abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98510858
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 150

De dreumesjes:

27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

zooo we kunnen weer even!
pi_98511288
kan niet anders dan dat je goed zit chan :D ;)
:)
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 16:01:16 #3
5428 crew  miss_sly
pi_98512259
Leuke nieuwe nick :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:27 schreef Chan het volgende:
Ik ben een rámp met klonen, maar deze denk ik toch ook wel te weten ja.. hoewel... jawel toch? jaa... denk het wel..

Claudia, maar Ivan heeft wel gegeten 's avonds, Timo nog nóóit (nou ja behalve dus bij pannenkoeken, pizza of patat).. Maar ik wil er ook liever niet mee rommelen, want ben inderdaad allang blij dat hij overdag eet.. Ik kreeg alleen de tip van een diëtiste (die volgens mij érg onzeker was en nét afgestudeerd of zo, ze kwam niet echt over als iemand waar ik tips van aan wil nemen, vraag het liever hier) om hem dan overdag minder brood te geven, dan zou hij 's avonds vanzelf wel gaan eten.. Want max. aantal boterhammen voor zijn leeftijd zou 3 per dag zijn..
Senna zit ook regelmatig over de 3 boterhammen per dag heen, hoor. En soms blijft ze eronder. Ze eet sowieso geen korstjes, dus 4 boterhammen zijn er niet effectief 4. Ik zou me niet zo exact aan die max houden, Chan. Het is ook niet zo dat Timo te zwaar is ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98513689
En ik heb natuurlijk geen idee wat de kloon betreft ;( :D Ik ben hier echt heel slecht in _O-

Thomas krijgt nog altijd 2 flessen, maar we merken wel dat hij minder en minder drinkt. Fles 's ochtends is ook om om 6u of 6.15u geen zin heb om te sukkelen met een boterham (die krijgt hij bij de onthaalmoeder rond 8.30u). Maar de tijd van 6u tot 8.30u moeten we dus zien te overbruggen. Of hij dan veel of weinig drinkt, maakt niet zoveel uit.
's Avonds drinkt hij niet meer zo veel, maar hij eet zo veel overdag dat het niets uitmaakt:
- 6u: fles melk
- 8.30u: 1 of 2 boterhammen
- 11u: stuk appel
- 12u: aardappelen, groenten en vlees (en veel)
- 16u: 2 of 3 stukken fruit
- 19u: fles melk

Net na zijn verjaardag zijn we overgeschakeld op koemelk (bedoeling was op zijn verjaardag, maar hij was toen nogal ziek dat we zijn ziek-zijn nog hebben overbrugd met gewone melk, dus hij zal wel rond de 13 maanden geweest zijn).
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:45:51 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98514302
*egopost*

Emma liep net ineens helemaal uit zichzelf twee meter los! :o *O*
en maakte daarna een faceplant maar dat mag de pret niet drukken. :+
A grand adventure has begun.
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 16:46:18 #6
5428 crew  miss_sly
pi_98514316
Emma *O* Wat goed Keshet! *O*
pi_98514841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:45 schreef Keshet het volgende:
*egopost*

Emma liep net ineens helemaal uit zichzelf twee meter los! :o *O*
en maakte daarna een faceplant maar dat mag de pret niet drukken. :+
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

nu filmen met je donder jij! ~O>
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:02:03 #8
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98514963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:58 schreef simmu het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

nu filmen met je donder jij! ~O>
:*
Ik doe m'n best! :D Helaas heeft ze een obsessie voor alles wat ik vast heb en krijst ze net zolang tot ze 't zelf vast mag houden. Ik blijf 't proberen! :D

Enne, vertel jij 't even aan Ravi? Hij en Emma wisselen elkaar steeds af met nieuwe dingen!
*insert wierookjes* Ik voorspel dat Ravi binnen nu en een week ook een stuk los loopt!
A grand adventure has begun.
pi_98515230
Maar Miss het gaat niet zozeer om teveel eten, maar "teveel" brood en daardoor geen avondeten.. Ik dacht altijd dat dat niet echt kwaad kon eigenlijk.. Maar die diëtiste (er was een bijeenkomst op het kdv waar die was, het was niet dat ik speciaal naar een diëtiste geweest ben ervoor) zei dat het toch wel echt beter zou zijn als hij 's avonds groente en aardappels en zo zou eten ipv "zoveel brood".. Nou ja.. zoals ik al zei, ik ben allang blij dat hij overdag gewoon goed eet, wil daar eigenlijk niet mee gaan rommelen..

En ohw ja, Timo is inderdaad zeker niet te zwaar, het is echt een dunne dus straks probeer ik het een week of 2 en eet hij alsnog geen avondeten, dan gaat hij straks nog afvallen :{ Dus nee.. ik laat het maar denk ik..

En nog een ohw ja: jeuj, ik heb ook een keer een kloon goed :D

Emma!! *O* *O*
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 17:31:31 #10
5428 crew  miss_sly
pi_98516015
Ow, maar volkorenbrood is toch ook gezond? Senna drinkt er dan altijd sap met vitamine C bij, bij elke maaltijd, zodat ijzer goed opgenomen wordt. En het is niet zo dat ze heel dik belegde boterhammen met chocoladepasta of bruine suiker krijgt ofzo. Natuurlijk zijn groenten erg belangrijk, maar ik geloof er niets van dat Senna dat beter zou eten als ze minder brood krijgt. Wel wordt ze dan overdag chagrijnig waarschijnlijk omdat ze honger heeft...dat is niet gezellig!
pi_98517994
Chan, de diëtiste hier zei dat fruit en groente elkaar compenseert. Het is dus niet erg als timo weinig/geen groente eet, zolang hij dat dan maar compenseert met fruit.

Lars heeft vandaag jelte gezien, en och hij is er helemaal weg van....
En Lena en evie kregen allebei een afscheidskus....lief hè
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98521402
Huh? In groente zitten toch echt wel stofjes die niet in fruit zitten?
Over de hoeveelheden groente/fruit maak ik me trouwens ook niet zo druk. Ik denk niet dat kinderen echt snel tekorten oplopen wanneer ze voor de rest gevarieerd eten. Zeker als je ook nog multivitamine geeft. Ik erger me eigenlijk altijd aan die reclame van Olvarit die je een schuldgevoel probeert aan te praten dat de meeste peuters te weinig groente binnenkrijgen.

Chan, ik zou ook zeker niet minderen met de boterhammen. Zelf heb ik het idee dat het geen kwestie is van minder brood=meer avondeten en dat minder brood geven zelfs averechts werkt. Ook hier een chagrijnig kind wanneer ze te weinig eet (of moe is), en dan weigert ze het avondeten.

Muppet werd na haar eerste slaap vandaag ontroostbaar huilend wakker -O- Ze wilde helemaal niets en had duidelijk ergens pijn. Ik heb maar een zetpilletje gegeven en daarna een fles melk (200 ml, ging op tot de laatste druppel :o ) en 5 minuten later was mevrouw weer lekker vrolijk en hyper. Later op de middag had ze een gigantische diarreeluier dus het is ws. buikpijn geweest. Geen idee waarom want ze heeft niets buitengewoons gegeten.
Vanmiddag heeft ze daarom nog een dik uur geslapen. Had ze kennelijk nodig...
pi_98521667
Oooh Keshet! Het loopbegin is gemaakt *O* . Jullie dappere dodo! O+

Ik merk het trouwens wel aan hun avondeten als ik de middagsnack te laat nog geef. Dan hebben ze didelijk minder trek 's avonds.

Oh en...

:D
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:41:32 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98521722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef leonieke het volgende:
En ik heb natuurlijk geen idee wat de kloon betreft ;( :D Ik ben hier echt heel slecht in _O-

Dat dus, hoewel ik nog niet aan het neuzen ben geslagen...
pi_98522452
Wauw Keshet, wat goed! :o *O* Heb je daar geen filmpje van?

Heeft R. die toren helemaal zelf gebouwd? :o ^O^

Chan, ik begrijp de argumentatie wel en er zit wat in. Ik eet bijvoorbeeld overdag juist meer zodat ik 's avonds niet ga bunkeren. Het is wel logisch dat als hij overdag veel boterhammen eet en daar genoeg energie uithaalt hij 's avonds zijn eten gerust laat staan, vooral als hij dat eten niet echt lekker vindt. En het is ook zo dat hij daardoor misschien voedingsstoffen misloopt die wel in het avondeten zitten en niet in zijn broodmaaltijden.

Als je het ziet zitten kun je er natuurlijk mee aan de slag. Hier zou het resulteren in een jongetje dat overdag ontevreden is, veel zeurt om eten en zichzelf in de weg zit en 's avonds uit chagrijn meteen zijn bord omkiepert. We hebben het geprobeerd omdat de richtlijn 2-3 boterhammen per dag is. Ivan zit eerder op 3-4.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98522732
Ja, en hij weet ook echt welk blokje wanneer moet. Dat zie je ook in het filmpje, dat hij zichzelf corrigeert.
pi_98522981
Ivan heeft ook een bouwfase gehad, maar die is even helemaal voorbij. Hij laat eigenlijk al zijn speelgoed links liggen tegenwoordig. Hij wil alleen nog maar tekenen, boekjes lezen, samen dansen en zingen, en buiten spelen. Misschien wordt het tijd om hem wat nieuws te geven. Ik wou eigenlijk tot zijn 2e verjaardag wachten met het vragen van fantasie/rolspel-speelgoed zoals een keukentje, maar dat duurt nog zo lang.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98523158
Oh een keukentje hebben ze al veel eerder plezier van inderdaad, R speelt juist vooral met dat soort speelgoed (ook omdat dat natuurlijk al veel aanwezig is).

Ik kan niet zeggen dat hij in en bouwfase zit hoor.
pi_98523213
Wauw, wat knap van R! Zo'n hoge toren zie ik Lente nog niet bouwen. Ze is tegewoordig wel vergroeid met d'r 'baby'. Dat ding moet mee aan tafel, een hapje eten, tanden poetsen, slaapzak aan... Ik heb er gewoon een kind bij! Maar als ze 'm beu is, flikkert ze 'm zonder rancune en met een duidelijke 'dagdag baby' ongenadig op de grond. :')

Octo, wat sneu voor Hannah! Lente had ook diarree toen jullie hier waren. En ikzelf had behoorlijke steken in m'n darmen. Hoewel geen diarree gelukkig. Was een leuke meet geweest anders... :Y)
pi_98523245
Oh, en een dikke vette OEH voor Emma natuurlijk! *O* *O* *O*
pi_98524058
Ik ben helemaal vergeten voor Emma te jompelen *O* *O* *O* *O* Dikke vette mijlpaal voor het wondermeisje!

En Groofsken, wat knap van R.! Doet ie hartstikke netjes ^O^
pi_98524155
Jullie kijken het filmpje maar half hè? :P (Zou ik ook doen hoor, want hij is veel te lang :') ). Maar wat ik er zo grappig aan vind is dat het hem steeds net niet lukt. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door groofskendezoveelste op 22-06-2011 20:36:20 ]
pi_98524372
Haha, ik heb 'm idd niet afgekeken. :D :@
pi_98524522
Who cares dat het net niet lukt? Ik zie een jongetje dat een toren die zo groot is als hemzelf opbouwt op een wiebelige bank. _O_ Mijn muppet zet op de grond 3 blokken op elkaar en gooit het dan expres om :')
pi_98524795
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')