abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99054085
Wat is iedereen lekker bezig! Het weer was er gister ook wel naar.
Ik heb zelf weer een rondje gelopen. Iets minder dan 5 kilometer in 30 minuten. Aan het eind kon ik niet meer! Ik kwam zowat kruipend thuis.

Maar ben sinds gister met Evy 2 bezig. De muziek is een stuk beter. In ieder geval niet "Love Generation" van 10 minuten. Ik kan dat nummer niet meer horen.

Ik heb trouwens wel bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik rende langs een man in mijn roze pakje, die zo van slag was van mijn "sportieve" verschijning dat hij de stoep opbeukte en bijna de sloot in reed. Was wel een ego-boost :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:04:02 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99054234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:52 schreef Vitapientje het volgende:

Ik heb trouwens wel bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik rende langs een man in mijn roze pakje, die zo van slag was van mijn "sportieve" verschijning dat hij de stoep opbeukte en bijna de sloot in reed. Was wel een ego-boost :D
_O-
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:02:20 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99071546
Morgenochtend mag ik weer, zin in! *O*. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje goed, want vanochtend zou ik het niet getrokken hebben. Was blij dat ik vanochtend niet hoefde. Op het werk scoor ik wel kudos voor m'n ochtendloopjes :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:32:10 #154
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99080780
Ook vanavond weer getraind. Had me er van tevoren niet op ingesteld, maar vanwege het mooie weer toch de loopschoenen aangetrokken.
De eerste kilometers gingen ook nu weer zonder veel moeite, en de tussentijden waren uitstekend. Pas na bijna 3 kilometer even gewandeld en op de terugweg kwam er een andere hardloper een paar honderd meter voor me uit lopen als een richtpunt. Uiteindelijk bleek ik sneller; mede omdat de ander over ging op wandelen, maar het stimuleert je wel om door te lopen.

In totaal 5,15 km hardgelopen in 29:30 (10,5 km/u). Na aftrek van 5 minuten wandelen bedraagt het tempo ongeveer 11,4 km/u :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:36:36 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99080977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:32 schreef Ach3r0n het volgende:

In totaal 5,15 km hardgelopen in 29:30 (10,5 km/u). Na aftrek van 5 minuten wandelen bedraagt het tempo ongeveer 11,4 km/u :)
Sorry hoor maar dat vind ik jezelf voor de gek houden., ik deed gister 6km met 7x intervaltraining waarbij ik piekte op 18km/u maar liep gemiddeld 10km/u
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:38:11 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99081053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat vind ik jezelf voor de gek houden., ik deed gister 6km met 7x intervaltraining waarbij ik piekte op 18km/u maar liep gemiddeld 10km/u
Eens. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook doe :'). Gelukkig weet ik dan zelf dat ik mezelf voor de gek houd en ben ik een stuk minder tevreden dan anders.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:43:08 #157
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99081323
Ik vind het juist belangrijk om het tempo te noteren in combinatie met de daadwerkelijk gelopen afstand. Op dit rondje heb ik 2 wandelpauzes ingelast van 150 meter. De laatste 200 meter heb ik uitgewandeld. Samen maakt dat 500 meter. Ik reken standaard 6 km/u (stevig doorwandelen), dus 100 meter per minuut.

Gemiddelde snelheid blijft ook voor mij de belangrijkste graadmeter. Ik vermeldt deze ook altijd in mijn posts.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:56:22 #158
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99082085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik vind het juist belangrijk om het tempo te noteren in combinatie met de daadwerkelijk gelopen afstand. Op dit rondje heb ik 2 wandelpauzes ingelast van 150 meter. De laatste 200 meter heb ik uitgewandeld. Samen maakt dat 500 meter. Ik reken standaard 6 km/u (stevig doorwandelen), dus 100 meter per minuut.

Gemiddelde snelheid blijft ook voor mij de belangrijkste graadmeter. Ik vermeldt deze ook altijd in mijn posts.
ik zie dat anders, na mijn eerste 5 intervals had ik iets langer kunnen blijven wandelen en was mijn gemiddelde snelheid in de daarop volgende 4 km misschien wel hoger geweest..maar mijn inziens push je jezelf dan niet echt...
maar dit is geen persoonlijk iets hoor A. iedereen moet trainen op een manier waarbij hij /zij zich prettig voelt.
pi_99084279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:52 schreef Vitapientje het volgende:
...

Geweldig :D _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:19:20 #160
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99087664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

ik zie dat anders, na mijn eerste 5 intervals had ik iets langer kunnen blijven wandelen en was mijn gemiddelde snelheid in de daarop volgende 4 km misschien wel hoger geweest..maar mijn inziens push je jezelf dan niet echt...
maar dit is geen persoonlijk iets hoor A. iedereen moet trainen op een manier waarbij hij /zij zich prettig voelt.
Het is pas sinds twee weken dat ik weer redelijk normaal kan trainen zonder pijn. Conditioneel merk ik dat ik nog niet op niveau ben. Intensieve intervaltraining zit er voorlopig ook nog niet in voor mij.

Zoals te zien in onderstaande grafiek is het verschil tussen de gemiddelde snelheid en het tempo groter geworden sinds april.

dinsdag 5 juli 2011 @ 23:32:54 #161
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_99092349
Mijn gemiddelde tijd/snelheid is altijd met de wandelpauzes inbegrepen. Die worden namelijk steeds korter en geeft voor mij een veel beter beeld. Het aftrekken van wandelpauzes zegt mij niet zoveel, leuk dat ik een aantal keer een paar minuten/kilometer kan lopen, maar de totale afstand vs de steeds kortere tijd, daar haal ik meer voldoening uit. Daarbij rekent het voor mij makkelijker.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_99120714
Laat ik dan ook maar is van mijzelf horen..
Ik ben begonnen met hardlopen.. Ben aan het "trainen" voor 10 km..
Probeer dan 2-3x in de week hardlopen te combineren met zwemmen en wielrennen.!

Nou vroeg ik mij af: Hebben jullie een bepaald inloopschema, om je spieren op te warmen?
Ik had namelijk last van een beginnersfoutje, stekende spierpijn aan de (laterale) buitenkant van me knie.! ( kon er een week niet van hardlopen:|, ga nu weer proberen!)
pi_99121127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:49 schreef Martinous het volgende:
Laat ik dan ook maar is van mijzelf horen..
Ik ben begonnen met hardlopen.. Ben aan het "trainen" voor 10 km..
Probeer dan 2-3x in de week hardlopen te combineren met zwemmen en wielrennen.!

Nou vroeg ik mij af: Hebben jullie een bepaald inloopschema, om je spieren op te warmen?
Ik had namelijk last van een beginnersfoutje, stekende spierpijn aan de (laterale) buitenkant van me knie.! ( kon er een week niet van hardlopen:|, ga nu weer proberen!)
Welkom :)
10KM is een mooie afstand om naar toe te werken.
Ik loop zelf nooit in eigenlijk, begin gewoon een beetje rustig aan.
Maybe dat de meer ervaren lopers in dit topic het wel doen though.
pi_99127689
Ik loop nu ruim 9 km in 1 uur, een rondje dat ik een keer of 5 volbracht heb. Ben nu op zoek naar een rondje van 75 minuten, maar da's nog niet zo snel gevonden. Wel een voldaan gevoel, elke keer weer.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:57:04 #165
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_99132823
Zo, m'n 7 km tijd die ik gelopen heb in Almere begint serieus in gevaar te komen. Vandaag op rustig tempo net iets onder de 7km gelopen in 40 minuten tijd en almere was 7 km in 39:55 oid. Toen was ik kapot, inmiddels is het een rustig tempo. Gaat goed als zeg ik het zelf :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_99142353
Vanmiddag maar weer een rondje lopen. Ik heb nu 2 dag niet gelopen en ik moet zeggen dat ik vandaag nog niet zoveel zin heb. Maar morgen en zaterdag gaat het er sowieso niet van komen (auto inpakken en naar Frankrijk rijden). Dus dan ben ik er 5 dagen uit EN DAT KAN NATUURLIJK NIET ;)

Maar ik heb nog een paar uur om moed te verzamelen :D Misschien kunnen jullie me een motivatie-boost geven?

Kan iemand mij nog in de OP zetten dat ik aan het trainen ben (met Evy) voor de 10 km?
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:08:24 #167
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_99143073
Heb de OP iig in de wiki aangepast, TR gemaakt voor een mod om eea te wijzigen in de OP hier.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_99163412
Zo, net mezelf een schop onder mijn hol gegeven. Na een k**-dag op kantoor was al mijn moed me in de schoenen gezakt, maar ik had zo'n voorgevoel dat ik me een stuk beter zou voelen.

En...

Tadaaaa! Ik heb 5 minuten extra gelopen, dus eigenlijk lesje 2 van Evy al gelopen. Ik ging als een speer! HEEEERLIJK!
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:49:06 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99163442
Morgenochtend mag ik weer *O*. Nu al zin in :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99164139
Ik ga straks ook weer. Ook een rotdagje gehad dat ik even ga afschieten...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:25:33 #171
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99174030
Had vandaag ook weinig energie, ondanks dat ik wel genoeg gegeten had. Vanavond toch maar op pad gegaan voor een wat korter rondje. Nadat ik een onverhard pad was ingeslagen kwam ook een tractor achter me aan. Deze reed langzaam genoeg dat ik vooruit kon blijven lopen, maar kwam wel steeds iets dichterbij, zodat ik ook steeds iets sneller ging lopen.
Uiteindelijk sloeg de tractor af en had ik het moeilijkste gedeelte van de route er alweer opzitten.

In totaal 3,35 KM gelopen in 19:15 (10,4 km/u) :)
pi_99174696
Ben net op pad gegaan maar het rondje weer voortijdig moeten afbreken helaas.
Heb gewoon teveel last van mn schenen. :(
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:42:22 #173
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_99175048
Gisteren eerst 50 min hardgelopen, 6:47 min per km
Minuutje wandelen
Daarna 10 min hardgelopen, 7:07 per km

Ging erg lekker, had ruimte over om intensiever/langer te gaan maar dit was prima zo. Bijna 60 minuten aan 1 stuk. Dan heb ik trainingsdoel 1 behaald!

Vandaag gebokst, dat was wel pittig na zo'n dagje. Heel intensieve interval training gehad. Veel korte hoog intensieve oefeningen afgewisseld met laag intensieve oefeningen. Heel andere sport maar conditioneel wel een heel mooie afwisseling met het hardlopen.

Ben nog op zoek naar een goede energiedrank die "gewoon" natuurlijk is. Dat lijkt makkelijk maar vind ik nog niet. Wil namelijk geen suiker, dextrose of andere suikervervangers, geen/nauwelijks bewerkingen, geen e-nummers, of wat dan ook.

Heb nu kokossap gekocht. Voelt goed zo puur maar smaakt (vind ik) minder. Heb het vandaag aangelengd met water en dat vond ik beter te doen. Iemand anders hier nog ideeën?
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:14:10 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99186290
Ik heb er weer 5 km opzitten. Expres langzamer gestart dan normaal om te voorkomen dat ik als ik halverwege ben ga smokkelen en dat hielp. Weet alleen niet wat precies m'n gemiddelde is, want hij liep per ongeluk nog een minuut door toen ik aan het wandelen was, maar bij een andere loop met dezelfde eindtijd liep ik 9,9 afgerond, dus het zal ergens tussen de 9,8 en de 9,9 in zijn. Prima dus :).

Het was iig goed vol te houden zo en nu zie ik de 6 km zondag ook wel goedkomen :). Ik liep echt minder te hijgen en had meer lucht. Echt het tempo waarop je nog een gesprek kunt voeren onderweg ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_99186302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er weer 5 km opzitten. Expres langzamer gestart dan normaal om te voorkomen dat ik als ik halverwege ben ga smokkelen en dat hielp. Weet alleen niet wat precies m'n gemiddelde is, want hij liep per ongeluk nog een minuut door toen ik aan het wandelen was, maar bij een andere loop met dezelfde eindtijd liep ik 9,9 afgerond, dus het zal ergens tussen de 9,8 en de 9,9 in zijn. Prima dus :).

Het was iig goed vol te houden zo en nu zie ik de 6 km zondag ook wel goedkomen :). Ik liep echt minder te hijgen en had meer lucht. Echt het tempo waarop je nog een gesprek kunt voeren onderweg ;).
Dat werkt bij mij ook heel goed: rem er steeds ophouden om jezelf niet voorbij te lopen. Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.

Gister superlangzaam 3 kilometer gedaan, nauwelijks weerslag vandaag *O*
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:27:49 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99186338
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat werkt bij mij ook heel goed: rem er steeds ophouden om jezelf niet voorbij te lopen. Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.

Gister superlangzaam 3 kilometer gedaan, nauwelijks weerslag vandaag *O*
Ja ik vond het echt ontspannend vanochtend :). Lekker muziekje op ;). En dan de laatste 5 min nog even alles en dan mag het :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:04:48 #177
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99186544
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.

Voor mij ook, net 5km gelopen in de regen,hagel en natte sneeuw en dan is doorgaan het enige waar je mee bezig bent...nergens anders aan hoeven en willen denken...heerlijk
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:11:08 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99186592
Vandaag voor het eerst 2 x 10 minuten en 1 x 12 minuten. ^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:43:21 #179
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_99186966
Morgen een strandtraining, ben erg benieuwd!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:56:54 #180
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99187148
beiden succes toegewenst dames...and keep up the good work !!
pi_99187785
@ Vlindertjelief, wat is dat toch met alle e-nummers, toevoegingen en rotzooi he! Sinds een klein jaartje mag ik mezelf voedingsdeskundige noemen en sindsdien ben ik me (nog) bewuster van alle rotzooi die in ons eten zit. Je kunt het best een goede fuit/groenteshake maken. Ik had nog een recept voor een vitaminen/mineralen-bom voor na het sporten. Ik zal het recept eens opzoeken. Het kost wel ff tijd altijd, maar als je toch al bewust bezig bent, kunnen die paar minuten extra ook nog wel ;)
Ik ga in ieder geval binnenkort mijn sapcentrifuge ook weer uit de kast trekken.

Vanmiddag ga ik weer lekker een rondje rijden. Ik ga morgenvroeg op vakantie (3 uur 's ochtends, aaaargh!) en moet dus vroeg slapen. En wat werkt nou beter dan een rondje rennen :) Nu al zin in! Vooral na zo'n dag als gister.
pi_99221133
Om wat aan mijn conditie en gezondheid te gaan doen heb ik besloten te gaan hardlopen. Maandag schoenen en kleding gekocht, dinsdag de 1e les gelopen met Evy en net de 2e les. Valt me nog best wel tegen, maar ik heb het volgehouden! *O* Ben erg benieuwd hoe het over een paar weken gaat. we houden de moed erin!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:58:27 #183
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99222071
deze post is geen aanval op een ieder hier (sowieso prima dat mensen de stap nemen om te beginnen met lopen) maar ik lees altijd dat het beginnen met Evy zo zwaar is...
En als ik dan naar het schema kijk vraag ik me af hoe belabbert de conditie is/was van de starter voor hij/zij begon...
Ik zelf bij 40+, absoluut geen topatleet maar als ik sommige 20ers hier zie mekkeren dan vraag ik me af, hoe lang houden ze het vol om te blijven lopen
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:18:22 #184
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_99225884
@Rechtsedirecte. Hardlopen is een tamelijk belastende sport en moet je ook wel liggen. Je moet het als het ware leren is mijn ervaring. Mijn eerste hardlooppogingen waren ook dramatisch, tot ik doorhad dat ik door te focussen op mijn ademhaling (adem in - vier stappen - adem uit) opeens veel beter ging. Het kan dus goed aan (gebrek aan) techniek liggen.
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:12:05 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99234376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
deze post is geen aanval op een ieder hier (sowieso prima dat mensen de stap nemen om te beginnen met lopen) maar ik lees altijd dat het beginnen met Evy zo zwaar is...
En als ik dan naar het schema kijk vraag ik me af hoe belabbert de conditie is/was van de starter voor hij/zij begon...
Ik zelf bij 40+, absoluut geen topatleet maar als ik sommige 20ers hier zie mekkeren dan vraag ik me af, hoe lang houden ze het vol om te blijven lopen
ik voel me aangesproken ;) ik had echt een behoorlijk belabberde conditie toen ik begon en vond twee minuten in het begin al zwaar. Miss heb jij altijd gesport en was het voor jou anders? Ik heb een asportief verleden en had nooit gedacht dat het hardlopen mij nog eens zou liggen. Maar in het begin is het gewoon echt zwaar: slechte conditie, blokkerende pezen, het is nog geen onderdeel van je leven. Na een aantal weken is het al een stuk beter maar daar moet je dus echt ff doorheen :) ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog stop met lopen.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:18:34 #186
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99234398
Viking bedankt voor je reactie, ik heb 15 jaar geleden enorm veel gelopen (60km per week) maar toen door omstandigheden gestopt, ik ben nu 2 maanden geleden weer begonnen en loop nu zo'n 40km per week hard zonder problemen.
Ik heb in 15 jaar niets aan sport gedaan maar ik heb wel een baan waarbij ik redelijk veel loop.

Misschien heb ik een snel herstellend vermogen, ik weet het niet, maar ik heb gelukkig geen last van pijntjes etc.
Dit was het zelfde toen ik 20 jaar geleden voor het eerst begon met lopen.

Vandaar mijn eerdere post, ik zou bij zo'n Evy schema binnen 2 weken stoppen uit verveling en gebrek aan "uitdaging en vooruitgang" maar blijkbaar gaat dit niet voor iedereen op.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:24:59 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99234421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
Viking bedankt voor je reactie, ik heb 15 jaar geleden enorm veel gelopen (60km per week) maar toen door omstandigheden gestopt, ik ben nu 2 maanden geleden weer begonnen en loop nu zo'n 40km per week hard zonder problemen.
Ik heb in 15 jaar niets aan sport gedaan maar ik heb wel een baan waarbij ik redelijk veel loop.

Misschien heb ik een snel herstellend vermogen, ik weet het niet, maar ik heb gelukkig geen last van pijntjes etc.

Vandaar mijn eerdere post, ik zou bij zo'n Evy schema binnen 2 weken stoppen uit verveling en gebrek aan "uitdaging en vooruitgang" maar blijkbaar gaat dit niet voor iedereen op.
voor de meesten niet idd ;) sommige mensen hebben echt een uitzonderlijk gestel. Neem bijv uniekhoorn. Zij wandelt heel veel en is laatst ook begonnen met hardlopen. Niks geen evy, maar gewoon direct meerdere kilometers op een hoog tempo, 10 of 11 km/u. Laatste keer liep ze 6,5 km met gem 11,6 km/u. Dat is echt uitzonderlijk voor een beginnende hardloper. Ze heeft ook echt een hardloperslijf ;)
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 juli 2011 @ 12:46:33 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99272853
Net 6 km gedaan met 9,8 km/u. Niet ontevreden :). Heb het eerste kwartier bewust rond de 6:04 min/km gelopen (want ik zag dat ik alweer te hard van start ging) en merkte idd dat ik heel relaxed liep, kon goed ademhalen enzo. Daarna werd het wat grilliger, terwijl ik voor mijn gevoel niet harder of minder hard liep en de laatste 5 minuten liep ik weer rond de 6:04. Volgend weekend weer eens 7 km proberen :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 juli 2011 @ 13:45:31 #189
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99275077
Eet je wel voldoende Viking84?

Ik zie dat je actief bent in een gezond slank topic; het focussen op je gewicht lijkt me niet echt noodzakelijk als je actief aan het sporten bent. Het valt me op dat je elke keer ongeveer hetzelfde tempo loopt. Heb je al eens een langzame duurloop geprobeerd?
  zondag 10 juli 2011 @ 13:50:38 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_99275308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 08:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

Voor mij is Evy een zware uitdaging maar dat is dan ook omdat ik werkelijk nog nooit sportief inspannend bezig ben geweest in mijn leven. :P
Resistance is futile.
  zondag 10 juli 2011 @ 16:00:08 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99281326
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:45 schreef Ach3r0n het volgende:
Eet je wel voldoende Viking84?

Ik zie dat je actief bent in een gezond slank topic; het focussen op je gewicht lijkt me niet echt noodzakelijk als je actief aan het sporten bent. Het valt me op dat je elke keer ongeveer hetzelfde tempo loopt. Heb je al eens een langzame duurloop geprobeerd?
Ik eet op zich wel voldoende ;). Ik loop met hardlopen meer tegen een conditioneel probleem aan, dat ik toch meer moeite heb met ademhalen. En wat bedoel je met 'langzame duurloop'? Wat zou 'langzaam' zijn in mijn geval? Want mijn tempo gaat niet zo hard omhoog, daar heb je gelijk in. Ik loop al sinds septemer, loop sinds februari 5 km en ik ben van 9 km/u gemiddeld naar bijna 10 gemiddeld gegaan in die periode. Misschien zou een wekelijkse duurloop helpen? Of toch gaan intervallen? (daar heb ik niet zo'n zin in :@)

In het gezond slanktopic ben ik al jaren actief, voor de gezelligheid en omdat ze daar echt verstand van gezond eten hebben. Ben 20 kg afgevallen en focus nu meer op gezond en voldoende eten en genoeg sporten en niet meer zo op mijn gewicht :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 10 juli 2011 @ 17:07:50 #192
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99284219
Een langzame duurloop is bijvoorbeeld een keer 7 km met 9 km/u. Gewoon rustig lopen met zelfs misschien een paar pauzes erin. De focus ligt dan echt om zo ontspannen mogelijk te lopen zonder na een paar km te versnellen.
  zondag 10 juli 2011 @ 17:13:31 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99284491
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:07 schreef Ach3r0n het volgende:
Een langzame duurloop is bijvoorbeeld een keer 7 km met 9 km/u. Gewoon rustig lopen met zelfs misschien een paar pauzes erin. De focus ligt dan echt om zo ontspannen mogelijk te lopen zonder na een paar km te versnellen.
Ok, ga ik dat proberen volgende week! Ben benieuwd!
Niet meer actief op Fok!
pi_99290826
Woehoe! Ik heb vandaag voor het eerst 16km lopen in het trainen naar de Dam tot Damloop. Ik heb als streeftijd 1 uur 30 minuten opgegeven, maar heb hem vandaag al in 1:21;36 gelopen! :D

Ik ga morgen op vakantie voor 3 weken, maar neem de hardloopschoenen gewoon mee. 1-2 keer per week hardlopen op t strand om niet m'n conditie kwijt te raken en dan in de 6 weken erna er weer hard tegenaan.

Heb me ook opgegeven voor de halve marathon en die afstand wil ik eigenlijk ook een keer gelopen hebben, voordat ik de DtD loop. Dat zal ongetwijfeld schelen in de spanning, die vast parten gaat spelen wat betreft mijn tijd...

Maar voor nu heel erg tevreden! Endorfinen gieren nog steeds door m'n lijf!
pi_99295644
Vanaf morgen is het bruggetje op mijn route anderhalve week dicht :(
Het is gewoon een complot om me niet in een routine te laten komen!

Maar: gisteren 3km in één stuk gelopen zonder stoppen zonder enige weerslag! *O*
Ga voor die 10 dagen een groter rondje van 5km uitzetten denk ik (dat ga ik niet in één stuk lopen hoor!) want ik wil voorlopig echt mijn sluiproute aanhouden zodat niet mijn halve wijk mij voorbij ziet eikelen, daar moet ik nog een beetje doorheen :')
pi_99343432
Vandaag voor het eerst m'n ronde gelopen met twee keer wandelen ipv drie, maar m'n gemiddelde snelheid is niet eens een record!! Zal wel een meetfout zijn praat ik mezelf maar aan. ;)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:27:50 #197
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_99366285
Vandaag mezelf voorbereid op een lekker rondje rennen, massage gescored in m'n lunchpauze. Vanavond die ontspannen en losse spieren flink aan het werk zetten.
pi_99368382
Nou ik neem voorlopig even afscheid helaas :'(
Laatste paar keer dat ik gelopen heb gewoon teveel last van mn schenen.
Moet 3/4 dagen wachten tot het over is maar dan is het direct na 5 minuten rennen alweer mis.
Zal wel een combinatie zijn van verkeerde techniek en te zwaar zijn, daarom ga ik me voorlopig eerst focussen op afvallen (vaak sportschool) en dan pas weer op hardlopen.
Maar ga zeker weer lopen want vind het echt leuk om te doen :Y
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:59:44 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99369973
Vanochtend weer 5 km gedaan. Ging weer lekker. Merk echt dat het helpt om langzamer van start te gaan en m'n gemiddelde eindtijd is hetzelfde als toen ik nog sneller van start ging, alleen houd ik het nu beter vol, heb m'n ademhaling beter onder controle en ik heb dus niet de neiging om op te geven/geef niet op. Heb echt zin in zaterdag als ik 7 km ga doen in het dorp van m'n ouders. Heb al een stoplichtvrije route uitgestempeld! Het liefst zou ik op zo'n provinciaal weggetje gaan lopen, maar dan moet ik ook terug over hetzelfde pad = saai.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 18:13:03 #200
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99375831
Je kan ook een route proberen te zoeken met een lus halverwege. Wanneer je weer op het pad richting huis bent kan het juist een stimulans zijn.

Afgelopen zondag voor de derde keer deze week hardgelopen :Y

Ditmaal heb ik de route langs het kanaal andersom gelopen.
Fysiek zou het niet veel verschil moeten uitmaken welke kant je oploopt, toch voelt de route andersom veel zwaarder.

De eerste kilometers gelijk heuvelachtig terrein met veel verkante bochten waardoor het lastig is een vast tempo te lopen. Op de helft van de route volgt vervolgens nog 2 kilometer langs het kanaal.
Vooral het laatste stuk is zwaar omdat je ruim 500 meter moet omlopen vanwege het water. Aan het eind van de route volgt ook nog 500 meter onverhard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')