abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99054085
Wat is iedereen lekker bezig! Het weer was er gister ook wel naar.
Ik heb zelf weer een rondje gelopen. Iets minder dan 5 kilometer in 30 minuten. Aan het eind kon ik niet meer! Ik kwam zowat kruipend thuis.

Maar ben sinds gister met Evy 2 bezig. De muziek is een stuk beter. In ieder geval niet "Love Generation" van 10 minuten. Ik kan dat nummer niet meer horen.

Ik heb trouwens wel bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik rende langs een man in mijn roze pakje, die zo van slag was van mijn "sportieve" verschijning dat hij de stoep opbeukte en bijna de sloot in reed. Was wel een ego-boost :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:04:02 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99054234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:52 schreef Vitapientje het volgende:

Ik heb trouwens wel bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik rende langs een man in mijn roze pakje, die zo van slag was van mijn "sportieve" verschijning dat hij de stoep opbeukte en bijna de sloot in reed. Was wel een ego-boost :D
_O-
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:02:20 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99071546
Morgenochtend mag ik weer, zin in! *O*. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje goed, want vanochtend zou ik het niet getrokken hebben. Was blij dat ik vanochtend niet hoefde. Op het werk scoor ik wel kudos voor m'n ochtendloopjes :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:32:10 #154
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99080780
Ook vanavond weer getraind. Had me er van tevoren niet op ingesteld, maar vanwege het mooie weer toch de loopschoenen aangetrokken.
De eerste kilometers gingen ook nu weer zonder veel moeite, en de tussentijden waren uitstekend. Pas na bijna 3 kilometer even gewandeld en op de terugweg kwam er een andere hardloper een paar honderd meter voor me uit lopen als een richtpunt. Uiteindelijk bleek ik sneller; mede omdat de ander over ging op wandelen, maar het stimuleert je wel om door te lopen.

In totaal 5,15 km hardgelopen in 29:30 (10,5 km/u). Na aftrek van 5 minuten wandelen bedraagt het tempo ongeveer 11,4 km/u :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:36:36 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99080977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:32 schreef Ach3r0n het volgende:

In totaal 5,15 km hardgelopen in 29:30 (10,5 km/u). Na aftrek van 5 minuten wandelen bedraagt het tempo ongeveer 11,4 km/u :)
Sorry hoor maar dat vind ik jezelf voor de gek houden., ik deed gister 6km met 7x intervaltraining waarbij ik piekte op 18km/u maar liep gemiddeld 10km/u
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:38:11 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99081053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat vind ik jezelf voor de gek houden., ik deed gister 6km met 7x intervaltraining waarbij ik piekte op 18km/u maar liep gemiddeld 10km/u
Eens. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook doe :'). Gelukkig weet ik dan zelf dat ik mezelf voor de gek houd en ben ik een stuk minder tevreden dan anders.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:43:08 #157
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99081323
Ik vind het juist belangrijk om het tempo te noteren in combinatie met de daadwerkelijk gelopen afstand. Op dit rondje heb ik 2 wandelpauzes ingelast van 150 meter. De laatste 200 meter heb ik uitgewandeld. Samen maakt dat 500 meter. Ik reken standaard 6 km/u (stevig doorwandelen), dus 100 meter per minuut.

Gemiddelde snelheid blijft ook voor mij de belangrijkste graadmeter. Ik vermeldt deze ook altijd in mijn posts.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:56:22 #158
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99082085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik vind het juist belangrijk om het tempo te noteren in combinatie met de daadwerkelijk gelopen afstand. Op dit rondje heb ik 2 wandelpauzes ingelast van 150 meter. De laatste 200 meter heb ik uitgewandeld. Samen maakt dat 500 meter. Ik reken standaard 6 km/u (stevig doorwandelen), dus 100 meter per minuut.

Gemiddelde snelheid blijft ook voor mij de belangrijkste graadmeter. Ik vermeldt deze ook altijd in mijn posts.
ik zie dat anders, na mijn eerste 5 intervals had ik iets langer kunnen blijven wandelen en was mijn gemiddelde snelheid in de daarop volgende 4 km misschien wel hoger geweest..maar mijn inziens push je jezelf dan niet echt...
maar dit is geen persoonlijk iets hoor A. iedereen moet trainen op een manier waarbij hij /zij zich prettig voelt.
pi_99084279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:52 schreef Vitapientje het volgende:
...

Geweldig :D _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:19:20 #160
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99087664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

ik zie dat anders, na mijn eerste 5 intervals had ik iets langer kunnen blijven wandelen en was mijn gemiddelde snelheid in de daarop volgende 4 km misschien wel hoger geweest..maar mijn inziens push je jezelf dan niet echt...
maar dit is geen persoonlijk iets hoor A. iedereen moet trainen op een manier waarbij hij /zij zich prettig voelt.
Het is pas sinds twee weken dat ik weer redelijk normaal kan trainen zonder pijn. Conditioneel merk ik dat ik nog niet op niveau ben. Intensieve intervaltraining zit er voorlopig ook nog niet in voor mij.

Zoals te zien in onderstaande grafiek is het verschil tussen de gemiddelde snelheid en het tempo groter geworden sinds april.

dinsdag 5 juli 2011 @ 23:32:54 #161
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_99092349
Mijn gemiddelde tijd/snelheid is altijd met de wandelpauzes inbegrepen. Die worden namelijk steeds korter en geeft voor mij een veel beter beeld. Het aftrekken van wandelpauzes zegt mij niet zoveel, leuk dat ik een aantal keer een paar minuten/kilometer kan lopen, maar de totale afstand vs de steeds kortere tijd, daar haal ik meer voldoening uit. Daarbij rekent het voor mij makkelijker.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_99120714
Laat ik dan ook maar is van mijzelf horen..
Ik ben begonnen met hardlopen.. Ben aan het "trainen" voor 10 km..
Probeer dan 2-3x in de week hardlopen te combineren met zwemmen en wielrennen.!

Nou vroeg ik mij af: Hebben jullie een bepaald inloopschema, om je spieren op te warmen?
Ik had namelijk last van een beginnersfoutje, stekende spierpijn aan de (laterale) buitenkant van me knie.! ( kon er een week niet van hardlopen:|, ga nu weer proberen!)
pi_99121127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:49 schreef Martinous het volgende:
Laat ik dan ook maar is van mijzelf horen..
Ik ben begonnen met hardlopen.. Ben aan het "trainen" voor 10 km..
Probeer dan 2-3x in de week hardlopen te combineren met zwemmen en wielrennen.!

Nou vroeg ik mij af: Hebben jullie een bepaald inloopschema, om je spieren op te warmen?
Ik had namelijk last van een beginnersfoutje, stekende spierpijn aan de (laterale) buitenkant van me knie.! ( kon er een week niet van hardlopen:|, ga nu weer proberen!)
Welkom :)
10KM is een mooie afstand om naar toe te werken.
Ik loop zelf nooit in eigenlijk, begin gewoon een beetje rustig aan.
Maybe dat de meer ervaren lopers in dit topic het wel doen though.
pi_99127689
Ik loop nu ruim 9 km in 1 uur, een rondje dat ik een keer of 5 volbracht heb. Ben nu op zoek naar een rondje van 75 minuten, maar da's nog niet zo snel gevonden. Wel een voldaan gevoel, elke keer weer.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:57:04 #165
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_99132823
Zo, m'n 7 km tijd die ik gelopen heb in Almere begint serieus in gevaar te komen. Vandaag op rustig tempo net iets onder de 7km gelopen in 40 minuten tijd en almere was 7 km in 39:55 oid. Toen was ik kapot, inmiddels is het een rustig tempo. Gaat goed als zeg ik het zelf :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_99142353
Vanmiddag maar weer een rondje lopen. Ik heb nu 2 dag niet gelopen en ik moet zeggen dat ik vandaag nog niet zoveel zin heb. Maar morgen en zaterdag gaat het er sowieso niet van komen (auto inpakken en naar Frankrijk rijden). Dus dan ben ik er 5 dagen uit EN DAT KAN NATUURLIJK NIET ;)

Maar ik heb nog een paar uur om moed te verzamelen :D Misschien kunnen jullie me een motivatie-boost geven?

Kan iemand mij nog in de OP zetten dat ik aan het trainen ben (met Evy) voor de 10 km?
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:08:24 #167
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_99143073
Heb de OP iig in de wiki aangepast, TR gemaakt voor een mod om eea te wijzigen in de OP hier.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_99163412
Zo, net mezelf een schop onder mijn hol gegeven. Na een k**-dag op kantoor was al mijn moed me in de schoenen gezakt, maar ik had zo'n voorgevoel dat ik me een stuk beter zou voelen.

En...

Tadaaaa! Ik heb 5 minuten extra gelopen, dus eigenlijk lesje 2 van Evy al gelopen. Ik ging als een speer! HEEEERLIJK!
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:49:06 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99163442
Morgenochtend mag ik weer *O*. Nu al zin in :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99164139
Ik ga straks ook weer. Ook een rotdagje gehad dat ik even ga afschieten...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:25:33 #171
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_99174030
Had vandaag ook weinig energie, ondanks dat ik wel genoeg gegeten had. Vanavond toch maar op pad gegaan voor een wat korter rondje. Nadat ik een onverhard pad was ingeslagen kwam ook een tractor achter me aan. Deze reed langzaam genoeg dat ik vooruit kon blijven lopen, maar kwam wel steeds iets dichterbij, zodat ik ook steeds iets sneller ging lopen.
Uiteindelijk sloeg de tractor af en had ik het moeilijkste gedeelte van de route er alweer opzitten.

In totaal 3,35 KM gelopen in 19:15 (10,4 km/u) :)
pi_99174696
Ben net op pad gegaan maar het rondje weer voortijdig moeten afbreken helaas.
Heb gewoon teveel last van mn schenen. :(
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:42:22 #173
347711 Vlindertjelief
Aquila non captat muscas
pi_99175048
Gisteren eerst 50 min hardgelopen, 6:47 min per km
Minuutje wandelen
Daarna 10 min hardgelopen, 7:07 per km

Ging erg lekker, had ruimte over om intensiever/langer te gaan maar dit was prima zo. Bijna 60 minuten aan 1 stuk. Dan heb ik trainingsdoel 1 behaald!

Vandaag gebokst, dat was wel pittig na zo'n dagje. Heel intensieve interval training gehad. Veel korte hoog intensieve oefeningen afgewisseld met laag intensieve oefeningen. Heel andere sport maar conditioneel wel een heel mooie afwisseling met het hardlopen.

Ben nog op zoek naar een goede energiedrank die "gewoon" natuurlijk is. Dat lijkt makkelijk maar vind ik nog niet. Wil namelijk geen suiker, dextrose of andere suikervervangers, geen/nauwelijks bewerkingen, geen e-nummers, of wat dan ook.

Heb nu kokossap gekocht. Voelt goed zo puur maar smaakt (vind ik) minder. Heb het vandaag aangelengd met water en dat vond ik beter te doen. Iemand anders hier nog ideeën?
Angst klopte op de deur, vertrouwen deed open en zag niemand staan.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 07:14:10 #174
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99186290
Ik heb er weer 5 km opzitten. Expres langzamer gestart dan normaal om te voorkomen dat ik als ik halverwege ben ga smokkelen en dat hielp. Weet alleen niet wat precies m'n gemiddelde is, want hij liep per ongeluk nog een minuut door toen ik aan het wandelen was, maar bij een andere loop met dezelfde eindtijd liep ik 9,9 afgerond, dus het zal ergens tussen de 9,8 en de 9,9 in zijn. Prima dus :).

Het was iig goed vol te houden zo en nu zie ik de 6 km zondag ook wel goedkomen :). Ik liep echt minder te hijgen en had meer lucht. Echt het tempo waarop je nog een gesprek kunt voeren onderweg ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_99186302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 07:14 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb er weer 5 km opzitten. Expres langzamer gestart dan normaal om te voorkomen dat ik als ik halverwege ben ga smokkelen en dat hielp. Weet alleen niet wat precies m'n gemiddelde is, want hij liep per ongeluk nog een minuut door toen ik aan het wandelen was, maar bij een andere loop met dezelfde eindtijd liep ik 9,9 afgerond, dus het zal ergens tussen de 9,8 en de 9,9 in zijn. Prima dus :).

Het was iig goed vol te houden zo en nu zie ik de 6 km zondag ook wel goedkomen :). Ik liep echt minder te hijgen en had meer lucht. Echt het tempo waarop je nog een gesprek kunt voeren onderweg ;).
Dat werkt bij mij ook heel goed: rem er steeds ophouden om jezelf niet voorbij te lopen. Wat dat betreft is HARDlopen voor mij vooral een manier om te onthaasten ironisch genoeg.

Gister superlangzaam 3 kilometer gedaan, nauwelijks weerslag vandaag *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')