quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:52 schreef Vitapientje het volgende:
Ik heb trouwens wel bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik rende langs een man in mijn roze pakje, die zo van slag was van mijn "sportieve" verschijning dat hij de stoep opbeukte en bijna de sloot in reed. Was wel een ego-boost
Sorry hoor maar dat vind ik jezelf voor de gek houden., ik deed gister 6km met 7x intervaltraining waarbij ik piekte op 18km/u maar liep gemiddeld 10km/uquote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:32 schreef Ach3r0n het volgende:
In totaal 5,15 km hardgelopen in 29:30 (10,5 km/u). Na aftrek van 5 minuten wandelen bedraagt het tempo ongeveer 11,4 km/u
Eens. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook doequote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dat vind ik jezelf voor de gek houden., ik deed gister 6km met 7x intervaltraining waarbij ik piekte op 18km/u maar liep gemiddeld 10km/u
ik zie dat anders, na mijn eerste 5 intervals had ik iets langer kunnen blijven wandelen en was mijn gemiddelde snelheid in de daarop volgende 4 km misschien wel hoger geweest..maar mijn inziens push je jezelf dan niet echt...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik vind het juist belangrijk om het tempo te noteren in combinatie met de daadwerkelijk gelopen afstand. Op dit rondje heb ik 2 wandelpauzes ingelast van 150 meter. De laatste 200 meter heb ik uitgewandeld. Samen maakt dat 500 meter. Ik reken standaard 6 km/u (stevig doorwandelen), dus 100 meter per minuut.
Gemiddelde snelheid blijft ook voor mij de belangrijkste graadmeter. Ik vermeldt deze ook altijd in mijn posts.
Geweldigquote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:52 schreef Vitapientje het volgende:
...
Ik heb trouwens wel bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik rende langs een man in mijn roze pakje, die zo van slag was van mijn "sportieve" verschijning dat hij de stoep opbeukte en bijna de sloot in reed. Was wel een ego-boost
Het is pas sinds twee weken dat ik weer redelijk normaal kan trainen zonder pijn. Conditioneel merk ik dat ik nog niet op niveau ben. Intensieve intervaltraining zit er voorlopig ook nog niet in voor mij.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik zie dat anders, na mijn eerste 5 intervals had ik iets langer kunnen blijven wandelen en was mijn gemiddelde snelheid in de daarop volgende 4 km misschien wel hoger geweest..maar mijn inziens push je jezelf dan niet echt...
maar dit is geen persoonlijk iets hoor A. iedereen moet trainen op een manier waarbij hij /zij zich prettig voelt.
Welkomquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:49 schreef Martinous het volgende:
Laat ik dan ook maar is van mijzelf horen..
Ik ben begonnen met hardlopen.. Ben aan het "trainen" voor 10 km..
Probeer dan 2-3x in de week hardlopen te combineren met zwemmen en wielrennen.!
Nou vroeg ik mij af: Hebben jullie een bepaald inloopschema, om je spieren op te warmen?
Ik had namelijk last van een beginnersfoutje, stekende spierpijn aan de (laterale) buitenkant van me knie.! ( kon er een week niet van hardlopen:|, ga nu weer proberen!)
Dat werkt bij mij ook heel goed: rem er steeds ophouden om jezelf niet voorbij te lopen. Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er weer 5 km opzitten. Expres langzamer gestart dan normaal om te voorkomen dat ik als ik halverwege ben ga smokkelen en dat hielp. Weet alleen niet wat precies m'n gemiddelde is, want hij liep per ongeluk nog een minuut door toen ik aan het wandelen was, maar bij een andere loop met dezelfde eindtijd liep ik 9,9 afgerond, dus het zal ergens tussen de 9,8 en de 9,9 in zijn. Prima dus.
Het was iig goed vol te houden zo en nu zie ik de 6 km zondag ook wel goedkomen. Ik liep echt minder te hijgen en had meer lucht. Echt het tempo waarop je nog een gesprek kunt voeren onderweg
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |