Ja ik vond het echt ontspannend vanochtendquote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat werkt bij mij ook heel goed: rem er steeds ophouden om jezelf niet voorbij te lopen. Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.
Gister superlangzaam 3 kilometer gedaan, nauwelijks weerslag vandaag
Voor mij ook, net 5km gelopen in de regen,hagel en natte sneeuw en dan is doorgaan het enige waar je mee bezig bent...nergens anders aan hoeven en willen denken...heerlijkquote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.
ik voel me aangesprokenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
deze post is geen aanval op een ieder hier (sowieso prima dat mensen de stap nemen om te beginnen met lopen) maar ik lees altijd dat het beginnen met Evy zo zwaar is...
En als ik dan naar het schema kijk vraag ik me af hoe belabbert de conditie is/was van de starter voor hij/zij begon...
Ik zelf bij 40+, absoluut geen topatleet maar als ik sommige 20ers hier zie mekkeren dan vraag ik me af, hoe lang houden ze het vol om te blijven lopen
voor de meesten niet iddquote:Op zaterdag 9 juli 2011 08:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
Viking bedankt voor je reactie, ik heb 15 jaar geleden enorm veel gelopen (60km per week) maar toen door omstandigheden gestopt, ik ben nu 2 maanden geleden weer begonnen en loop nu zo'n 40km per week hard zonder problemen.
Ik heb in 15 jaar niets aan sport gedaan maar ik heb wel een baan waarbij ik redelijk veel loop.
Misschien heb ik een snel herstellend vermogen, ik weet het niet, maar ik heb gelukkig geen last van pijntjes etc.
Dit was het zelfde toen ik 20 jaar geleden voor het eerst begon met lopen.
Vandaar mijn eerdere post, ik zou bij zo'n Evy schema binnen 2 weken stoppen uit verveling en gebrek aan "uitdaging en vooruitgang" maar blijkbaar gaat dit niet voor iedereen op.
Voor mij is Evy een zware uitdaging maar dat is dan ook omdat ik werkelijk nog nooit sportief inspannend bezig ben geweest in mijn leven.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 08:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
Viking bedankt voor je reactie, ik heb 15 jaar geleden enorm veel gelopen (60km per week) maar toen door omstandigheden gestopt, ik ben nu 2 maanden geleden weer begonnen en loop nu zo'n 40km per week hard zonder problemen.
Ik heb in 15 jaar niets aan sport gedaan maar ik heb wel een baan waarbij ik redelijk veel loop.
Misschien heb ik een snel herstellend vermogen, ik weet het niet, maar ik heb gelukkig geen last van pijntjes etc.
Dit was het zelfde toen ik 20 jaar geleden voor het eerst begon met lopen.
Vandaar mijn eerdere post, ik zou bij zo'n Evy schema binnen 2 weken stoppen uit verveling en gebrek aan "uitdaging en vooruitgang" maar blijkbaar gaat dit niet voor iedereen op.
Ik eet op zich wel voldoendequote:Op zondag 10 juli 2011 13:45 schreef Ach3r0n het volgende:
Eet je wel voldoende Viking84?
Ik zie dat je actief bent in een gezond slank topic; het focussen op je gewicht lijkt me niet echt noodzakelijk als je actief aan het sporten bent. Het valt me op dat je elke keer ongeveer hetzelfde tempo loopt. Heb je al eens een langzame duurloop geprobeerd?
Ok, ga ik dat proberen volgende week! Ben benieuwd!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:07 schreef Ach3r0n het volgende:
Een langzame duurloop is bijvoorbeeld een keer 7 km met 9 km/u. Gewoon rustig lopen met zelfs misschien een paar pauzes erin. De focus ligt dan echt om zo ontspannen mogelijk te lopen zonder na een paar km te versnellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |