abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98932339
Het schema van Evy, hoeft daar eigenlijk niet een warming up aan vooraf te gaan? Of is het schema in het begon eigenlijk een warming up an sich/niet nodig bij dergelijke beginnersafstanden? Sorry voor al de vragen...:S
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:46:10 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98936721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:20 schreef Thrace het volgende:
Het schema van Evy, hoeft daar eigenlijk niet een warming up aan vooraf te gaan? Of is het schema in het begon eigenlijk een warming up an sich/niet nodig bij dergelijke beginnersafstanden? Sorry voor al de vragen...:S
beter vragen dan binnen de korste keren een blessure oplopen en de moed direkt opgeven....maar sorry ik heb geen ervaring met Evy
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 2 juli 2011 @ 06:09:29 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98940567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:20 schreef Thrace het volgende:
is nogal persoonlijk. Uit het meest recente onderzoek blijkt dat het niet uitmaakt of je het wel of niet doet. Ik doe het zelf niet en heb nergens last van.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 07:02:39 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98940646
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 06:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

is nogal persoonlijk. Uit het meest recente onderzoek blijkt dat het niet uitmaakt of je het wel of niet doet. Ik doe het zelf niet en heb nergens last van.
ik rek of strek ook nooit voordat ik begin,ik begin gewoon rustig te lopen.
Wel na afloop van een langere loop, langer dan 10km want dan is alle spieren zo lekker kort na afloop
pi_98940648

[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 02-07-2011 10:15:57 (heel leuk) ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:18:53 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98940890
Net m'n nieuwe schoenen getest: ze lopen heerlijk! 5 km gedaan in 30:08. Damn, als ik nog even een tandje had bijgezet ;). M'n hartslag zat rond de 175, is dat hoog of laag?
Niet meer actief op Fok!
pi_98940915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:18 schreef Viking84 het volgende:
Net m'n nieuwe schoenen getest: ze lopen heerlijk! 5 km gedaan in 30:08. Damn, als ik nog even een tandje had bijgezet ;). M'n hartslag zat rond de 175, is dat hoog of laag?
Respect voor mensen die zo 'vroeg' al 'hardlopen', maar je hebt gemiddeld net 10 km/per uur gehaald. Dat lijkt meer op stevig doorwandelen?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:25:37 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98940922
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:23 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Respect voor mensen die zo 'vroeg' al 'hardlopen', maar je hebt gemiddeld net 10 km/per uur gehaald. Dat lijkt meer op stevig doorwandelen?
en hoeveel loop je zelf?
pi_98940928

[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 02-07-2011 10:16:27 (nog leuker) ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:29:05 #110
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98940936
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:18 schreef Viking84 het volgende:
Lekker om te lezen dat je schoenen bevallen, ze moeten toch een hele tijd mee
175 lijkt me behorlijk hoog, kijk hier eens..zegt lang niet alles maar geeft je een beetje een idee
http://exercise.about.com/cs/fitnesstools/l/bl_THR.htm
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:31:15 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98940941
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Lekker om te lezen dat je schoenen bevallen, ze moeten toch een hele tijd mee
175 lijkt me behorlijk hoog, kijk hier eens..zegt lang niet alles maar geeft je een beetje een idee
http://exercise.about.com/cs/fitnesstools/l/bl_THR.htm
Ja, ik had al even gegoogled. Zou volgens die site tussen de 116 en de 154 moeten zitten. Nou, als ik even opsta om wat dingen te doen zit ik al boven de 100 :'). Zie die hartslag dus ook niet snel omlaag gaan. Ja als ik 7 km/u ofzo doe miss, maar daar heb ik ook geen trek in.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:32:25 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98940946
ik zou niet weten wat mijn hartslag is bij training eigenlijk, ik weet wel dat de mijne heel laag is in rust
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:34:43 #113
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98940958
loop je altijd rond de 10km/u? ik vind dat zelf op dit moment van mijn progressie een lekkere snelheid voor langere afstanden.
bij loopje van 5km probeer ik me meer op snelheid te richten
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:48:59 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98941037
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
loop je altijd rond de 10km/u? ik vind dat zelf op dit moment van mijn progressie een lekkere snelheid voor langere afstanden.
bij loopje van 5km probeer ik me meer op snelheid te richten
Ja, maar ik loop nog niet zo heel lang hè ;) (sinds september vorig jaar). En van tijd tot tijd heb ik een dip, dan wil het niet goed, maar de afgelopen 2 keer ging het juist weer heel lekker. Streven is wel om de 5 km elke keer binnen een half uur of sneller te doen :). En ik loop eigenlijk alleen maar 5 km. Heb wel een paar keer 6 gelopen en een enkele keer 7, maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Wil ik wel weer naartoe :Y.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:59:30 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98941127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, maar ik loop nog niet zo heel lang hè ;) (sinds september vorig jaar). En van tijd tot tijd heb ik een dip, dan wil het niet goed, maar de afgelopen 2 keer ging het juist weer heel lekker. Streven is wel om de 5 km elke keer binnen een half uur of sneller te doen :). En ik loop eigenlijk alleen maar 5 km. Heb wel een paar keer 6 gelopen en een enkele keer 7, maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Wil ik wel weer naartoe :Y.
toch al bijna een jaar, geen zin om je zelf te pushen en te trainen naar een 10km run toe zoals bijv. de meidenloop in Utrecht?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:01:20 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98941139
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 08:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

toch al bijna een jaar, geen zin om je zelf te pushen en te trainen naar een 10km run toe zoals bijv. de meidenloop in Utrecht?
Ja, daar zou ik inmiddels wel aan toe zijn, maar mijn loopprestaties zijn echt heel wisselend. De afgelopen weken haalde ik met moeite de 5 km. Ik vermoed dat dat aan mijn eetgedrag ligt (= te weinig), dus ik ben nu mijn eetgewoonten aan het veranderen ;). Als de 5 km dan ook goed blijft gaan, kan ik weer opbouwen :Y.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:02:28 #117
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98941146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik inmiddels wel aan toe zijn, maar mijn loopprestaties zijn echt heel wisselend. De afgelopen weken haalde ik met moeite de 5 km. Ik vermoed dat dat aan mijn eetgedrag ligt (= te weinig), dus ik ben nu mijn eetgewoonten aan het veranderen ;). Als de 5 km dan ook goed blijft gaan, kan ik weer opbouwen :Y.
^O^
pi_98941317
ik heb gister nieuwe schoenen gekocht:

Ik heb ze in het wit met rood. Blijkbaar hing ik met mijn enkels een beetje naar binnen.
ze waren wel duur: 139 euro, maar ik kreeg 20 euro terug voor mijn oude. En op dat kleine stukje in de winkel merkte ik ook al verschil. Mijn oude leken wel sloffen, terwijl mijn nieuwe aanvoelen als een soort tweede voet :)

Ik ga nu ff een rondje doen om uit te proberen. Woohoo!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:28:34 #119
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98941327
Die heb ik ook :) die lopen heerlijk inderdaad!
We zullen zien, zei de blinde.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:31:46 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_98941353
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:27 schreef Vitapientje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb ze in het wit met rood. Blijkbaar hing ik met mijn enkels een beetje naar binnen.
ze waren wel duur: 139 euro, maar ik kreeg 20 euro terug voor mijn oude. En op dat kleine stukje in de winkel merkte ik ook al verschil. Mijn oude leken wel sloffen, terwijl mijn nieuwe aanvoelen als een soort tweede voet :)

Veel plezier!

Reminds me, ik moet naar de sportwinkel vandaag voor fatsoenlijke renkleding. Inclusief nieuwe armband, die van mij bevalt echt niet goed. En dan nog yogamatje, kan ik daar ook mee beginnen eindelijk.
Resistance is futile.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:57:13 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98942347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:27 schreef Vitapientje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wilde net vragen welk merk dat is, maar dat kan ik in je link zien :+. Idd vrij prijzig. Ik was aangenaam verrast dat de mijne maar 95 euro kostten. Dacht zelfs met inruilkorting wel 100 á 110 euro kwijt te zullen zijn. En veel plezier idd, het loopt al een stuk leuker op nieuwe schoenen ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_98958409
Wat doen jullie tegen blaren? Ik ben nog twee dagen in stockholm en ik wil hier heel graag een keertje hardlopen, maar op dit moment gaat gewoon lopen al niet echt lekker...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_98960936
Mijn nieuwe schoenen liepen heerlijk! Iets minder was dat ik nog een halve kater had en mijn conditie me dus in de steek liet. Maar ik kreeg geen last van mijn lies, ik had geen blaren (ik was tot nu toe eerst uren met pleisters bezig). Kortom, ik ben blij met mijn schoenen! Nu vannacht rustig slapen, mijn kater wegslapen, en dan morgenochtend fris en fruitig opnieuw mijn rondje doen.

@ Schadenfreude: Als je al blaren hebt; met een ontsmette naald doorprikken (door de naald te verhitten in een vlam) en dan een pleister er op doen. Vooral niet het velletje eraf gaan halen. En verder goede schoenen aandoen, pleisters opdoen en goede sokken (die niet dubbel kunnen gaan)
pi_98962531
Hoihoi, meld me hier ook maar. Ben vandaag weer begonnen. Heb vroeger veel gelopen met mijn vader en met tussenpozen de handel in mijn uppie doorgezet.

In mijn buurt is een mooi rondje van bijna 2,5 kilometer te vinden. Tijdens het huppelen ernaartoe alvast wat opgewarmd en 2 sprintjes gedaan. Rondje zelf liep ik zonder problemen of vlekken voor de ogen. Ik dacht een redelijke conditie te hebben nog, en gelukkig klopte dit ook *O*

Heb er weer zin an!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_98962577
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:54 schreef Vitapientje het volgende:
Mijn nieuwe schoenen liepen heerlijk! Iets minder was dat ik nog een halve kater had en mijn conditie me dus in de steek liet. Maar ik kreeg geen last van mijn lies, ik had geen blaren (ik was tot nu toe eerst uren met pleisters bezig). Kortom, ik ben blij met mijn schoenen! Nu vannacht rustig slapen, mijn kater wegslapen, en dan morgenochtend fris en fruitig opnieuw mijn rondje doen.

@ Schadenfreude: Als je al blaren hebt; met een ontsmette naald doorprikken (door de naald te verhitten in een vlam) en dan een pleister er op doen. Vooral niet het velletje eraf gaan halen. En verder goede schoenen aandoen, pleisters opdoen en goede sokken (die niet dubbel kunnen gaan)
Hehe lopen met een kater is echt zwaar irritant :P
net zelf ook gedaan en daardoor weer les 6 niet gehaald -O-
liep nu 1-2-3-3-2 minuten ipv 1-2-3-3-3, maar goede nieuws is dat ik geen last van mn schenen had.
Morgen les 6 weer opnieuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')