Handhaving onmogelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
Goed plan, dat moeten ze in Nederland ook doen.
Suggereert hij nou dat astma veroorzaakt wordt door roken?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
Britten overwegen rookverbod in auto met kind
Cunningham erkent dat mensen zich in hun privéleven aangetast kunnen voelen, maar stelde dat er jaarlijks 2000 nieuwe gevallen van astma bij kinderen zijn.
Of mensenquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:54 schreef Piles het volgende:
En roken tijdens zwangerschap dan? Roken in huis waar kinderen zijn?
Misschien moeten we roken gewoon verbieden? Of kinderen?
Het schijnt wel vaker voor te komen bij kinderen van rokende ouders, maar niet roken is geen garantie dat je kind geen astma krijgt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Suggereert hij nou dat astma veroorzaakt wordt door roken?
Die is nieuw voor mij
Breng ze nou niet op ideeën...quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Straks mag je helemaal niks meer als je een kind hebt.Niemand die je verbied om je thuis iedere avond helemaal klem te zuipen, daar hoor je nooit iets over.
Ouders die hun kinderen mishandelen worden uit de ouderlijke macht ontzet en als je het bloot stellen aan rook als mishandeling definieërt, dan kom je al een heel eind.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:02 schreef Leandra het volgende:
Verder vind ik het plan nogal overdreven, het is de eigen verantwoordelijkheid. Wat is het volgende? Een ouder die tijdens de zwangerschap rookt uit de ouderlijke macht ontzetten?
Pis maar ergens anders overheen, met je kankerregeltje(s).quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ouders die hun kinderen mishandelen worden uit de ouderlijke macht ontzet en als je het bloot stellen aan rook als mishandeling definieërt, dan kom je al een heel eind.
Dat eigen verantwoordelijkheid vind ik hier trouwens niet op gaan, maar ik verbaas me over het selectieve gebruik er van door politici. Nou ja verbazen....
Ja nog meer betutteling! Goed plan! Waarom laten we alle keuzes al voor de mensen maken, hoeven ze ook niet meer na te denken en moeten ze wel handelen naar wat machthebbers wenselijk vinden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:44 schreef aloa het volgende:
Britten overwegen rookverbod in auto met kind
LONDEN - Roken in de auto moet verboden worden als er een kind op de achterbank zit, vinden 35 parlementsleden in Groot-Brittannië.
„Zo'n verbod levert geweldige gezondheidsvoordelen op”, stelde Labour-parlementslid Alex Cunningham, initiatiefnemer van de motie, woensdag tegen de BBC. „Kinderen zijn extra kwetsbaar voor meeroken en kunnen niet uitstappen als er rook in de auto zweeft.”
Maar Philip Davies van de regerende Conservatieven noemde het plan „over the top” en „belachelijk.”
Cunningham erkent dat mensen zich in hun privéleven aangetast kunnen voelen, maar stelde dat er jaarlijks 2000 nieuwe gevallen van astma bij kinderen zijn. „Ouderen kunnen zelf beslissen of ze roken. Maar kinderen moeten we beschermen.”
Een dergelijk autorookverbod is volgens Cunningham al ingevoerd in enkele Amerikaanse staten en delen van Canada en Australië.
bron
Goed plan, dat moeten ze in Nederland ook doen.
Daar hoor jij niks over. Maar daar zijn gewoon instanties voor. Als jij door overmatig drank gebruikt niet voor je kind kan zorgen zal er vroeger of later wel een instantie aan je deur hangen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben er geen voorstander van. Straks mag je helemaal niks meer als je een kind hebt.Niemand die je verbied om je thuis iedere avond helemaal klem te zuipen, daar hoor je nooit iets over.
Is dit een aanbod?quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:22 schreef OeJ het volgende:
[..]
Pis maar ergens anders overheen, met je kankerregeltje(s).
Nee, maar wie denk jij dat je bent?!?! Of éénn of andere agent, die denkt voor mij te kunnen gaan bepalen waar en wanneer ik een sigaret opsteek; nota bene in mijn eigen auto. Flikker toch op, man!quote:
Ik ben Kingstown en het interesseert me geen reet wat jij in je auto doet....van mij part steek je een sigaar op met 5 kinderen op de achterbank, hoewel ik ernstig betwijfel of jij kinderen hebt....je klinkt meer alsof jezelf nog kind bent.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:28 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nee, maar wie denk jij dat je bent?!?! Of éénn of andere agent, die denkt voor mij te kunnen gaan bepalen waar en wanneer ik een sigaret opsteek; nota bene in mijn eigen auto. Flikker toch op, man!
Ik rook niet, als er kinderen in de auto zitten, maar jezus christus, rot toch gewoon eens op met die KUTregeltjes.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben Kingstown en het interesseert me geen reet wat jij in je auto doet....van mij part steek je een sigaar op met 5 kinderen op de achterbank, hoewel ik ernstig betwijfel of jij kinderen hebt....je klinkt meer alsof jezelf nog kind bent.
Ik rook wel als er kinderen in de auto zitten....je kunt ze niet vroeg genoeg het goede voorbeeld geven.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:42 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik rook niet, als er kinderen in de auto zitten, maar jezus christus, rot toch gewoon eens op met die KUTregeltjes.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |