Ik sprak het sowieso nooit uit, maar in mijn hoofd klonk het engels als chime-id..quote:
Gewoon niet moeilijk doen, gewoon 'tsjiemeid'. Al zeg ik het ook nooit eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 02:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik sprak het sowieso nooit uit, maar in mijn hoofd klonk het engels als chime-id..
quote:Op woensdag 22 juni 2011 02:37 schreef Smulbaard het volgende:
Uit het van Dale woordenboek.
Chimeid
1Chi . meid bn meisje van, in, uit China
2Chi . meid zn 1 de; m,v -meiden meisje uit China: bij de ~ met een Chinees meisje gaan eten in een Chinees restaurant 2 het; o door Chinese meisjes gesproken taal
chi · mei · den chimeide, h gechimeid 1 uit eten gaan in een Chinees restaurant met een Chinees meisje 2 meisjes die verhitte heroïne snuiven
Valt mee qua vaagheid. Oorspronkelijk is het een term bedacht door nerds.quote:Op woensdag 22 juni 2011 02:22 schreef delano.888 het volgende:
Althans, ik ben er zojuist achter gekomen dat je het niet lezen als chi-meid en niet op ze engels als chime-id.. Ik vond het al zo raar altijd.. Maar goed de term blijft sowieso vaag..
Wat maakt iets straattaal? Het is eigenlijk gewoon Surinaams.quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:06 schreef Dixan het volgende:
Fucking hell, een chimeid is gewoon een chick![]()
Straattaal Jongerentaal ABN
Chimeid = Chick = Meisje
Chimeids = Chicks = Meisjes
Een chimeid hosselen = Een chickie regelen = Een meisje versieren
Nee, dit kan niet waar zijnquote:Op woensdag 22 juni 2011 02:37 schreef Smulbaard het volgende:
Uit het van Dale woordenboek.
Chimeid
1Chi . meid bn meisje van, in, uit China
2Chi . meid zn 1 de; m,v -meiden meisje uit China: bij de ~ met een Chinees meisje gaan eten in een Chinees restaurant 2 het; o door Chinese meisjes gesproken taal
chi · mei · den chimeide, h gechimeid 1 uit eten gaan in een Chinees restaurant met een Chinees meisje 2 meisjes die verhitte heroïne snuiven
Het is gewoon straattaal pikquote:Op woensdag 22 juni 2011 03:08 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Wat maakt iets straattaal? Het is eigenlijk gewoon Surinaams.
Straattaal oorspronkelijk bedacht door de nerds ja en pas later overgenomen door de 'stoere' jongens op straatquote:Op woensdag 22 juni 2011 03:06 schreef Dixan het volgende:
Fucking hell, een chimeid is gewoon een chick![]()
Straattaal Jongerentaal ABN
Chimeid = Chick = Meisje
Chimeids = Chicks = Meisjes
Een chimeid hosselen = Een chickie regelen = Een meisje versieren
okquote:Op woensdag 22 juni 2011 03:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Straattaal oorspronkelijk bedacht door de nerds ja en pas later overgenomen door de 'stoere' jongens op straat
ik gebruik de Student T (studente) test nog het vaakst, als ik geen zin heb in vmbo dames.quote:Op woensdag 22 juni 2011 02:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Valt mee qua vaagheid. Oorspronkelijk is het een term bedacht door nerds.
De term komt van Chi-kwadraat (Chi-square). Dit is een berekening die door nerds onder andere wordt gebruikt om de relatie tussen twee personen (of variabelen, zoals nerds dit ook wel noemen), te testen. Meestal betrof het de nerd of een van zijn vrienden en een meid die een van de jongens stiekem leuk vond.
Op het moment dat er uit de Chi-kwadraattoets bleek dat er een sterke relatie was tussen de nerd en de meid, wist de nerd dat hij (of de vriend voor wie hij de test deed), kon scoren.
Op een gegeven moment sprak men niet meer over 'de Chi-kwadraattoets voor die ene mooie meid', maar werd het 'Chi-kwadraatmeid'... Na verloop van tijd werd ook dat verbasterd tot 'chimeid'.
Dus in principe steekt het allemaal vrij logisch in elkaar als je de achtergrond kent.
En dan uit het verre oosten komen?quote:
Wat kan jij lekker uit je nek lullen, zeg.quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Straattaal oorspronkelijk bedacht door de nerds ja en pas later overgenomen door de 'stoere' jongens op straat
Lees het topic eens joh.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:05 schreef wise het volgende:
Chimeid is afkorting voor chinese meid.
Chi may refer to:
Chinese
Chinese Chi (length) (尺) , a traditional Chinese unit of length ("Chinese foot"), approximately 1/3 of a meter
Chi (mythology) (螭), a dragon in Chinese mythology
Ch'i or qi (氣), "life-force" in Chinese culture
Blijkbaar willen veel fokkers chinese meiden versieren
Nope, het is:quote:
Chinese meid en patat natuurlijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:07 schreef amenth het volgende:
chimeid chick vs chinese meid = patat vs friet nu :S
quote:
quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:55 schreef Gulmez het volgende:
Kijk op 1:50, daar spreekt die g het in levende lijven uit,
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Chi%20Girlquote:Chi Girl
A woman exhibiting above-average attractiveness from the neck up, but who is unacceptably - and often surprisingly/disappointingly - overweight in the body. The term stems from Tucker Max's contention that Chicago's extremely short swimsuit season gives the otherwise attractive women there little incentive to exercise.
I met this chick online and saw her headshot and she was fine as hell. But when I finally saw a full-body shot she turned out to be a total Chi Girl.
een 3 jaar oud topic een schop gevenquote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 02:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Valt mee qua vaagheid. Oorspronkelijk is het een term bedacht door nerds.
De term komt van Chi-kwadraat (Chi-square). Dit is een berekening die door nerds onder andere wordt gebruikt om de relatie tussen twee personen (of variabelen, zoals nerds dit ook wel noemen), te testen. Meestal betrof het de nerd of een van zijn vrienden en een meid die een van de jongens stiekem leuk vond.
Op het moment dat er uit de Chi-kwadraattoets bleek dat er een sterke relatie was tussen de nerd en de meid, wist de nerd dat hij (of de vriend voor wie hij de test deed), kon scoren.
Op een gegeven moment sprak men niet meer over 'de Chi-kwadraattoets voor die ene mooie meid', maar werd het 'Chi-kwadraatmeid'... Na verloop van tijd werd ook dat verbasterd tot 'chimeid'.
Dus in principe steekt het allemaal vrij logisch in elkaar als je de achtergrond kent.
quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 06:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een 3 jaar oud topic een schop geven
Wel een goede post overigens
Jij 6 jaar hierop? Even gewacht tot ze 18 was??quote:
Had niet door dat het gekickt wasquote:Op dinsdag 6 juni 2017 08:19 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Jij 6 jaar hierop? Even gewacht tot ze 18 was??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |