze therapieën geen goede manier om de kosten van de zorg in de hand te houden.
Goed plan! Laten we een half miljoen kinderen (oid) uit de ouderlijke macht ontzetten....die zetten we dan in tehuizen of gaan van gast-naar gastgezin en als ze 30 zijn, zullen ze ons dankbaar zijn dat ze zo'n gelukkige jeugd hebben gehad, omdat ze verstoken zijn gebleven van meeroken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:07 schreef Boldface het volgende:
De Britten hebben gelijk. Eigenlijk zou je ouders die kinderen in de auto aan rook blootstellen onmiddellijk uit de ouderlijke macht moeten ontzetten.
Die VVD uitspraak wordt telkens zwaar uit zijn verband getrokken. Zo'n beetje iedere anti-roker voert continu het argument aan "rokers kosten de samenleving zoveel geld" en dan vertelt iemand een keer de waarheid: dat gezonde mensen de samenleving juist het meest kosten en dan wil VVD zogenaamd iedereen vroeg dood hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:07 schreef Boldface het volgende:
In Nederland redeneren we anders, op de VVD-manier: hoe eerder kinderen aan rook worden blootgesteld, des te eerder gaan ze dood en des te lager zijn de kosten voor medische zorg. Tel uit je winst.
Het probleem is de overdreven regelneverij!quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:21 schreef aloa het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem om niet te roken als er kinderen in de auto zitten?
Is dat zo'n moeilijke opgave?
Stel je toch niet aan, hysterische kasplant.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:21 schreef aloa het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem om niet te roken als er kinderen in de auto zitten?
Is dat zo'n moeilijke opgave?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stel je toch niet aan, hysterische kasplant.
itt 20 jaar geleden moet de beugel van de Maxi cosy tegenwoordig uit veiligheidsoverwegingen juist wel omhoog staan, dus een MC is prima te zien van buitenaf.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:55 schreef Gia het volgende:
Ik vind het echt asociaal om te roken in een auto waar een kind in zit.
Maar een verbod hierop lijkt me wat moeilijk te handhaven.
Een baby in een maxi-cosi, zie je bijvoorbeeld niet bij een voorbijrijdende auto. Hoe zouden controleposten langs de weg die dan moeten zien.
Nee, ik vind dit wel een gevalletje eigen verantwoordelijkheid.
Als ouders graag roken waar hun kinderen bij zitten, dan mogen zij zich ook schuldig voelen als die kids een bronchitis ontwikkelen.
Ik vind wel dat in gevallen van professioneel kinderen vervoeren, of op clubs, scholen en zo, er een verbod mag gelden op roken.
Super!quote:Britten overwegen rookverbod in auto met kind
LONDEN - Roken in de auto moet verboden worden als er een kind op de achterbank zit, vinden 35 parlementsleden in Groot-Brittannië.
„Zo'n verbod levert geweldige gezondheidsvoordelen op”, stelde Labour-parlementslid Alex Cunningham, initiatiefnemer van de motie, woensdag tegen de BBC. „Kinderen zijn extra kwetsbaar voor meeroken en kunnen niet uitstappen als er rook in de auto zweeft.”
Maar Philip Davies van de regerende Conservatieven noemde het plan „over the top” en „belachelijk.”
Cunningham erkent dat mensen zich in hun privéleven aangetast kunnen voelen, maar stelde dat er jaarlijks 2000 nieuwe gevallen van astma bij kinderen zijn. „Ouderen kunnen zelf beslissen of ze roken. Maar kinderen moeten we beschermen.”
Een dergelijk autorookverbod is volgens Cunningham al ingevoerd in enkele Amerikaanse staten en delen van Canada en Australië.
Als de helft van de rokers die nu wel nog in de auto rookt als er een kind in zit zich hier wel aan houdt dan heb je al veel winst geboekt.quote:Niet dat dat wat afdoet aan de absurdheid van het Britse plan, of de ranzigheid van roken in de auto, maar de controle zal zeker niet lastig of onmogelijk zijn.
Welkom in de politiekquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Suggereert hij nou dat astma veroorzaakt wordt door roken?
Die is nieuw voor mij
Maar wel fluoride in de tandpasta!quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:16 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Prachtige ontwikkeling. Ik roep al jaren dat vooral kinderen het slachtoffer zijn van dat gore gerook. Als ouder hoor je gewoon niet te roken waar je kinderen bij zijn, je stopt toch ook geen barium in hun eten? Helaas hebben niet alle mensen dit besef en dient de overheid in te grijpen. Kinderen horen niet te lijden onder de hopeloze verslavingen van hun ouders. Punt uit.
Want tandbederf proberen te beperken staat gelijk aan het systematisch vergiftigen van je kinderen?quote:
Een vrouw die dat doet wel, ja.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het schijnt wel vaker voor te komen bij kinderen van rokende ouders, maar niet roken is geen garantie dat je kind geen astma krijgt.
Verder vind ik het plan nogal overdreven, het is de eigen verantwoordelijkheid. Wat is het volgende? Een ouder die tijdens de zwangerschap rookt uit de ouderlijke macht ontzetten?
Als je dat als criterium neemt dan moet je net zo hard optreden tegen vaders die binnen roken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:08 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Een vrouw die dat doet wel, ja.
Die is haar kind toch niet waard en heeft het in haar buik al mishandeld.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:08 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Een vrouw die dat doet wel, ja.
Die is haar kind toch niet waard en heeft het in haar buik al mishandeld.
Waar zijn die bewijzen dat kinderen eronder lijden?quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:16 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Prachtige ontwikkeling. Ik roep al jaren dat vooral kinderen het slachtoffer zijn van dat gore gerook. Als ouder hoor je gewoon niet te roken waar je kinderen bij zijn, je stopt toch ook geen barium in hun eten? Helaas hebben niet alle mensen dit besef en dient de overheid in te grijpen. Kinderen horen niet te lijden onder de hopeloze verslavingen van hun ouders. Punt uit.
Is dat niet effectief dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dat als criterium neemt dan moet je net zo hard optreden tegen vaders die binnen roken.
Ik had uiteraard niet voor niets "ouder" neergezet ipv "moeder"... er zijn nog mannen genoeg die het niet nodig vinden om te stoppen met roken of te stoppen met in huis roken zodra hun partner zwanger is.
Of die denken dat het voldoende is als ze onder de afzuigkap de Marlboro man staan uit te hangen.
Juist als die stijging van astma-gevallen samenvalt met de daling van rokers zou je vooral bij de kleine kinderen onder die astma-gevallen eens moeten nagaan of het kinderen zijn van ouders die ondanks alle kennis die er nu is toch stug door blijven roken, ook tijdens de zwangerschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:51 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waar zijn die bewijzen dat kinderen eronder lijden?
Die stijging van het aantal astma gevallen? Die samenvalt met een daling van het aantal rokers?
Blijkbaar is anti-roken meer ideologie dan wetenschap.
Probeer je nu werkelijk te suggereren dat omdat in 1954 vrouwen rookten tijdens de zwangerschap er nu meer astma gevallen zouden kunnen zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist als die stijging van astma-gevallen samenvalt met de daling van rokers zou je vooral bij de kleine kinderen onder die astma-gevallen eens moeten nagaan of het kinderen zijn van ouders die ondanks alle kennis die er nu is toch stug door blijven roken, ook tijdens de zwangerschap.
En hoeveel van die kinderen met astma zijn kinderen van 2 of zelfs 3 generaties rokende moeders boven zich?
In feite was het roken voor vrouwen hier (in NL) voor de jaren 60 vrij uitzonderlijk, in een onderzoek meenemen of er tot bijvoorbeeld 3 generaties voor de astma-patiënt door de moeder tijdens de zwangerschap gerookt is zou meer duidelijkheid kunnen geven over de gevolgen.
De kans dat degenen die toen rookten kinderen en zelfs kleinkinderen kregen die tijdens de zwangerschap roken is groter dan bij vrouwen die niet rookten, dus ja, tenzij jij kunt garanderen dat er geen enkel effect kan zijn, zou ik er niet vanuitgaan dat het geen effect kan hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Probeer je nu werkelijk te suggereren dat omdat in 1954 vrouwen rookten tijdens de zwangerschap er nu meer astma gevallen zouden kunnen zijn?
Jij snapt het.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:16 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Toen er volop gerookt werd waren er generaties lang veel minder astma gevallen als nu en nu het aantal rokers drastisch daalt zouden er dan opeens meer astma gevallen zijn? Compleet ongeloofwaardig imo.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat degenen die toen rookten kinderen en zelfs kleinkinderen kregen die tijdens de zwangerschap roken is groter dan bij vrouwen die niet rookten, dus ja, tenzij jij kunt garanderen dat er geen enkel effect kan zijn, zou ik er niet vanuitgaan dat het geen effect kan hebben.
Je weet dat een ongeboren meisje alle eicellen die ze tijdens haar leven zal hebben al bij zich draagt? Het lijkt me daarom niet onmogelijk dat die ook door het roken van de zwangere moeder beïnvloed kunnen worden.
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk niet dat je dat zonder grondig onderzoek over meerdere generaties op voorhand kunt uitsluiten.
Hoeveel generaties wordt er (volop) door vrouwen gerookt? En waardoor ben jij zo zeker dat het geen lange termijn effecten kan hebben voor een volgende generatie?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Toen er volop gerookt werd waren er generaties lang veel minder astma gevallen als nu en nu het aantal rokers drastisch daalt zouden er dan opeens meer astma gevallen zijn? Compleet ongeloofwaardig imo.
Zo denk ik zelf doordat kinderen minder aan rook worden blootgestelt, dat ze minder weerbaar zijn en vatbaarder voor zaken als astma....ik stel niet dat het de oorzaak is, maar ik vind het ook erg naïef om de mogelijkheid op voorhand, zonder onderzoek, uit te sluiten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel generaties wordt er (volop) door vrouwen gerookt? En waardoor ben jij zo zeker dat het geen lange termijn effecten kan hebben voor een volgende generatie?
Juist als het invloed heeft op de eicellen van een ongeboren dochter merk je nu pas een stijging in het aantal astma-gevallen.
Nogmaals: ik stel niet dat het de oorzaak is, maar ik vind het ook erg naïef om de mogelijkheid op voorhand, zonder onderzoek, uit te sluiten.
Lul toch niet zo man. Fluoride is het systematisch vergiften van je inwonersquote:Op donderdag 23 juni 2011 23:50 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Want tandbederf proberen te beperken staat gelijk aan het systematisch vergiftigen van je kinderen?
Tuurlijk, want ongeboren teer en nicotine door je lijfje in ontwikkeling krijgen is hetzelfde als af en toe eens met wat rook geconfronteerd worden...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zo denk ik zelf doordat kinderen minder aan rook worden blootgestelt, dat ze minder weerbaar zijn en vatbaarder voor zaken als astma....ik stel niet dat het de oorzaak is, maar ik vind het ook erg naïef om de mogelijkheid op voorhand, zonder onderzoek, uit te sluiten.
Die lange termijn effecten gaan we nu merken, omdat steeds minder zwangere vrouwen roken en dat zou dus wel eens een heel gevaarlijk kunnen zijn voor de komende generaties.
Nee, dan zou je een toename van het aantal astmatici zien.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:49 schreef Leandra het volgende:
Mocht juist het niet roken van zwangere vrouwen de kans op astma vergroten dan zou astma een van de meest voorkomende ziektes moeten zijn onder babyboomers en degenen die nog ouder zijn.
Er is juist een omgekeerde correlatie! minder rokers - meer kinderen met asthma!!!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat kunnen verslaafden toch verschrikkelijk koppig zijn zogauw ze met de slechte gevolgen van hun verslavingsgedrag worden geconfronteerd.
Astma? Sprookjes, die positieve correlatie is louter toeval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |