ik kijk altijd waar de wind vandaan komt zodat ik op de terugweg de wind in mijn rug heb.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:25 schreef Viking84 het volgende:
Hier maakt het ook verschil hoor welke kant ik op loop. Sommige stukken moet ik in het begin hebben, niet pas aan het eind, want dan denk ik: bluuuhhhh.
Voor de Den Haagkenners: de Waalsdorperweg loopt ontzettend lekker, geen idee wat het is, maar als ik daar loop, loop ik lekker smooth. Langs de Scheveningse gevangenis (Zwolsestraat) idem dito trouwens
.
Ik heb geen zin om rekening te houden met de wind. Als ik íets haat, dan is het wel afwijken van m'n geplande rondje, dan ben ik helemaal de kluts kwijtquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik kijk altijd waar de wind vandaan komt zodat ik op de terugweg de wind in mijn rug heb.
Dit houdt echter wel in dat ik vaak een paar venijnige heuvels in mijn loopje heb zitten.
Ik woon op het platteland dus ik kan de wind niet ontlopen maar ik vind het wel lekker als ik op de heenweg tegenwind heb en op de terugweg in de rug.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:44 schreef slacker_nl het volgende:
Letten op de wind, ik heb ooit eens een tip gelezen/gehoord. Kan 'm niet meer herrinneren maar het kwam erop neer dat je niet zo moest miepen en gewoon accepteren
Ik in de sneeuw dus je moet niet miepenquote:In ieder geval, vandaag lopen rennen in die freaking regen.
Ja. Ging goed! En het miezert hier in Brussel een klein beetje momenteel, heerlijk tijdens het rennen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 07:14 schreef Viking84 het volgende:
Succes, Seven! Maar je bent vast bezig nu of alweer terug.
Ik ben blij dat ik nu niet hoef in dat kutweer. Maar morgenochtend schijnt het niet veel beter te zijn
.
ik moest net door de natte sneeuw....2-3 graden en windkracht 6, niet ideaal maar wel lekker gelopen al was het maar een kort loopje van 5km i.v.m. het weer.quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:46 schreef exile79 het volgende:
Ziet er naar uit dat ik zo door de regen moet, maar gelukkig is Tour du Jour nog niet afelopen, dus er is nog hoop dat het droog wordt.
in het meest zuidelijke puntje van Nieuw Zeelandquote:
sommingen zullen je manier van trainen tegenspreken maar voor mij werkt het ook om eerst "de kilometers in de benen te krijgen" en dan op snelheid te focussen, goed bezig Vlindertjequote:Op donderdag 14 juli 2011 14:35 schreef Vlindertjelief het volgende:
Heb gisteren heerlijk hardgelopen in de regen. Ik was de enige die inspiratie had want ben verder geen enkele loper tegengekomen terwijl het normaal tamelijk druk is. Heb 10 km aan 1 stuk gelopen zonder pauzeren of wandelen. Gemiddelde tempo was 6:59 minuten per km. Het gaat dus de goede kant op. Mag nog wel wat sneller maar wil eerst het aantal km's uitbreiden en daarna pas/weer op tempo focussen.
Hier nog een hoor! Mijn uithoudingsvermogen is gewoon goed, het tempo komt vanzelf als ik de afstand een aantal keer heb afgelegd. Ik ga nu eerst tot 5 km en dan eens kijken hoe snel dat kan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sommingen zullen je manier van trainen tegenspreken maar voor mij werkt het ook om eerst "de kilometers in de benen te krijgen" en dan op snelheid te focussen, goed bezig Vlindertje
yepquote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:52 schreef Viking84 het volgende:
9 km/u is (ongeveer) hetzelfde als 6:45 min/km toch?
Wordt lastig straks, om me in te houdenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 08:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
yep
http://www.runningforfitness.org/calc/converters/convert
7 á 8 km. 7 zou zeker moeten lukken, want vorige week heb ik 6 gedaan en ik heb al eerder 7 gedaan. 7,5 of 8 zou interessanter zijn.quote:
Oeh netjes! Succes dan strakjesquote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
7 á 8 km. 7 zou zeker moeten lukken, want vorige week heb ik 6 gedaan en ik heb al eerder 7 gedaan. 7,5 of 8 zou interessanter zijn.
Welkom!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:50 schreef _Floddertje_ het volgende:
Wat leuk dit topic, ik kende hem niet (meestal sla ik het sportforum over). Ik ben ook met Evy bezig, gisteren heb ik les 15 gedaan van de 0-5 km-reeks. Het gaat hartstikke goed en eindelijk houd ik het hardlopen echt vol. Vroeger deed ik altijd maar wat als ik ging hardlopen, ik bouwde niks op en ging gewoon rennen tot ik niet meer kon. Nu ik zo'n schema volg, bouw ik het netjes op en ben ik ook veel gedisciplineerder om echt drie keer in de week te gaan rennen. Ik ben wel benieuwd hoe het me zal vergaan als ik straks klaar ben met de lessen na 10 weken...
Aiii, toch iets te ver doorgedrukt dan...met wat pech sta je nu een week langs de kantquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:27 schreef Viking84 het volgende:
10 km in 1:05. Het ging zó gemakkelijk, had nog over, maar ja, m'n lijf zei "ho". Nu last van m'n knie.
Nou, m'n knie vond het na 5 km al wel best geweest. Ik heb er nu al minder last van en ik doe even 2 dagen rustig aan en dan dinsdag maar weer eens kijken wat de knie er dan van vindt. En vanaf volgend weekend bouw ik weer normaal op: 8, 9, 10 en verder. Was gewoon benieuwd of ik de 10 km zou trekkenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aiii, toch iets te ver doorgedrukt dan...met wat pech sta je nu een week langs de kant
Top!quote:Op zondag 17 juli 2011 07:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
Vandaag 14.5km gelopen in een rustig tempo...erg tevreden, ook omdat het terrein glooiend was en er een paar lastige klimmetjes in zaten.
Komende dagen vullen met loopjes van 5-6km en dan richting vrijdag tijdens 5-6km loop er wat snelhied in stoppen.
komend weekend staat er een 15km op het programma maar dan op een vlakke route., kijken of dat iets sneller kan dan vandaag
En dat is goed gelukt. In principe zou ik nu klaar moeten zijn voor 30 minuten trouwens, maar nu moet ik nog een week gaan herhalen.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:50 schreef Seven. het volgende:
Ik moet vandaag eigenlijk 10-12-12 lopen maar de vorige les was 15-15. Niet leuk. Ik sla een les over en ga voor 10-20. Lekker puh, Evy.
Ben er ook over aan het denken om dat te doen. En/of bcaa's slikken.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:32 schreef Ach3r0n het volgende:
Vorig jaar had ik ook de stille hoop dit jaar misschien mee te doen met de 7heuvelen loop. 15 KM lopen zit er voorlopig helaas nog niet in vanwege een tegenvallend voorseizoen. Door nu 3x per week te trainen hoop ik dit jaar wel een 10 KM wedstrijd te kunnen lopen.
Ben nu ook begonnen met het toevoegen van eiwitshakes aan mijn dieet. Hopelijk draagt dit bij aan een sneller herstel![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |