beter vragen dan binnen de korste keren een blessure oplopen en de moed direkt opgeven....maar sorry ik heb geen ervaring met Evyquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:20 schreef Thrace het volgende:
Het schema van Evy, hoeft daar eigenlijk niet een warming up aan vooraf te gaan? Of is het schema in het begon eigenlijk een warming up an sich/niet nodig bij dergelijke beginnersafstanden? Sorry voor al de vragen...:S
is nogal persoonlijk. Uit het meest recente onderzoek blijkt dat het niet uitmaakt of je het wel of niet doet. Ik doe het zelf niet en heb nergens last van.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:20 schreef Thrace het volgende:
Het schema van Evy, hoeft daar eigenlijk niet een warming up aan vooraf te gaan? Of is het schema in het begon eigenlijk een warming up an sich/niet nodig bij dergelijke beginnersafstanden? Sorry voor al de vragen...:S
ik rek of strek ook nooit voordat ik begin,ik begin gewoon rustig te lopen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 06:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is nogal persoonlijk. Uit het meest recente onderzoek blijkt dat het niet uitmaakt of je het wel of niet doet. Ik doe het zelf niet en heb nergens last van.
Respect voor mensen die zo 'vroeg' al 'hardlopen', maar je hebt gemiddeld net 10 km/per uur gehaald. Dat lijkt meer op stevig doorwandelen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:18 schreef Viking84 het volgende:
Net m'n nieuwe schoenen getest: ze lopen heerlijk! 5 km gedaan in 30:08. Damn, als ik nog even een tandje had bijgezet. M'n hartslag zat rond de 175, is dat hoog of laag?
en hoeveel loop je zelf?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:23 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Respect voor mensen die zo 'vroeg' al 'hardlopen', maar je hebt gemiddeld net 10 km/per uur gehaald. Dat lijkt meer op stevig doorwandelen?
Lekker om te lezen dat je schoenen bevallen, ze moeten toch een hele tijd meequote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:18 schreef Viking84 het volgende:
Net m'n nieuwe schoenen getest: ze lopen heerlijk! 5 km gedaan in 30:08. Damn, als ik nog even een tandje had bijgezet. M'n hartslag zat rond de 175, is dat hoog of laag?
Ja, ik had al even gegoogled. Zou volgens die site tussen de 116 en de 154 moeten zitten. Nou, als ik even opsta om wat dingen te doen zit ik al boven de 100quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Lekker om te lezen dat je schoenen bevallen, ze moeten toch een hele tijd mee
175 lijkt me behorlijk hoog, kijk hier eens..zegt lang niet alles maar geeft je een beetje een idee
http://exercise.about.com/cs/fitnesstools/l/bl_THR.htm
Ja, maar ik loop nog niet zo heel lang hèquote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
loop je altijd rond de 10km/u? ik vind dat zelf op dit moment van mijn progressie een lekkere snelheid voor langere afstanden.
bij loopje van 5km probeer ik me meer op snelheid te richten
toch al bijna een jaar, geen zin om je zelf te pushen en te trainen naar een 10km run toe zoals bijv. de meidenloop in Utrecht?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, maar ik loop nog niet zo heel lang hè(sinds september vorig jaar). En van tijd tot tijd heb ik een dip, dan wil het niet goed, maar de afgelopen 2 keer ging het juist weer heel lekker. Streven is wel om de 5 km elke keer binnen een half uur of sneller te doen
. En ik loop eigenlijk alleen maar 5 km. Heb wel een paar keer 6 gelopen en een enkele keer 7, maar dat is ook alweer een tijdje geleden. Wil ik wel weer naartoe
.
Ja, daar zou ik inmiddels wel aan toe zijn, maar mijn loopprestaties zijn echt heel wisselend. De afgelopen weken haalde ik met moeite de 5 km. Ik vermoed dat dat aan mijn eetgedrag ligt (= te weinig), dus ik ben nu mijn eetgewoonten aan het veranderenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
toch al bijna een jaar, geen zin om je zelf te pushen en te trainen naar een 10km run toe zoals bijv. de meidenloop in Utrecht?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, daar zou ik inmiddels wel aan toe zijn, maar mijn loopprestaties zijn echt heel wisselend. De afgelopen weken haalde ik met moeite de 5 km. Ik vermoed dat dat aan mijn eetgedrag ligt (= te weinig), dus ik ben nu mijn eetgewoonten aan het veranderen. Als de 5 km dan ook goed blijft gaan, kan ik weer opbouwen
.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:27 schreef Vitapientje het volgende:
ik heb gister nieuwe schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Ik heb ze in het wit met rood. Blijkbaar hing ik met mijn enkels een beetje naar binnen.
ze waren wel duur: 139 euro, maar ik kreeg 20 euro terug voor mijn oude. En op dat kleine stukje in de winkel merkte ik ook al verschil. Mijn oude leken wel sloffen, terwijl mijn nieuwe aanvoelen als een soort tweede voet
Ik ga nu ff een rondje doen om uit te proberen. Woohoo!
Ik wilde net vragen welk merk dat is, maar dat kan ik in je link zienquote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:27 schreef Vitapientje het volgende:
ik heb gister nieuwe schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Ik heb ze in het wit met rood. Blijkbaar hing ik met mijn enkels een beetje naar binnen.
ze waren wel duur: 139 euro, maar ik kreeg 20 euro terug voor mijn oude. En op dat kleine stukje in de winkel merkte ik ook al verschil. Mijn oude leken wel sloffen, terwijl mijn nieuwe aanvoelen als een soort tweede voet
Ik ga nu ff een rondje doen om uit te proberen. Woohoo!
Hehe lopen met een kater is echt zwaar irritantquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:54 schreef Vitapientje het volgende:
Mijn nieuwe schoenen liepen heerlijk! Iets minder was dat ik nog een halve kater had en mijn conditie me dus in de steek liet. Maar ik kreeg geen last van mijn lies, ik had geen blaren (ik was tot nu toe eerst uren met pleisters bezig). Kortom, ik ben blij met mijn schoenen! Nu vannacht rustig slapen, mijn kater wegslapen, en dan morgenochtend fris en fruitig opnieuw mijn rondje doen.
@ Schadenfreude: Als je al blaren hebt; met een ontsmette naald doorprikken (door de naald te verhitten in een vlam) en dan een pleister er op doen. Vooral niet het velletje eraf gaan halen. En verder goede schoenen aandoen, pleisters opdoen en goede sokken (die niet dubbel kunnen gaan)
Goed bezigquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoihoi, meld me hier ook maar. Ben vandaag weer begonnen. Heb vroeger veel gelopen met mijn vader en met tussenpozen de handel in mijn uppie doorgezet.
In mijn buurt is een mooi rondje van bijna 2,5 kilometer te vinden. Tijdens het huppelen ernaartoe alvast wat opgewarmd en 2 sprintjes gedaan. Rondje zelf liep ik zonder problemen of vlekken voor de ogen. Ik dacht een redelijke conditie te hebben nog, en gelukkig klopte dit ook![]()
Heb er weer zin an!
Opbouwen volgens schema zonder direct van alles te willen. Eerst routine erin krijgen (grootste uitdaging), 3 à 4 keer per week, en dan eens kijken wat er sneller of langer kan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:48 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
Ga je wat opbouwen volgens een schema of zomaar af en toe wat lopen?
Herkenbaar. Vandaag ook niet gelopen ivm kater.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:47 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Hehe lopen met een kater is echt zwaar irritant
net zelf ook gedaan en daardoor weer les 6 niet gehaald![]()
liep nu 1-2-3-3-2 minuten ipv 1-2-3-3-3, maar goede nieuws is dat ik geen last van mn schenen had.
Morgen les 6 weer opnieuw.
lekker, ik ben zelf net terug van een 6 km rondje over het strand...wel pittig omdat ik gister een behoorlijke afstand (13km) gelopen heb maar toch lekker om eens in een andere omgeving te lopenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:57 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag weer een lesje gehad van ruim anderhalf uur. Heerlijk gelopen.
Doorprikken van blaren zou ik liever niet doen. Wat helpt is om van tevoren de blaargevoelige plekken in te smeren met een dun laagje vaseline. Momenteel heb ik ook een blaar die sinds gisteren groter geworden is. Was het insmeren namelijk vergetenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:54 schreef Vitapientje het volgende:
@ Schadenfreude: Als je al blaren hebt; met een ontsmette naald doorprikken (door de naald te verhitten in een vlam) en dan een pleister er op doen. Vooral niet het velletje eraf gaan halen. En verder goede schoenen aandoen, pleisters opdoen en goede sokken (die niet dubbel kunnen gaan)
Bij mij heeft sporttape erg geholpen! Rond je voet wikkelen op de plek waar blaarvorming ontstaat en de kans is groot dat je er geen last meer van hebt. Evt kun je ook nog blarenpleisters gebruiken, maar die zijn vrij prijzig. Die zou ik gebruiken tot de blaar helemaal weg is en het dan eens met sporttape proberen. Let er wel op dat je de tape niet te strak omwikkelt, zodat je vel spant. Dan krijg je nml alsnog blarenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:30 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat doen jullie tegen blaren? Ik ben nog twee dagen in stockholm en ik wil hier heel graag een keertje hardlopen, maar op dit moment gaat gewoon lopen al niet echt lekker...
Kramp waar?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:58 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vanochtend ging het belabberd. Kreeg kramp en ben gestopt.Ben na het douchen de stad in gegaan en heb een mooie hardloopbroek en een shirt voor als het wat kouder is om te lopen voor mezelf gekocht.
Thanks, ik ga kijken!quote:Op zondag 3 juli 2011 11:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Geen idee of ik er iemand een lol mee doe, maar deze week zijn er bij de Aldi hartslagmeters te koop voor 19.95, voor op de pols zonder borstband met stappenteller, afstandsmeter, trainingsmenu en de hele rambam.
Is vast geen topkwaliteit, maar voor beginners of vrijblijvende lopers (zoals ik) misschien de moeite waard.
Opletten met blaarpleisters; absoluut niet gebruiken als de blaar al kapot gegaan is!quote:Op zondag 3 juli 2011 12:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij mij heeft sporttape erg geholpen! Rond je voet wikkelen op de plek waar blaarvorming ontstaat en de kans is groot dat je er geen last meer van hebt. Evt kun je ook nog blarenpleisters gebruiken, maar die zijn vrij prijzig. Die zou ik gebruiken tot de blaar helemaal weg is en het dan eens met sporttape proberen. Let er wel op dat je de tape niet te strak omwikkelt, zodat je vel spant. Dan krijg je nml alsnog blaren.
retail therapy als motivatie...werkt altijd !! (bij mij iig)quote:Op zondag 3 juli 2011 19:58 schreef Vlindertjelief het volgende:
Vanochtend ging het belabberd. Kreeg kramp en ben gestopt.Ben na het douchen de stad in gegaan en heb een mooie hardloopbroek en een shirt voor als het wat kouder is om te lopen voor mezelf gekocht.
Ik ga volgende week op het strand lopen, ben erg benieuwd!quote:Op zondag 3 juli 2011 01:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
lekker, ik ben zelf net terug van een 6 km rondje over het strand...wel pittig omdat ik gister een behoorlijke afstand (13km) gelopen heb maar toch lekker om eens in een andere omgeving te lopen
Als ik jou zo hoor ren ik echt superlangzaam, gemiddeld zo'n 9 km/u.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:24 schreef Ach3r0n het volgende:
Gisteravond weer ruim 7 km hardgelopen![]()
Conditioneel heb ik het nog steeds zwaar. Ik moest in totaal 5 wandelpauzes inlassen. Toch ben ik niet ontevreden. De eerste 2 KM zonder wandelen en ook heb ik op het onverharde deel niet hoeven wandelen. Dit stuk van bijna 1 KM is licht oplopend en zit halverwege in mijn route.
In totaal 7,10 KM gelopen in 43:30 (9,8 km/u). Het tempo was niet erg hoog: 6,30 KM in 35:30 (10,6 km/u).
Maar hij moet steeds wandelpauzes inlassen, dat geeft wel aan dat zijn tempo eigenlijk iets te hoog isquote:Op maandag 4 juli 2011 00:30 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als ik jou zo hoor ren ik echt superlangzaam, gemiddeld zo'n 9 km/u.
Ik dacht dat Evy juist ook met wandelpauzes werktequote:Op maandag 4 juli 2011 07:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar hij moet steeds wandelpauzes inlassen, dat geeft wel aan dat zijn tempo eigenlijk iets te hoog is. Ik moet ook wel eens wandelpauzes inlassen
.
Ik loop niet met Evy?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:46 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Ik dacht dat Evy juist ook met wandelpauzes werkte
Natuurlijk loop ik liever aan een stuk door, maar mijn conditie is nog niet terug op het niveau van vorig jaar. Mijn rechterenkel is nu wel zo goed als hersteld en hoop de komende weken weer kilometers te kunnen maken.
Oh ja ik zou idd met Evy 2 trainenquote:Op maandag 4 juli 2011 20:13 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat je liever op een lager tempo loopt om zo wandelpauzes te vermijden.
In de OP staat nog steeds dat je met Evy traint. Misschien tijd voor een update?
Coolquote:Op maandag 4 juli 2011 21:15 schreef slacker_nl het volgende:
Ben vandaag even gek gaan doen en heb 20 min vol gelopen, bijna 12 km/u. 11.81 om precies te zijn. Iets minder dan 4 km.. dood. Maar wel lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |